Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tarief pensionstal

 
Profiel   

Ma_n0n schreef
Ik snap niet hoe mensen uitkomen met €150 euro per maand volpension icl hooi etc, los van faciliteiten. Dat is echt schandalig weinig. Ik zou €250-€300 euro per maand betalen. Zeker als de buitenbak verlicht is en je zo vlak bij een buitengebied zit en de paarden hele dagen buiten komen!



Dat snap ik ook niet. 1 pak hooi kost al tussen de 40 en 60€ daar kan je gemiddeld genomen 1 paard 1 maand van voeren. Dan nog bodembedekking. Ik gebruik vlas. 1 pak per week a €6. Dat is 32€ per maand.

Dan drinkt een paard water, schijt een paard 1 kruiwagen per dag vol.

Je minimale vaste kosten bij een paard gaan echt al over de €100 per maand.

En dan al het werk nog met uitmesten, binnen en buiten zetten, stroom verbruik, mestafvoer,etc.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:18 



 
Profiel   

Wij staan op een vergelijkbare plek en betalen 280 pm per pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:31 



 
Profiel   

tja, het is gewoon zo dat een paard bezitten heel duur is en eigenlijk lang niet door iedereen betaald kan worden. Dus dan wordt er snel geroepen dat iets 'te duur' is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:33 



 
Profiel   

Ik kom ook uit de buurt van Hoogeveen. Maar ik zal echt niet minder dan 200 pm vragen hoor, tussen 200 en 250 is een nette prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 17:54 



 
Profiel   

De laatste jaren zijn de prijzen voor stalling rond hoogeveen best gestegen
Voor wat jij bied is toch vaak 200-250 euro
Vergelijkbare stallen zijn steeds vaker al 250 euro
En die stallen zitten allemaal vol.

De goedkopere stallen zijn vaak goedkoop met een reden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:49 



 
Profiel   

Welk bedrag is het voor jou waard om een pensionklant op je erf te hebben? Voor 200 zou ik echt niemand willen hebben. 350 komt eerst, wil niemand dat betalen? Dan liever geen pensionners!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:56 



 
Profiel   

Ik werk op een pensionstal waar we voor iets meer dan die prijs een stal hebben met binnenbak, buitenbak, longeercirkel, stapmolen, wasplaats met warm water en solarium(die kost dan wel weer extra) op minder dan 1 km van het bos, dat bos sluit weer aan op ander bos, etc.
Dat is voor iets minder dan 300 euro.

Als ik het goed lees TS heb je geen buitenbak of wel?
Dan vind ik 250 wel écht te veel van het goede. rond 200 kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:58 



 
Profiel   

siskeh schreef
Ik werk op een pensionstal waar we voor iets meer dan die prijs een stal hebben met binnenbak, buitenbak, longeercirkel, stapmolen, wasplaats met warm water en solarium(die kost dan wel weer extra) op minder dan 1 km van het bos, dat bos sluit weer aan op ander bos, etc.
Dat is voor iets minder dan 300 euro.

Als ik het goed lees TS heb je geen buitenbak of wel?
Dan vind ik 250 wel écht te veel van het goede. rond 200 kan.


in de op
Citaat
Buitenbak met goede bodem en goede verlichting.


in een ander bericht
happyjoyce schreef
Bak is idd goed. Staan geen paarden in en wordt heel regelmatig gesleept en in de zomer gesproeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:06 



 
Profiel   

Goed om verschillende meningen te lezen! Toen mijn paard nog op pension stond vond ik € 200,- ook best veel geld.
Nu ik ze thuis heb weet ik pas wat alles kost en hoeveel tijd erin gaat zitten. Natuurlijk hoef ik al die uren niet vergoed te hebben, maar verlies draaien omdat ik onbeperkt voer is ook niet de bedoeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:18 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ma_n0n schreef
Ik snap niet hoe mensen uitkomen met €150 euro per maand volpension icl hooi etc, los van faciliteiten. Dat is echt schandalig weinig. Ik zou €250-€300 euro per maand betalen. Zeker als de buitenbak verlicht is en je zo vlak bij een buitengebied zit en de paarden hele dagen buiten komen!



Dat snap ik ook niet. 1 pak hooi kost al tussen de 40 en 60€ daar kan je gemiddeld genomen 1 paard 1 maand van voeren. Dan nog bodembedekking. Ik gebruik vlas. 1 pak per week a €6. Dat is 32€ per maand.

Dan drinkt een paard water, schijt een paard 1 kruiwagen per dag vol.

Je minimale vaste kosten bij een paard gaan echt al over de €100 per maand.

En dan al het werk nog met uitmesten, binnen en buiten zetten, stroom verbruik, mestafvoer,etc.

Hooi van eigen lang kost geen 40-60 euro per baal.
Tenminste hier niet. Daar verkopen wij het wel voor, dat weer wel :)
En kan hier 3 tot 4 weken doen voor 2 paarden.
Staan nog wel op de wei met gras.

Mest kunnen wij gratis kwijt, dat kunnen ook meer mensen.

Vlas is hier voor ons ook de duurste kosten.


Dus voor ts is het dan te kijken wat kost het, wat kost mij de privacy en wat wil ik dan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:23 



 
Profiel   

natuurlijk is zo'n baal hooi dan verkoop. Lijkt me logisch dat je niet tegen kostprijs werkt voor een ander

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:36 



 
Profiel   

maar met 30 verdienen we er ook al aan...dat is wat ik bedoelde.
Maar je mag uiteraard ook 50 rekenen, dat is maar wat je wilt natuurlijk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:37 



 
Profiel   

Als je voor 60 kunt verkopen is dat de prijs. Als je die baal aan een pension paard voert kun je m niet aan derden verkopen, scheelt dus 60 € inkomsten.

Het topsegment trekt mensen met veel noten op hun zang, het lage segment trekt probleemgevallen en zeurpieten. In het midden zit je het beste. Al vinden 10 mensen het te duur, te weinig, te ...., als er één is die het een top plek vindt is het genoeg. Als je dan ook goed met elkaar overweg kunt is het win-win.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:47 



 
Profiel   

Maar dat gaat dit jaar ook niet hier in de regio, dan is het weer 40. Droog jaar wel.
Moet je dan de pensionprijs steeds laten schommelen? En zie er zelfs nu die het niet eens kwijt raken.
Dan is een vast bedrag van de klant per maand weer handig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:51 



 
Profiel   

Kaatje81 schreef
Welk bedrag is het voor jou waard om een pensionklant op je erf te hebben? Voor 200 zou ik echt niemand willen hebben. 350 komt eerst, wil niemand dat betalen? Dan liever geen pensionners!


Nou dit. Het werk dat je met een paard extra hebt zou me niet uitmaken.
Maar iedere dag een pensionklant op je erf.. ik moet er niet aan denken.
Betalen ze wel op tijd, zijn ze wel zuinig met je spullen, vergeten ze niet het hek dicht te doen als ze hun paard eruit halen en de jouw blijft staan, hebben ze ook nog bijrijders, komen ze met de hele familie en blijven ze de hele dag hangen want het is zo’n mooi weer..

Maar goed, als je het wel ziet zitten, rex rolfo geeft het eigenlijk wel mooi weer. Ergens in het midden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 19:53 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
belle_boef schreef

Dat snap ik ook niet. 1 pak hooi kost al tussen de 40 en 60€ daar kan je gemiddeld genomen 1 paard 1 maand van voeren. Dan nog bodembedekking. Ik gebruik vlas. 1 pak per week a €6. Dat is 32€ per maand.

Dan drinkt een paard water, schijt een paard 1 kruiwagen per dag vol.

Je minimale vaste kosten bij een paard gaan echt al over de €100 per maand.

En dan al het werk nog met uitmesten, binnen en buiten zetten, stroom verbruik, mestafvoer,etc.

Hooi van eigen lang kost geen 40-60 euro per baal.
Tenminste hier niet. Daar verkopen wij het wel voor, dat weer wel :)
En kan hier 3 tot 4 weken doen voor 2 paarden.
Staan nog wel op de wei met gras.

Mest kunnen wij gratis kwijt, dat kunnen ook meer mensen.

Vlas is hier voor ons ook de duurste kosten.


Dus voor ts is het dan te kijken wat kost het, wat kost mij de privacy en wat wil ik dan :)


Maar dan moet je het we van eigen land hebben. Zo niet betaal je aan de Hooiboer dus gewoon de verkoopprijs. Die zou ik dus wel doorberekenen. Hoe lang met met 1 pak doet zal der ook aan liggen hoe groot die is. Maar ik doe met 1 pak net geen 2 week met 2 Tinkers. Nu staan ze wel volledig op hooi. Zodra het droog is op gras. Maar ik zou niet wisselen in prijs tussen zomer en winter.

Idem met de mest natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:14 



 
Profiel   

Wij zitten in Amen, vlakbij Assen.
Paddock paradise in ontwikkeling (is namelijk nooit klaar), met zandpaddock, schuilstal, track om weiland heen, vrijwel onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit, krachtvoer zelf aanschaffen en geven. Zomers beperkt weidegang via strookbegrazing.
Voor nood meerdere boxen beschikbaar voorzien van rubbermatten en vlas.
Overdekte poetsplaats met aparte spuitplaats, zadelkamer, kantine, toilet.
Buitenrijbak met polyvlokken (dus vrijwel het hele jaar berijdbaar) met verlichting, aparte longeerbak (zand). Bos op 10min stappen via autoluw weggetje waar je uren kan rijden zonder iemand tegen te komen (boswachterij Hooghalen, Boswachterij Grolloo en Schoonloo en je kan verder doorsteken richting Borger etc)
Mesten etc wordt gedaan.
We vragen tussen de 200 en 220 euro per maand afhankelijk van het formaat van het paard. Maar tot op heden niemand kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:15 



 
Profiel   

Ts heeft eigen hooi volgens OP. Vandaar mijn reactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:25 



 
Profiel   

Als je maar 1 'klant' zoekt, gaat het toch niet alleen om het geld? Je moet een beetje quitte draaien, maar je zoekt toch ook naar een eigenaar en een paard die jou passen? En waar je het een beetje leuk mee hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:32 



 
Profiel   

Alfi2010 schreef
Wij zitten in Amen, vlakbij Assen.
Paddock paradise in ontwikkeling (is namelijk nooit klaar), met zandpaddock, schuilstal, track om weiland heen, vrijwel onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit, krachtvoer zelf aanschaffen en geven. Zomers beperkt weidegang via strookbegrazing.
Voor nood meerdere boxen beschikbaar voorzien van rubbermatten en vlas.
Overdekte poetsplaats met aparte spuitplaats, zadelkamer, kantine, toilet.
Buitenrijbak met polyvlokken (dus vrijwel het hele jaar berijdbaar) met verlichting, aparte longeerbak (zand). Bos op 10min stappen via autoluw weggetje waar je uren kan rijden zonder iemand tegen te komen (boswachterij Hooghalen, Boswachterij Grolloo en Schoonloo en je kan verder doorsteken richting Borger etc)
Mesten etc wordt gedaan.
We vragen tussen de 200 en 220 euro per maand afhankelijk van het formaat van het paard. Maar tot op heden niemand kunnen vinden.


Dit klinkt als een super plek. Ik ben dan benieuwd hoe je niemand hebt kunnen vinden. Heb je meer eisen voor pensionklanten? Of is er veel aanbod in de buurt? Adverteer je niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:32 



 
Profiel   

Kendra schreef
Als je maar 1 'klant' zoekt, gaat het toch niet alleen om het geld? Je moet een beetje quitte draaien, maar je zoekt toch ook naar een eigenaar en een paard die jou passen? En waar je het een beetje leuk mee hebt?


Maar je hoeft er ook niet op toe te leggen. En een beetje reserves erbij is niet onverstandig. Als dat paard in je draad hangt en 5 palen sloopt tikt de schade al snel weer aan. Iets hogere maandprijs scheelt dan snel gezeur om dat soort schades

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:34 



 
Profiel   

Amber_anne schreef
Alfi2010 schreef
Wij zitten in Amen, vlakbij Assen.
Paddock paradise in ontwikkeling (is namelijk nooit klaar), met zandpaddock, schuilstal, track om weiland heen, vrijwel onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit, krachtvoer zelf aanschaffen en geven. Zomers beperkt weidegang via strookbegrazing.
Voor nood meerdere boxen beschikbaar voorzien van rubbermatten en vlas.
Overdekte poetsplaats met aparte spuitplaats, zadelkamer, kantine, toilet.
Buitenrijbak met polyvlokken (dus vrijwel het hele jaar berijdbaar) met verlichting, aparte longeerbak (zand). Bos op 10min stappen via autoluw weggetje waar je uren kan rijden zonder iemand tegen te komen (boswachterij Hooghalen, Boswachterij Grolloo en Schoonloo en je kan verder doorsteken richting Borger etc)
Mesten etc wordt gedaan.
We vragen tussen de 200 en 220 euro per maand afhankelijk van het formaat van het paard. Maar tot op heden niemand kunnen vinden.



Dit klinkt als een super plek. Ik ben dan benieuwd hoe je niemand hebt kunnen vinden. Heb je meer eisen voor pensionklanten? Of is er veel aanbod in de buurt? Adverteer je niet?


We hebben wel eisen, maar die zijn naar mijn ideeën niet onoverkomelijk en ook niet meer dan normaal.
Gaat bv om opruimen eigen troep, dus poetsplaats aanvegen en haren in de prullenbak, mest opruimen uit de rijbak/longeerbak. En daar spreken we klanten ook op aan.
Geen hengsten, ivm aanwezigheid merries.
Verder geen ijzers alleen indien medisch noodzakelijk. Entingen op orde. Ontwormen na mestonderzoek en 1x per jaar na de eerste nachtvorst Equest pramox.
We adverteren regelmatig.
Wel veel stallen in de buurt maar niet met 24/7 buiten in kudde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:04 



 
Profiel   

Alfi2010 schreef
Wij zitten in Amen, vlakbij Assen.
Paddock paradise in ontwikkeling (is namelijk nooit klaar), met zandpaddock, schuilstal, track om weiland heen, vrijwel onbeperkt ruwvoer van goede kwaliteit, krachtvoer zelf aanschaffen en geven. Zomers beperkt weidegang via strookbegrazing.
Voor nood meerdere boxen beschikbaar voorzien van rubbermatten en vlas.
Overdekte poetsplaats met aparte spuitplaats, zadelkamer, kantine, toilet.
Buitenrijbak met polyvlokken (dus vrijwel het hele jaar berijdbaar) met verlichting, aparte longeerbak (zand). Bos op 10min stappen via autoluw weggetje waar je uren kan rijden zonder iemand tegen te komen (boswachterij Hooghalen, Boswachterij Grolloo en Schoonloo en je kan verder doorsteken richting Borger etc)
Mesten etc wordt gedaan.
We vragen tussen de 200 en 220 euro per maand afhankelijk van het formaat van het paard. Maar tot op heden niemand kunnen vinden.

Alfi2010 schreef
We hebben wel eisen, maar die zijn naar mijn ideeën niet onoverkomelijk en naar mijn idee niet meer dan normaal.
Gaat bv om opruimen eigen troep, dus poetsplaats aanvegen en haren in de prullenbak, mest opruimen uit de rijbak/longeerbak. En daar spreken we klanten ook op aan.
Verder geen ijzers alleen indien medisch noodzakelijk. Entingen op orde. Ontwormen na mestonderzoek en 1x per jaar na de eerste nachtvorst Equest pramox.
We adverteren regelmatig.
We veel stallen in de buurt maar niet met 24/7 buiten in kudde.


Als het niet 2 uur uit de buurt zou zijn zou ik daar zo komen staan. :j Tenminste, als voeten die kapot geschraapt worden tot kreupel aan toe onder medisch noodzakelijke ijzers vallen. :') Dat is waar ik in mijn regio elke keer tegenaan liep: het moest gelijk ijzerloos, dekenloos, zweeploos én bitloos. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:09 



 
Profiel   

Het klinkt super goed. Voor mij helaas ook te ver

Apart dat er geen vraag naar is in die regio

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:14 



 
Profiel   

belle_boef schreef
Ma_n0n schreef
Ik snap niet hoe mensen uitkomen met €150 euro per maand volpension icl hooi etc, los van faciliteiten. Dat is echt schandalig weinig. Ik zou €250-€300 euro per maand betalen. Zeker als de buitenbak verlicht is en je zo vlak bij een buitengebied zit en de paarden hele dagen buiten komen!



Dat snap ik ook niet. 1 pak hooi kost al tussen de 40 en 60€ daar kan je gemiddeld genomen 1 paard 1 maand van voeren. Dan nog bodembedekking. Ik gebruik vlas. 1 pak per week a €6. Dat is 32€ per maand.

Dan drinkt een paard water, schijt een paard 1 kruiwagen per dag vol.

Je minimale vaste kosten bij een paard gaan echt al over de €100 per maand.

En dan al het werk nog met uitmesten, binnen en buiten zetten, stroom verbruik, mestafvoer,etc.


Het kan gewoon hoor :D ligt net aan waar je staat, hooi idd van eigen land, grondwater hebben we en verder niks speciaals, gewoon goede buitenbak en mooie stallen met poetsplaats

Ik ben ergens weggegaan omdat het net te ver rijden was en geen bos maar ik betaalde 50 euro p.m en nam het hooi van de boer af waar mijn paard stond.
Ik betaal nu 200 volpension excl brok
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen