Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:30

Ik heb in mijn tablet een data simkaart met abonnement. die is van KPN en daar betaal ik 11,00 voor 1000mb Doordat ik mijn gewone abonnement ook bij KPN heb krijg ik korting dus betaal ik nog maar 6,00. Bij KPN kan ik de data van de ene naar de andere overzetten. Als ik te kort kom kan ik het altijd nog uit mijn tel abonnement overzetten. Weet niet of jullie er wat aan deze info hebben maar wilde het toch even delen.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 12-03-22 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 08:31

Daihyo schreef:
Ik had ook eerst prepaid. Maar dat ging enorm snel omdat de data gewoon veel duurder is per seconde. Niet doen dus!
Ik heb er nu een Lebara simkaart in zitten van 5gb per maand. En daar houden we ruim van over. Had eerst 7gb, maar al terug gegaan. Misschien ga ik nog wel een keer terug naar 3gb.
Wij hebben nu eind van de maand nog 3,3 gb van de 5 over. Dus dat valt echt wel mee. Mijn 7gb prepaid kaartje was na een halve maand leeg.
Bij ons hebben er nu 6 mensen toegang.



Had je dit bericht ook gelezen?

Misschien dat dat het een en het ander wat verduidelijkt.

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 11:12

SafeHaven schreef:
Jolliej schreef:
Bij de ponys hebben wij geen camera, maar bij mijn cavias heb ik wel een camera hangen. Daar hebben wij een ezviz hangen. Hoe als wat weet ik niet, want dat regelt manlief allemaal haha.


Bij de cavia's? Wat grappig := waarvoor dan als ik vragen mag?


Mijn man wilde ze absoluut niet binnen hebben vanwege geurtjes. En ik vond het zonde dat ik dan niet van ze kon genieten hihi. Dus vandaar een camera, best gezellig kan er lang naar kijken!

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-22 15:40

Klopt, dan moet je een abonnement afsluiten bij een provider. Juist als je geen voorzieningen hebt op de weide moet je zo'n camera hebben want dan heb je waarschijnlijk ook geen toegang tot wifi :)

Vroeger had je zogeheten data-abonnementen maar die lijken niet meer te bestaan. Ook konden wij geen ultra goedkoop abonnement afsluiten bij een van onze eigen providers en daar onze eigen overgebleven data naar sturen.

Dus we hebben bij youfone een abonnement van een paar euro afgesloten. Ik heb 5g aan data geloof ik.

callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 10:32

Ik zou nog even terug komen op de camera van Ali met simkaart zonder paneel. Het heeft even geduurd door drukte maar de camera hangt en ben er zeer tevreden over!!
Hier een screenshot van afgelopen nacht hij kan ook gewoon op zwart wit.

Afbeelding
Afbeelding

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 19:07

Inmiddels een paar maanden verder en ben zelf ook op zoek naar een camera op batterij of zonnepaneel en met een simkaart.
Heb geen stroom op stal of WiFi.

Ik wil het liefst 2 camera’s, één binnen en één buiten op de uitloop deze winter (en volgend jaar dan een 3e met zicht op de wei)

Hoe bevallen jullie camera’s zo na een paar maanden?

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 13:08

Nou ik kan echt niet meer zonder!
Geweldig ook dat ie draaibaar is, tijdens een dolle bui kan ik ze volgen :=
De opname functie bij beweging vind ik ook héél prettig. Dit zet ik 's nachts aan en zodra ik wakker ben kijk ik even terug wat ze uitgespookt hebben.
Zet het ook weleens aan als ik een liksteen of paardenijsje heb opgehangen om aan het eind van de dag te zien wie er allemaal mee gespeeld heeft *-:)

Degene op wifi raakt wel wat sneller leeg, maar de camera met simkaart staat nu al 3 dagen zonder zonnepaneel en is nog steeds helemaal vol.

Ook heb ik een keer de lenzen schoongemaakt want op een gegeven moment merk je wel dat stof/zand/regen voor wat slechter beeld zorgen.

Ik heb een tijdje met mn gezondheid gekampt en dan is het heerlijk om ze toch veel in de gaten te kunnen houden als ik op locatie minder tijd kan doorbrengen.

Wil er misschien nog eentje bij zelfs :) [&] {:)

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 20:26

SafeHaven schreef:
Nou ik kan echt niet meer zonder!
Geweldig ook dat ie draaibaar is, tijdens een dolle bui kan ik ze volgen :=
De opname functie bij beweging vind ik ook héél prettig. Dit zet ik 's nachts aan en zodra ik wakker ben kijk ik even terug wat ze uitgespookt hebben.
Zet het ook weleens aan als ik een liksteen of paardenijsje heb opgehangen om aan het eind van de dag te zien wie er allemaal mee gespeeld heeft *-:)

Degene op wifi raakt wel wat sneller leeg, maar de camera met simkaart staat nu al 3 dagen zonder zonnepaneel en is nog steeds helemaal vol.

Ook heb ik een keer de lenzen schoongemaakt want op een gegeven moment merk je wel dat stof/zand/regen voor wat slechter beeld zorgen.

Ik heb een tijdje met mn gezondheid gekampt en dan is het heerlijk om ze toch veel in de gaten te kunnen houden als ik op locatie minder tijd kan doorbrengen.

Wil er misschien nog eentje bij zelfs :) [&] {:)


Heb je een link waar je jou camera gekocht hebt? Ik ben ook nog opzoek :)

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-22 21:04


ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:00

SafeHaven schreef:
De linkjes staan op de vorige pagina's. Ik heb o.a. deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/beveiliging ... 4168/?s2a=

En ook de versie met een simkaart maar die zie ik niet meer op bol.


Deze heb ik ook volgens mij! Heb er een simkaartje in met 1 GB en kan anders nog overzetten van mijn telefoon abbo.

Maar ik kan helemaal niks opslaan/terug kijken en dat vind ik wel erg jammer. Je moet dan een abbo afsluiten via creditcard.

Als ik 'm op beweging detecteren zet dan gaat de batterij echt heel erg snel leeg omdat die in de stal hangt dus continu detecteert. Vind ik wel echt een nadeel.
Onze camera's thuis (weliswaar op wifi en stroom en van een ander merk) kan ik gewoon op continu opname zetten. Zou ik voor de stal camera willen...

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 22:56

SafeHaven schreef:
De linkjes staan op de vorige pagina's. Ik heb o.a. deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/beveiliging ... 4168/?s2a=

En ook de versie met een simkaart maar die zie ik niet meer op bol.


Moet je voor deze dan een extra simkaartje nemen of heeft deze zelf 4g?

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 16:35

ApplePapple schreef:
SafeHaven schreef:
De linkjes staan op de vorige pagina's. Ik heb o.a. deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/beveiliging ... 4168/?s2a=

En ook de versie met een simkaart maar die zie ik niet meer op bol.


Deze heb ik ook volgens mij! Heb er een simkaartje in met 1 GB en kan anders nog overzetten van mijn telefoon abbo.

Maar ik kan helemaal niks opslaan/terug kijken en dat vind ik wel erg jammer. Je moet dan een abbo afsluiten via creditcard.

Als ik 'm op beweging detecteren zet dan gaat de batterij echt heel erg snel leeg omdat die in de stal hangt dus continu detecteert. Vind ik wel echt een nadeel.
Onze camera's thuis (weliswaar op wifi en stroom en van een ander merk) kan ik gewoon op continu opname zetten. Zou ik voor de stal camera willen...


Oh dat is jammer! Ik heb hiervoor inderdaad een abonnement, 19 dollar voor een jaar. Op 1 camera heb ik het abonnement niet verlengd omdat ik daar alleen maar op kijk om de omheining te controleren en als ik de paarden kwijt ben := maar ik kan er ook een geheugenkaart in doen. De cloud vind ik alleen makkelijker.

Degene op wifi is inderdaad snel leeg maar kan vooralsnog redelijk bijladen bij ons. Ik heb 'm 1 x zelf opgeladen omdat er iets voor het zonnepaneel bleek te zitten. Staat ook continu op te nemen in de schuilstal en daar lopen ook de kippen de hele dag te scharrelen.
Ik heb daarom de Detection Sensitivity op Low staan en dat scheelt enorm!
Als het heel veel dagen bewolkt is dan zet ik de opname kwaliteit op sd ipv hd, dan weet ik zeker dat ik nog wat batterij over hou voor nood. Ze staan dan ook veel in de stal dus neemt ie ook vaker op.

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 16:36

MukiwaCobs schreef:
SafeHaven schreef:
De linkjes staan op de vorige pagina's. Ik heb o.a. deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/beveiliging ... 4168/?s2a=

En ook de versie met een simkaart maar die zie ik niet meer op bol.


Moet je voor deze dan een extra simkaartje nemen of heeft deze zelf 4g?



Sorry ik zei simkaart maar ik bedoelde wifi. Degene van mijn link heb je idd een simkaart voor nodig.

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 18:17

@safeheaven, thanks. Ik ga toch nog eens proberen op de low idd.
Ik kan een abbo op de cloud voor 40 dollar per jaar nemen. Heb ik ervoor over, maar geen creditcard dus houdt helaas op...

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-22 19:23

Hopelijk helpt het! Je kunt ook nog de sleep delay hoger zetten, dan neemt ie ook minder vaak op ;)

Ik kon trouwens kiezen voor Paypal, en ik heb dan wel een creditcard daaraan gekoppeld maar ik weet dat je bij PayPal ook je bankrekening kunt koppelen.

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:12

Ik wilde een nieuw topic openen, maar zat dat deze er was en ik ben wel benieuwd naar alle ervaringen en nieuwe ervaringen. Ik zou graag een camera in m'n Paddock willen, maar wel budget. Ik heb geen stroom dus met zonnepaneel of accu. Opneemfunctir is leuk maar heb begrepen dat dat veel stroom (en data) kost dus niet perse nodig. Wel met een simkaart, omdat ik op stal ook geen simkaart heb.

Ik kreeg deze doorgestuurd ook nog als tip. Fijn geprijst.

https://www.amazon.nl/dp/B0C9MDYT4W?ref ... ZMD7QE0J0W

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 22:17


Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:20

Hoe zit je nu met invoeren van dat soort dingen?

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-24 22:25

Niks van gezien en niks over gehoord. Komt tegenwoordig ook niet allemaal meer uit China kwam ik achter, soms ook Polen/Kroatië etc.
Wordt in ieder geval allemaal geregeld :=

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 22:43

En daar gaat ook gewoon een simkaart voor telefoon in?
Ik heb er al 1 hangen, maar heb net een stuk niet zichtbaar. Dus 1 erbij is wel fijn :j
En via welke app kun je kijken? Is dat Ubox toevallig?

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:05

*breekt even in…

Er moet een simkaartje in… hoe hebben jullie dat geregeld? Gewoon een simpel abonnement? En bij welke provider? Want dan ben je al snel €20-€25 per maand kwijt of zit ik er naast?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 23:18

Ik heb een abo bij Lebara. Betaal 7,50 per maand en daar red ik het prima mee.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 00:23

Heeft iemand ook een tip voor een betaalbare camera(‘s) op stroom, maar zonder wifi?

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Beste draadloze buiten camera's gezocht voor bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 10:19

Ik betaal €5,84 en heb 7000 mb per maand. Kan eventueel ook nog mb's delen, is via kpn namelijk.

Ik ben niet zo'n fan van de escam hierboven. Ja, wel goedkoop. Maar bij problemen kan je nergens op terug vallen, handleiding is ook nog heel minimaal.
Mijn escam doet het niet meer, zelf vanalles geprobeerd maar tevergeefs.
Ik werd naar een chineese website gestuurd, allemaal beetje vaag...

Heb nu een Eufy, ook volledig draadloos, gekocht bij Coolblue dus ook garantie. Batterij gaat heel veel langer mee en beeld is ook zo veel beter!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:38

ApplePapple schreef:
Ik betaal €5,84 en heb 7000 mb per maand. Kan eventueel ook nog mb's delen, is via kpn namelijk.


Kijk, das interessant. Hier ook kpn en heb zelf onbeperkt mb. Toch even beter in verdiepen.
Dank je wel!