Stalhouder is paspoort kwijt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 15:24

Zoals de titel al zegt, is mijn stalhouder het paspoort van mijn paard kwijt. Hij zegt simpelweg dat hij hem niet heeft en dat ik hem dus moet hebben, en daarmee is het wat hem betreft klaar. Wat nu? Ik moest het paspoort verplicht afgeven aan hem, en nu heb ik het nodig, en nu is het ineens mijn probleem dat hij het kwijt is. Heb al gezien dat de rekening van dit grapje €175 is... Kan dit zomaar en moet ik dit nu gaan betalen?

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:37

Als jij paspoort hebt ingeleverd bij stalhouder. Wat ook zo hoort.

Mag hij duplicaatpaspoort aanvraag betalen.

Als de stalhouder t paspoort kwijt is. Heeft hij de fout gemaakt. En dat heeft consequenties.


Ik zou met hem in overleg gaan. Anders trek je het af van de kosten die je hem betaald.

Bij kwpn is t 243 euro.

Duplicaatpaspoort aanvraag.

Wedstrijdruiters hier op stal hebben paspoort op stal in kast bij hun paard.

Paarden die niet van staladres gaan. Heeft stalhouder de paspoorten in huis achter slot en grendel.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:39

Ik vind het ook onprettig dat stalhouders de paspoorten innemen.Dat schijnt te moeten omdat het paspoort bij het paard moet zijn.En nu zit ts met de gebakken peren.

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:42

Als er niets vastgelegd is, en hij beweert het nooit gekregen te hebbdn, dan, is het jouw woord tegen het zijne. Ben bang dat zoiets nergens op uit loopt.
Wellicht moet je dan officieel aangifte doen? Ik zou dat bij de rechtsbijstand navragen als je die hebt.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 15:43

Sizzle schreef:
Als er niets vastgelegd is, en hij beweert het nooit gekregen te hebbdn, dan, is het jouw woord tegen het zijne. Ben bang dat zoiets nergens op uit loopt.
Wellicht moet je dan officieel aangifte doen? Ik zou dat bij de rechtsbijstand navragen als je die hebt.

Tja dat schiet niet op natuurlijk. Dat wil hij me meteen weghebben van die stal daarna denk ik :+
Hij beweert het te hebben gekregen, en daarna weer teruggegeven te hebben. Waarom zou je dat doen als je het paspoort moet hebben
Bovendien is het overal een enorme troep bij hem, en mijn huis is vrijwel leeg en keurig netjes. Ik heb geen paspoort

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 15:45

anjali schreef:
Ik vind het ook onprettig dat stalhouders de paspoorten innemen.Dat schijnt te moeten omdat het paspoort bij het paard moet zijn.En nu zit ts met de gebakken peren.

Ja ook nog van 2 paarden
€350. Dure stalling zo

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 15:46

amen schreef:
Als jij paspoort hebt ingeleverd bij stalhouder. Wat ook zo hoort.

Mag hij duplicaatpaspoort aanvraag betalen.

Als de stalhouder t paspoort kwijt is. Heeft hij de fout gemaakt. En dat heeft consequenties.


Ik zou met hem in overleg gaan. Anders trek je het af van de kosten die je hem betaald.

Bij kwpn is t 243 euro.

Duplicaatpaspoort aanvraag.

Wedstrijdruiters hier op stal hebben paspoort op stal in kast bij hun paard.

Paarden die niet van staladres gaan. Heeft stalhouder de paspoorten in huis achter slot en grendel.

Er valt niet met hem te overleggen. Hij zegt gewoon jij hebt het paspoort, ik heb het in april gegeven. Dit verzint ie gewoon ter plekke. April is nog maar kort geleden ook. Slaat helemaal nergens op

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:50

Tja, dan valt er geen advies te geven.
Of je stelt hem officieel verantwoordelijk, of je neemt je verlies (en de volgende keer een briefje laten ondertekenen).

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:50

Vraag hem om nog eens goed te zoeken thuis.

agee

Berichten: 769
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 15:53

anjali schreef:
Vraag hem om nog eens goed te zoeken thuis.

Mee eens.

Zeg hem dat je je hele huis (en auto?) hebt nagezocht, en vraag hem dan vriendelijk of hij nogmaals wil zoeken. Desnoods vraag je of je mee mag helpen zoeken.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 15:57

agee schreef:
anjali schreef:
Vraag hem om nog eens goed te zoeken thuis.

Mee eens.

Zeg hem dat je je hele huis (en auto?) hebt nagezocht, en vraag hem dan vriendelijk of hij nogmaals wil zoeken. Desnoods vraag je of je mee mag helpen zoeken.

Het is bij hem 1 grote bende. Ik zou niet weten waar ik moet zoeken
Ik heb hem al gevraagd om te zoeken maar hij kan het niet vinden DUS ligt het bij mij (in mijn keurige overzichtelijke huis)

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 15:57

Sizzle schreef:
Tja, dan valt er geen advies te geven.
Of je stelt hem officieel verantwoordelijk, of je neemt je verlies (en de volgende keer een briefje laten ondertekenen).

Al zou ik dat doen.. dan is het zijn woord tegen het mijne toch? Dat ga ik nooit winnen

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:00

Maatregelen bij overtredingen
Bij overtredingen van de Regeling identificatie en registratie van dieren kan de NVWA proces-verbaal opmaken. Staat op website rvo..


Je kan ook zorgen dat er controle komt. Dan krijgt ie procesverbaal en word ie vaker gecontroleert...


En als t een rotzooi is bij hem. Dan ligt t daar ergens.. ik had zijn hele huis nagezocht.. als je t vind. Top... bij niet vinden had ik zowiezo ander adres gezocht. Dan laatste kosten duplicsat pasp aanvraag afgetrokken.. en daarna gezorgd dat ie continue controle krijgt en procesverbalen.

Missch dat ie t dan leert... dat ie beter op paspoorten moet letten..

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:03

Hij had bij mij niets te willen.. ik heb paspoort afgegeven en als hij t kwijt is zoek ik zn hele huis af..

En anders deed ik aangifte bij politie. Volgens de wet geef je paspoort af dat heb je ook gedaan. Als de poltie of rvo komt moet ie toch wel gaan zoeken lijkt mij.. ..

Ik zorgde dan wel dat ik paarden er weg heb. Dan maar ff vervoer zondrr paspoort...

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:04

Als het goed is liggen ze bij de andere paspoorten van de andere paarden die hij waarschijnlijk heeft staan.Normaliter bewaar je die bij elkaar. Tenzij hij het na ontvangst ergens heeft neergelegd en nu niet meer weet waar.....Als de DA komt enten moet het paspoort er toch ook zijn om de enting in te zetten?

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:07

amen schreef:
Hij had bij mij niets te willen.. ik heb paspoort afgegeven en als hij t kwijt is zoek ik zn hele huis af..

En anders deed ik aangifte bij politie. Volgens de wet geef je paspoort af dat heb je ook gedaan. Als de poltie of rvo komt moet ie toch wel gaan zoeken lijkt mij.. ..

Ik zorgde dan wel dat ik paarden er weg heb. Dan maar ff vervoer zondrr paspoort...

Nou dat vind ik erg overreacting als je verder wel tevreden bent met de stalling.

Bambelien
Berichten: 300
Geregistreerd: 30-07-18

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:11

Gekke vraag, maar zoekt hij naar de juiste naam? Sommige paarden hebben een compleet andere naam op het paspoort staan dan de roepnaam, misschien zoekt hij naar de roepnaam?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:14

anjali schreef:
amen schreef:
Hij had bij mij niets te willen.. ik heb paspoort afgegeven en als hij t kwijt is zoek ik zn hele huis af..

En anders deed ik aangifte bij politie. Volgens de wet geef je paspoort af dat heb je ook gedaan. Als de poltie of rvo komt moet ie toch wel gaan zoeken lijkt mij.. ..

Ik zorgde dan wel dat ik paarden er weg heb. Dan maar ff vervoer zondrr paspoort...

Nou dat vind ik erg overreacting als je verder wel tevreden bent met de stalling.

Dit dus. Voor de paarden is het nergens beter dan hier

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:14

Bambelien schreef:
Gekke vraag, maar zoekt hij naar de juiste naam? Sommige paarden hebben een compleet andere naam op het paspoort staan dan de roepnaam, misschien zoekt hij naar de roepnaam?

Ze hebben gewoon hun eigen naam en het paspoort is heel herkenbaar

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:15

anjali schreef:
Als het goed is liggen ze bij de andere paspoorten van de andere paarden die hij waarschijnlijk heeft staan.Normaliter bewaar je die bij elkaar. Tenzij hij het na ontvangst ergens heeft neergelegd en nu niet meer weet waar.....Als de DA komt enten moet het paspoort er toch ook zijn om de enting in te zetten?

Ik ent niet. En de paspoorten liggen niet bij de rest. Waarschijnlijk omdat hij een kopie heeft gemaakt en daarna de paspoorten niet op die plek heeft gelegd

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:16

Bambelien schreef:
Gekke vraag, maar zoekt hij naar de juiste naam? Sommige paarden hebben een compleet andere naam op het paspoort staan dan de roepnaam, misschien zoekt hij naar de roepnaam?

Dat is helemaal geen gekke vraag,dat zou zelfs heel goed mogelijk zijn.Ik heb ook enkele malen een paard een andere naam gegeven en het schijnt dat je niet zelf iets op het paspoort mag veranderen omdat het dan ongeldig zou worden.Dus in zo'n geval zou de vroegere naam nog op het paspoort kunnen staan!

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:17

amen schreef:
Maatregelen bij overtredingen
Bij overtredingen van de Regeling identificatie en registratie van dieren kan de NVWA proces-verbaal opmaken. Staat op website rvo..


Je kan ook zorgen dat er controle komt. Dan krijgt ie procesverbaal en word ie vaker gecontroleert...


En als t een rotzooi is bij hem. Dan ligt t daar ergens.. ik had zijn hele huis nagezocht.. als je t vind. Top... bij niet vinden had ik zowiezo ander adres gezocht. Dan laatste kosten duplicsat pasp aanvraag afgetrokken.. en daarna gezorgd dat ie continue controle krijgt en procesverbalen.

Missch dat ie t dan leert... dat ie beter op paspoorten moet letten..

Klinkt heel leuk maar dat is huisvredebreuk en dat is strafbaar. En de paarden hebben er niks aan als ik ze verhuis. Ze gaan het ergens anders sowieso niet beter krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:17

Bambelien schreef:
Gekke vraag, maar zoekt hij naar de juiste naam? Sommige paarden hebben een compleet andere naam op het paspoort staan dan de roepnaam, misschien zoekt hij naar de roepnaam?

Geen gekke vraag hoor, ik moest er ook gelijk aan denken. Mijn paard zijn naam is ook heel anders dan die in het paspoort.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Stalhouder is paspoort kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 16:19

Dus je wil niet tegen je stalhouder in gaan en je stalhouder zegt dat hij de paspoorten niet heeft. Dan rest alleen nog maar de mogelijkheid om je verlies te nemen.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-22 16:21

Ayasha schreef:
Dus je wil niet tegen je stalhouder in gaan en je stalhouder zegt dat hij de paspoorten niet heeft. Dan rest alleen nog maar de mogelijkheid om je verlies te nemen.

Tja ik wil het wel maar hij is koppig. Hij zegt gewoon ze zijn hier niet dus jij hebt ze. En vanaf dat moment is het mijn probleem. En als je het je stalhouder moeilijk gaat maken, gaat dat hooguit ten koste van de zorg voor de paarden. Je staat letterlijk klem
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 08-08-22 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt