Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 14:47

Solleke_Noah schreef:
Pff 93 euro voor een grote baal?? Wat een geld zeg! Hier betaal ik 50 euro voor een grote baal, incl levering.. Kan er ook niet veel kwijt trouwens, max drie. Dus elke drie weken brengt de hooiboer een nieuwe voorraad.


Grote baal droog hooi a400kilo? Niet gewikkeld? Waar mag ik me melden :D

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-23 14:49

MarjanB schreef:
Solleke_Noah schreef:
Pff 93 euro voor een grote baal?? Wat een geld zeg! Hier betaal ik 50 euro voor een grote baal, incl levering.. Kan er ook niet veel kwijt trouwens, max drie. Dus elke drie weken brengt de hooiboer een nieuwe voorraad.


Grote baal droog hooi a400kilo? Niet gewikkeld? Waar mag ik me melden :D


Ah wel gewikkeld! Dat zal het prijsverschil misschien verklaren :D

Belker

Berichten: 15321
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:00

Ik haal ronde baal eifelhooi voor €75. Zal rond de 350kg zijn.
Marjan, ik weet nu een leuke 4 jarige blonde freiberger voor normaal geld te koop staan. Gedn feldtest, niet aangespannen beleerd, wel onder de man. Vandaar de nette prijs.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:28

Belker schreef:
Ik haal ronde baal eifelhooi voor €75. Zal rond de 350kg zijn.
Marjan, ik weet nu een leuke 4 jarige blonde freiberger voor normaal geld te koop staan. Gedn feldtest, niet aangespannen beleerd, wel onder de man. Vandaar de nette prijs.


Ahhhhh ik mag nu niet :') eerst verbouwing klaar

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 15:39

@boemel: grote kans dat dan het paspoort 'kwijt raakt' en er een nieuwe wordt aangevraagd 8-)

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:08

DubbelFun schreef:
@boemel: grote kans dat dan het paspoort 'kwijt raakt' en er een nieuwe wordt aangevraagd 8-)

Oh daar zeg je wat.... dat moet ik nog regelen voor die van mij.....

Lastig verhaal Stephanie! Ben heel benieuwd wat je voor reactie krijgt. Is het een bekende die je nu hebt gevraagd?

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:30

Vanaf het moment dat Nilay's headshaking aan het licht kwam heb ik ook altijd gezegd dat hij nooit levend bij mij weg zal gaan. Ik wil voorkomen dat hij ooit overvraagd wordt. Want helaas zijn er genoeg mensen die adviseren dat hij er gewoon even doorheen (geslagen) moet (worden). Dat het een vorm van verzet is.


Stephanie, ik hoop dat mijn bericht je niet te veel van slag heeft gebracht en je inderdaad nieuwe ideeën en mogelijk ook rust kan brengen. Het is een afwijking waar je nog maar weinig over hoort maar die, afhankelijk van de gradatie en omstandigheden, enorme invloed kan hebben.

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:47

DubbelFun schreef:
@boemel: grote kans dat dan het paspoort 'kwijt raakt' en er een nieuwe wordt aangevraagd 8-)


Ja, inderdaad. Paardenhandel is smerige handel. En Friezen zijn behoorlijk populair aan het worden, dus dat helpt ook niet.

Malenka, mooi dat je er zo instaat.
We willen echt geen 3e paard. En mijn vriend en ik rijden beide. Als Tess niet meer gereden kan worden, dan wordt het echt een goed thuis voor haar zoeken.
Volgens mij had de dierenarts op zich wel zelf interesse in haar als draagmerrie.
Ze zou dan op een behoorlijk stuk land komen te staan in een groep van 10 merries. Het klonk in ieder geval als een fijne plek. Dat houd ik dus maar in mijn achterhoofd.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 16:57

Ik heb er nu 2... 1 kan vanwege de leeftijd niet gereden worden en met de ander ben ik echt helemaal terug naar de basis wegens gedragsdingen dus daar doe ik al een jaar vooral grondwerk mee.... ik hoop dat ik er in de loop van dit jaar wat meer mee kan. Ze gaan beiden hoe dan ook niet weg.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:02

Hier gaan deze 2 ook nooit meer weg.

Ruitje liep vorig en al langer jaar niet goed, ook door de hele molen gehad, foto's, echo's enz, maar alles netjes.
Toch liep hij met een slag in het wiel van achteren.
Daar een "zwever" bij gehad en hij loopt weer prima.

Mijn merrie is een paard met pollen allergie, durf het niet hardop te zeggen, maar ging vorig jaar ook goed.
Maar ook geen paard om te verkopen om die reden.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:05

Interessant DP.... wat voor iemand heb je er bij gehad?

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:07

Iemand die alleen mensen doet, maar voor mij de uitzondering paard maakte.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:09

DuoPenotti schreef:
Iemand die alleen mensen doet, maar voor mij de uitzondering paard maakte.

Oh top zeg!
Maar bedoelde meer bepaalde techniek/stroming/werkwijze ofzo?

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 17:24

Als het werkt dan werkt het :)

Koetjes achter hebben een nieuw 'speeltje'... je kunt er iig heerlijk tegen aan schuren :D

Afbeelding

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:27

hypnotherapie :)
Dus heeft geholpen op onderbewuste dingen bij de paarden.
Maar de aanpak is niet in trance brengen, denk dat dat niet lukt bij paarden :D

Belker

Berichten: 15321
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:33

Bijzonder DP, fijn dat het hielp. Helpt het jou ook goed?

Ik had gisteren een ademhalingscoachsessie en het was bijzonder dat er zo veel verdriet loskwam. Mooi om te merken dat zo een sessie echt spanning uit mijn lijf haalt.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:37

aan mij is wat meer werk dan aan de paarden zullen we maar zeggen :D

Dat klinkt heel bijzonder belker.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:48

Interessant allemaal zeg!

Afbeelding
Zadeltje wat ik op proef heb. Even snel een rondje gemaakt.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:49

Dat lijkt een fijn zadel en wat een sjiek dekje!!!

Belker

Berichten: 15321
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 18:54

Mooi zadel Robijntjuh, maar ook heel mooi dekje.

DP, ja ik wist niet wat te verwachten maar het effect was goed. Over 2 weken weer.

manzano

Berichten: 23957
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:01

Mooi zadel, maar is hij niet erg lang?

Super interessant DP, zowel voor jezelf als met de paarden. Wist niet dat dat ook kon bij dieren. Fijn dat het zo geholpen heeft.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 19:03

Nope past precies. De zit oogt wat lang omdat de foto schuin genomen is en het een 18 inch is want anders kan ik mijn benen niet kwijt :')

DubbelFun

Berichten: 88714
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 20:27

Dekje past heel mooi bij een schimmel.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 03:56

Trouwe meelezer komt even onder steen vandaan :o

Mijn voorstel is ongetwijfeld niet voor iedereen geschikt, maar zelf heb ik inmiddels zoveel fijne ervaringen ermee dat ik het toch even wil noemen.

Wat als je een paard als die van Stephanie in bruikleen geeft?

Ik heb zelf meerdere keren en om diverse redenen een paard op deze manier hier gehad (van enkel gezelschap tot juist rijpaard hebben toen ik zonder zat, tot op conditie houden tijdens zwangerschap eigenaren, tot veulentje fokken). Communicatie en eerlijkheid is de sleutel tot succes. Natuurlijk is het een weg zoeken, maar als je beide handelt in belang van het paard komt het eigenlijk altijd goed.

Ik heb nu voor het eerst zelf een paard in bruikleen weg gegeven. Vond het doodeng, maar verkopen was voor mij een absolute no go -(dek)hengst van 20+ jaar-, maar ik wist verdomd goed dat er plekken waren waar hij het nog beter zou hebben dan bij mij (fantastisch leerpaard/rittenpaard/weidemaatje/knuffelpaard, maar ik heb alleen merries dus was hij eenzaam als de dames niet drachtig waren en met rijden kwam hij op de 2e/3e/4e plek).

Ik ben echt heel blij met deze oplossing; paard heeft gezelschap en aandacht die hij verdient, leners krijgen in de daagse dingen alle vrijheid, maar ik kan inspringen als ik denk iets te kunnen toevoegen of ingrijpen als iets echt niet oké gaat (absoluut niet nodig). En in dit geval begeleid ik de dochters die op het paard leren rijden momenteel, en met de opleiding van hun andere, jonge, paarden. De ouwe goedzak mag in principe levenslang bij hun blijven.

Het is altijd een gok, maar ik heb ook een aantal keer een paard verkocht en dat is ook zeer wisselend bevallen. Meestal erg fijn en goede plekjes.

Maar ook een paard die bij mij echt heel makkelijk was, ging bij kopers echt draken. Ik kreeg aldoor negatieve updates maar kon niks doen. Dat was mijn eerste eigen paard die ik jaren heb gehad, dus dat stal best wel. Na 14 maanden heb ik haar terug kunnen kopen, maar dat had van mij 10 maanden eerder gemogen, maar wilden de kopers toen niks van weten. Na een half jaar heb ik haar overigens weer verkocht en bij die eigenaren hebben ze tot haar dood net zo van haar genoten als ik deed.

Een paard verkocht/weg gegeven die een mankement had wat met operatie op te lossen was. Koop was besproken voor het mankement ontstond, maar defeinitief gemaakt nadien, in alle openheid en eerlijkheid. Operatie is door de nieuwe eigenaren ook gelijk gedaan, maar de revalidatie ging niet als gehoopt. Dat heeft erg verdriet gedaan omdat de eigenaren echt fantastische mensen zijn, maar ik wilde zo graag de zeggenschap en beleid terug in eigen hand hebben. Nooit uitgesproken en inmiddels leeft het paard niet meer. Maar dat maakte nu de keuze voor bruikleen, dan kan ik in zo’n situatie wel wat doen.

Zodra paard levend het erf verlaat moet je vertrouwen op de eerlijkheid van de tegenpartij, of het nou verkoop of bruikleen is. Dus als dat een tegen argument is, zou ik kiezen voor laten hemelen of laten lopen.

Een paar weken/maanden in training kan overigens soms ook erg verhelderend zijn. Zo heb ik al veel eigenaren geholpen. Sommige paarden gingen terug naar huis met vele jaren een happy eigenaar. Soms bleek het een mis-match met de eigenaar en werd ik gevraagd het paard te verkopen. Ik heb in 12 jaar tijd slechts 2 keer een paard retour gestuurd omdat ik medische problemen vermoedde. Helaas in beide gevallen niks mee gedaan, ene paard is handel in gegaan, ander de levenslange grasmaaier. Als trainer kan je dan niks anders als los laten.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 17:54

Hier staan de paarden op vlas.
Maar geef ze altijd een plakje stro in de nacht bij, voor als ze nog wat extra willen, het hooi te snel op is.

Vandaag even een pakje gehaald.
Normaal hebben we kleine pakjes...dat was op.

OP de foto is de kleur niet fijn, maar prachtig goud kleurig stro.
En maar even een bakje gefabriceerd voor 500 kg :D

Afbeelding