Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het paarden-aan-huis-topic deel 8

 
Profiel   

*\o/* DEEL 8 alweer van het paarden-aan-huis-topic *\o/*

Lusten maar vooral lasten delen. Waar loopt de ik-heb-mijn-paarden-aan-huis-paardenhouder nou tegenaan en hoe los je dat dan weer op.

Maar zijn het dan alleen maar lasten?

Nee
Niks zo mooi als je eigen paarden in de wei zien. In deel 7 kwamen er een hoop nieuwe mensen weer bij. Het mooiste van je paarden aan huis, helemaal in coronatijd met thuis werken. Je paarden vanuit je kamer in de weide zien staan, ze zien spelen, gedrag van ze zien wat je nog nooit eerder had gezien toen ze in pension stonden, in je pauze even knuffelen, voeren en rijden tussen het werken door.
Vaker intieme momentjes met je paard, alles aanpassen zodat je paard het optimaal heeft.


[ img ]


En al die dingen wegen toch elke keer weer op tegen al het anderen.
Niet zomaar ergens heen kunnen, regen, regen en nog eens regen, geen tijd om te rijden, hooi stress, reparaties wat je viervoeters weer eens gesloopt hebben, slepen met emmers water, koude handen, natte kleren, een gepaneerd paard aantreffen terwijl je haast hebt, sneller willen opknappen dan je geld wil, gemeentes met al hun regeltjes, etc.


[ img ]


[size=24]Wees allemaal weer welkom, denk mee, praat mee, klaag mee allemaal onderweg naar deel 9
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:09 



 

:D goedemorgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:14 



 
Profiel   

Goeiemorgen!
Geweldige intro! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:18 



 
Profiel   

Goedemorgen, welkom terug allemaal! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:21 



 
Profiel   

Goedemorgen allemaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:22 



 
Profiel   

Leuke openingspost, ik ben er ook weer bij. Ik post niet veel, maar lees wel trouw mee. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:22 



 
Profiel   

Bedankt Solleke

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:23 



 
Profiel   

En weer gezellig verder, bedankt SN :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:58 



 
Profiel   

Goeiemorgen,

Onwijs leuk dit! hier een newbie, we hebben ze sinds september aan huis....

Waar ik benieuwd naar ben; hoe doen jullie dat met vakantie?

Ik heb nu voor komende vakantie een vriendin weten te strikken :D

Oh en nog een vraag, ik heb robinia palen rondom de wei die klaarblijkelijk giftig zijn. Wat hebben jullie staan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 08:59 



 
Profiel   

*\o/*

@mafflinger, welkom!
Hier deed mijn verzorgster altijd oppassen tijdens de vakanties.
Helaas is zij een poos geleden gestopt dus nu doet mijn schoonmoeder het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:01 



 
Profiel   

Goedemorgen :D
En welkom Mafflinger!

Ik moet nog even op zoek naar een nieuwe vakantie-oppas, maar ik heb het liefste iemand in huis ivm de hond en katten en de konijnen. En ik vind het wel fijn dat er iets meer dan 1 of 2x per dag zicht op de paarden is

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:01 



 
Profiel   

@solleke: bedankt voor het maken van een nieuw topic, kunnen we weer even vooruit :)

Ik hoorde -nog liggend in bed- het nieuws/weer en dacht 'ik doe zo meteen de regendekens maar aan'... alleen bleek de regen eerder bij de paarden te zijn dan ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:07 



 
Profiel   

Dankjewel Solleke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:19 



 
Profiel   

Openingspost is overgenomen van het vorige topic dus daar heb ik geen eer aan :D

Vakantie: vriendin, vader, manegemeisje, collega's,... net wat uitkomt dat jaar en wie kan/zin heeft. Heb ze ondertussen al 16 jaar in eigen beheer dus wel een heel vakantie-netwerk uitgebouwd.

Wij hebben kastanjepalen rond de wei (zelf gezet) en oude bielzen (vorige huiseigenaar nog gezet). Bij tijd en wijle knakt er een oude biels om en vervangen we die weer door een kastanjepaal.

Hier is het droog :D en de paarden vinden het nieuwe zand echt heerlijk. Lekker languit liggen in het zand, zo fijn om hen happy te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:24 



 
Profiel   

Mafflinger schreef
Goeiemorgen,

Onwijs leuk dit! hier een newbie, we hebben ze sinds september aan huis....

Waar ik benieuwd naar ben; hoe doen jullie dat met vakantie?

Ik heb nu voor komende vakantie een vriendin weten te strikken :D

Oh en nog een vraag, ik heb robinia palen rondom de wei die klaarblijkelijk giftig zijn. Wat hebben jullie staan?



Ik heb kunststof palen.

Wij zijn geen vakantie gangers. Bij weekendjes weg vraag ik mijn vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:26 



 
Profiel   

Solleke_Noah schreef
Openingspost is overgenomen van het vorige topic dus daar heb ik geen eer aan :D

Vakantie: vriendin, vader, manegemeisje, collega's,... net wat uitkomt dat jaar en wie kan/zin heeft. Heb ze ondertussen al 16 jaar in eigen beheer dus wel een heel vakantie-netwerk uitgebouwd.

Wij hebben kastanjepalen rond de wei (zelf gezet) en oude bielzen (vorige huiseigenaar nog gezet). Bij tijd en wijle knakt er een oude biels om en vervangen we die weer door een kastanjepaal.

Hier is het droog :D en de paarden vinden het nieuwe zand echt heerlijk. Lekker languit liggen in het zand, zo fijn om hen happy te zien <3


Thanks allemaal voor de reacties! Ik ben daarin nog zoekende, ik had voorheen altijd mijn ouders als back-up. Dus moet voor mijn gevoel nu "opnieuw"beginnen

De kastanjepalen hoor ik meer over. Alleen een vraag die schijnbaar niemand kan beantwoorden;

De paardenkastanje is giftig, de tamme kastanje niet. Waar zijn die kastanjepalen van gemaakt en is dat hout dan niet giftig? Ik zie de bomen door de palen niet meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:44 



 
Profiel   

Leuk ik volg ook, heb inmiddels 22 jaar mijn paarden/ pony's aan huis. Op het moment een a welsh en mini shet. Heb 20 jaar aan huis gewerkt en sinds drie maanden buiten de deur wat ik best lastig vind soms met de beestjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:48 



 
Profiel   

Goedemorgen,

Geweldig begin :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:50 



 
Profiel   

Goedemorgen!

Ik lees ook weer mee, ben elke keer van plan nu actiever te posten, maar het gaat zo razend snel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:54 



 
Profiel   

ik ben er ook weer bij, bedankt voor het aanmaken van het nieuwe topic!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:57 



 

turtlelito schreef
Goedemorgen!

Ik lees ook weer mee, ben elke keer van plan nu actiever te posten, maar het gaat zo razend snel :o

Ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 09:59 



 
Profiel   

Ik lees ook weer mee.. al vanaf deel ?? (Heel lang al..).
Ik probeer iedere keer mee te posten maar het gaat hier zo ongelooflijk hard dat ik het niet bij kan houden om te reageren op iedereen.

Hier ook een zoektocht naar nieuwe palen en omheining voor de paddock.. ik heb ooit een partij onbehandelde palen gekocht maar die beginnen nu echt flink te rotten. Verder heb ik de oude houten planken van mijn ouders schutting gebruikt om de paddock heen en die zijn ook aan vervanging toe.
Kom er maar niet uit want een mooie en vooral betaalbare optie is.. kunststof is natuurlijk heel duurzaam maar ook vrij duur volgens mij.
Ik heb ook al eens gedacht aan Beoband.. maar heb liever iets meer solides..
keuzes keuzes!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:02 



 
Profiel   

Ik geloof dat ik me wel eens in andere topic(s) heb gemeld, maar dat het zo snel ging dat ik het niet bijhield.
Wij hebben 4 ponies aan huis staan, heerlijk die vrijheid. Ik weet niet hoe het is om ponies op pension te hebben staan, want ze hebben altijd al aan huis gestaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:12 



 
Profiel   

-Namiro- schreef
Ik lees ook weer mee.. al vanaf deel ?? (Heel lang al..).
Ik probeer iedere keer mee te posten maar het gaat hier zo ongelooflijk hard dat ik het niet bij kan houden om te reageren op iedereen.

Hier ook een zoektocht naar nieuwe palen en omheining voor de paddock.. ik heb ooit een partij onbehandelde palen gekocht maar die beginnen nu echt flink te rotten. Verder heb ik de oude houten planken van mijn ouders schutting gebruikt om de paddock heen en die zijn ook aan vervanging toe.
Kom er maar niet uit want een mooie en vooral betaalbare optie is.. kunststof is natuurlijk heel duurzaam maar ook vrij duur volgens mij.
Ik heb ook al eens gedacht aan Beoband.. maar heb liever iets meer solides..
keuzes keuzes!!


De kunststof palen die ik heb zijn niet eens super duur. €6 per stuk. Ik zie ze geen 30 jaar mee gaan maar ze staan nu toch al weer 5 jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:12 



 
Profiel   

Wij hebben zowel houten palen als kunstof palen. Over beide zeer tevreden :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 10:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 501 [ 12515 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 501  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen