Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8251
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:24

@Belker, gefeliciteerd *\o/*
@Solleke, ooh wat zonde!

Hier gisteren beide paarden gelongeerd en vanmorgen gelest met de ruin en gewandeld met de merrie.
Longeren met de merrie mag eigenlijk niet vanwege haar peesblessure maar heb het toch een keertje gedaan om dat koppie weer eens aan het werk te zetten.
Ze deed goed dr best :D

Zometeen vrijwiller bij de sportvereniging van mn kinderen, ze geven een optreden.
Zoon is helaas ziek dus die moet hem overslaan :(:)

Niello
Berichten: 824
Geregistreerd: 22-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:25

Als iemand een betrouwbaar oppasstel weet voor west brabant, horen we het graag. Wonen hier nog niet zo lang, geen familie of vrienden in de buurt meer die we kunnen vragen helaas.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:25

Gefeliciteerd Belker Y)(^)

Wat zonde van het hek |(
Wel mooi stook hout.

Gelukkig alles goed gegaan met de motoren.

Hier ook koude gure wind. Wat een verschil met gisteren.
Blij dat we gisteren lekker veel buiten zijn geweest. Nu filmpje aan.

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 14:52

Solleke wat vervelend.
Belker gefeliciteerd

Ik ben ondanks de grijze lucht toch gaan rijden, Eerste eer sinds weken maar hij was braaf. Ik wil voorjaar!! Dat weer van gisteren was zo fijn, krijg je meteen goede zin van

Oppas geen ervaring mee vorige keer hebben Joyce en de buurvrouw het gedaan maar ik ga/ kan zelden weg

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:26

@Solleke vervelend klusje zeg! Hopelijk valt de schade mee. Is dat je eigen boom trouwens?
@Karin veel plezier bij het optreden van de sportvereniging
@marie oef even schrikken. Gelukkig viel het mee

De wind is hier inmiddels gaan liggen. Verder bij iedereen alles heel gebleven? Hier is de schade 1 dakpan en een stuk dakleer is afgescheurd van de stal. Valt mee :o

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:14

Hier waait het nog stevig, maar de wind zit in een relatief gunstige hoek voor ons perceel dus niks kapot of weggewaaid so far.

De paarden staan wel echt uit hun deken te wapperen :')

Solleke, wat balen van de boom en je omheining ;(

Stephanie, is de vader van je veulen ice cream toevallig?

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 16:52

Dat heb je goed gezien Dais!
Dit ben ik met Ice toen we Flor naar Limburg hadden gebracht:
Afbeelding

Zowel mijn veulen als jaarling zijn allebei van Ice Cream. Dit jaar laat ik mijn merrie denk ik even leeg. Maar voor volgend jaar wil ik misschien voor een andere hengst kijken. Mijn oog is al wel gevallen op Luxor, wil ook nog even wat over de grens kijken. Ben er nog niet over uit.

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:14

Tof! Jammer dat hij naar Duitsland verkocht is!
Luxor is idd ook heel knap <3.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:24

Knappe dieren Stephanie! <3

Ik heb met veel wind op Diekke gereden em met Tess aan de lange teugel gewerkt.

Mijn vriend is druk geweest met de aarbeienmuur, die tevens een stuk erfafscheiding gaat worden. Afbeelding

Achter de zwarte planken zitten goten en daar komen de aarbeienplanten in.
En verder wordt ie natuurlijk nog netjes afgetimmerd.

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-23 17:27

Stephanie schreef:
Dat heb je goed gezien Dais!
Dit ben ik met Ice toen we Flor naar Limburg hadden gebracht:
[ [url=m/EGpAyf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zowel mijn veulen als jaarling zijn allebei van Ice Cream. Dit jaar laat ik mijn merrie denk ik even leeg. Maar voor volgend jaar wil ik misschien voor een andere hengst kijken. Mijn oog is al wel gevallen op Luxor, wil ook nog even wat over de grens kijken. Ben er nog niet over uit.


Je hebt echt hele knappe paarden (als ik me de juiste voor de geest haal). De apart gekleurde jonkies toch he?

aardbeienmuur klinkt goed!


Het is helaas m'n eigen boom :P er ligt een bosje tussen onze twee weides (ons eigen bosje) en de populieren beginnen het echt te begeven. Helaas nu dwars door het hek |(

En jawel, mijn ijslander van 4 jaar zat uiteraard al in het bos >;) >;) nagel aan mijn doodskist.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:45

Dais_ schreef:
Tof! Jammer dat hij naar Duitsland verkocht is!
Luxor is idd ook heel knap <3.

Aan de ene kant wel, aan de andere kant snap ik het wel. Hij zit nu in z’n prime en ze hebben qua fokkerij alles eruit gehaald wat erin zit. In zo’n geval lijkt mij zoiets juist een zakelijke overweging. Hij staat trouwens nog steeds ter dekking bij de nieuwe eigenaar. Weet niet precies wat nieuwe eigenaar ermee gaat doen, maar hoop stiekem dat hij nog wat meer in de Wedstrijdbaan uitgebracht gaat worden <<)


Boemel wat een leuk idee om de aardbeien in een muur ze zetten. Plukt wel makkelijk :D !

Dankje Solleke, je hebt vast de goede in gedachten.

Oef jammer dat het je eigen boom is. Die paarden zijn er ook altijd als de kippen bij hè :')

Als die andere bomen trouwens ook slecht zijn misschien overwegen om ze te laten zagen := ? Heb vorig jaar bij ons ook wat bomen verwijderd. Was toch wel bang dat ze op het erf bij de buren zouden vallen en aan de ene kant hebben de buren allemaal asbest. Daar zit ik niet op te wachten :+ . Nouja in jou geval is het dan je hekwerk dat sneuvelt, ook niet tof #)

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 17:56

Ik zou ook de populieren omhalen of er iemand bijhalen met verstand van bomen (met de kans dat ze alsnog omgehaald moeten worden). En qua stookhout heb je er ook niet veel aan (schijnt te stinken).
Wil je ze als windbreker houden dan is het misschien een idee om ze te toppen op 4 a 5 meter.

@boemel: aardbeienstandaard zit er goed uit.
Zijn de planken helemaal waterpas gemaakt of is er een semi-zelfwaterend systeem ingebouwd??
Toen ik nog fodder voor de cavia's groeide werkte dat heel goed (de zwarte streepjes geeft aan waar de gaatjes zitten, anders werkt het niet :D )

Afbeelding

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:00

Afbeelding
Ze komt steeds meer in model. En wordt steeds leuker om mee te werken iedere keer wordt ze echt beter, sterker, soepeler.


Afbeelding
En ze is een serious mouse killer. Dit is al de tweede al die ik in der stal vind.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:03

En mooi wit :)
En die muis heeft niet in de pakken bedding gezeten ??

:)* Als ik het niet vergeet zal ik vanavond ook weer eens naar de vallen kijken

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:18

DubbelFun, planken zijn waterpas.
Het is de bedoeling om er een druppelslang in te leggen voor het bewateren.

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 18:25

Belleboef, Ze ziet er heel mooi uit, zo schoon ook! En handig zo'n muizenpletter! Die van mij gaan altijd achter de fazant aan in de paddock, maar de kat laten ze gelukkig gewoon lopen.


Stephanie, ik snap het ook wel hoor. Het blijft natuurlijk gewoon handel. Ik vind het aanbod pre hengsten met goede voorwaarden in Nederland echt minimaal, dus ik keek ook naar lusitano's. Uiteindelijk hoop ik ooit een paardje te fokken waarmee ik WE kan gaan rijden :D
Ga jij je jaarling en veulen houden?

Boemel, die man van jou is toch handig! En wat een goed idee om zo'n wand te maken. Komt er ook nog een net over oid of hebben jullie geen last van vogels die de aardbeien opeten? :')

Vandaag heb ik mijn man weer op mogen halen uit het ziekenhuis. Na ruim 2,5 jaar rondgelopen te hebben met een hernia hebben ze hem nu toch geopereerd. En wat bleek? Er zat een stukje ruggenwervel los! Dat hebben ze dus ook weggehaald met helaas wel een grote(re) kans op nieuwe hernia(s), maar dit loszittende stukje zou wel eens de klachten hebben kunnen veroorzaken en laten zitten was geen optie. Op niet 1 mri hadden ze dat losse stukje gezien schijnbaar.

Afijn, hij is weer thuis en heel braaf..hij slaapt al de hele middag :')

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:22

Veel beterschap voor je man Dais!
Daar heeft hij echt lang mee gelopen.
Knap beroerd.

De aarbeienplanten kan inderdaad met net.
We hebben weinig last van vogeltjes, want we hebben 3 katten rondlopen.
Wel hadden we veel slakken. Dat zal nu ook wel minder worden.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:29

DubbelFun schreef:
En mooi wit :)
En die muis heeft niet in de pakken bedding gezeten ??

:)* Als ik het niet vergeet zal ik vanavond ook weer eens naar de vallen kijken


Voor zo ver ik kan zien zijn de pakken niet open gevreten. Fingers crossed dat het zo blijft.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 19:43

Knappe dame Belle Boef.
Je boft met je handige man Boemel.
Dais, dat is een geluk bij een ongeluk dat ze het gevonden hebben en gelijk konden verwijderen. Sterkte voor je man. knappe paarden Stephanie, hier wei ig ervaring ,et Lusitano’s. Ik heb een half jaar Oeste van Maaike gereden in de springles, fijn dier.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:01

@dais: mooi dat hubby weer thuis is en het schijnt dat je met goede oefeningen de kans op een volgende hernia kunt verkleinen.

@boemel: druppelslang is idd ook handig, een net ook trouwens :)

Ik heb net de haren maar weer eens gekortwiekt... er zit steeds meer grijs tussen het geknipte :D

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:30

Hij heeft zijn bouw niet mee. Een soort extreme S rug eigenlijk. Dit is de tweede keer al dat hij geopereerd wordt en de arts gaf al aan dat de kans op een nieuwe hernia wel groot is.

Persoonlijk denk ik dat fysio heel belangrijk is. Een goed korset van spieren trainen eigenlijk. Vorig jaar heeft hij een heel intensief programma gevolgd en dat deed echt wel wat, maar ineens schiet het er dan weer in en is hij weken uitgeschakeld en is alle spieropbouw weer teniet gedaan.


Verder baal ik nog van iets. Ons hele huis stinkt naar schimmel en ik weet niet waar het vandaan komt. Echt frustrerend. En het stinkt heel erg. Zelf ruiken we ook naar schimmel en onze kleding. Als ik vanonder de douche kom bij mijn ouders en ik trek schone kleding terug aan dan ruik ik de schimmellucht ook heel erg.

Ik zou zo graag de oorzaak vinden, maar ik vind niks :( Ik heb overal al beplating en isolatie weggehaald, maar niks gevonden so far.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:41


boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:46

Dat klinkt vervelend en ongezond Dais.
Heb je vocht gemeten in huis? En hoe is de kruipruimte? Heb je spouwmuur isolatie? Soms zit het probleem daar.
Heb je vochtvreters staan? Dat is een lapmiddel, maar zolang je de oorzaak niet gevonden hebt, kan je dit samen met goed ventileren het beste doen.

Dais_

Berichten: 4029
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:53

Nouja, ze zijn de aanbouw aan het verbouwen en de tussendeur is er vantussen gehaald. Er is letterlijk al duizenden liters water ingegaan aan beton, stucwerk, egaliseermiddel etc. Dus we hebben nu inderdaad wel een overdaad aan vocht in huis. Vandaag alles gelucht en dan komt het vochtpercentage op 60, maar 1 uur de ramen dicht en hij is nu alweer 72 en ik gok dat hij straks weer op 85 staat ofzo.

Een kruipruimte hebben we niet. Wel een kelder, maar die is droog en ruikt wel wat muf maar niet de schimmellucht die ik nu steeds ruik.

Spouwmuur isolatie hebben we ook niet aan die kant van het huis. Ik ruik het voornamelijk in de gang, het trapgat en op de bovenverdieping.

MarjanB

Berichten: 16451
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 23:04

Heb vandaag alleen meegelezen, maar niet iets onder vloerbedekking oid zitten? Zat hier in de garage onder zeil.

Dais sterkte met herstel voor je man
Zag een hele knappe hengst
Boemel, handig!