Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Sneeuwschuif tegen de modder?

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Morgenochtend ga ik kijken voor een sneeuwschuif om achter de minitrekker te monteren. Hopelijk kunnen we de betegelde paden hier een beetje mee schoon trekken want daar hebben ze de afgelopen weken heel veel blubber op gelopen. Denk je een mooi verhard stuk te hebben |o

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop hiermee ook de potstal leeg te kunnen trekken, maar dat is misschien te enthousiast gedacht. Het wordt vermoedelijk zoiets:

[ img ]

Maar hij heeft voornamelijk gebruikte modellen staan, dus kan ook nog zoiets als dit worden:

[ img ]

Ben erg benieuwd:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:14 



 
Profiel   

Die onderste kan je daar prima voor gebruiken. Die hebben wij in het groot en gebruikten 'm op de boerderij om met dit weer de kuilplaten schoon te schuiven, bagger wat erop was gereden door de trekker e.d. Nu gebruiken wij hem nog om sneeuw te schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:20 



 
Profiel   

Als het maar vlak is, is mijn ervaring. Op een vorige stal had de stalbaas ook zo’n ding voor achter de trekker. Na het sneeuwschuiven was het gladder dan ervoor :roll: maar dat kwam dus omdat de bodem niet vlak was en je dan niet alles strak wegkrijgt (zoals op kuilplaten of strak gelegde stelcon-platen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:26 



 
Profiel   

Nou het is bij ons zeker niet vlak := ik verwacht ook niet dat het helemaal schoon wordt, kan nog wel met een scheppie of een bezem de boel nalopen. Maar vanwege gezondheidsproblemen is het ont-baggeren me veel te zwaar. De potstal leeghalen zal ook vast niet lukken.
@suffie, jullie hebben een grote traktor denk ik dan? Wij hebben maar een mini, hopelijk heeft die genoeg power dan om het schoon te trekken >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:35 



 
Profiel   

Wij hebben dit geprobeerd met een sneeuwschuif op wielen, en op vlakke grond werkt dit goed, maar is je grond oneven dan loopt het steeds vast en ben je veel aan het bijsturen qua hoogte en hoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 20:37 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:10 



 
Profiel   

Pardon, ik dacht dat het onder 'ervaringen' viel :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:13 



 
Profiel   

Neem de onderste, hoe meer massa hoe meer kracht nodig, kleiner betekent wel meer keren heen en weer, maar je machine (of lijf) blijft makkelijker heel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:13 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Nou het is bij ons zeker niet vlak := ik verwacht ook niet dat het helemaal schoon wordt, kan nog wel met een scheppie of een bezem de boel nalopen. Maar vanwege gezondheidsproblemen is het ont-baggeren me veel te zwaar. De potstal leeghalen zal ook vast niet lukken.
@suffie, jullie hebben een grote traktor denk ik dan? Wij hebben maar een mini, hopelijk heeft die genoeg power dan om het schoon te trekken >;)


Ja, wij hebben een grote. In de stal gebruikten we de kleine schuif van jouw foto met een mini Kubota om de mest door de roosters te schuiven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-22 22:18 



 
Profiel   

Ik gebruik een handsneeuwschuif op niet helemaal vlakke bestrating om modder bij elkaar te schuiven en dat werkt ook, dus dan zou eentje achter de tractor ook moeten werken.
Wij hebben ondertussen overigens een veegmachine gekocht, maar die is voor modder uiteraard minder geschikt. Dus ik wacht nu gewoon tot de modder droog is en ga dan vegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:30 



 
Profiel   

Oh die staat ook op mn lijstje! Eentje op diesel of handmatig?
Ben heel benieuwd hoe dat bevalt. Ik had het idee dat een veegmachine met een motor ook een vieze, natte (maar geen laag blubber uiteraard) straat ook wel aan zou kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:45 



 
Profiel   

met de hand gebruik ik een mestschuiver die je bij welkoop kunt kopen.
deze
https://www.welkoop.nl/proline-mestschu ... s-_1002337

en mijn stalhouder heeft zelf iets gefabriceerd achter de trekker met een balk met rubber er onder waarmee hij de mest/blubber weg kan schuiven.
daar heb ik alleen geen foto van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:49 



 
Profiel   

Om de blubber en mest te verzamelen kan je uitstekend die onderste nemen. Je kan er alleen geen stal mee leegtrekken. Dat gaat je niet lukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:58 



 
Profiel   

SafeHaven schreef
Oh die staat ook op mn lijstje! Eentje op diesel of handmatig?
Ben heel benieuwd hoe dat bevalt. Ik had het idee dat een veegmachine met een motor ook een vieze, natte (maar geen laag blubber uiteraard) straat ook wel aan zou kunnen.


Op benzine. Eigenlijk vooral aangeschaft om de oprit onkruidvrij te houden - met regelmatig vegen krab je de kiemende onkruidjes uit de voegen. Maar nat zand veegt-ie uiteraard ook prima.
Een dikke laag modder zal-ie vermoedelijk ook best wel iets mee doen, maar dat 'iets' is dan - denken we - vooral alles en iedereen in een straal van 10 meter onderspetteren :+ Dus vandaar de keuze om de modder (eigenlijk gewoon een dikke zandlaag) pas te lijf te gaan als het gedroogd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:28 



 
Profiel   

Ibbel schreef
SafeHaven schreef
Oh die staat ook op mn lijstje! Eentje op diesel of handmatig?
Ben heel benieuwd hoe dat bevalt. Ik had het idee dat een veegmachine met een motor ook een vieze, natte (maar geen laag blubber uiteraard) straat ook wel aan zou kunnen.


Op benzine. Eigenlijk vooral aangeschaft om de oprit onkruidvrij te houden - met regelmatig vegen krab je de kiemende onkruidjes uit de voegen. Maar nat zand veegt-ie uiteraard ook prima.
Een dikke laag modder zal-ie vermoedelijk ook best wel iets mee doen, maar dat 'iets' is dan - denken we - vooral alles en iedereen in een straal van 10 meter onderspetteren :+ Dus vandaar de keuze om de modder (eigenlijk gewoon een dikke zandlaag) pas te lijf te gaan als het gedroogd is.

Wij hebben ook een veegmachine op benzine gekocht, ideaal! Maar wacht inderdaad even totdat het gedroogd is, anders is het echt een vieze bende straks 8-)
Alleen de oprit onkruidvrij houden, dat redden we er niet mee :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:34 



 
Profiel   

Voor de potstal:
Kan er aan de voorkant een bak gehangen worden?

Of misschien dat het aan achterkant ook lukt?
Lijkt me een stuk makkelijker voor een stal uit te mesten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 10:35 



 
Profiel   

Heel grappig dat je dat zegt, ze hadden namelijk ook deze staan en die is het uiteindelijk ook geworden:

[ img ]

Ik had daar al naar gekeken maar ze waren tussen de 600 en 1200,- dus voor nu even boven budget met alle plannen die we nog hebben haha

Deze was gebruikt en 275,- dus suuuuuuuper blij mee *\o/* kan niet wachten tot zaterdag, dan gaan we hem uitproberen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 11:53 



 
Profiel   

Daar kun je in principe natuurlijk ook mee modder- of sneeuwschuiven. Ik ken een boer die dat idd met zo’n bakje deed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 12:52 



 
Profiel   

Dat is toch gewoon een grondbak?
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 17:03 



 
Profiel   

Ja dit is een grondbak idd, hopelijk werkt het een beetje :D ik zal zaterdag voor en na foto's plaatsen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 18:05 



 
Profiel   

Daar kan je geen potstal mee uitmesten. Wij doen dat hier met een kleine shovel met vorken. Dat zit zo vast aangetrapt dat je dat niet zo even los schept.

Ook blubber schuiven wil eigenlijk niet. Als er ook maar een steen iets omhoog ligt druk je hem eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 22:58 



 
Profiel   

Het is een potstal voor paarden die 24/7 buiten lopen en eigenlijk niet zo heel veel gebruik maken van de stal dus het zal niet heel erg aangetrapt zijn.. maar ben wel bang dat ik het er niet heel makkelijk uit krijg idd. Ach, al kan ik m maar volscheppen en hoef ik er niet mee te zeulen en handmatig te kiepen, is ook al beetje winst :):)

V.w.b. de tegels: we hebben wel wat kuilen maar niet echt uitstekende tegels. We zullen er vast wel iets tussenuit wippen maar dat is niet zo heel erg, het is een provisorisch aangelegd pad met een eclectische verzameling tegels dus die wippen we hopelijk met dezelfde gang weer terug :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 23:07 



 
Profiel   

Woehoeee, wat ben ik blij! Het ging super, veel beter dan verwacht. Dit was op het meest ongelijke stuk van het pad:

https://youtu.be/HR8eJMBpQG0

En zo zag het eruit op de rest van de stukken na 1 baan gereden te hebben:

[ img ]

Jullie kunnen nu ook gelijk zien waarom het met een schep niet meer te doen was :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-22 21:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen