Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

Tarief pensionstal

 
Profiel   

monsera schreef
@ElCid
Mss moet je 300 euro vragen en dan zelf mesten.

Ik denk dat veel mensen niet elke dag naar hun paard willen/kunnen.


Er is een reden dat we niet uitmesten ( rugproblemen) waardoor ik het dus niet elke dag kan doen. Maar aangezien het hobby is maakt het zoveel uit hoeveel er komen.
Nu 2 pensionpaarden; dat is een mooi aantal ;) En ze mesten zelf.


Laatst bijgewerkt door ElCid op 21-01-22 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:17 



 
Profiel   

Voor wat je aanbiedt zou tussen de 200-250 inderdaad redelijk zijn. Maar zelf zou ik als ik een privestal zou hebben nooit 1 iemand als "pension" willen hebben. (en al helemaal niet voor dat geld, want met de kosten en het werk eraf houdt je er misschien 50 euro aan over)
Als er iets niet goed loopt, krijg je ze niet zomaar van je terrein af (of in ieder geval niet op een legale manier).....idd je privacy etc.
Als je een stal hebt met een stuk of 10 pension paarden is het al weer anders. Dan heb je het werk toch wel, en dan maakt je privacy ook al niet meer uit.
Hooguit aan iemand die je al superlang kent en waarbij je ook weet dat die altijd netjes betalen, en dat als je ze weg zou willen hebben, ze ook echt gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:44 



 
Profiel   

monsera schreef
Alfi2010 schreef
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Kan me niet voorstellen dat elk paard in NL geschoren wordt en onder een deken wordt gezet.
We zoeken rustig verder.
Bedankt voor de input.


Ik denk niet dat iedereen zijn paard scheert. Maar dat mensen niet willen dat de mogelijkheid er niet is. Dat je dus geen baas over je eigen paard bent.

Ik sla zulke advertenties ook over. Dat is toch jammer omdat andere stallen enorme wachtlijsten hebben. Maar er komt vast een keer een goede match.

Zo zie ik het ook. De voorzieningen en basis insteek bij Alfi klinken top +:)+ , zou zeker een opzet zijn die ik voor mijn paarden zou overwegen. Verdere eisen aan de klanten om hun zut achter hun kont op te ruimen bijvoorbeeld zijn ook zeker niet meer dan normaal. Dus ik vroeg me ook af wat er dan 'misgaat', aangezien ik weet dat dit echt veel gezocht wordt en schaars is (in elk geval hier in de omgeving, waar veel mensen ook richting Assen kijken omdat goede stalling hier in het noorden echt lastig is). Ik was het al aan het zoeken in bijvoorbeeld wijze van adverteren. Maar nu ik hier de communicatie van Alfi in de verschillende berichten lees denk ik dat het inderdaad ligt in hoe de mentaliteit benadrukt wordt. Natuurlijk is het aan de stalhouder wat hij accepteert of niet, en in basis moet dat je passen voordat je überhaupt voor een stal kiest. Maar in het verlengde daarvan het gevoel krijgen dat wanneer ik mijn paard ergens stal de stalhouder gaat bepalen over mijn paard en daarin een wat autoritaire positie tov mij als eigenaar aanneemt, dat zie ik niet zitten :) En dat laatste proef ik wel uit de geplaatste berichten. Nog steeds is het zeker aan de staleigenaar om te bepalen of dat de wijze is waarop je je beleid wilt onderstrepen en hoe strict je bent, maar kan wellicht een factor zijn bij het uitzoeken van het antwoord op de vraag waarom je geen mensen kunt vinden :)

@ TS: op mijn ervaring gebaseerd bij een vergelijkbare wijze van particulier en kleinschalig stallen ben je alleen voor voer/hooi/bodembedekking toch al gauw 100-150 euro per maand op weg in de winter in die regio voor een normaal paard. Dan heb ik water, electriciteit, mestafvoer, reparaties en onderhoud plus ook nog je tijd er nog niet bij gerekend. Wil je er wat aan overhouden voor je moeite/inbreuk op privacy ga je gauw richting de 200 - 250 euro minimaal. En denk dus inderdaad goed na over je privacy, grenzen aangeven, afspraken over termijnen etc, dat kan het maken of breken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 15:50 



 
Profiel   

Ik vind het netjes achterlaten en omgaan met de spullen van de pension vanzelfsprekend thuis ruim je je troep ook op toch. Echter een pension houder die denkt iets over mijn paard te beslissen echt een no go. Dan mag diegene mij betalen ipv andersom. Of ik mijn paard 19 dekens op doe of niet mijn paard mijn regels. Als ik het wil scheren dan doe ik dat als ik het een hanekam wil geven dan doe ik dat. Ijzers alleen om medische redenen? En dan kan het wel beetje krom toch dat paard met medische ijzers kan net zo goed trappen als een paard met ijzers zonder medische redenen? Zelfde als je kind naar een bso brengen en die zegt nee je kind moet sandalen aan ook al is het -20 of een huis huren en een huurbaas die zegt ja je kind mag niet na 8 uur eten .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:14 



 
Profiel   

Nogmaals dank allemaal!

We zijn inmiddels in gesprek met een bekende die minder tijd krijgt voor haar oudere paard. Wellicht komt daar iets passends uit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:17 



 
Profiel   

Dat klinkt wel fijn van een bekende :)
Hopelijk word dat wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 16:19 



 
Profiel   

Britta31 schreef
Ik vraag 110 euro.Maar heb hier niet de luxe.Paard staat 24/7 buiten,wel met stal.Verder doe ik alles,hooi bij de prijs in,van eigen land.Alleen betaald de eigenaar zelf het voer.Geen bak,wel op 10 min stappen van het bos.


Waar woon je als ik vragen mag en heb je binnenkort nog plek over voor een ruin?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-22 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen