Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:06

Lynn
Waarom komt het hondje terug?
Sterkte nog met het overlijden van je oude paardje, wel mooieleeftijd.

Marjan weer mooie gladde bak

Joyce fijn dat het longeren goed ging :j

GD dat klinkt als een hele verbetering die sulky

DS, handschoenen doen de truuc, ik longeer echt nooit zonder.
Hopelijk valt de pijn nu weer mee.

Belker lekker dagje shoppen gehad, gezellig.

Stephanie :knuffel: met je paardje.
En leuke foto's
Dit was een langwerpige grote baal. Net geen 500kg
We hebben die plak voor plak los gepakt en gestapeld op 2 pallets.
Even mee bezig geweest maar zo nam het het minste plek in beslag

Robijntjah gefeliciteerd, je gaat als een speer

Leliesan wat fijn dat ze er nu zijn!
En ja heel bekend om te gaan kijken



en brr wat is het toch koud en zuur buiten
En grijs, grijs en grijs
ben er wel klaar mee, wil lente!

horsii

Berichten: 7619
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:16

Ik heb nog steeds trouw meegelezen maar even geen tijd gehad tot reageren.
Gisteren en vandaag bezig met zus en zwager verhuizen.

Gefeliciteerd met je winstpunten.

Gaaf die stal. Ik ging op begin ook halverwege de nacht kijken.
Knappe paarden.

Idd grauw en grijs.

Marjan, mocht ik wat gevonden hebben laat ik het weten.
Ik heb nu midis maar kwaliteit kan beter, gooi nu teveel weg.

Wij hebben mn zus haar chihuahua te logeren.
Hij kan zijn rust niet vinden nu hun herder loops is.

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:22

Is dat ook een Chihuahua?? Die is veel leuker dan die 'kale' soort die ik eigenlijk alleen maar ken.

Het is idd vies koud buiten, dus ik heb Boon haar 200 grams maar mooi opgelaten.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:31

Jullie gaan hard!

Wat een duur hooi Marjan. Maar Brabant, daar heb ik ook geen adresjes.
Ik bestel altijd 4 grote balen onverpakt hooi bij de boer. 500kg (of600) weet het niet zeker. Voor 50 euro per stuk. Geef altijd een tientje fooi voor het bezorgen. (Dit is in Drenthe)

Ik zie veel over snachts buiten laten. Zijn jullie niet bang voor de wolf? Ik zou dat echt niet durven, zeker de veulens niet. Hij is hier ook meerdere keren dichtbij gezien.
Twijfel daarom ook over opfok voor de zomer. We hebben op dit moment 2 veulens van afgelopen jaar en verwachten in de zomer nog 1 veulen.

Sterkte lynn met het overlijden van je oude paardje.

Stefanie, ik ga je geen advies geven over qupido. Er is al veel gezegd. En de oplossing heb ik ook niet. je hebt al zoveel om te overdenken. Ik kan alleen maar zeggen dat ik je dilemma begrijp en dat de moed je in de schoenen zakt. Hij is inderdaad prachtig. En wil je alle wijsheid wensen met wat je ook voor hem gaat beslissen. En dat je er zelf maar achter staat.

Sorry als ik niet iedere keer op iedereen reageer. Als ik een reactie begin te typen kan ik niet alles weer terug scrollen. En weet niet alles meer wat ik gelezen heb.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:49

De wolf is hier ook best wel een ding, dus ik hou de omgevingsmeldingen goed in de gaten en hoop maar dat er voorlopig nog genoeg 'vlees' op de hei/bos rondloopt. Maar met 6 vastgestelde roedels op de Veluwe waarvan één met ondertussen 9 wolven zal het wel hard gaan vrees ik.

manzano

Berichten: 23955
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 13:55

Ik heb kleine baaltjes hooi voor 5,- per stuk.
Vorige week is er een schaap bij de buren gepakt door een wolf en hij wordt hier veel gezien. Maar verder hou ik me er niet zo mee bezig.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:13

DuoPenotti schreef:
Lynn
Waarom komt het hondje terug?
Sterkte nog met het overlijden van je oude paardje, wel mooieleeftijd.


en brr wat is het toch koud en zuur buiten
En grijs, grijs en grijs
ben er wel klaar mee, wil lente!




ja ik wil ook voorjaar, heb nergens zin in nu met dit koude weer

Hondje is sinds vanmorgen terug. Ze hing altijd al erg aan mij en nu weer. Is mijn nieuwe schaduw geworden.

Zij moest weg omdat de eigenaar gezondheidsproblemen heeft na een val, zoon en vrouw doen er niks mee en hondje zit nu hele dagen verveeld thuis waar vrouw en man elkaar op de lip zitten en ook de nodige irritaties zijn tussen hun.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:20

Sneu zeg. Maar wel fijn voor jou!

Zapje
Berichten: 706
Geregistreerd: 11-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:20

Ik kan ze niet meer 's nachts buiten houden vanwege de wolven, ze renden steeds door de draden (gelukkig de binnenomheining). Toen ik een wolf zag, begreep ik waarom.

Hele mooie stal zie ik. Ik zou het ook wel spannend vinden met schuren tegen die houten balken. Hout eten kun je nog tegen houden door er wat op te smeren. Maar misschien heb jij hele brave paarden die niet schuren en geen hout eten, die paarden zijn er. Wel prachtig! Benieuwd hoe het bevalt op de langere termijn.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:21

Ohja die mooie stal wou ik nog op reageren idd en het in het begin constant checken.

Dat gaat over, echt waar! Gelukkig Hahaha.

horsii

Berichten: 7619
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:41

Ja idd een chihuahua, langhaar.
Super leuk actief hondje, zelfs nu met drie pootjes.

Hier dag en nacht buiten.
Wij zitten in het dorp,1,5 km van het bos. Nog geen wolf in directe omgeving.

Fijn ln, hondje terug.

Belker

Berichten: 15320
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:39

Zapje, wat balen die stress. Ik hoop dat de beschermde status snel komt te vervallen want heel europa breed veroorzaakt de wolf veel overlast.

We zijn vanmiddag naar de Strijd der Districten in Ermelo geweest. Indoor marathonkampionschappen. Was leuk. Zo gaaf om die go te zien.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:07

Hier nu veel wind en wat zon.

Ik zag op B12 dat er in buurtdorp Lunteren nu ook een schaap gepakt is (bewezen wolf) en een tijdje terug in ander buurtdorp Wekerom ook al. Ik denk dat dit trekkende (jonge) wolven zijn die hun eigen territorium gaan zoeken.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:09

hier geen wind en zon. wel al achter de honden aangekund want die hadden wat gespot. GRRRRR.

Verder komt de pony van een vriendin hier met pensioen en hun 4 jarige komt dan ook mee terug. Komen zij lekker met mij de paarden allemaal doen.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:15

Je hebt je beweging dus al weer gehad :)
En staluitbreiding mét hulp is niet verkeerd.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:50

Hier ook flink zon, heerlijk!

Robijntjah fijn weer wat hulp!
Df die wolven ;(

Paarden eten het nieuwe hooi niet.. dikke harige stengels er in (witte binnenkant) iemand hier een idee?
Afbeelding

boemel

Berichten: 8428
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:00

Fijn die extra hulp en gezelligheid Robijntjah!

Ja, hier ook eindelijk zon. De wereld oogt dan meteen een stuk vrolijker.

Dat ziet er inderdaad niet smakelijk uit Marjan. Zou het fluitekruid kunnen zijn Marjan?
Wel echt balen zeg. Heb je er veel van?

Mouse houdt me van het werk af :D
Afbeelding

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:08

Hahaha mouse :')

Fluitenkruid vonden ze erg lekker dus denk dat ze dat wel eten. En weet niet meer of die van die harige stengels had? Heb nu alleen 1 baal open en dus nog 1 staan. Hoop niet dat ze die ook niet eten..

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:09

Mouse is gewéldig :D

Die dikke stengels is ridderzuring en heb ik hier ook wel eens en worden idd niet gegeten, maar het zijn er niet té veel dus ik haal ze er gewoon uit en gooi ze op de mestbult.

MarjanB

Berichten: 16471
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:15

DubbelFun schreef:
Mouse is gewéldig :D

Die dikke stengels is ridderzuring en heb ik hier ook wel eens en worden idd niet gegeten, maar het zijn er niet té veel dus ik haal ze er gewoon uit en gooi ze op de mestbult.


Nee ook geen zuring, die herken ik wel. Stengels ook veel groter en dikker.

Belker

Berichten: 15320
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:19

Ik denk rietstengels. Ik had ze ook in een baal en gooide ze op de mesthoop.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:54

Over het algemeen worden rietstengels wel gegeten omdat die zoet zijn van binnen.

Boon -na uitmesten- haar 200 grams maar omgeruild voor een regendeken en Jasmijn weer even gefurmi'd.

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:37

Ik loop 6 blz achter dus ik ga een bijleespoging doen :')

@Robijn, ook al zo'n breed paard! Hier was de ruin ook weer breder geworden :=
@spottedponie, dat is even schrikken, bijna vliegles! Niet heel gek toch dat je dat spannend vindt, zo met je rug.
Ik merk ook hoe ouder ik wordt (ben nu 32 := ) hoe spannender ik het vindt. Denk er veel meer over na dan vroeger.
@gewoonmarie, groot werk! Wel mooie resultaten al :D
@boemel, duimen voor goed herstel! Geeft het wel rust (hoe rot ook) dat je nu duidelijkheid hebt?
@Stephanie, heftig verhaal, snap wel dat je daar buikpijn van krijgt :(:)
@DP, ooh nee mollen, dat is ruk! Onze tuin was ook helemaal kapot erdoor. Gelukkig wel gevangen na enige moeite.
Wel een mooie hokkie stro zo :D
@MarjanB, wauw je bak ligt er weer strak bij!
@Belker, naar hoor, uitverkoop bij Kramer :D Veel gekocht?
@Leliesan, fijn dat ze nu aan huis staan! Eerste dagen/weken is altijd spannend, heel invoelbaar!


Zoo ik ga weer proberen bij te blijven.

Heb een massage gun besteld voor de paarden, ben benieuwd wat ze ervan vinden :D

De shet liep kreupel, gisteren is de smid geweest. Geen zweer. Ze is wat gecorrigeerd en vanmorgen liep ze al wat lekkerder. Hopelijk loopt ze over een paar dagen weer 100% en hoeft de DA niet te komen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:48

@Dais succes met de vordering van de verbouwing

@duopenotti ah ja dat is dan wel een handige manier om op te bergen. Ander zijde wel wat extra werk, maargoed kleine pakjes moet je stapelen. Ben je ook even mee bezig.
Same ben ook wel klaar voor de lente.

Horsii. Wat ewn schattige chihuahua. Vind hem bijna een beetje op een mini corki lijken. Idd meestal zie je van djs kortharigen

Gewoonmarie dankjewel <3

Lynn: fijn dat het hondje terug is en het weer als van ouds voelt.

@zapje ik weet niet of je ervaring hebt met fanatieke houteters? Maar bij mij is er geen middeltje dat werkt. Enige dat helpt is zelf wilg bijvoeren, maar mijn eigen wilg is inmiddels al op en het is niet altijd te krijgen :+ ...

Heb echt al vanalles geprobeerd: sambal, knoflook mengsels, alle merken antibijt in spray en substanties en zelfs botenlak waar ik achteraf spijt van heb want dat is aggressief spul. En daar komt bij dat het ook erg duur is allemaal....

Op de vorige stal was alles van ijzer en wist ik dus niet dat hij zo dol op hout zou zijn. Daarnaast heb ik ook een hele extreme houtvreter van iemand anders op stal gehad. Die moest om die reden ook weg van mij. Maar die heeft echt veel schade aangericht in een korte tijd van een paar maanden. Die at gewoon binnen een dag complete weidepalen op ( 1,80m) of steunhoeken in de stal... Heb daarvan al een aantal moeten vervangen.

Leuke dag voor Belker... marathon kampioenschappen

Robijn: fijn wat hulp!

Marjan: zonde dat ze het niet eten. Ik herken het zo 1,2,3 niet... Maar ik zou anders wel even bellen. Grote kans dat ze de andere baal ook niet eten als die van hetzeltde land komen := zonde. Idd dat lijkt niet op zuring die heb ik er ook wel inzitten. Deze lichting hooi meer dan mij lief is. :=

Karin: ik hoop met je mee. Sterkte voor de kleine donder.


Over de wolf... Lees wisselende berichten. Hier zijn ook al schapen in de buurt dood gebeten. Maar lees ook wrl verhalen van grote ponies en paarden. Vooral in Duitsland maar toch steeds meer in Nederland.

Wij hebben vorig jaar onze omheining aangepast. Ook mede vanwege onze aangereden puppy, maar ook omdat onze onheining maar een meter hoog was.

We hebben nu ons volledige erf onheind met 1m h tuingaas aan de binnenkant en 120cm hoge laurieren aan de buitenkant. Zo’n 400-500 stuks in totaal. Dit groeit hard en na verwachting is in 2-3 jaar de laurier 2 meter hoog. In de wei hebben we aan de binnenkant van het tuingaas nog drie draads stroomband van 1,50m. Al met al was dit een hele flinke investering. Poten en graven hebben we zelf gedaan om iets in de kosten te kunnen besparen...

Ben heel blij met het resultaat en hoop dat de wolven niet bij ons komen kijken. Uiteindelijk... Als ze wel komen maakt het niet uit waar ik ze heb staan. Ik heb buitenstallen en een inloop stal. Als ze daarin komen... Is het sowieso drama :=

Wat mij betreft mogen ze de beschermde status eraf halen. Weg met die dingen :/ ze richten alleen maar schade aan in NL.

DubbelFun

Berichten: 88713
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:53