Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

verschuif je het probleem niet bij plaatsen verharding

 
Profiel   

Onze winterpaddock is gelukkig voor90-95% droog alleen op de plaatsen waar de paarden eten en het eerste deel na de verharding is erg modderig en staat regelmatig water. we graven geultjes om het water af te laten voeren en bij de voerplaatsen hebben we rubber matten gelegd maar de modder begint dan waar de rubber matten ophouden
Ik vraag me af, stel dat we deze plekken verharden of mud control platen neerleggen verschuif je dan je modder probleem niet? krijg je dan geen modder daar waar de mud control platen weer ophouden... een hele winterweide met platen vullen is geen optie en zeker niet nodig aangezien het voor de andere 90% gewoon droog is en er ook een heuvel is
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:11 



 
Profiel   

Ja je verplaatst het zeker,
Mar liever een deel goed droog. dan zeker 95% modder...

Ze verkiezen hier zelf om vooral op het verharde te staan, daarnaast is er 1 stuk echt modder.. En dan iets verder valt het weer mee, daar slapen ze veel

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:14 



 
Profiel   

bij ons is dus 95% vh land droog alleen rondom een voerplaats was het nat en daar waar de verharding overgaat in zand. bij de voerplaatsen liggen nu rubberen tegels dus tijdens het eten staan ze droog alleen als ze dan er weg lopen is het ong 6 meter blubberig daarna weer kurkdroog. Dan heeft verharden dus geen zin want dan wordt het elders wel weer blubberig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:24 



 
Profiel   

Nee inderdaad fan heeft het minder zin!

Ik zit in overstromings gebied dus is zowieso al natter dan dat ik graag zie hier
Heb de ingang van de schuilstal naar buiten deels verhard maar kan niet de hele winterwei verharden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:31 



 
Profiel   

En het is geen verrassing dat je het probleem verplaatst. Zeker als je de verharding netjes zoals het hoort met afschot legt. Alle water van de verharding stroomt dan keurig het onverharde stuk in.
Dus je krijgt altijd een concentratie van water net naast verharding. Tenzij je het water dat van de verharding afstroomt in een goot opvangt en naar een sloot oid afvoert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 10:42 



 
Profiel   

je verplaatst inderdaad het gedeelte, stukken waar er veel passage is (op en afstap van een verharding, doorgang van een weide) ga je altijd modder hebben.
Als je huidige verharding groot genoeg is en pakweg enkel het stukje waar ze van de verharding naar de droge paddock moeten modder is, zou ik de verharding niet groter maken.
Als je te weinig droge plaatsen hebt is uitbreiding van de verharding wel een interessant iets.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-01-22 11:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen