Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charaz

Berichten: 24331
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:13

Wat een leukerd DuoPenotti!

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:15

Idd DP, wat een knapperd.

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:30

Dankjewel :o

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:59

Ik snap je wel hoor Belker, maar ik heb het idee dat inslapen nu nog te vroeg is.
Helemaal omdat ze zich in de zomer meestal beter voelt.

Ziet er goed uit DP!

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:19

Boemel, zelf kun je dat het beste bepalen. Maar weet dat er daarna ook heel rust komt. Geniet ze van de mooie momenten.

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:38

Lastig hoor Boemel! Hopelijk gaat het een mooie zomer worden.

Wat een leukerd DP. Ziet er fijn uit!

Flubberboot

Berichten: 2922
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:40

MarjanB schreef:
Flubberboot, ik zou de echo wellicht voor je op kunnen vragen? (Was bij de lingehoeve)

Boemel, spannend! Hoop dat ze naar jullie toe mag komen!
Manzano klinkt goed en ben benieuwd!

Hoeft niet :) Is niet belangrijk hoe er toen aan de diagnose is gekomen toch?
Haar linker SI is niet 100%, maar mijn DA vond het zeker geen artrose. Mij hoor je in ieder geval niet klagen dat het toch meevalt! Geeft een enorm fijn gevoel om te weten dat dat gewoon goed zit en niet een reden zou kunnen zijn als ze een keertje staakt oid.

Oh wat een leukerd DuoPenotti!! En echte duo penotii *D

Hmm een litteken van een koliekoperatie missen vind ik toch wel iets boemel... Is voor ons een reden geweest om een paard niet te kopen. Paard was nooit echt doorgevraagd en zou dat bij ons wel worden ivm niveau wat moeders rijd. DA gaf aan dat sommige paarden met zo een groot litteken op de buik nog wel eens moeite kunnen hebben met zitten en omdat hij dat nooit echt hoefde konden we niet zeggen of hij daar moeite mee zou hebben of niet. Gok toen niet genomen.
Tet loopt fantastisch! Ze is ook lekker los en haalt de gekste capriolen uit in de weide <3 Fijn dat ze bij de laatste behandeling goed voelde!! Gek dat de voorhand ineens een probleem is... Wisselende beeld is al helemaal niet fijn! Kan het zijn dat ze in haar lichaam een nieuwe balans moet vinden? Dat het eerst erger is omdat bepaalde dingen ineens anders aanvoelen voor haar?

Komt bekend voor DubbelFun! Tet zou ook HKO hebben maar ik heb de rontgen aan mijn smid en mijn DA laten zien en die zagen het niet echt. Tet is wat dat betreft een paard met vele diagnoses waarbij het uiteindelijk toch allemaal meevalt :')

Kayin heeft vorige week bij het op de vrachtwagen gaan een smakkerd gemaakt omdat ze meende wel even naar binnen te kunnen springen vanaf de grond en gleed toen uit. Nu durfde ze er vandaag niet meer in... We zijn uiteindelijk een uur bezig geweest om haar te laten zien dat ze echt rustig die klep op kan zonder dat ze weer valt. Toen we weer naar huis gingen stapte ze er wel weer rustig en in een keer op. Super fijn dier is het ook <3

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 22:42

Ik las dat brandnetelsoep zo gezond is.
Toevallig hebben we brandnetels :D

Met boterhamzakjes om mijn handen de steeltjes verwijderd.

Het ziet er bijzonder uit, maar ik vond het erg lekker. Voor herhaling vatbaar ;)
Afbeelding
Afbeelding

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 02:15

Vanavond liep totaal anders dan ik mij had voorgesteld. Ik was net op dit topic aan het reageren toen ik vanuit het raam zag dat Flame, mijn oude shetje het moeilijk had met opstaan.

Ik heb haar vanavond helaas moeten laten gaan. Y;(
Ze kwam niet meer in de benen en was helemaal uitgeput van het proberen. Ze wilde zo graag, maar haar lichaam wou niet meer. Ik heb de DA laten komen en afscheid van haar genomen. Ik wist natuurlijk dat het er aan zat te komen. Ze was in anderhalve maand tijd heel erg achteruit gegaan. Maar toch ben je nooit voorbereid als het dan ineens zo ver is. Ik heb haar 21 jaar gehad en veel met haar meegemaakt. Zal haar enorm missen. Ze is 24 jaar geworden. :knuffel:

Afbeelding

boemel schreef:
Ik kom nu uit op eur 700,00 voor een gelijkwaardige keuring als bij Den Ham.
Iets duurder dus. De afspraak staat al vast.

Ik denk niet dat je altijd kan zeggen dat een goedkopere kliniek minder goed is.
In dit geval gaat het om een relatief kleine kliniek en dus minder overhead.

Ik heb daar al eens een paard laten keuren. Dat paard was recent op een andere kliniek goedgekeurd. Dat was op een grote kliniek gebeurt. Die hadden niet gezien dat er een operatie litteken zat van waarschijnlijk een koliekoperatie. Paard was helaas niet rad in het kreupelheidsonderzoek. Ik weet dat het een momentopname is, maar toch vond ik het wel bijzonder.

Aftellen maar! Hopen dat het paard er goed doorheen komt <3 . En inderdaad er zit wel verschil in. Heb wel eens een pony verkocht die niet door de keuring kwam bij de ene DA en bij de andere juist wel. Beide DA´s hadden ook andere opmerkingen bij het paard.

Soms vergeten ze ook wel eens een stap in het onderzoek is mij opgevallen. Heb bijvoorbeeld wel eens gehad dat ze de ogen niet controleren of niet naar het hart luisteren.

Uiteindelijk is het ook maar net waar een DA op let tijdens het onderzoek en of diegene er ook een beetje bij is met het hoofd. Blijft toch mensenwerk.

boemel schreef:
Wat een gedoe Stephanie.
Ik heb inmiddels 15 jaar geleden voor het laatst een paard verkocht. En dat was in een tijd dat de handel niet bijster goed liep.
Ik had 1 kijker uit de buurt en die heeft het paard zonder keuren gekocht.
Het paard daarvoor heb ik 21 jaar geleden verkocht. Ook aan de eerste kijker en zonder keuring. Ik kan gelukkig niet meepraten over verkoop stress. Gewoon doen wat goed voelt voor jou, maar ik zou wel transparant blijven naar je kijkers.

Ja dat zijn wel de fijne verkopen! Nu is het ook makkelijker als je een `goed` paard hebt waar je zo op weg kan rijden. Ik heb ook wel goede/makkelijke ervaringen met paardenverkoop. Dat waren wel vaak de ponies waarop praktisch iedereen kon opstappen en wegrijden. In sommige gevallen wilden ze dan nog een keuring doen om zeker te zijn van de medische achtergrond. Maar vaak was de koop dan wel snel rond... Maar als ik terugkijk naar destijds hadden doorgaans de meeste ponys die ik verkocht toch wel 2-4 kijkers. Met jonge pony verkoop heb je vaak dat er een mismatch is tussen de ervaring van de pony en het kind. Bijvoorbeeld manege ruiter krijgt eerste pony die net 4 maand onder zadel is... :Y)

Maarja, heb ook wel hele vreemde dingen gehad hoor. Mensen die een pony bij mij in de wei herkenden van marktplaats en zomaar het erf op lopen om de pony te bekijken... Of mensen die eindeloos blijven appen, willen afspreken en weer afzeggen... Mensen die langs komen en vervolgens zeggen dat ze alleen komen kijken of het gevoel van een eigen pony leuk genoeg is om een aan te schaffen... Mensen die zeggen dat ze kunnen paardrijden en vervolgens in gebloemde regenlaarzen aankomen... :o? Echt je kan het niet verzinnen... :list:


boemel schreef:
Bij Tess is ook artrose in het SI geconstateerd. En ook een ontsteking. Voor de ontsteking is cortisone ingespoten.
We zijn nu 4 maanden verder. Bij de laatste behandeling voelde ze juist heel goed in haar achterhand. Ook niet gevoelig op het SI gewricht.

Haar voorhand is in tegenstelling tot de achterhand nu juist slecht. Stijf en pijnlijk. Snel gestresst, onregelmatig in de wei, regelmatig aan de longe en in het bos. Haar galop is trouwens wel typisch en te linken aan SI problematiek. (Bunny hop en hals laag). De galop doen we dan ook niet meer.
Ik weet het inmiddels niet goed meer.
Paard heeft zoveel rust gehad, altijd met beleid getraind, gerevalideerd, supplementen gehad, fysio, osteopaat, equine touch. Ik zou haar verder kunnen laten onderzoeken voor de voorhand problematiek, maar eigenlijk heb ik niet het vertrouwen dat bij een nieuwe uitslag het probleem te fixen zou zijn.
Dus, ik bekijk van week tot week en soms van dag tot dag hoe het gaat.

Het doet me wel echt verdriet om te zien dat ze er zo stijf bij staat in rust of dat ze vanuit het niets op een niet blije manier begint te galopperen. Dan denk ik aan inslapen.
Een ander moment staat ze er weer tevreden bij. Ze vindt het ook echt geweldig om nog kleine bosritjes te maken.
Ik vind het wisselende beeld echt lastig.

Ja heel frustrerend... ik moet wel zeggen dat bij Flor pas na een ruim half jaar bij de SI-gewricht revalidatie lichamelijke vooruitgang te merken was. Galop is trouwens nog steeds moeilijk. Het heeft ook zeker anderhalf jaar geduurd voordat haar rug weer mooi gelijnd was. (haar ruglijn was kaarsrecht van schoft tot staart) 4 maanden is misschien nog wel kort om al die dingen die je opnoemt weer helemaal op de rit te krijgen, helemaal als je niet echt een duidelijk revalidatie schema hebt denk ik...

Ik heb van haar revalidatie nog wel filmpjes waarin je tussen verschillende maanden na behandeling de progessie ziet. Mocht je het interessant vinden kan ik ze je wel toesturen.

Je was ook bezig met lange lijnen toch? Hoe gaat dat?

Die brandnetel soep ziet er interessant uit. Met ui? Of is dat witlof? :Y)

Lynn_Nikita schreef:
Stephanie ik reserveer niks meer niet een paard niet een kastje niks meer Te vaak gehad dat ik braaf een week afwacht en andere mensen niet laat komen en ze dan afzeggen of niet op komen dagen

Ja gelijk heb je ook... En waarom zou je in zulke gevallen ook meer rekening met anderen houden dan met jezelf. (dat laatste moet ik echt nog even een paar keer tegen mijzelf zeggen :j :') )

DuoPenotti schreef:
Stephanie, hoe waren de mensen die vandaag kwamen?

Net even gereden.
Mijn ruintje deed enorm zijn best
[ Afbeelding ]

Die hadden afgezegd en willen verplaatsen naar donderdag. Ik laat dus woensdag nog andere mensen komen. Ga niet meer aan reserveren doen...

Leuke foto, wat een knapperd :+:

horsii

Berichten: 7655
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 04:01

Stephanie, heel erg veel sterkte.

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 06:21

Sterkte Stephanie

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:01

Sterkte Stephanie

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:13

Ach wat naar Stephanie.
Veel sterkte toegewenst :knuffel:

Ja, inderdaad brandnetel met ui (en aardappel en knoflook)

MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:15

Sterkte Stephanie! :(:)

DuoPenotti

Berichten: 29862
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:46

Wat verdrietig zeg. Zo plots ook.
Heel veel sterkte :knuffel:

joyce83

Berichten: 5226
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:48

Sterkte Stephanie.

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-23 07:59

Veel sterkte :knuffel:

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:46

Zo opeens is heftig Stephanie, sterkte.

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:10

Jeetje Stephanie wat heftig. Heel veel sterkte!

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:11

@Stephanie: sterkte!

rover_
Berichten: 1369
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:31

Wat verdrietig…veel sterkte Stephanie!

Leuk dat je brandnetelsoep gegeten hebt. Ziet er best lekker uit. Welk recept heb je gebruikt?

Flubberboot

Berichten: 2922
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:51

Ach jeetje Stephanie!! Heel veel sterkte met dit plotselinge verlies!!

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:51

rover_ schreef:
Wat verdrietig…veel sterkte Stephanie!

Leuk dat je brandnetelsoep gegeten hebt. Ziet er best lekker uit. Welk recept heb je gebruikt?


Een losse flodder van verschillende recepten. Het komt neer op:
100gr brandnetel, daar de dikke stelen vanaf knippen (met boterhamzakjes om je handen :D).

2 tenen knoflook, 1 gesneden ui, 2 gesneden geschilde aardappelen en de brandnetels met wat peper en zout in wat olie fruiten.
Dan 1 liter water erbij en 1 bouillonblokje. 15 minuten koken.
Vervolgens de staafmixer erdoor en nog een paar eetlepels room erdoor.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:30

Dankjewel lieve mensen :+:
Woorden schieten altijd te kort in dit soort situaties.

Gelukkig heeft mijn vriend iemand uit de straat kunnen regelen die haar kan verplaatsen. Daar hebben we zelf geen materiaal voor. Ze ligt namelijk op een ongelukkige plek. Ik kan dat zelf echt niet. Ik heb een plukje manen afgeknipt. Voor nu weet ik niet of ik er wat mee wil, maar ik heb het in ieder geval voor als ik dat wel wil.

@boemel klinkt als een makkelijk recept. Misschien ga ik dat wel proberen als we weer verse brandnetels in de wei/tuin hebben.

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:33

Hopelijk kan ze snel en goed verplaatst en opgehaald worden. Zoiets afhandelen lijkt me zwaar.

Nogmaals veel sterkte.