Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:13

@marjan: goed bezig :)
Hier verplant ik wel spul uit de eigen tuin wat ergens ineens opkomt waar het niet hoort.

Het was vannacht stiekem toch wel wat kouder dan de 3 graden die ze gisteren voor vannacht opgaven, maar ondanks witte grasstukken nog net geen vorst.
Wel heel mistig geweest; ik kon -toen ik vannacht naar de wc moest- nauwelijks de lantaarn aan de overkant zien.

boemel

Berichten: 8464
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 09:32

Fijn die planten Marjan. Dat wordt genieten buiten.

Hier ook veel krijgertjes van buren, vrienden en familie. Een mooie afwisselende tuin wordt het waar vlinders en bijen heel blij van worden. En ik ook :D

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:49

Waren net met kaatje bij die magnetiseur. Was heel apart. Hij stapt de trailer in en kijkt en zegt ja ze is achter heel stijf met lopen. En veel spanning in dr lijf. Hij heeft dr behandeld en ze was eerst mega onrustig en daarna kwam ze tot rust en begon dr rug te bollen. Net thuis heel zacht in dr spieren. Dus vanmiddag maar even kijken hoe ze loopt.

Hier idd ook mistig en hoop dat de zon zo gaat schijnen :D

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 11:50

wauw marjan...wat gaaf!

horsii

Berichten: 7652
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:02

Heel bijzonder, benieuwd hoe de behandeling aanslaat.


Hier nu vier kuikentjes, lekker onder moeders vleugels.

boemel

Berichten: 8464
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:49

Afbeelding
Afbeelding

Een paar oude schotten, een oude bakfiets, kratjes erop en de winkel is geopend :D

horsii

Berichten: 7652
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:50

Leuk gedaan :D

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 12:55

@marjan: voor herhaling vatbaar dus!
@boemel: wat leuk uitgestald zo. Echt uitnodigend.

Ik heb maar de voorvoeten van Boon even gevijld want ik kreeg haast de schoenen niet meer aan en de smid kan pas eind van de maand.
En beide even geborsteld. Het is echt onvoorstelbaar wat een haar er van de shet afkomt.

horsii

Berichten: 7652
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:24

Wat een gedoe altijd met smeden.
Hier vd week voor de zoveelste x last minute afgezegd.
Maar ze zijn gedaan.


Dit is toch te schattig.
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 13:55

En wat leuk ook dat ze verschillende kleuren hebben.

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 16:09

Wat een leuke winkel Boemel. Heel uitnodigend.

Te lief Horsii. <3

horsii

Berichten: 7652
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 16:11

Ja zijn groenlegger kruisingen, dus nog een verassing hoe ze eruit gaan zien. Ben benieuwd hoeveel hennen. Hopelijk wel twee.

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:37

Wat leuk zo die bakfiets!

En de kuikentjes ook.

Hier een hele fijne smid, als hij gaat maken we een nieuwe afspraak en dan is hij er ook. Ook als er tussendoor iets zou zijn eigenlijk heel fijn te bereiken.

Vandaag hooi gehaald, rondje gemeentewerf gedaan en daarna mest weggebracht. Het was alleen heel druk bij de loonwerker. Iedereen wilde zijn voorraad bijvullen vandaag geloof ik. Maar het hooi ligt weer in de schuur en de schuur is weer wat verder opgeruimd dus een geslaagde zaterdag zo.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18166
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 17:45

Ik spring even van pagina 405 naar 489; lang niet gereageerd hier. Wat een natte bende is het bij iedereen maar het wordt nu toch echt voorjaar.
Hoe schattig, die kuikens <3.
Mijn man wil geen kippen, jammer want ik vind ze wel leuk.

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:12

Wat leuk zo met die fiets! Heel creatief

En schattige kuikens

Ik wil in de kippenren iets van struiken, welke zijn hiervoor geschikt? Vlinderstruik heb ik al veel staan, rode bes heb ik ook maar is echt een heel klein stekje.
Nu is alles kaal op 1 stok na, dat is een houten laddertje die horizontaal geklemd zit tussen een betonnen rioolbuis en de omheining, ( voorheen zaten er ook konijnen bij die renden daardoorheen) en overdag gaan ze ook los door de tuin maar misschien is iets in de ren ook leuk, Of andere ideeen o die interessanter te maken

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:45

Ik denk dat als kippen bij de struiken kunnen dat ze alles binnen no-time kaal hebben.

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:36

Wat bijzonder Marjan! Ben benieuwd naar de lange termijn werking!

Die bakfiets ziet er echt heel gezellig uit!

Hier was het vandaag echt wel lekker weer, heerlijk zonnetje ook her en der! Mijn nieuwe zadelkast is bijna af. Morgen familie verplichtingen dus ik hoop maandag de deuren er in te hangen, dan kan ik hem ook gaan gebruiken!
En vandaag voor het eerst op mijn baby gestapt. Zo trots!
Afbeelding

joyce83

Berichten: 5226
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:06

Knap Maartje!!

Bakfiets is mooi!

Gisteren eerst Guus los poetsen in de wei, gezellig lief knuffelt terug, longeren ging super. Dus even mijn gevoel eindelijk weer eens op als we dit kunnen vasthouden komt het goed... avond naar binnen zetten wilt die kameel niet naar binnen -O- :+ -:(-

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:12

Het is hier hartstikke droog, ondanks de regen van laatste tijd.
Hele dag op equiday geweest dus weinig gemerkt van het mooie weer helaas.

XladyX

Berichten: 1355
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:48

Lynn_Nikita schreef:
Wat leuk zo met die fiets! Heel creatief

En schattige kuikens

Ik wil in de kippenren iets van struiken, welke zijn hiervoor geschikt? Vlinderstruik heb ik al veel staan, rode bes heb ik ook maar is echt een heel klein stekje.
Nu is alles kaal op 1 stok na, dat is een houten laddertje die horizontaal geklemd zit tussen een betonnen rioolbuis en de omheining, ( voorheen zaten er ook konijnen bij die renden daardoorheen) en overdag gaan ze ook los door de tuin maar misschien is iets in de ren ook leuk, Of andere ideeen o die interessanter te maken


Meelezer meld zich even vlug. Weet niet hoe groot je ren is, maar om onze kippenren staat een laurierhaag waar ze bij kunnen en die eten ze niet- schijnt erg vies te zijn. Zou m wel zelf bijsnoeien anders wordt ie gerust 4+ meter hoog. Daarnaast staan er twee laagstam appelbomen en een walnotenboom in maargoed die zijn te hoog om bij het blad te kunnen. Onze buren hebben Forsythiastruiken in de ren (wel grote ook) en gaat ook goed.

Dais_

Berichten: 4045
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:12

Ik was gisteren even bij buren bezoek, ze hadden een nieuw paard gekocht dus ik ging even kennismaken. Ik was daar sowieso nog nooit geweest, ze kwamen tot nu toe altijd bij ons. Maar wat me opviel was dat ze overal kipjes los hadden rondlopen. Ik vraag me dan af, lopen ze niet weg?

Iedereen wil me aan de kippen hebben. Ik krijg minstens 1x per week de vraag of ik kippen wil! :'). Nu lijkt me dat best leuk, maar ik weet niks van kipjes.

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:13

LN ik heb eventueel nog wel ergens een grote rode bes staan die je mag hebben :D dingen staan overal hier.

De dag begint mooi lekker zonnig al. Vandaag ff lekker rustig dagje. Gisteren tuin netjes gemaakt, gras gemaaid enz. Was echt even nodig. Nu hopen dat ze de betonroosters snel kunnen leggen en dan kan ik gras gaan zaaien. T is nu wel een beetje kaal
Afbeelding
Afbeelding

Kippen kunnen prima los, kan alleen zijn dat je er een keer 1 mist door roofvogel of vos. Maar ze kunnen dan wel lekker scharrelen

boemel

Berichten: 8464
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:27

Wat een schattige kuikens.

Toen we ons huis kochten, liepen hier 2 mega grote agressieve hanen los rond.
De vos kon ze niet aan. Ze werken echt als een team. Zodra ze het niet vertrouwden vielen ze gelijktijdig aan.

Helaas waren alle kippen door een vos gegrepen. Ze zorgden blijkbaar alleen goed voor zichzelf :D

We kregen ze bij het huis, maar ze waren echt gevaarlijk agressief. Ik heb daarom toch maar om een overdracht zonder hanen gevraagd :D

Ik week dat we vroeger thuis kippen hadden en dat we er best druk mee waren. (Vleugels inkorten, kalkpoten, hok schoonmaken, voeren).

Ik heb een beestenstop, dus gelukkig hoef ik er niet over na te denken.
Schrijf ik terwijl ik in afwachting ben of we een Friese merrie mogen gaan bekijken :=

boemel

Berichten: 8464
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:31

Hebben jullie nog plannen voor de paasdagen?

Hier niet echt bijzonder.
Zometeen naar de verkoop van een huifkarcentrum dat ermee stopt en allerlei brocante te koop aanbiedt.

Vanmiddag met de kids en de paarden naar het bos en morgen naar de hengstenshow Nieuwe Heuvel en ik wil eigenlijk nog naar een ruitershop om een nieuwe rijbroek te scoren :9 :o

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:07

Wij gaan vanmiddag naar de schoonfamilie en juist vandaag is het mooi weer dus ik baal als een stekker… dalijk vast even de paarden trainen