Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mestcontainer vragen

 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ben bezig met een portaalcontainer als mestopslag. 9 kuub voor 2 paarden en een pony.

Eindelijk een goede plaats kunnen creƫren om deze neer te zetten. Nou dacht ik vannacht, stinken de containers bij jullie ook? Of heb je extra veel last van vliegen?

Wij hebben op het land een kleine 4kuub liggen om over een stukje wei te verspreiden (probeersel) dat ruik je helemaal niet, ook geen vliegen. Vandaar dat ik er nog niet eerder over nagedacht heb.

Ik hoop iets te horen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 08:45 



 
Profiel   

Paardenmest van de wei? (Dus alleen mest) ruik je niet. Uit de stal, met stro, dus incl urine(=veel ammoniak) gaat wel stinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:07 



 
Profiel   

callippo schreef
Paardenmest van de wei? (Dus alleen mest) ruik je niet. Uit de stal, met stro, dus incl urine(=veel ammoniak) gaat wel stinken.



Dat dacht ik dus ook altijd maar bij voeren het nu af in grijze containers in de trailer bij een boer op het maisland, maar daar een week of twee als je zo'n container opent stinken sommige toch wel. Terwijl er nergens urine, stro of iets dergelijks bij zit.

Daarom vraag ik me eigenlijk af of er mensen zijn die ervaring hebben met een mescontainer en hoe dat zit met de stank. Maar ik begrijp dus dat jij mescontainer hebt en niet stinkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 09:34 



 
Profiel   

Ja, die ruik je wel maar denk er ook voornamelijk aan waar je hem neerzet.
Wil je hem laten legen, moet er ook een vrachtwagen bijkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:20 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Ja, die ruik je wel maar denk er ook voornamelijk aan waar je hem neerzet.
Wil je hem laten legen, moet er ook een vrachtwagen bijkomen.


Dankjewel voor de tip, ja daar hebben we goed over gedacht :) Dat ruiken, het komt bij ons een meter of 10 bij het terras vandaan (stallen staan er tussen). Denk je dat het dan nog te ruiken is? Compost/mesthoopje in de wei, ruik je namelijk echt helemaal niet.

Mag ik vragen hoeveel kuub jij hebt en hoelang je daar ongeveer mee doet met hoeveel paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:50 



 
Profiel   

Faily schreef
Dat dacht ik dus ook altijd maar bij voeren het nu af in grijze containers in de trailer bij een boer op het maisland, maar daar een week of twee als je zo'n container opent stinken sommige toch wel. Terwijl er nergens urine, stro of iets dergelijks bij zit.

Daarom vraag ik me eigenlijk af of er mensen zijn die ervaring hebben met een mescontainer en hoe dat zit met de stank. Maar ik begrijp dus dat jij mescontainer hebt en niet stinkt?


Geen container, maar een (open) aanhanger waarop ik de mest verzamel. In een gesloten container vinden andere processen plaats (minder zuurstof) dus kan me voorstellen dat het daar ook meer/anders gaat ruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:37 



 
Profiel   

Je ruikt het wel maar is dat erg ? Denk dat je er vooral over na moet denken of je buren het ook ruiken want dan heb je een probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:41 



 
Profiel   

hahahatsjoe schreef
Je ruikt het wel maar is dat erg ? Denk dat je er vooral over na moet denken of je buren het ook ruiken want dan heb je een probleem.


Nee, niet erg maar hangt er vanaf hoe erg het is :) helemaal als je in de zomer lekker met familie op je terras zit en dan iedereen die niet zo'n paardenfan is, in de lucht zit, beetje een afweging qua inschatten. :D

Mag ik vragen hoe groot jouw container is en hoelang je er mee doet, met hoeveel paarden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:00 



 
Profiel   

Faily schreef
hahahatsjoe schreef
Je ruikt het wel maar is dat erg ? Denk dat je er vooral over na moet denken of je buren het ook ruiken want dan heb je een probleem.


Nee, niet erg maar hangt er vanaf hoe erg het is :) helemaal als je in de zomer lekker met familie op je terras zit en dan iedereen die niet zo'n paardenfan is, in de lucht zit, beetje een afweging qua inschatten. :D

Mag ik vragen hoe groot jouw container is en hoelang je er mee doet, met hoeveel paarden?


Ik heb miniatuurpaardjes en gebruik gewoon de huisvuilcontainers. Als ik teveel heb kan ik het hier om de hoek brengen bij de manege. Hemelsbreed is dat denk ik een meter of 30. Dat is een open mestcontainer (bij de manege), gewoon op beton met zijwanden zonder dak en die ruik je eigenlijk niet, tenzij het bloedheet is en de wind mijn kant op staat. Bij jou zit de stal ertussen dus zal wel wat meevallen, behalve als de wind richting je terras staat. En ja, vliegen krijg je er wel van, maar dan kun je er een zeil overheen spannen. Als het ding een beetje op de wind staat valt het met vliegen ook wel mee, die houden daar niet van. Met zeil is gedoe zou je denken, maar dat valt wel wat mee met een op maat gemaakt zeil. Kennis van mij heeft zo ook een grote mestcontainer (een metalen ding dat je ook op vrachtwagens ziet) gewoon in het dorp en niemand die klaagt. Dus rekening houden met de windrichting ook. En ja als hij geleegd moet, als het zo'n ding is dat ze op vrachtwagens trekken en meenemen moet er een vrachtwagen bij kunnen en ook als ze m met een grijper legen. Andere vriendin van mij heeft meerdere gewone containers net als ik, die brengen ze op een karretje naar de stort eens in de zoveel tijd. Maar dat zijn minipaardjes ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:27 



 
Profiel   

Mestcontainers kun je ook huren met deksel. Dat scheelt een hoop. Ik reed regelmatig langs een container met mest, stro en urineafval. Als die dicht was rook je nauwelijks wat, maar als hij open stond dan rook je het wel scherp

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:29 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties en het mee denken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 12:39 



 
Profiel   

Graag gedaan :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 14:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen