Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16528
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:53

Hier de app ObsIdentify werkt ook goed!

Net met de buren betonroosters opgehaald om een pad bij de schuur te maken. Die mensen zijn onbetaalbaar!

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:16

Oh is die app wat beter inmiddels? Kreeg daar eerder altijd veel verkeerde hits mee.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 23:01

Flame is vandaag opgehaald. Volgens mijn vriend was dat eigenlijk best vredig/netjes hoe dat ging. Wilde het zelf niet meekrijgen, maar vond het wel een geruststellend idee dat zoiets netjes gaat. Ik moet zeggen dat het echt super leeg voelt achter het huis. Zal nog wel even duren voor dat went.

Vandaag weer kijkers gehad voor de pony. Ging volgens mij wel goed. Ze waren enthousiast maar wilden weten of het lot het er mee eens is :+ … als de mensen die morgen komen hem niet nemen dan willen ze hem kopen. (Maarja vanavond een berichtje gestuurd naar die mensen en heb nog geen reactie over hoe laat ze komen. Beetje apart. Zou de derde keer zijn dat deze verplaatsen. Maar dan ben ik er wel klaar mee. Ga niet nog een keer verplaatsen).

Ook vandaag de tegels voor verbouwing binnen gekregen. Heb ruim 25m2 tegels teveel geleverd gekregen… moet maar even kijken wat we daarmee gaan doen. Wellicht ook maar de woonkamer meenemen :+

MarjanB schreef:
Nee geen spierpijn :D had ook maar een klein stukje gedaan _O- haha ik heb mezelf voorgenomen om elke keer iets te doen. Moet eigenlijk een strooier hebben voor achter de trekker. Heb ongeveer een halve hectare gras in de wei en dan nog 1500m2 gras in de tuin.

Oh ja die periodes heb ik ook :)) .
Jij hebt iets meer grond dan ik. Ik heb 4.500m2 en doe alles met de hand.
Al moet ik zeggen dat in de tijd dat ik 1500m2 doe mijn vriend al klaar is met de rest :') hij is super snel daarmee en meestal helemaal wit als hij klaar is _O-

Zo’n afstelbaar rolkarretje waar dubbeldun het over heeft lijkt mij wel wat trouwens. Eventueel zouden we ook wel iets achter de grasmaaier kunnen doen. Zoals Boemel zegt.

Eigenlijk nog nooit naar andere mogelijkheden gekeken. Wij zijn old skool. Heb 2 jaar terug ook een paar kuub met schep en kruiwagen over de bak verdeeld met 30 graden. Dat was een ware attractie voor buurtbewoners =:)

boemel schreef:
De bult op Diekke haar bil is gelukkig al flink geslonken. Heb er net weer traumeel op gedaan.

Stephanie, ja katten bepalen ook zelf wat ze willen doen.
Als ik vraag of ze mee gaan, dan staan ze in de startblokken en lopen ze mee.
Als ze geen zin hebben, dan lopen ze niet mee.

Onze rooie kat had geen zin, die lag lekker te maffen ha ha.

We hebben voor achter de zitmaaier een strooikarretje waar 25kg per keer in gaat.
Dat gaat op zich ook best snel.

Hoe weet je of je grond zuur is?
Laten testen of door de hoeveelheid zuring, brandnetel en boterbloem?

Fijn dat de bult geslonken is!
Ahh grappig dat katten wandelen leuk vinden.
Strooikarretje klinkt ideaal!

Ik weet dat de grond zuur is omdat het vol staat met onkruid dat zegeviert op een grond met lage PH waarde(zuring, brandnetel, boterbloem, paardebloem, klaver). En je kan het duidelijk aan onze laurieren zien. Die zijn wat gelig geworden (teken van te kort PH, dan nemen ze geen voedingsstoffen op uit de bodem en heeft bemesten bv geen zin)

Bodemonderzoek wil ik nog wel eens doen. Punt is alleen dat ik al een paar jaar opnieuw wil inzaaien, maar we kiezen steeds andere projecten om aan te pakken dus het blijft er een beetje bij. Dit jaar zou het ‘n echt worden maar we zijn nu weer aan een interne verbouwing begonnen :)) .

MarloesHJ schreef:
@Boemel ik heb wel zuring en brandnetel e.d. maar ik heb geen zure bodem. Ik strooi ook niet meer lukraak iets. Ik heb bodemonderzoek laten doen en een plan voor 4 jaar mee gekregen aan de hand van de uitslag. Ideaal want ik weet waar ik de komende vier jaar aan toe ben. Bespaard mij uiteindelijk toch de nodige kosten want initieel moest ik meerdere producten uitrijden en nu enkel nog een keer per jaar uit mijn hoofd lava granulaat? Zou ik moeten opzoeken.
.

Interessant, stelt dat bedrijf van het onderzoek dan een plan voor je op of moet je dat zelf doen adhv de resultaten?

manzano schreef:

Haha ja die trend is grappig. Als het aan de stalruimte ligt moet ik nog even doorsparen :+ heb 10 stallen en nu 5 paarden waarvan 1 in de opfok.

—-

Mooie leeftijd voor oma Manzano. Fijn dat ze tevreden over haar zijn.

Wat een fijne buren heb je Marjan! Dat is geen klein klusje.

MarloesHJ

Berichten: 2477
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 06:59

@ Stephanie je krijgt het toegestuurd want ik zou dat zelf niet kunnen maken.

Lynn_Nikita

Berichten: 25506
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:18

Succes met de kijkers Stephanie.

Ik was net klaar met het hele paardengedeelte, na 4 jaar sparen en verbouwen heb ik eindelijk hoe ik het graag wilde. Maar.... er komt toch nog een stal bij.
Ik heb een andere baan en een klant vroeg of hij zijn merrie bij mij mocht stallen. Het is niet heel ruim bij mij, maar waar ze nu staat is helemaal funest. Eerst 24/7 op een potstal en nu in een paddockje met afdak. Dat terwijl zij behoorlijke hoefproblemen heeft en ik haar al extra aan het verzorgen was, maar dat is dweilen met de kraan open op die manier.

Ik heb altijd gezegd dat als mijn merrie overlijd er een pensioen paard bijkomt, die eigenaren komen minder vaak kijken en ik vind het fijn als ik de zorg een beetje kan doen ipv iemand die alles zelf doet en meerdere keren per week komt rijden. Nu ken ik dit paard, ik ken de eigenaren dus erover nagedacht en mijn man was de eerste die JA zei en zei dat bestel maar een nieuwe stal. Hij is juist diegene die mij af moet remmen 8)7
In het verleden heb ik altijd pension en gepensioeneerde paarden erbij gehad alleen was dat nooit aan huis. Qua privacy maak ik mij niet zo`n zorgen en voor mij is het juist makkelijker te combineren met de kinderen nu ze aan huis staan.

Ik wilde inkrimpen maar de opvanghond blijft ook al. Geen goede reacties op gekregen en die hond is zo opgebloeid in die 2 maanden en is dikke mik met mijn andere hond dat ik ook stop met adverteren.
De grote hond blijft snotteren, vanavond voor de 3e keer terug naar de arts, al 2 keer ab kuur en neusspray gekregen. Hij staat levenslang op prednison vanwege een auto immuunziekte ( SLO) en begint ook erge last te krijgen van artrose en hij is pas 7. Ook dat speelt mee in de keuze die opvang boemerang te houden. Die grote is nog actief en rent nog door de wei maar ik merk dat die steeds meer last van allerlei kwaaltjes krijgt

horsii

Berichten: 7655
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 07:27

Lynn nikita, klinkt als een weloverwogen besluit en goede keuze. Hopelijk klikt het onderling met de paarden

Wat vervelend dat de hond zo jong al Kwakkelt.
Helaas worden ze allemaal ouder.


Lees nog steeds mee maar ontbreekt aan tijd voor een bijleespost.
Vandaag komen ze het dak plaatsen op de aanbouw.
Maar ik ga eerst tot 1730 naar school.

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:12

Bijzonder Stephanie dat ze het van het lot af willen laten hangen.

Als ik iets echt graag wil, dan pak ik ook door. Maar goed, daar zal niet iedereen hetzelfde in staan dus.

Wel irritant die andere kijkers.
Ik zou ze een bericht doen met de vraag of ze nog echt interesse hebben en zo ja, hoe laat ze er zijn, omdat je nu eenmaal meer gegadigden hebt. En dat je dat graag uiterlijk 12.00 wilt weten.

Geen reactie is pech gehad hoor. Ze zijn niet aan het shoppen bij de Hema :D

Lief dat het paard bij jullie mag staan Lynn_Nikita. En ook lief dat de hond blijft.
Wel sneu voor de kwakkelende hond.
Geen idee of het iets voor een hond kan zijn, maar wij hebben ooit een kat er goed bovenop geholpen met het voeren van green Chlorella pilletjes van Bloem.

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 10:54

@Maartje, thanks voor de rekensom! Nu snap ik hem wat beter.
Zit ik er op zich niet ver naast, ik voer nu 23kg per dag. Dat ga ik iets minderen dus met oog op het afvallen.

Tevens ga ik nadenken hoe ik het beste kan gaan weken (ooh wat zullen ze gaan mopperen) en kijken of ik in de buurt gerstestro kan vinden (al vindt ik op de eerste search alleen tarwestro -O- )

@boemel, oh wauw dat is een aardige bult!

@manzano, geniaal filmpje :D
Denk dat als ik die aan mn man laat zien hij gaat gillen _O-
Fijn dat oma verbetert is!

@Stephanie, dat klinkt als bijzondere kopers.. Ben benieuwd wat het lot bepaalt :D

@horsi, sterkte met je lange schooldag!

@Lynn, spannend! Maar klinkt als een weloverwogen besluit.
Balen dat gekwakkel met je hond :(:)


Ik las ook iets over kalken en dat alles wat later is dat jaar. Dat merk ik ook inderdaad. De boeren zijn nu flink bezig bij ons.
Ik heb nog 1.5 verpakte baal hooi liggen, wilde even kijken of ik wat anders kan scoren want het is nog te vroeg voor nieuwe kleine verpakte baaltjes.
Maar ik kan weinig vinden hier in de buurt nu nog -O- Wordt ik stiekem wat nerveus van haha :=

Plantnet vindt ik ook een aardige! Toevallig laatst nog gebruikt en toen kwam ik erachter dat ik best wat paarse dovenetel heb staan in de tuin dus nu pluk ik af en toe een bosje voor de paarden.

Hier zijn we ook weer met een aantal projecten bezig.
Ze zouden eind mei een stuk van onze voortuin komen bestraten voor 2 parkeerplaatsen + een schuur voor de fietsen en grasmaaier, maar nu komen ze ineens morgen al :D Meevaller.

Verder zijn we aan het kijken om de huidige mesthoop te verplaatsen en dan op de plek waar hij nu ligt 2 stallen neer te zetten.
En ik wil de grond in de paddock aanpakken: misschien keren? Daar ga ik van de week iemand voor bellen.
Voor de mesthoop verplaatsen en stallen plaatsen moet ik echt nog even een keer goed meten en tekenen en bedenken wie ik daarvoor benader.
Ik ben niet zo visueel ingesteld dus dat belemmert wel in dit soort gevallen. Mijn man is er van overtuigd dat het allemaal past en lukt, ik twijfel erover.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:01

Alvast bedankt Marloes, interessant!

@Lynnnikita dankjewel! Tot nu toe nog niks gehoord :+
Jij bent ook echt te lief voor de wereld! Gezellig dat er dan een pensionado bij komt. Grappig hoe mannen je ineens kunnen verbazen nadat ze gezegd hebben dat het wel prima is zo :P . Hij wil je gewoon vaker bij huis hebben ;) !!

Die van mij begon gisteren ineens over dat het zo leeg achter het huis is: laten we nog maar een veulen bij Flor doen dit jaar :+ … terwijl hij een maand geleden nog zij zullen we nog een jaartje overslaan :)) .

Leuk dat de hond mag blijven. Ik snap je redenen wel. Als je grote al kwakkelt weet je niet hoelang het duurt. Soms gaan die dingen veel sneller dan je hoopt.

Horsii succes met het dak vandaag! Spannend!!

@boemel haha ja ik vind het wel echt het type mens ervoor. Dus ben achteraf niet heel verbaasd erover. Zelf zou zoiets echt nooit in mij opkomen :+ … sta er meer in zoals jij. Als je iets wilt gewoon ervoor gaan.

Ja heb dus nog niks gehoord. Denk dat ik haar inderdaad maar even laat weten hoe de vork in de steel zit. Ondertussen wel steeds berichten sturen dat ze bang is dat hij onder haar neus verkocht wordt. Zucht…

@Karin
Moest even lachen om je reactie van dat filmpje. :))
Heb je geen vaste leverancier? Ik zou daar ook nerveus van worden :=

Lekker met projecten bezig. Klinkt alsof er weer een paar fijne verbeteringen aan zitten te komen :j

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:46

Graag gedaan Karin! Ik deed het weken in grote cementkuipen. Wel een hoop werk met deze hoeveelheid kan ik je vertellen... Hopelijk kan je mooi nieuw hooi vinden dat wat beter aansluit bij de behoefte!

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:07

Je moet ook wel super lang weken wil het effect hebben op suiker (en je bent de goede voedingsstoffen kwijt) en heel snel opeten want geweekt hooi krijgt binnen paar uur schimmelvorming.
Kan je de partij niet terug doen en wat anders zoeken?

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:20

Dus een half uur weken zou niet genoeg zijn?

@stephanie, ik heb wel een vaste leverancier. Daar komen zowel de verpakte en onverpakte vandaan.
Onverpakt is nu op dus vandaar tijdelijk verpakt.
Ik wil even zijn lichting onverpakt afwachten dit jaar en die weer testen.
Het is nl een hele fijne leverancier dus ik blijf liever bij hem.

Keek alleen even rond of ik iets tot aan die nieuwe lichting kon vinden wat toch weer onverpakt is. Alleen het aanbod is schaars + ongetest dus je weet nog niet wat je in huis haalt.

Ik voer viermaal 2 hooinetten per dag dus die zou ik dan telkens van te voren even kunnen laten weken. Dan heb ik genoeg aan 1 of 2 grote speciekuipen en ligt het ook niet te lang.

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:36

Ik dacht minimaal een uur, liever langer. Maar meningen verschillen ook wel volgens mij nu ik google. Ik vond het echt verschrikkelijk om te doen.

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:45

Ik hoop dat buienradar ongelijk krijgt haha. Morgen hele dag prima weer en precies als ik de afspraak heb om paard te kijken 10mm regen := hoe dan :')

Maartje_M

Berichten: 9402
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 12:58

Hoe langer je weekt, hoe meer voedingsstoffen je eruit weekt. Dus ook andere dingen dan suikers. Ik hield 30/45 minuten aan, anders aten ze het ook niet meer :=

Karin_deB

Berichten: 8269
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 13:14

Ik lees goede verhalen over Dirks Fourage dus daar heb ik nu een offerte opgevraagd.

@manzano, oei dat is wel veel regen ja! En geen binnenbak bij zeker? :D

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:37

Vandaag heb ik voor het eerst alle paarden weer bij elkaar gezet. Flor en Ruby stonden sinds Rubys terugkomst eigenlijk steeds alleen of samen. Nu ik ze weer in een groep heb gezet merk ik dat Ruby en Flor ineens heel erg aan elkaar plakken terwijl ze onderling steeds zaten te kibbelen. Grappig hoe dat ineens kan omslaan. Flairtje de Shet begint ook flink brutaal te worden. Heb het idee dat de nieuwe samenstelling zonder flame is: Qupido de baas, Flor de baas in spe, Flair wannabe baas en Ruby het pispaaltje. Voor nu wel twee voerplekken gemaakt. Ben benieuwd hoe het verder verloopt.

Overigens zal dit vast geen nieuws zijn. Maar ik heb niks meer gehoord van die meid die zo graag langs wilde komen.

Even een paar kiekjes van de hereniging:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




@Karin ahh oke dus je hebt een kleine partij voor overbrugging nodig. Ja dat kan echt heel lastig zijn. Helemaal als je een analyse ervan wil. Idd misschien handig om het bij een groter bedrijf te checken.

@Manzano hopelijk houd je het een beetje droog morgen. Misschien waait het wel over en is het plaatselijk :Y) ...

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 19:56

@Stephanie: op de eerste foto kijkt de shet precies zo als Jasmijn hier naar Boon kijkt als ze in de neus wil happen :)

Ben een beetje afwezig geweest vandaag, rijden is er ook weer bij ingeschoten.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:59

Vanochtend reactie gehad van die mensen die woensdag kwamen kijken… het lot heeft bepaald en Qupi krijgt een nieuwe eigenaar. Is nog wel even wachten tot mei voordat hij verplaatst wordt en uiteraard moet alles nog wel rond gemaakt worden. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het gaat lukken deze keer *\o/*

DubbelFun schreef:
@Stephanie: op de eerste foto kijkt de shet precies zo als Jasmijn hier naar Boon kijkt als ze in de neus wil happen :)

Ben een beetje afwezig geweest vandaag, rijden is er ook weer bij ingeschoten.

Haha, grappig! Een hapje is niet uitgesloten :Y) . Een aantal seconden daarna ging Flor in de aanval(zie foto 3) :') .

Ik had die foto ook op insta geplaatst. En toen viel mij ineens op dat het praktisch spiegelbeeld is met de foto die ik had geplaatst van het overlijden van Flame. Werd daar wel weer even emotioneel van ;(
Afbeelding

Jammer dat het rijden er bij in is geschoten. Nieuwe kans vandaag!

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:47

Wat een leuke foto's!!
En gefeliciteerd met de verkoop Stephanie!! Hoe ging die lotsbepaling precies in z'n werk? Of weet je dat ook niet? (gewoon nieuwsgierig := )

boemel

Berichten: 8467
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:52

Erg leuke foto's Stephanie!
En gefeliciteerd met de verkoop.

Het is lekker zacht weer vandaag. Vannacht is er een gezonde bui gevallen.

Gisteren met beide paarden grondwerk gedaan en vanmorgen druk in de tuin geweest. Vandaag voelt het in ieder geval weer als voorjaar :o

manzano

Berichten: 23983
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:57

Vannacht veel regen, maar vanochtend ook en zometeen ook weer.... ik vind het dus vooral maar heel grijs en saai.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:26

Bedankt!

manzano schreef:
Wat een leuke foto's!!
En gefeliciteerd met de verkoop Stephanie!! Hoe ging die lotsbepaling precies in z'n werk? Of weet je dat ook niet? (gewoon nieuwsgierig := )

_O- ja ik snap je nieuwsgierigheid. Eigenlijk was het heel simpel. Die andere mensen die hem (o zo graag) wilden kwamen niet opdagen en nemen hem dus niet. Oftewel, Qupi was toch voorbestemd voor de toekomstige eigenaren. :))

@boemel ja heerlijk hè. Hier is de lucht ook kraakhelder. Geen wolkje te bekennen. Wel wat wind trouwens, maar goed kust klimaat he, haha.
@manzano misschien komt de lucht van hier nog wel jouw kant op.

Ik ga zo even verder met mijn lente opruiming/schoonmaak. En vanavond even naar de opfok.

Fijne dag allemaal :wave:

DubbelFun

Berichten: 88766
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:37

@Stephanie: fijn dat die verkoop door gaat.

Rijden is idd gelukt, al was het maar een klein rondje 'achterlangs'. Meteen het whatsapp trackingsysteem geactiveerd en huisgenoten konden me volgen :)
Boon was braaf zolang we door het bos reden, maar eenmaal richting huis op het zandpad moest er even wat uit :D
Ik denk dat de regen ons net gaat missen (andersom niet :D )

Belker

Berichten: 15344
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:39

Wat fijn Stephanie, gefeliciteerd.

Goed bezig Boemel.

Manzano hier ook grijs, maar nog droog.

Ik had vanmorgen weer les en er zitten echt hele fijne stukjes in. Mooi los, fijn aan het sjouwen en aan het been. Ik kan eindelijk voltes rijden zoals het hoort.