Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke elektrische kruiwagen voor in de modder?

 
Profiel   

Zonder bak doet deze me heel erg denken aan een rollator _O-
Maar mooi ding, zeg :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-22 13:21 



 
Profiel   

Fitzroy schreef
Zonder bak doet deze me heel erg denken aan een rollator _O-
Maar mooi ding, zeg :j

Dat was ook het eerste wat ik dacht :D .
Hij gaat ook niet zo heel hard, dus deze kan lang mee :+ ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 10:46 



 
Profiel   

criollo_yess schreef
Hier de Davilot op 3 wielen (https://davilot.nl/elektrische_kruiwage ... _boerderij). Zelfde bak erop als zo'n groene Fort kruiwagen, 160 liter. Je bent welkom om eens te komen kijken en proefrijden/uitmesten ;)


Deze heb ik ook (niet via Davilot) althans hij is nu terug naar de fabriek want hij hield er na 9 maanden volledig mee op. Op zich ben ik tevreden hoewel het kiepen best zwaar gaat. Ik gebruik hem 2 x per dag een half uurtje en zit nu te wachten op een oplossing. De firma waar ik hem heb gekocht, heeft deze kruiwagen inmiddels niet meer in het assortiment omdat er veel problemen mee waren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:15 



 
Profiel   

Kendra schreef
Met dank voor alle ervaringen en tips!
Wij hebben deze gekocht:
https://www.groentechniekhabers.nl/tran ... oorwielen/
Gaat niet zo hard, maar ploegt overal door en een mooie grote bak.
We hebben nog even de grote Zipper met benzinemotor overwogen, maar we vonden toch het lawaai te storend. Want ik loop om 7 uur s morgens met een kruiwagen vol voer naar de wei en met deze blijf ik de vogeltjes horen :) .


Heb deze toen ook overwogen, maar wilde met mijn hoeveelheid mest (7-10 paarden/ponnies) toch wel graag een grotere. Veel plezier met je elektrische kruiwagen, gaat je zoveel geploeter besparen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:51 



 
Profiel   

criollo_yess schreef
Heb deze toen ook overwogen, maar wilde met mijn hoeveelheid mest (7-10 paarden/ponnies) toch wel graag een grotere. Veel plezier met je elektrische kruiwagen, gaat je zoveel geploeter besparen.

Hij is best groot, ik heb vanmorgen 6 stallen gedaan (mest en natte plekken), dat kan er in.
Nadeel is wel dat ie niet ‘doorkiept’, dus ik moet bij de mestbult het laatste er uit scheppen.
Maar dat was bekend. Ik ga ‘em ook vooral gebruiken om voer in de wei te brengen en mest er weer uit te halen.
En inderdaad, wat een gemak om niet meer te duwen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 14:43 



 
Profiel   

Wauw wat een geniaal ding. Nooit geweten dat dit bestaat :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 22:20 



 
Profiel   

Ik heb het ding ook voor tal van andere dingen gebruikt. Stenen rijden bijvoorbeeld, vriend was aan het straten, ik heb de stenen steeds opgehaald en naar m toe gereden, kon ie mooi doorgaan. Zo makkelijk en licht in die kruiwagen! En als mini-trekker gebruikt om grote, zware dingen te vervoeren. En als racewagen met iemand erin :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:34 



 
Profiel   

Ik betrapte mijn verzorgmeisjes dat ze geen mest ruimden,maar rond scheurde met de krui.Haar vader keek mij nog raar aan toen ik vroeg of de krui was uitgezet :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:21 



 
Profiel   

Wij hebben sinds begin januari een Zipper en zelf steunwielen eronder geplaatst. Hij bevalt super goed, we mesten 2x per dag ( paddock paradise) met 4 paarden en moeten 1x per week opladen, zelfs met volle kruiwagens met alleen drollen gaat goed.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 10:41 



 
Profiel   

Vraagje,
Dit klinkt heel interessant.

Is deze bagger te diep voor zo'n kruiwagen?
Tevens vind ik die met rupsbanden ook wel interessant. :+

Normaal is het zo extreem niet, maar dit jaar is het gewoon vreselijk.
Zandgrond en binnen 2 droge dagen is het meeste water weg en de modder ook droger.

Met mijn 4 drive auto (184PK) had ik mij helaas vastgereden in de wei. Die vond geen grip meer om zich los te rijden.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 11:37 



 
Profiel   

https://accu-kruiwagen.nl/ verkoopt ze die echt mega door de bagger kunnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 11:39 



 
Profiel   

Sodeletuut schreef
https://accu-kruiwagen.nl/ verkoopt ze die echt mega door de bagger kunnen!

Die bravo standard valt wel heel goed mee qua prijs.

Kleine bak maar een keer extra lopen naar mesthoop vind ik geen probleem. Heb ook maar 3 paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 11:47 



 
Profiel   

Naskur11 schreef
Wij hebben sinds begin januari een Zipper en zelf steunwielen eronder geplaatst. Hij bevalt super goed, we mesten 2x per dag ( paddock paradise) met 4 paarden en moeten 1x per week opladen, zelfs met volle kruiwagens met alleen drollen gaat goed.
[ [url=m/LwOzoB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NKRi4e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/py2Sbw.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ img ] :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 11:51 



 
Profiel   

Art_Ificious schreef
Sodeletuut schreef
https://accu-kruiwagen.nl/ verkoopt ze die echt mega door de bagger kunnen!

Die bravo standard valt wel heel goed mee qua prijs.

Kleine bak maar een keer extra lopen naar mesthoop vind ik geen probleem. Heb ook maar 3 paarden.

Klopt, alleen die 4-wieler is wel echt degene die voor de ernstige modder het beste werkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 11:52 



 
Profiel   

https://www.groentechniekhabers.nl/tran ... oorwielen/
Deze heeft alle modder getrotseerd. Had dat niet verwacht, maar hij gaat overal door- of overheen :-)...
De bak is groot zat en hij is erg stabiel op 4 wielen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 15:19 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Naskur11 schreef
Wij hebben sinds begin januari een Zipper en zelf steunwielen eronder geplaatst. Hij bevalt super goed, we mesten 2x per dag ( paddock paradise) met 4 paarden en moeten 1x per week opladen, zelfs met volle kruiwagens met alleen drollen gaat goed.
[ [url=m/LwOzoB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/NKRi4e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/py2Sbw.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/S2D9kr.jpg]Afbeelding[/url] ] :)

Leuk, n.a.v jou bericht en pb de zipper gekocht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-22 16:53 



 
Profiel   

Ahhhh wist niet dat dit zo bestond met 4 wielen - ff bekijken hoor _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 16:04 



 
Profiel   

Kendra schreef
https://www.groentechniekhabers.nl/tran ... oorwielen/
Deze heeft alle modder getrotseerd. Had dat niet verwacht, maar hij gaat overal door- of overheen :-)...
De bak is groot zat en hij is erg stabiel op 4 wielen.


Even een upje.. wij zijn toevallig voor deze gaan kijken, is voor ons mooi om de hoek. Alleen vonden wij de motor/accu veel te dicht bij de grond (nog geen 10 CM) en zijn we heel bang dat we hem daardoor kapot rijden in de momenteel vreselijke baggerbende. Is jouw ervaring nog steeds goed? En niet het probleem dat je hem stukloopt door modder? Onze kruiwagen nu zakt namelijk zeker tot die motor qua centimeters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 14:53 



 
Profiel   

Ik heb deze. De bovenste rvs rand is er door een metaalbedrijf in de buurt extra opgemaakt zodat er extra veel mest in kan.
Hij kan 500 kg aan en ik gok dat de inhoud nu vergelijkbaar is met 4 van die grote groene kruiwagens. Echt heel flink dus.


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 20:39 



 
Profiel   

Oh Carola die is ruig. Ik heb de Makita accu, nog steeds zeer tevreden. Bak op gezet van 170 liter en hij gaat door de grootste blub.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 22:25 



 
Profiel   

Volgens mij is het topic een jaartje oud, ik ben benieuwd of alle kruiwagen nog steeds goed bevallen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 17:57 



 
Profiel   

Ir111 die in januari 2022 schreef
Wij hebben de Zipper van Hornbach. Zeer tevreden over. Geen zijwielen erop. Wel wat zwaar met kiepen. Ik vind de laadbak wel wat klein dus ik gebruik m alleen met natte bodem, anders pak ik de gewone kruiwagen, hoef ik een keer minder vaak te lopen (wij hebben 4 paarden staan).

Aanrader wat mij betreft. Prima prijs/kwaliteit.

Ik denk er nog precies t zelfde over nu!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-23 21:44 



 
Profiel   

En ik ben benieuwd naar de varianten met rupsbanden!

Wij zijn ook aan het oriënteren naar elektrisch rupsbanden en voor een 6tot8 pony's. Zand paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 10:30 



 
Profiel   

Horsie84 schreef
En ik ben benieuwd naar de varianten met rupsbanden!

Wij zijn ook aan het oriënteren naar elektrisch rupsbanden en voor een 6tot8 pony's. Zand paddock.

Maar dan heb je het niet meer over een kruiwagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-23 11:41 



 
Profiel   

Haha nee dan wordt het wel een heel apparaat!
Meer een dumper. Gezien wij een mestbak hebben is het niet handig voor zo'n ding.
Een shoveltje/bobcat is handiger. Bak vol scheppen en makkelijk leeg te kiepen in de mest container.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-23 17:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 52 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen