Show je voer(hooi) plekken!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 08:41

Leuke foto's! Met die keien ook erg mooi, zou bij ons alleen echt niet lang zo netjes blijven :D wij hebben zware keien langs de poel liggen en die liggen elke keer weer een meter verder. Nog niemand kunnen betrappen en geen idee hoe ze het doen, maar ik VOEL gewoon dat ze me uit staan te lachen als ik die zware krengen weer mopperend op hun plek leg _O-

Zo'n bar gaan wij hier ook nog maken, maar dan gewoon recht. Er is een te strenge hiërarchie in de kudde dus hoeken vind ik gevaarlijk.

Ik wil ze wel vrij diep maken zodat het niet teveel inregent. Hopelijk.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Show je voer(hooi) plekken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 09:05

Ja kijk, dat zijn goede diepe bakken! Blijft dat een beetje droog zo?

Elegance_
Berichten: 2003
Geregistreerd: 18-06-08
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:41

Wij hebben dit gemaakt, 3 kanten dicht 1 kant open, links staat ons hooi dus je kan het makkelijk vullen, wij rolde er zelfs soms een hele baal in. Zoiets zou je natuurlijk ook overdekt kunnen maken

Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:53

SafeHaven schreef:
Ja kijk, dat zijn goede diepe bakken! Blijft dat een beetje droog zo?


ligt er een beetje aan hoe hard het regent, maar wel enigszins, meestal gaat het toch op elke dag.

Lijsken
Berichten: 1030
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 10:04

SafeHaven schreef:
Even weer omhoog schoppen :)

Hebben degenen met een hooibak + afdak geen last van inregenen? Ik zie hier de regen maar zelden loodrecht naar beneden vallen dus het lijkt mij niet voldoende.. tenzij het dak aan alle kanten 1m uitsteekt _O-

We hebben recent een klein aanhangertje gekocht en daar wil ik nog een afdakje voor maken. Dan kan ik 'm met het minitrekkertje makkelijk naar de hooischuur rijden, vullen, en weer terug onder het afdakje zetten.

Even voor de leuk wat foto's van het aanhangertje met wilgentakken afgelopen week:


[ [url=m/ctXghv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jEJr9a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/YMbedz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Uiteraard hadden ze er al een puinzooi van gemaakt voordat ik goed en wel van 't trekkertje af was en m'n telefoon te pakken had maargoed.


Tip: zorg dat je de dissel van je karretje afschermt. Ik heb er wel eens een paard in klem zien zitten en dat wil je echt niet. Trekken, karretje rolt mee, nog meer paniek etc.

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Show je voer(hooi) plekken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 11:07

Oh getsie nee dat wil je niet! We gaan daar inderdaad een soort ombouw voor maken die ik makkelijk op kan tillen en aan de kant halen. De achterlichten gaan er ook af ivm de scherpe randen. We gaan er toch niet mee op de weg.

storrum

Berichten: 2160
Geregistreerd: 11-01-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 11:15

Dit hebben wij in het land, we hebben er een extra groot dak opgemaakt, hier kunnen ze met zijn allen omheen staan, helpt tegen de zon en de regen.

Afbeelding

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:33

SafeHaven schreef:
Leuke foto's! Met die keien ook erg mooi, zou bij ons alleen echt niet lang zo netjes blijven :D wij hebben zware keien langs de poel liggen en die liggen elke keer weer een meter verder. Nog niemand kunnen betrappen en geen idee hoe ze het doen, maar ik VOEL gewoon dat ze me uit staan te lachen als ik die zware krengen weer mopperend op hun plek leg _O-

Zo'n bar gaan wij hier ook nog maken, maar dan gewoon recht. Er is een te strenge hiërarchie in de kudde dus hoeken vind ik gevaarlijk.

Ik wil ze wel vrij diep maken zodat het niet teveel inregent. Hopelijk.


De keien blijven inderdaad niet liggen. Heb ze onder de palen met net ook. Maar we hebben ook 2 varkens en die laten ook niks netjes en heel. Als ik rondloop leg ik alles weer terug.
Het is wel bestraat en daar ging het ons eigenlijk om, dat het hooi niet in zand ligt.

De hoek is nu ook soms een dingetje, maar in het midden is het niet haaks bij die onder het dakje.
Toen we hier kwamen was de samenstelling anders en aten ze ook samen of in 2 groepjes verdeeld. Heb zat andere plekken nog.
Maar nu durfde de nieuwe shet merrie er niet bij, maar wilde wel bij de anderen staan. Daarop vlakbij net tussen palen. En als ik de bak goed vol heb, eet ze ook mee vanaf de zijkant. Er gaat behoorlijk veel in.

De ibc vaten vind ik ook weleens schuin of een meter verderop. Maar alles is bij ons laag omdat we een shet hadden en nu weer 2 shetjes.

Het is soms ook uitproberen. Nu 2 veulens en ook wat aangepast, maar over een jaar hebben we vast weer dingen weer anders.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Show je voer(hooi) plekken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 13:13

Wij hebben houten kisten (langwerpig) met een net erin, staan verschillende van in de paddock. Daarnaast netten in de schuilstal, maar die worden enkel gevuld met slecht weer.
Ook hebben we ibc met rooster met gaas erin.