Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Interessepeiling opfok paddock paradise Noord-brabant

 
Profiel   

Hallo allemaal,

wegens een aankomende mogelijkheid in de familie komt er binnenkort een grasland van 1,8 ha vrij, die ik kan gaan huren.

Ik heb zelf twee 1,5 jarige hengsten die daar ook komen te staan. Hierom zou ik wel een groep van alleen hengsten/ruinen willen.

- Weiland van 1,8 ha. Mogelijk een gedeelte vrij houden om te hooien.
- Verhard stuk van 12 m x 15 m, hier staan 3 container stallen op. Het verhardde stuk wordt overdekt.
- Paden van min. 5 m breed rondom het grasland
- Meerdere hooiplekken (ligt aan het aantal paarden) zodat er altijd onbeperkt hooi is
- In de zomer weidegang
- In de winter wel 24/7 buiten maar op de paden en in de bak/paddock van 20 m x 40 m.
- Stroom en water aanwezig.
- Volpension, mesten en voeren wordt gedaan.


Het land bevindt zich in de buurt van Roosendaal.

Er mogen uiteraard ook wat oudere paarden komen te staan maar er komt voorlopig nog geen professionele rijbak. Wel een gedeelte waar de grond gekeerd is, waar je met je paard kan werken.

Maar nu was mijn vraag: zouden er mensen geïnteresseerd zijn om hun jonge paarden hier te stallen? En wat zouden mensen bereid zijn om te betalen?

Ik hoor graag van jullie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:06 



 
Profiel   

Ik had zeker interesse gehad :) er is redelijk wat opfok maar geen paddock-paradise-opfok in de buurt. Als je een goede plek biedt (dus echt goed ruwvoer en geen modderbende) zijn prijzen tot 200 euro denk ik acceptabel in deze regio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:11 



 
Profiel   

Ik sta zelf ook in de omgeving op een paddock paradise waar een paar veulens bij in de ‘opfok’ staan en er is hier in de omgeving heel veel vraag naar. Wij staan volpension met een buitenbak en een bos vlakbij voor €240. Deze PP staat eigenlijk altijd vol en er is ondertussen volgensmij een aardige wachtlijst. Ik sta hier nu heel fijn, maar anders was ik zeker geïnteresseerd geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 20:27 



 
Profiel   

hoeveel paarden wil je gaan houden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 09:47 



 
Profiel   

Bedankt voor de antwoorden tot dusver! :)

Ik zat zelf te denken aan 4 of 5 paarden. Meer sowieso niet, omdat dat voor mij zelf te veel werk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:18 



 
Profiel   

In het jaar dat ik twee opfokplekjes aanbood voor merrieveulens hier op de PP heb ik best wat berichtjes en mailtjes gehad of ik alsjeblieft niet ook hengstveulens wilde plaatsen. Ik denk dat er (mits de opzet afdoende is) zeker wel vraag naar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:34 



 
Profiel   

ik zou mijn jonge hengst(en) nooit naar zoiets brengen omdat het werken met paden voor een groep(je) jonge hengsten veel te gevaarlijk is. In hun spel en positie strijd is het risico op verwonden als ze niet vrij weg kunnen veel te groot. Dit risico is er sowieso waarbij gemengde leeftijden kan helpen maar paden is voor mij een no-go

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:45 



 
Profiel   

Ik denk dat er zeker vraag naar is. Ik denk qua prijs een beetje rond de 150-200 euro max. Mits er natuurlijk wel een goede omheining staat, en de kudde een beetje rustig is. 1,5 jarige hengsten kunnen over een half jaar/jaar flink gaan rauzen op elkaar, maar goed, soms blijven ze wel gewoon rustig.
Ik zou wel max 4 doen (of 6) want bij een oneven aantal heb je gewoon wat eerder kans dat er 1 een beetje buiten gesloten wordt op zo'n kleine groep.
Als het er 20 zijn maakt het niet meer zo veel uit, dan is er altijd wel 1 die wil spelen, en zijn er ook altijd wel een paar die met rust gelaten willen worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 11:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen