Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tarief pensionstal

 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat ik voor prijs kan vragen voor het verhuren van één stal.

Mijn pony is helaas overleden, waardoor ik nog maar één paard heb staan. We hebben tijdelijk een pony kunnen regelen zodat hij niet alleen staat.

Paarden staan bij ons aan huis in Drenthe.

Ze komen in de winter overdag met z'n 2en in de paddock (38x17) van 7:30 tot 16:30/18:00. Onbeperkt hooi van eigen land.
In de zomer (vanaf april t/m november) overdag (tot het donker wordt) op het land met strookbegrazing.
Iedere nacht op stal met buitenluik.

Ik voer, zet buiten/binnen en mest af en wissel dekens. Alles inclusief ruwvoer en bodembedekking. Er is een zadelkamer, wasplaats met warm en koud water. Buitenbak met goede bodem en goede verlichting.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:04 



 
Profiel   

Lastige! Misschien interessant om je totale kosten uit te rekenen, en dit door te rekenen aan een eventuele pensionklant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:16 



 
Profiel   

Ongeacht van je omgeving zou ik niet minder dan €200 doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:24 



 
Profiel   

Misschien zijn er vergelijkbare stallingsopties in de buurt, zoals advertenties op marktplaats, waarbij je een idee kan krijgen wat er ongeveer gevraagd wordt en realistisch is. Onder de 200 lijkt mij ook niet realistisch ivm volpension en zorg, maar alles daarboven lijkt mij erg afhankelijk van de omgeving. In noord- en zuid-holland zou je hiervoor gerust rond de 300 kunnen vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:25 



 
Profiel   

Ik vraag 110 euro.Maar heb hier niet de luxe.Paard staat 24/7 buiten,wel met stal.Verder doe ik alles,hooi bij de prijs in,van eigen land.Alleen betaald de eigenaar zelf het voer.Geen bak,wel op 10 min stappen van het bos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:30 



 
Profiel   

Hier bij ons zou ik van €150,- tot max €200,- vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:32 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

Ik woon in zuid west Drenthe, vlakbij Hoogeveen. Via ons weiland of het fietspad kan je binnen 10 minuten in twee bosjes komen. Je vermaakt je daar echter geen uren, maar je kan er wel leuk rijden.

De kosten doorrekenen lijkt mij wel lastig. Je weet niet hoeveel het paard eet en naast voer/strooisel heb je natuurlijk ook onderhoudskosten e.d.

Op marktplaats zag ik zo weinig in de buurt staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:32 



 
Profiel   

Hier midden belgie met vergelijkbare faciliteiten. 275 pm en altijd alle stallen vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:40 



 
Profiel   

Voor een vergelijkbare stal met vergelijkbare service betaal ik hier in midden Nederland €200.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:44 



 
Profiel   

ik schat rond de 200-250 euro. Hier in noord Holland betaal je 250 voor dit soort stallen. als er een binnenbak is rond de 300. ikzelf betaal rond de 200 maar heb 2 diensten in de week verders ongeveer gelijk zoals bij jouw. alleen geen warm en koud water maar daarentegen zomers 24/7 land

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:47 



 
Profiel   

Op basis van locatie en eigen krachtvoer maar verder all in, vind ik 220 euro een net bedrag.

200 vind ik wat weinig met de gestegen kosten van de afgelopen jaren.
250 zou ik betalen als het aan een mooi uitrijgebied zou zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:47 



 
Profiel   

Ik zou wel een paard nemen die voor jou het makkelijks is en natuurlijk de eigenaar.Maak wel duidelijke afspraken met jullie privacy. Ik heb gelukkig een fijn paard en eigenaar erbij.En de paarden zijn grote vrienden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:48 



 
Profiel   

Ik zou er rond de €250/€275 voor betalen als het hier in de omgeving van Ermelo/Putten/Harderwijk zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:50 



 
Profiel   

Noord Holland

Winter
van 8.30 - 16.00-17.00 buiten, daarna op stal.
Paddock, weide (winter beperkt).

Zomer
24/7 buiten.
Nacht paddock, overdag weide.

Paarden hebben ook als ze op de weide lopen altijd toegang tot paddock en schuilstal.
Onze paddock formaat ca 3x rijbak.

Maandag t/m vrijdag wordt alles gedaan.
Weekend 1 dienst (mesten, buiten hooivoeren, paarden binnen/buiten) en eigen box in de winter mesten.

Wordt onbeperkt hooi gevoerd.

Rijbak, buitenstallen, roundpen, incl hooi, stro

€ 180 per maand

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:53 



 
Profiel   

happyjoyce schreef
Bedankt allemaal!

Ik woon in zuid west Drenthe, vlakbij Hoogeveen. Via ons weiland of het fietspad kan je binnen 10 minuten in twee bosjes komen. Je vermaakt je daar echter geen uren, maar je kan er wel leuk rijden.

De kosten doorrekenen lijkt mij wel lastig. Je weet niet hoeveel het paard eet en naast voer/strooisel heb je natuurlijk ook onderhoudskosten e.d.

Op marktplaats zag ik zo weinig in de buurt staan.


Maar je weet wel welke kosten je met je andere paard er bij had toch?

Als je die kosten neemt en daar een risico marge overheen gooit voor het geval het paard meer eet, of een viezere stal heeft, dan heb je in ieder geval die kosten gedekt.

Met 1 pensionpaard is het niet haalbaar om onderhoud er ook uit te halen. Wat je wel kan kijken is hoeveel je normaal aan zand bij stort of aan draad bij koop bijvoorbeeld.

Zorg dat je die kosten op een rijtje hebt staan en aan de hand van dat geld kan je een beetje gaan puzzelen met wat je wilt vragen denk ik.

Ik ken de regio zelf niet zo goed.
Ik zou hier, op een droge voeten plek, minimaal 350 kwijt zijn. Maar ook zonder droge voeten kan ik voor hetzelfde nog €425 betalen :')
Regio Noord Holland - bovenkant Amsterdam

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:55 



 
Profiel   

Hier in de omgeving tik je al gauw minimaal €300 euro af voor soortgelijke stalling.

Nou zou ik, met wat jij aanbied, ook prima bereid zijn om dat te betalen hoor.

Weet niet hoe het in Drenthe is, maar minimaal 250 euro lijkt me vrij realistisch voor volpension

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:59 



 
Profiel   

Met een goede buitenbak, jouw faciliteiten en hele dag buitenstaan en volpension zou ik zo tussen de 200 en 250 willen betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 11:59 



 
Profiel   

Hier is tussen de 250 en 300 normaal voor wat jij biedt. Ik denk dat je in Drenthe tussen de 200 en 250 kan vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:01 



 
Profiel   

Ik heb vergelijkbaar rond Westerbork voor €200

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:01 



 
Profiel   

Zonder het gezien te hebben met die faciliteiten en die regio minimaal 250.

Onbeperkt hooi komt van eigen land heb je altijd genoeg of is het een risico in droge zomers en moet je duur bijkopen?

Anders daar zeker nog wat rekening mee houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:02 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties!

Ik heb nooit de kosten berekend. We wonen hier nu 5 jaar en doen ieder jaar bijvoorbeeld steeds meer voor wat betreft hooien. Die kosten worden 2x per jaar gemaakt en ik bereken nooit wat het nu in totaal gekost heeft. We hebben altijd hooi over.

We twijfelen of we überhaupt een pensionklant willen. Je geeft toch een deel privacy op namelijk. Stof tot nadenken iig :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:03 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar met 10 euro verhoogd omdat ik hooi moest bijkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:05 



 
Profiel   

Ik zou zelf denken tussen de 200 en 250

Ik wilde ook vragen of je een pensionklant wilt maar zie dat je zelf ook twijfelt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:06 



 
Profiel   

Ik heb pensionklanten gehad.
Met hele fijne ervaringen, maar ook hele nare.
Vooralsnog zeg, ik hoef er geen meer.
De privacy die het kost, alles wat je doet nooit door berekend, en dan nog niet goed genoeg.

Voor mij is het jaren geleden met ongeveer vergelijkbare faciliteiten, toen vroegen we 160 later 170.
Mocht ik ooit nog iemand uit de brand helpen gaat het 200 zijn.
En dat is voor Limburg Grens zuid oost brabant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:08 



 
Profiel   

Ik zei altijd dat ik geen pensionklant wilde, maar ik stond ook niet eerder voor de keuze. Een andere optie zou zijn zelf een gezelschapspony te kopen, maar van die prijzen word ik ook momenteel ook niet blij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 12:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen