Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

Zo die loods gaat snel. Fijn zeg.
Verder allemaal prachtige foto's voorbij zien komen.
Van mooie lieve paarden en knappe bakken.

Zelf heb ik vandaag ook ff op mijn ruintje gezeten.
Altijd weer fijn.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 20:57 



 
Profiel   

Topic weer gevonden, ik post niet altijd actief aangezien het erg snel gaat maar probeer wel mee te lezen.

Hier is de (rij)paddock bijna klaar maar helaas staat paard weer met maagzweren dus voorlopig wordt het vooral als paddock gebruikt.

Wolf is hier aantal keer in de buurt gezien en heeft 2 km verderop al schapen aangevallen. Maar de paarden staan binnen en ons perceel is omringd door andere percelen. Dus probeer me niet teveel zorgen te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 21:05 



 
Profiel   

Duopenotti, wat is hij ontzettend mooi getekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:10 



 
Profiel   

Dais_ schreef
Ik voelde me wel gevleid dat ze mijn zelf gefabriceerde konijnenren van totaal 150 euro aan materiaal geschat hebben op een waarde van 860 euro :') onder de noemer 'dierenverblijf'.

Hahaha mooi dit :P _/-\o_

En wat wordt die loods prachtig zeg!! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:14 



 
Profiel   

Malenka schreef
Duopenotti, wat is hij ontzettend mooi getekend.

Dank je.
Ja vind hem zelf ook wel knap <3 :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:37 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Malenka schreef
Duopenotti, wat is hij ontzettend mooi getekend.

Dank je.
Ja vind hem zelf ook wel knap <3 :o


Dat mag ook ... want dat is ie ook! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:39 



 
Profiel   

Wat een knapperd DP, mooie maat ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-22 23:43 



 
Profiel   

Dankjewel wel.
Sinds ik mijn merrie heb vind ik hem ineens wel klein.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 09:30 



 
Profiel   

@DP: mooie bonten, maar de ruin wint (meer mijn kleur :D )

Hier bij voeren maar meteen de 200 grams af gedaan en een dunne regendeken op, want het voelde al aardig 'warm' aan ondanks de afkoelende wind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 10:22 



 
Profiel   

:D
Dat zeggen er hier meer;
Ik hou niet van Tinkers, maar dan zie ik die bruin bonte en dan moet ik mijn mening bijstellen.
Altijd leuk om te horen natuurlijk.

Vind het maar een vies windje. Maar zie nu dat ze voor vandaag idd 11 graden voorspellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:16 



 

Tinkers kunnen zo mooi zijn.
Maar mij net te koel :+

Heb vroeger ook een gave gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:18 



 
Profiel   

Denk als je abby kent dat niet meer zegt.

Die snorkelde van de week hier ook weer met grote neusgaten rond...oke, haar vader is niet bekend.
Dus denk idd iets met pit en geen volle tinker. Al zeggen andere weer, is wel een echte tiner betreft bouw. Geen idee dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:20 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Tinkers kunnen zo mooi zijn.
Maar mij net te koel :+

Heb vroeger ook een gave gereden.


Dat koele verschilt echt per Tinker. Ik heb er toch 2 die super gevoelig zijn en niet zo koel. Wel (redelijk) braaf maar geen dooie dienders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:21 



 

Klopt dat dat verschilt, verschilt per ras. Maar over de algehele linie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:24 



 
Profiel   

Met niet de dikke winterjas aan was het goed te doen :). Ik moet nodig weer een 'tussen'jas hebben, want voor een dik vest is het nog net te fris. Ik vind die niet al te dikke gewatteerde jassen wel prettig, maar die zijn meestal te kort , ik wil een 3/4 model.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:29 



 
Profiel   

Robijntjah schreef
Tinkers kunnen zo mooi zijn.
Maar mij net te koel :+

Heb vroeger ook een gave gereden.


Mijn tinker is alles behalve koel haha
Ze heeft echt pit en looplust. Zij is geen slome tinker :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:29 



 
Profiel   

Tinkers vind ik wel altijd leuk om te zien, mijn "buren" (8km, maar wel zo'n beetje de dichtstbijzijnde haha) hebben een hele gave tinker, maar ook echt mega groot (1,75m). Tenminste ik denk dat ze groot is. Vroeger hebben we ook een 3 jarige "tinker" uit Ierland/Engeland gehad, alleen bleek dat geen Tinker te zijn maar een Shire. :=

Ik denk dat ik hier vandaag de paarden vroeg binnen haal, nu al erg slecht weer en harde wind en vanmiddag komt er harde storm met windkracht 9/10... Ze staan nu heel zielig met zijn allen in een hoekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:45 



 
Profiel   

@quir: dat is wel een flinke wind... ik sluit hier altijd de PP af... veel te bang dat er een boom om gaat en ze er net onder staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 11:55 



 
Profiel   

Ja flinke storm, code oranje en dat is voor Zweden vrij zeldzaam dat ze die geven. -O-

Inderdaad ook bang voor bomen die omvallen en dan vooral ook de omheining. Daarnaast vinden ze het ook gewoon echt niet zo leuk buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:12 



 
Profiel   

brrr, dat klinkt idd als binnenweer.

Ik merk dat hier aan de paarden ook hoor.
Gisteren zie ik ze niet aan de poort, lekker zonnetje geen regen, dan vinden ze het buiten wel prima.
Maar als het regent dan staan ze regelmatig hier naar binnen te kijken met zielige oogjes. :brr:
En ze weten heel goed, eenmaal binnen is binnen. En ze zeuren dan ook helemaal niet om weer naar buiten te gaan.
Dus met echt vies winterweer gaan ze hier ook wel eens eerder naar binnen. Echt niet met een druppel, ze zijn paard denk ik dan.
Ik denk altijd dat ik het moeilijker heb met meer uren op stal dan de paarden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:16 



 

Ik ben erg aan het twijfelen of ik even op ga stappen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:29 



 
Profiel   

Wow, het gaat hier weer lekker hard :wow:

Fijn dat het nieuwe topic er is, goed bezig SN!

Verder een heel schattig ijslanderveulentje gezien en een supergave loods. En mooie tinkers!

Over palen, hier ook kastanjehouten palen, en nog een paar oude creosoot, maar die worden met de tijd allemaal vervangen door kastanjes. Ik vind ze qua duurzaamheid echt prima, mits je wel de 10-12 doorsnede neemt. De dunnere zijn inderdaad zo weg. Hier ook 180 lengte. Ik wil iig geen bewerkte palen meer, er zit al zooi genoeg in de grond, helaas. Elk insect wat er door sterft is er één teveel.
Mijn ervaring met robinia's is niet zo goed. Naast het feit dat de bast giftig is (de rest ook, maar de afbladderende bast zorgt meestal voor de problemen), worden ze ook nog eens keihard. Om er een isolator in te draaien, moet je voorboren. Alleen maar extra gedoe. En ik heb ook niet het idee dat ze langer meegaan, dus daarom heb ik voorkeur voor kastanjes.

Verder hier geen dekens en wel hele lekkere dikke, goed ontwikkelde vachten. Alleen de shet krijgt een deken op bij erge regen, omdat hij op zijn rug wat nat kan blijven. Dan wordt de ondervacht ook nat en dat droogt dan vervolgens niet meer. En binnen staan doe je natuurlijk niet als stoere shet, dus ja, dan maar een jas aan. Verder gelukkig geen dekens nodig.

@Quir, sterkte met de storm! Hier is het vooral donker weer. De wind valt tot nu toe mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:31 



 
Profiel   

Hier creosoot palen en bruin koord

Leuke tinkers! Hier ook een halve (nu 9 maanden)
[ img ]

Verder mochten mensen nog op zoek zijn naar een warme jas. Was net bij de welkoop en heb voor 34 euro een lekker warme parka gescoord, zat 70% korting op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:35 



 
Profiel   

In de wei tegenover ons huis staat een 4 jarige Tinker. Mooi dier, maar die zou mij echt te braaf zijn. Die staat echt altijd maar te staan.

Vanmorgen om 7.00 gevoerd, want we hadden om 8.30 grondwerkles. Vandaag gewerkt aan de traver. Het begin is er. :D

Daarna de fysio.
Allebei lekker los gemaakt. Goede trainingstips gekregen, maar geen echte bijzonderheden gelukkig.

Robijntjah.... even opstappen zou ik doen. 5 minuten aanvoelen hoe het met je gaat en hoe het je vergaat als je eraf bent, is alweer een begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:41 



 

Ja ik neig er ook naar. Wie weet doet het ook weer goed in lijf en hoofd. En ik wil mijn laarzen aan :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-22 12:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen