Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Schuilstal

 
Profiel   

Aankomende dinsdag word mijn schuilstal geplaatst
Nu zit ik op zware kleingrond en wil voor nood zand in de stal
Ik heb al een vergunning aangevraagd om een paddock aan te leggen
Maar tot die tijd wil ik wel wat zand zodat ze beetje droog staan
Stal is 4 x2.50 voor 3 shetten
Er is ook nog een afdak als schuilplek daar liggen tegels

Hoeveel zand zal ik nodig hebben ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 07:08 



 
Profiel   

Dat ligt er aan hoe groot je schuilstal is. Maar ga maar gauw uit van een volle dumper als je op klei zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 07:34 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Dat ligt er aan hoe groot je schuilstal is. Maar ga maar gauw uit van een volle dumper als je op klei zit


4 x 2.50 is de stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 07:39 



 
Profiel   

Zand in een schuilstal wordt een zootje, want ze gaan er in mesten en plassen en dat houd je nooit volkomen schoon. Met een beetje pech gaan ze ook nog rollen en graven en blijft het niet netjes vlak. Bestraten is veel praktischer, dan heb je ook maar 10 cm zand nodig. 10 m2 maal 10 cm is precies 1 m3 zand. Wel ook (grote) opsluitbanden gebruiken bij de ingang, anders wandelt je bestrating weg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 08:24 



 
Profiel   

Ibbel schreef
Zand in een schuilstal wordt een zootje, want ze gaan er in mesten en plassen en dat houd je nooit volkomen schoon. Met een beetje pech gaan ze ook nog rollen en graven en blijft het niet netjes vlak. Bestraten is veel praktischer, dan heb je ook maar 10 cm zand nodig. 10 m2 maal 10 cm is precies 1 m3 zand. Wel ook (grote) opsluitbanden gebruiken bij de ingang, anders wandelt je bestrating weg :D


Dat weet ik maar het is voor nu even een nood oplossing Anders staan ze alsnog in de blub
Tot ik me verginning heb voor de zandpaddock
Er komen dan zo wie zo rubber tegels in de stal

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-22 19:39 



 
Profiel   

Ik heb een schuilstal waar eerst een harde bodem in lag (kunststof pallets met rubber matten), maar die gingen wat verzakken dus ik heb alles er uit gehaald en nu ligt er alleen zand.
Er wordt zelden in geplast/gepoept alleen als het echt heel erg regent; misschien 2x per maand.
Wel moet ik regelmatig het zand wat naar het midden harken, maar mij bevalt het veel beter dan het vorige wat er lag.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-22 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen