Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tarief pensionstal

 
Profiel   

Wat voor pensionklant zoek je precies, daar zit natuurlijk ook verschil in. Ik heb bijvoorbeeld een jonge pony en ga 1 of 2 keer per week naar stal. Ik ken ook mensen met pensionado's die eens in de zoveel weken gaan kijken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:21 



 
Profiel   

Ik heb er een pensioen paard bij.Hij is 26 en mijn ruin ook.Zijn eigenaar heeft nog een paard en bij dit pensioen paard komt ze om de paar weken kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:14 



 
Profiel   

Dat kan inderdaad ook, vriendin van mij heeft ook een pensioenpaard er bij gehad. Gezelschap voor haar eigen paard en niet dagelijks de eigenaar over de vloer. Dat ging goed, totdat de gebreken kwamen. Toen werd het wel lastiger. Extra zorg, ander voer, dat soort dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:19 



 
Profiel   

Ik stuur je even een pb over onze vrij gelijke situatie ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:20 



 
Profiel   

Dat is wel zo,het pensioen paard word ouder en kan dan meer werk betekenen.Ik vind dat niet erg,dat kan mijn ruin ook overkomen.En het paard staat nu 2 jaar bij ons,ik ga elke dag met hem om en dan raak je toch aan het paard gehecht ook al is hij niet van ons.


Laatst bijgewerkt door Britta31 op 20-01-22 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:28 



 
Profiel   

Voor dit zou ik zeker wel 250-300 pm willen uitgeven.
De combinatie van buiten in de winter + goede rijbak is hier erg moeilijk te vinden. Ofwel zijn het paardvriendelijke accomodaties waar dan geen bak is. Ofwel zijn er meerdere goede rijbakken maar komt paard amper uit de box.

Maar ik ben dan wel de pensionklant die gemiddeld 4 a 5x per week naar mn paard komt. Moet je ook maar net willen als verhuurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:30 



 
Profiel   

Ik zal kijken wat soortgelijk stallen in de buurt vragen. Het is per regio enorm verschillend

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:30 



 
Profiel   

Ik betaal voor 230€ mijn stal, voor stro en voer moet jezelf betalen.
Alleen onbeperkt hooi zit bij de prijs.

Geen idee wat ik per maand kwijt ben genoeg

Mijn pensioenpony heeft hier ook gestaan dat was 250€ per maand en betaalde mijn ouders en ik betaalde zelf weer voer en stro
Dat tikte wel aan want hij at mega veel seniores priores geloof iets van 70-100€ per maand en dan ook nog half kilo müsli per dag

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:33 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik heb er een pensioen paard bij.Hij is 26 en mijn ruin ook.Zijn eigenaar heeft nog een paard en bij dit pensioen paard komt ze om de paar weken kijken.


Ik heb hier met pensioenpaarden de ervaring dat het erg moeilijk wordt voor de eigenaar om nog te komen, zorg te geven (medicatie, dekens, etc.) of na een tijd zelfs nog te betalen. Spullen zijn er amper voor een pensioenpaard, waarde evenmin. Dus ja dan zit je er wel mee. Ik ben zeker 3-4x per jaar bezig met dreigtelefoons dat paard buitengezet wordt, sta onaangekondigd bij de ouders, etc. totdat er dan terug even stalgeld wordt gestort en het dan weer overnieuw begint. Weggaan… ho maar…
3 pensioenpaarden hier, alledrie gelijkaardige problemen. Gelukkig niet allemaal financieel, anders werd ik gek.

Voor mij dus nooit nog een pensioenpaard om deze reden, alleen jonge paarden of rijpaarden/ponies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:38 



 
Profiel   

Voor eenzelfde situatie als jij hebt, TS, wordt hier verderop op twee verschillende stallen 150 Euro per maand gevraagd. Dat is dan wel inclusief een rijbak (overdag als er niemand rijdt, kunnen de paarden daar in of op een klein stukje weide). Dat is inclusief voer, bodembedekking, dekenservice, buiten zetten en weer binnenhalen, mestverwerking, etc. en exclusief hoefsmid, wormenkuur, tandarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:49 



 
Profiel   

Shenavallie schreef
Voor eenzelfde situatie als jij hebt, TS, wordt hier verderop op twee verschillende stallen 150 Euro per maand gevraagd. Dat is dan wel inclusief een rijbak (overdag als er niemand rijdt, kunnen de paarden daar in of op een klein stukje weide). Dat is inclusief voer, bodembedekking, dekenservice, buiten zetten en weer binnenhalen, mestverwerking, etc. en exclusief hoefsmid, wormenkuur, tandarts.


Een buitenbak waar ook nog paarden in lopen (mest, graven, trappelen etc) vind ik wel veel minder waard dan een echte buitenbak. Voor mij is dat niet meer dan een paddock waar je ook in kan rijden dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:53 



 
Profiel   

Klopt. Komt je bodem niet ten goede. TS heeft een goede gedraineerde bak met verlichting. Dat is zeker wel 50 euro in de maand meer wat je kan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:57 



 
Profiel   

Maar ts bied toch een goede buitenbak met verlichting aan.

@ poekkie
Ik heb mijn bijna altijd te rijden bak 20x60 nu open staan. Dan is het een paddock?
Maar als ik de draad dicht doe zou ik meer geld kunnen vragen? :D

Ze graven en mesten er nooit in. Anders zou ik hem wellicht ook sluiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 13:57 



 
Profiel   

De eigenaren van deze stallen halen meerdere keren per dag de mest weg en eentje is sowieso heel zuinig met de bak. Als er gravers zouden zijn, dan worden die op het landje ernaast gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:02 



 
Profiel   

Super lief dat jullie allemaal zo meedenken! Ook dank voor de uitgebreide pb’s met vergelijkbare situaties Mochten we het toch doen zitten we te denken aan een bedrag tussen de € 200 en € 250,-. Voor minder vind ik het eigenlijk niet waard om mijn privacy deels op te geven en toch rekening te moeten houden met een ander.

Bak is idd goed. Staan geen paarden in en wordt heel regelmatig gesleept en in de zomer gesproeid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:44 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Maar ts bied toch een goede buitenbak met verlichting aan.

@ poekkie
Ik heb mijn bijna altijd te rijden bak 20x60 nu open staan. Dan is het een paddock?
Maar als ik de draad dicht doe zou ik meer geld kunnen vragen? :D

Ze graven en mesten er nooit in. Anders zou ik hem wellicht ook sluiten.


Ja.
Je kan het noemen wat je wil, maar toen ik vroeger een stalling zocht, dan waren alle stallen waar de paarden zo los in de bak liepen geschrapt. De kwaliteit van de bodem is gewoon minder, de drainage wordt stilaan dichtgelopen, er ligt sowieso mest in (ok misschien heb jij dat ene paard dat er niet in mest, maar daar reken ik toch niet op), en eerst een boel paarden gaan vangen voordat ik kan rijden zag/zie ik helemaal niet zitten. Dus ik zeg ook zeker 50 euro verschil.


Laatst bijgewerkt door Poekkie op 20-01-22 14:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:50 



 
Profiel   

SusanH schreef
Hier is tussen de 250 en 300 normaal voor wat jij biedt. Ik denk dat je in Drenthe tussen de 200 en 250 kan vragen.

Echt niet :o

Je hebt voor 225 stal volpension met buitenbak en binnenbak op loopafstand. 250 incl binnenbak en 300 voor binnenbak met allerlei andere zorgen nog.

Ik betaalde €170 voor D pony bij iemand thuis (volpension) en €190 voor een paard :)


Laatst bijgewerkt door Elin_ op 20-01-22 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 14:51 



 
Profiel   

Boel paarden, het zijn er 2. :D
En die 2 zouden dan ook bij je paard in de wei staan.

En hier is geen drainage, en toch altijd droog. Dat bestaat ook nog.
Heb laatste maand nog geen plasje er in gehad en heb al heel wat gedraineerde op bokt voorbij zien komen die anders hebben .

En ja ze poepen braaf elders, alle 2. Daar heb ik ik idd geluk mee.
En de bak word regelmatig gesleept. Dat is met elke bak wel een voorwaarde vind ik.

Dus persoonlijk vind ik het te kort door de bocht.

Maar goed om te weten dat mensen zo wel denken mocht ik ooit nog eens bedenken mijn lege stallen wel op te willen vullen. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:00 



 
Profiel   

Dat mag je best vinden. ‘T is logisch dat je je eigen plekje verdedigt he :)

Ikzelf zou het nog steeds absoluut niet willen, maar iedereen zijn wensen natuurlijk. Even goede vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:08 



 
Profiel   

Elin_ schreef
Je hebt voor 225 stal volpension met buitenbad en binnenbak op loopafstand. 250 incl binnenbak en 300 voor binnenbak met allerlei andere zorgen nog.


Maar persoonlijk zou ik een buitenbad niet echt nodig vinden op een stal. 's Zomers wel fijn natuurlijk _O- ( sorry kon het niet laten *\%/* ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:10 



 
Profiel   

Ik verdedig niet, daarom zeg ik ook, goed om te weten dat er mensen zijn die er zo over denken.
Was gewoon nooit in me opgekomen.

Vooral om dat al die dingen die je hier noemt ook niet van toepassing zijn.
Had ik paarden die er een t.ringzooi van zouden maken zouden ze de bak ook niet in mogen want wil wel kunnen rijden zonder te vallen in kuilen oid :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:10 



 
Profiel   

ElCid schreef
Elin_ schreef
Je hebt voor 225 stal volpension met buitenbad en binnenbak op loopafstand. 250 incl binnenbak en 300 voor binnenbak met allerlei andere zorgen nog.


Maar persoonlijk zou ik een buitenbad niet echt nodig vinden op een stal. 's Zomers wel fijn natuurlijk _O- ( sorry kon het niet laten *\%/* ).

:') Aangepast

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:23 



 

Ik sta op soort gelijke stalling, en betaal 200 all in. Vind ik een nette prijs en wil ook zeker niet veel meer betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 15:57 



 
Profiel   

Ik snap niet hoe mensen uitkomen met €150 euro per maand volpension icl hooi etc, los van faciliteiten. Dat is echt schandalig weinig. Ik zou €250-€300 euro per maand betalen. Zeker als de buitenbak verlicht is en je zo vlak bij een buitengebied zit en de paarden hele dagen buiten komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:04 



 
Profiel   

Marije_1997 schreef
Ik sta op soort gelijke stalling, en betaal 200 all in. Vind ik een nette prijs en wil ook zeker niet veel meer betalen.



Waarom niet?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 16:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen