Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tarief pensionstal

 
Profiel   

Maar TS, afhankelijk van jouw eigen paard: is een "pensioenpaard" dan niet iets?
iemand waarmee je de afspraak maakt dat die niet elke dag dus komt, maar in overleg ofzo.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:39 



 
Profiel   

siskeh schreef
Maar TS, afhankelijk van jouw eigen paard: is een "pensioenpaard" dan niet iets?
iemand waarmee je de afspraak maakt dat die niet elke dag dus komt, maar in overleg ofzo.

Ik denk dat dat zeker een optie is! Mijn eigen paard is 7, maar stond samen met mijn pony van 28 en dat ging echt prima. Ik kan natuurlijk altijd een oproep in die trant doen. Ik ben uiteraard bereid om dan ook een minder hoog bedrag te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:42 



 
Profiel   

Alfi2010 schreef
We hebben wel eisen, maar die zijn naar mijn ideeën niet onoverkomelijk en naar mijn idee niet meer dan normaal.
Gaat bv om opruimen eigen troep, dus poetsplaats aanvegen en haren in de prullenbak, mest opruimen uit de rijbak/longeerbak. En daar spreken we klanten ook op aan.
Verder geen ijzers alleen indien medisch noodzakelijk. Entingen op orde. Ontwormen na mestonderzoek en 1x per jaar na de eerste nachtvorst Equest pramox.
We adverteren regelmatig.
We veel stallen in de buurt maar niet met 24/7 buiten in kudde.


Als het niet 2 uur uit de buurt zou zijn zou ik daar zo komen staan. :j Tenminste, als voeten die kapot geschraapt worden tot kreupel aan toe onder medisch noodzakelijke ijzers vallen. :') Dat is waar ik in mijn regio elke keer tegenaan liep: het moest gelijk ijzerloos, dekenloos, zweeploos én bitloos. -O-[/quote]

Zou dan wel willen weten waarom de voeten kapot geschraapt worden en liever kijken naar maatregelen om dat te voorkomen. Maar dat valt zeker onder medische ijzers.
Dekenloos is mooi als het kan, maar dat lukt helaas niet bij elk paard. Je moet kijken wat voor je paard haalbaar is. Zo natuurlijk als het kan, maar zo onnatuurlijk als het moet. Scheren zie ik dan weer niet zitten. Heb zelf ook een paard met deken staan, die houd ik echt niet op gewicht zonder deken vanwege medische redenen.
Zweeploos hoeft voor mij niet, maar onnodig afranzelen met zweep en sporen wordt je wel op aangesproken.
En wat betreft bitloos: mooi als het kan, maar moet wel veilig blijven. Rijdt zelf een deel bitloos, maar zeker niet allemaal en al helemaal niet op de openbare weg of voor de wagen, daar heb je ook nog met omstanders etc te maken.

Geen idee waarom we niemand kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:43 



 
Profiel   

Zoooo wat zie ik lage cijfers! Voor een stal waar ze overdag buiten kunnen, onbeperkt hooi, niet hoeven uit mesten?? ik betaal 270 euro en ik moet zelf uitmesten.

Het is ook heel belangrijk om mee te nemen hoe de omgeving is, rijgelegenheden, hoever van dichtbijzijnste wedstrijdorganisator..
Een manege die minder biedt dan jij vragen hier al 420

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:43 



 
Profiel   

Euridicey schreef
Zoooo wat zie ik lage cijfers! Voor een stal waar ze overdag buiten kunnen, onbeperkt hooi, niet hoeven uit mesten?? ik betaal 270 euro en ik moet zelf uitmesten.

Het is ook heel belangrijk om mee te nemen hoe de omgeving is, rijgelegenheden, hoever van dichtbijzijnste wedstrijdorganisator..
Een manege die minder biedt dan jij vragen hier al 420


Ja dat is regio verschil, zoals gezegd wij hebben vrijwel alles, dan zit je op zo'n 300 euro :+
Ga je "hoger" richting groningen(en dan niet vlak bij stad groningen) dan word het nog weer goedkoper.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:48 



 
Profiel   

Alfi2010, daar zou ik toch op afknappen hoor :o
Ik sla mijn paard niet kapot met zweep, sporen etc,… en rijd heel vriendelijk.
Maar hij wordt wel geschoren, staat dus met een deken en heeft voor ijzers omdat we vaak wandelen.
Een stal waar de staleigenaar wil beslissen of mijn paard een deken of ijzers op heeft, ga ik dan ook niet heen :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:49 



 
Profiel   

TS je kan ook altijd besluiten om 1 dag per week dicht te zijn. Dan weet je oog dat je die dag voor jezelf hebt als je dat fijn vindt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:49 



 
Profiel   

zou in iedergeval als je iemand neemt een contractje maken. Zo bescherm je zowel je zelf en geef je de eigenaar van het paard een prettiger, veiliger gevoel. (althans zou ik hebben)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 20:54 



 
Profiel   

Noblesse_ schreef
Alfi2010, daar zou ik toch op afknappen hoor :o
Ik sla mijn paard niet kapot met zweep, sporen etc,… en rijd heel vriendelijk.
Maar hij wordt wel geschoren, staat dus met een deken en heeft voor ijzers omdat we vaak wandelen.
Een stal waar de staleigenaar wil beslissen of mijn paard een deken of ijzers op heeft, ga ik dan ook niet heen :o .


Dat is je goed recht, maar dan hebben we een andere kijk op natuurlijk paarden houden en dan pas je niet bij ons. Geen probleem toch? Jij wil bepaalde dingen voor je paard en ik wil bepaalde dingen niet in een kudde. Dat is een keuze die we maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:13 



 
Profiel   

Jij zegt dat je geen idee hebt waarom je niemand kan vinden. Ik geef gewoon een verklaring die op mij van toepassing is, en op de meeste eigenaren die ik ken.
Mij lijkt dat je gewoon een heel specifieke doelgroep zoekt en dat het daarom wat moeilijker is iemand te vinden. Bedoel verder niks slechts hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:21 



 
Profiel   

Waarom geven jullie niet het krachtvoer?Nu moet de eigenaar elke dag komen voor het voer,niet handig vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:32 



 

Ik zit in gemeente Westerveld, ZW Drenthe en de prijzen gaan hier van 200 tot ongeveer 350.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:36 



 

Noblesse_ schreef
Jij zegt dat je geen idee hebt waarom je niemand kan vinden. Ik geef gewoon een verklaring die op mij van toepassing is, en op de meeste eigenaren die ik ken.
Mij lijkt dat je gewoon een heel specifieke doelgroep zoekt en dat het daarom wat moeilijker is iemand te vinden. Bedoel verder niks slechts hoor :D


Ik snap ook wel dat je niemand kan vinden om eerlijk te zijn, ik denk dat mensen toch liever zelf sommige zaken over hun paard beslissen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:42 



 
Profiel   

Mindim schreef
Noblesse_ schreef
Jij zegt dat je geen idee hebt waarom je niemand kan vinden. Ik geef gewoon een verklaring die op mij van toepassing is, en op de meeste eigenaren die ik ken.
Mij lijkt dat je gewoon een heel specifieke doelgroep zoekt en dat het daarom wat moeilijker is iemand te vinden. Bedoel verder niks slechts hoor :D


Ik snap ook wel dat je niemand kan vinden om eerlijk te zijn, ik denk dat mensen toch liever zelf sommige zaken over hun paard beslissen.


Iedereen heeft het recht om zelf te beslissen over zijn paard. En ik beslis dus voor mijn paarden dat ik er geen paarden bij wil met ijzers.
En het druist tegen mijn principes in om een paard eerst te scheren en dan een deken op te leggen. Ik ben niet tegen dekens, heb er zelf ook een onder een deken staan, maar puur om medische redenen.
En ik wil gewoon graag mensen om me heen en over het erf die op dezelfde manier over paarden denken als ik. Daar is toch niets mis mee? En dat zal de zoektocht best wat lastiger maken, maar niet onmogelijk denk ik, zo extreem zijn de eisen nu ook weer niet. Zat paarden die geen ijzers hebben zonder medische noodzaak en die niet geschoren worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 21:51 



 
Profiel   

Ik had ook 1 stal leeg, heb nu ook een pensioener erbij staan.
Wij bieden de stal aan voor 150 per maand ik zit boven in Groningen.
Zomers staan ze 24/7 buiten en mest ik het land uit.
In de winter lopen ze in de bak deze wordt 2 x per dag gemest, de hokken worden elke dag gemist.
Ik voer ze, breng ze naar buiten, eventueel dekens wisselen. Eigenlijk dus compleet volpension.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:00 



 
Profiel   

Ik betaal 225 voor soortgelijk, inclusief ruwvoer, krachtvoer, wortelen en soms geeft ze zelfs nog supplementen bij. Ik mest wel 2x per week de stallen, als ze zelf vrij zijn op 'mijn' dagen hoef ik dit niet te doen of in vakanties hoef ik ook geen vervanging te regelen. Een klein nadeel, geen bakverlichting en de bak is niet gedraineerd oid dus niet altijd te rijden. Daarentegen rijden we wel vaak samen met haar bus en trailer naar de binnenbak en kom ik alsnog wel aan minimaal 3x rijden ondanks veel regenval.

Ik ben eerst een aantal keren met haar op buitenrit gegaan om te kijken of de juiste klik er is, anders werkt het voor beide partijen niet denk ik.

Wellicht ook nog een aandachtspunt, ze stonden voorheen met zn drieën, nu er eentje overleden is nog maar met twee. Ze zijn wel echt enorm aan elkaar gehecht en dat maakt het moeilijk om één paard mee te nemen savonds omdat ze dan heel erg onrustig worden op stal. Als de ander nog buiten staat is dit niet zo'n probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:10 



 

Alfi2010 schreef
Iedereen heeft het recht om zelf te beslissen over zijn paard. En ik beslis dus voor mijn paarden dat ik er geen paarden bij wil met ijzers.
En het druist tegen mijn principes in om een paard eerst te scheren en dan een deken op te leggen. Ik ben niet tegen dekens, heb er zelf ook een onder een deken staan, maar puur om medische redenen.
En ik wil gewoon graag mensen om me heen en over het erf die op dezelfde manier over paarden denken als ik. Daar is toch niets mis mee? En dat zal de zoektocht best wat lastiger maken, maar niet onmogelijk denk ik, zo extreem zijn de eisen nu ook weer niet. Zat paarden die geen ijzers hebben zonder medische noodzaak en die niet geschoren worden.


Ja hoor, mag je helemaal zelf beslissen, zeg enkel dat ik me kan voorstellen dat men dan je stal voorbij gaat, das alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:19 



 
Profiel   

Mindim schreef
Alfi2010 schreef
Iedereen heeft het recht om zelf te beslissen over zijn paard. En ik beslis dus voor mijn paarden dat ik er geen paarden bij wil met ijzers.
En het druist tegen mijn principes in om een paard eerst te scheren en dan een deken op te leggen. Ik ben niet tegen dekens, heb er zelf ook een onder een deken staan, maar puur om medische redenen.
En ik wil gewoon graag mensen om me heen en over het erf die op dezelfde manier over paarden denken als ik. Daar is toch niets mis mee? En dat zal de zoektocht best wat lastiger maken, maar niet onmogelijk denk ik, zo extreem zijn de eisen nu ook weer niet. Zat paarden die geen ijzers hebben zonder medische noodzaak en die niet geschoren worden.


Ja hoor, mag je helemaal zelf beslissen, zeg enkel dat ik me kan voorstellen dat men dan je stal voorbij gaat, das alles.


Ik zou die stal ook voorbij gaan.
Ijzers begrijp ik volkomen, da’s hier ook de regel.
Maar wat in godsnaam gaat het een staleigenaar aan of ik mijn paard scheer of niet en een deken opdoe? Iemand met zoveel eisen zou ik veel te controlerend vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 23:45 



 
Profiel   

TS, een vriendin van mij staat ook in jouw regio, vlak bij groot bos en betaald €180 voor volpension.

Alfi2010, ik zou ook overslaan bij jou. Ik heb eerder op een stal gestaan waarbij de eigenaar een bepaalde visie had op “natuurlijk” en vervolgens continu hun visie/mening probeerde door te drukken in alles, toen ik daar niet in mee wilde gaan, was mijn paard opeens zogenaamd “onhandelbaar” en moest ik van de ene op de andere dag vertrekken.
Dier deed geen vlieg kwaad en de stalhulp snapte er ook niets van, want er was geen enkel probleem met mijn paard geweest, de eigenaar en ik waren het alleen niet eens over het krachtvoer (dat ik zelf moest kopen, maar mocht eigenlijk niet zelf kiezen wat ik wilde voeren, maar moest een merk zijn waar pensionhouder achter stond)
Geen ijzers voor de veiligheid van de kudde kan ik nog in komen, maar zodra dekens en eventueel scheren al een probleem voor jou zijn, terwijl dat nul impact op een kudde heeft… nee, dan zoek ik wel een andere stal. Voor je het weet heb je als eigenaar niets in te brengen over de verzorging van je eigen paard, omdat het niet overeen komt met de mening van de pensionhouder.

Dus ik snap ook wel waarom je niemand kunt vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 01:02 



 
Profiel   

Zoveel mensen, zoveel wensen.
Kan me niet voorstellen dat elk paard in NL geschoren wordt en onder een deken wordt gezet.
We zoeken rustig verder.
Bedankt voor de input.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:39 



 
Profiel   

Ik betaalde in Assen €160,- per maand. Dit was excl brok en excl mesten. In de winter op stal en in de zomer waar mogelijk 24/7 buiten. Stal staat aan het bos waar je uren kan rijden. Faciliteiten waren een buitenbak, 3ha land voor 3 paarden, privé stal waardoor bak altijd te rijden is. Bak met verlichting. Buiten de stal kon je je paard afspoelen met koud water.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:28 



 
Profiel   

Wij zitten onderin Friesland, grens N.O. polder en hebben een binnenbak ( 15 x 35) en een kleine buitenbak, zitten vlakbij een bos ( 15 minuten stappen langs stil landweggetje), bieden ruime open stallen van 3,5 x 4,5 binnenkort met eigen uitloop, ( dus geen tralie hokken), paarden komen in de winter dagelijks op de paddock met hooi ( we voeren topkwaliteit Duits hooi)en er is een kantine met koffie/ thee/ ijskastje. Heel kleinschalig dus niet meer dan 4 pensionpaarden. 's Zomers optie tot dag en nacht in de wei op weides met speciaal paardengras. Niet voor wedstrijdruiters geschikt ( en die willen we ook niet ;-) ) maar voor recreatie is het prima. Wel zelf uitmesten en eigen krachtvoer; wij voeren, zetten buiten en binnen. Het loopt niet storm want zelf uitmesten lijkt voor velen een groot probleem! Het is hobby voor ons; we hebben veel ruimte dus wat extra aanloop is prima. Voor de zomerweide zitten we wel vol maar 's winters niet ( vinden we ook niet echt erg, scheelt een hoop werk). We vragen 250,- p/m in de winter voor een groot paard ( zomerprijzen zijn anders) en dat vinden veel mensen hier dus teveel.........voor minder doen we het echt niet; ons hooi is heel, heel mooi maar dus ook aan de prijs. Maar ik heb ervaren dat veel mensen liever hun paard op slecht hooi zetten op een twijfelachtige plek dan dat ze wat meer betalen en kwaliteit krijgen.
De prijzen voor pensionstallen zullen nog wel gaan stijgen nu alles duurder wordt. Het is zo jammer dat veel paardeneigenaren niet echt weten wat een paard houden kost en wat de grond kost waar ze op lopen, wat een bak kost, wat hooi kost, etc.
Er stond een tijdje geleden een mooi schema op FB over de kosten van een paard houden, alles inbegrepen dus ook afschrijving weiland/ stallen, hooi/ strooisel, etc. etc. Daarmee kwam niemand onder de 200,- uit..............

Wij stellen overigens ook wel wat eisen ( geen slofteugels etc., bijv. de boel netjes houden) maar dat lijkt me heel normaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 10:37 



 
Profiel   

Alfi2010 schreef
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Kan me niet voorstellen dat elk paard in NL geschoren wordt en onder een deken wordt gezet.
We zoeken rustig verder.
Bedankt voor de input.


Ik denk niet dat iedereen zijn paard scheert. Maar dat mensen niet willen dat de mogelijkheid er niet is. Dat je dus geen baas over je eigen paard bent.

Ik sla zulke advertenties ook over. Dat is toch jammer omdat andere stallen enorme wachtlijsten hebben. Maar er komt vast een keer een goede match.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:37 



 
Profiel   

@ElCid
Mss moet je 300 euro vragen en dan zelf mesten.

Ik denk dat veel mensen niet elke dag naar hun paard willen/kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:39 



 
Profiel   

kom ik aanzetten met mijn 365 euro per maand.. Woon dan wel echt midden in de randstad.. met de trailer ben je binnen 15 min overal waar je wilt. strand bos ect..

de paarden worden bij ons buitengezet en staan overdag lekker buiten in een paddock of op de wei. uitmesten wordt gedaan en we beschikking over een rijdbaan die bijna altijd goed is. Oja we hoeven ook niet te voeren. alleen zelf je hooinet vullen en ophangen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen