Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Schrikdraad

 
Profiel   

StalNollie schreef
Wij gebruiken auto accu. Die laad ik thuis op. Staat lands het apparaat o de grond op steen. En erover heen een lang werpige waterbak. ( gekocht bij Cranenbroek) hoelang je ermee doet ligt eraan. Mijne It er nu 2 maanden op en is nog vol


En hoeveel ah heeft de accu ?
Ik heb wel een bak waar de accu in kan
Heb een afdakje daar kan hij mooi staan dan en het kastje kan ik ophangen aan de palen die er staan
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:24 



 
Profiel   

12 volt kan zo wel even foto maken als je dat fijn vind

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:27 



 
Profiel   

StalNollie schreef
12 volt kan zo wel even foto maken als je dat fijn vind


Ja graag
Maar de 12 volt heeft 40 ah of 60 ah
Staat voor levensduur dacht ik
Dan weet ik waar ik me een beetje aan vast kan houden
Als ik overstap op accu

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 12:51 



 
Profiel   

40ah of 60ah geeft aan hoeveel zo'n accu aan stroom kan afgeven per tijdseenheid en dus hoeveel accu kan opslaan. Dezelfde 60 watt lamp brand 1.5x zo lang gevoed door de 60ah dan door de 40ah. Voor je stroomklok idem.

Nu willen de standaard autoaccu's eigenlijk niet leeg getrokken worden, die zijn gewend continue doorgeladen te worden doordat ze stroom leveren terwijl ze laden door het rijden. Kijk liever naar semi-tractie accu's, die zijn meer voor vrachtauto's en kunnen wat meer hebben. Grotere accu heeft voordelen (al zijn ze zwaarder), maar in de winter is regelmatig thuis opladen zeker belangrijk. In de zomer is een zonnepaneel zat om dat te doen (al is het wel handig een grotere te kiezen, een 20 watt paneel heeft altijd zonnige dagen nodig of een klok met weinig Joules om te voeden. Je zit eerder richting de 70-80watt (en dan doen ze in de winter ook nog wat). Kijk bij een camper/caravan webwinkel, via iets als gallagher betaal je fors meer. Kijk ook naar een geisoleerde kist om je accu in te zetten, koel is goed, vorst is funest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:14 



 
Profiel   

Ik had voor de shetlander eigenlijk nooit stroom nodig, die bleef netjes achter de draden, maar nu met de mini is het een heel ander verhaal.
We hebben uiteindelijk om de buitenzijde van de wei elektrisch schapenkaas gezet.
Helaas het enige wat goed werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 13:21 



 
Profiel   

tamary schreef
40ah of 60ah geeft aan hoeveel zo'n accu aan stroom kan afgeven per tijdseenheid en dus hoeveel accu kan opslaan. Dezelfde 60 watt lamp brand 1.5x zo lang gevoed door de 60ah dan door de 40ah. Voor je stroomklok idem.

Nu willen de standaard autoaccu's eigenlijk niet leeg getrokken worden, die zijn gewend continue doorgeladen te worden doordat ze stroom leveren terwijl ze laden door het rijden. Kijk liever naar semi-tractie accu's, die zijn meer voor vrachtauto's en kunnen wat meer hebben. Grotere accu heeft voordelen (al zijn ze zwaarder), maar in de winter is regelmatig thuis opladen zeker belangrijk. In de zomer is een zonnepaneel zat om dat te doen (al is het wel handig een grotere te kiezen, een 20 watt paneel heeft altijd zonnige dagen nodig of een klok met weinig Joules om te voeden. Je zit eerder richting de 70-80watt (en dan doen ze in de winter ook nog wat). Kijk bij een camper/caravan webwinkel, via iets als gallagher betaal je fors meer. Kijk ook naar een geisoleerde kist om je accu in te zetten, koel is goed, vorst is funest.



Een vrachtwagen accu weegt welwat denk ik
En ik moet hem wel op mn scooter mee kunnen nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-22 14:47 



 
Profiel   

Ik heb me aardpen binnen die ga ik dus straks plaatsen
Eerst t apparaat testen kreeg ik gisteren als tip
Dan met de extra aardpen testen kijken wat die dan aangeeft
Blijft het laag dan mag ik het apparaat retour sturen

Nu zat ik te denken om t stuk waar ze nu staan wat van t voorjaar de paddock word gaas te spannen
Maar welk gaas kan ik dan t beste nemen want wil niet dat ze er met hun hoeven in terrecht kunnen komen

De rest van de wei die enkel zomers open gaat plm 500 meter komen dan 3 draden met stroom
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 05:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen