Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:19

Buitenom staat een ijzeren hekwerk, met permanent kabel als stroomdraad.
Daar ga ik vanuit dat het nog wel een tijd mee gaat.
Binnenin wel palen maar dat zijn van die zwarte gecreosoteerde.
Die staan nu 17 jaar en heb nog geen kapotte gezien.

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:20

Wij hebben kastanje palen. Deze palen worden gemaakt van de tamme kastanje door de bomen te knotten. Heel duurzaam dus. De levertijd kan wel vrij lang zijn helaas.

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:24

belle_boef schreef:
-Namiro- schreef:
Ik lees ook weer mee.. al vanaf deel ?? (Heel lang al..).
Ik probeer iedere keer mee te posten maar het gaat hier zo ongelooflijk hard dat ik het niet bij kan houden om te reageren op iedereen.

Hier ook een zoektocht naar nieuwe palen en omheining voor de paddock.. ik heb ooit een partij onbehandelde palen gekocht maar die beginnen nu echt flink te rotten. Verder heb ik de oude houten planken van mijn ouders schutting gebruikt om de paddock heen en die zijn ook aan vervanging toe.
Kom er maar niet uit want een mooie en vooral betaalbare optie is.. kunststof is natuurlijk heel duurzaam maar ook vrij duur volgens mij.
Ik heb ook al eens gedacht aan Beoband.. maar heb liever iets meer solides..
keuzes keuzes!!


De kunststof palen die ik heb zijn niet eens super duur. €6 per stuk. Ik zie ze geen 30 jaar mee gaan maar ze staan nu toch al weer 5 jaar.


Draai je daar dan ook isolatoren in voor een stroomdraad of bevestig je die weer anders?

MarliesR

Berichten: 3287
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:28

Mooi dat er weer een nieuw deel is!
Actief op alles reageren is inderdaad echt lastig met hoe snel het af en toe gaat :+


Hier ook kastanjepalen. Robinia heb ik toen nog wel naar gekeken, maar durfde ik niet aan ivm de giftigheid. Heb hier en daar nog wat prikpaaltjes staan op de rechte stukken, maar wil daar ook nog palen plaatsen.

Solleke, oh wat heerlijk dat ze zo genieten van het zand!

Hier gisteren weer even bij mijn veulen wezen kijken bij de fokker <3 Wat groeien ze toch hard op deze leeftijd! Hij is bijna vijf maandjes nu. Blijft nog even bij moeders tot ongeveer 6,5 maand oud en daarna gaat ze hem rustig afspenen en op 7 maanden komt hij dan hierheen.

Afbeelding

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-22 11:35

Wat een schatje zeg <3 <3

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:36

ooohhh wat een lieverd om te zien. <3

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:37

<3

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:39

Wat een heerlijk wolbaaltje :)

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:48

Wat mijn voorgangers ook al zeggen. <3

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 11:52

-Namiro- schreef:
belle_boef schreef:

De kunststof palen die ik heb zijn niet eens super duur. €6 per stuk. Ik zie ze geen 30 jaar mee gaan maar ze staan nu toch al weer 5 jaar.


Draai je daar dan ook isolatoren in voor een stroomdraad of bevestig je die weer anders?


Nee geen isolatoren al kan dat wel. Ik boor er gaten in en je hebt speciale clips die je kan gebruiken voor draad al gebruik ik ook wel tiewraps bij gebrek aan clips.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:13

Ben ook weer van de partij.

Ik kijk enorm uit naar wat droger weer. Het blijft maar regenen.

Jinte

Berichten: 4833
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:30

Goeiemorgen, nieuw topic! *\o/*

Marlies wat een schatje <3

Dan gooi ik er meteen nog maar een foto in van hoe de loods gister, dag 3, is. Volgende week worden de zijkanten en het dak gedaan, week erop de vloer. Dan moet de scheidingswand nog worden geplaatst tussen de stal en zadelkamer en er moet nog water en elektra worden doorgetrokken naar de loods. Maar, stapje voor stapje! De paarden zijn gelukkig mega relaxed ondanks de bouw dus dat is ook fijn.
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:31

Wat een mooie vooruitgang. Dat wordt een prachtige ruimte.

Hier zijn vanmorgen de paarden weer gevaccineerd. Een nieuwe dierenarts en dat beviel wel. Fijn mens met geduld.

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:33

Malenka schreef:
Wij hebben kastanje palen. Deze palen worden gemaakt van de tamme kastanje door de bomen te knotten. Heel duurzaam dus. De levertijd kan wel vrij lang zijn helaas.


Onwijs bedankt dit is dus Precies wat ik wilde weten!

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:35

Jinte schreef:
Goeiemorgen, nieuw topic! *\o/*

Marlies wat een schatje <3

Dan gooi ik er meteen nog maar een foto in van hoe de loods gister, dag 3, is. Volgende week worden de zijkanten en het dak gedaan, week erop de vloer. Dan moet de scheidingswand nog worden geplaatst tussen de stal en zadelkamer en er moet nog water en elektra worden doorgetrokken naar de loods. Maar, stapje voor stapje! De paarden zijn gelukkig mega relaxed ondanks de bouw dus dat is ook fijn.
[ [url=m/ISdJQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c6ZIpu.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wauw wat mooi.

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:35

Ik heb gisteren de DA gehad voor enten en de gebitten.
Nu wel op zoek naar een ander type slowfeeder want de netten zorgen voor slijtage.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:36

Jinte schreef:
Goeiemorgen, nieuw topic! *\o/*

Marlies wat een schatje <3

Dan gooi ik er meteen nog maar een foto in van hoe de loods gister, dag 3, is. Volgende week worden de zijkanten en het dak gedaan, week erop de vloer. Dan moet de scheidingswand nog worden geplaatst tussen de stal en zadelkamer en er moet nog water en elektra worden doorgetrokken naar de loods. Maar, stapje voor stapje! De paarden zijn gelukkig mega relaxed ondanks de bouw dus dat is ook fijn.
[ [url=m/ISdJQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c6ZIpu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf zeg!!! Zoiets zouden wij ook graag willen plaatsen, alleen in meer kapschuur idee.

Mafflinger
Berichten: 90
Geregistreerd: 03-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:36

Jinte schreef:
Goeiemorgen, nieuw topic! *\o/*

Marlies wat een schatje <3

Dan gooi ik er meteen nog maar een foto in van hoe de loods gister, dag 3, is. Volgende week worden de zijkanten en het dak gedaan, week erop de vloer. Dan moet de scheidingswand nog worden geplaatst tussen de stal en zadelkamer en er moet nog water en elektra worden doorgetrokken naar de loods. Maar, stapje voor stapje! De paarden zijn gelukkig mega relaxed ondanks de bouw dus dat is ook fijn.
[ [url=m/ISdJQ2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/c6ZIpu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig zeg !! Ooit hopen wij ook onze "oude"schuurtje waar de paarden nu in staan op te knappen. Maar vooralsnog zijn we bezig met onze " monster " verbouwing bezig van het huis.

Vorig jaar als het asbest van de stallen afgehaald. 28 april wordt het huis dakloos. En dan wordt het bikkelen om er een nieuw dak op te timmeren **\O/** **\O/**

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:39

Hoi allemaal,

Mag ik er ook bij? In december heb ik samen met mijn partner en schoonouders een boerderij gekocht in Oud Gastel, West Brabant. Het is een boerderij uit 1900 die best wat liefde nodig heeft, maar met veel uren en hard werken gaan we er vast een heerlijke plek van maken. Ik heb er nu 6 paarden staan en we willen nog bijbouwen. Een hoop te doen dus!

Malenka

Berichten: 7559
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:45

Leuk Kathleen. Dat is een mooie bouwperiode. Is er nog veel origineels te vinden in de boerderij? Of is hij in de jaren 70/80 leeg getrokken?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:47

belle_boef schreef:
Ik heb gisteren de DA gehad voor enten en de gebitten.
Nu wel op zoek naar een ander type slowfeeder want de netten zorgen voor slijtage.

Wat voor maaswijdte heb je nu ?

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:50

Helaas is in de woonboerderij zelf wel veel van de raam verdeling, etc. verdwenen, maar er zijn nog mooie dingen bewaard gebleven zoals de tegelvloer in de gang, het balken plafond, glas en lood schuifdeuren, etc. We zijn op dit moment bezig met het bouwen van een appartement in wat vroeger het koetshuis was. Mijn vriend en ik gaan daar wonen tot het grote appartement op de graanzolder af is, maar dan moet eerst het dak er nog af en alles moet boven nog geïsoleerd worden.

Het paarden gedeelte is wel zo goed als authentiek. In de jaren 50 is wel de rieten kap vervangen door pannen, maar dat vind ik niet zo erg (toch meer brand gevaar en onderhoud). Buiten hebben we ook nog behoorlijk wat werk, want er was al even niks meer gedaan aan het perceel. We zitten niet stil de komende jaren!

-Namiro-

Berichten: 1922
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:52

Kathleen_vW schreef:
Hoi allemaal,

Mag ik er ook bij? In december heb ik samen met mijn partner en schoonouders een boerderij gekocht in Oud Gastel, West Brabant. Het is een boerderij uit 1900 die best wat liefde nodig heeft, maar met veel uren en hard werken gaan we er vast een heerlijke plek van maken. Ik heb er nu 6 paarden staan en we willen nog bijbouwen. Een hoop te doen dus!


Ik moest laatst ineens aan Roco denken! Heb toen jouw topics allemaal trouw gevolgd, maar kon niet op jouw naam komen. Zie dat Roco nog steeds bij jou is! <3
Succes met de bouw!

Wat een mooie loods! Wij zouden hier graag ook een mooie nieuwe stal neerzetten voor de paarden maar helaas werkt de gemeente niet mee.

Tijn8
Berichten: 509
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:56

ik kom ook graag meelezen/posten.
Had dit topic nog gemist.....
wij hebben er 3 aan huis. Een rijpaard, mijn gepensioneerde rijpaard en een shet.
Ik wil graag dit jaar de schuur vervangen en daar dan de stallen in maken, nu zijn de stallen in een open kapschuur.

Kathleen_vW

Berichten: 4285
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 12:56

Ah, wat lief! Roc is nog steeds bij mij ja. Hij wordt 25 dit jaar! Tegenwoordig is hij oppas opa voor de jaarlingen. Vindt hij geweldig en de veulens leren er een hoop van :D