Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:14

Belker ha ha, ze leven nog.
Ze kunnen nu op de bank springen. Weg rust :D

Het zijn lieve vrolijke beestjes <3
Helaas vrees ik dat we het poesje met de geslachtsafwijking in moeten laten slapen.

Hoewel de dierenarts dacht dat het geen probleem zou zijn, is het wel een probleem. ;(
Poesje is zindelijk, maar krijgt de ontlasting er net niet genoeg uitgeperst en dan blijft t plakken.

Nu is t nog niet echt een probleem. Moederpoes of wij maken t schoon, maar het gaat wel een probleem worden.

Van de week gaan we ermee naar een andere dierenarts. Het is niet dat we er niets aan willen doen, maar we moeten ook realistisch zijn.

Maar,nu genieten we nog met volle teugen van t kleine spul :o

Afbeelding

Het is hier winderig en fris met af en toe buien. Beide paarden tussen de buien door kunnen rijden.

Tess is geen makkelijke in galop. Galoppeert als een springend hert, maar vandaag kwam er eindelijk een fijn doorgesprongen galop en bleef ze netjes onder me. Alleen die bokkesprongen in het begin mogen de volgende keren wegblijven. Ze bokt normaal echt nooit ha ha

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:28

Maar er zit vooruitgang in ;)
Sneu voor het katje, maar als je het niet zelf wilt houden dan zal het waarschijnlijk ook moeilijker worden om een nieuw huis te vinden.
Aan de andere kant zijn katten meestal ook erg schoon op zichzelf en zou ze het ook zelf kunnen gaan schoonhouden.

boemel

Berichten: 8489
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:46

We willen het katje wel zelf houden, katje is leuk en onze verantwoordelijkheid.

En het schoonhouden is inderdaad katten wel toevertrouwd, maar hoe het nu gaat, is echt niet wenselijk voor zowel katje als voor ons.

Het blijft een buitenkat (met toegang tot stal, schuur en terrasoverkapping), maar het is natuurlijk niet te doen als overal kattenpoep ligt. Ik ben dus benieuwd hoe een andere dierenarts er over denkt.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:55

Dat is idd afwachten; de ene DA zal wat pragmatischer zijn als de ander.

MarjanB

Berichten: 16548
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 16:58

Hoop dat t meevalt met t poesje. En anders idd de beste keuze om in te laten slapen als ie niet normaal kan poepen.

Kaatje is zoveel relaxter tegenwoordig. Vroeger lag ze nooit overdag buiten
En nu <3
Vandaag
Afbeelding
Gisteren lag ze volledig plat
Afbeelding

Malenka

Berichten: 7609
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:54

Heerlijk als ze zo vol vertrouwen gaan liggen.

Ik probeer mee te blijven lezen. Maar jullie gaan vaak zo snel dat het me gewoon niet lukt om te reageren.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:11

Inderdaad heerlijk gezicht als ze zo liggen <3

@Sharmila, ik zou hem ook houden en een hekje eromheen.
Wij hebben een kleinere vijver denk 5x2 meter ofzo, en ook een hekje omheen gezet vanwege de kids.
Gewoon houten palen met wat schapengaas, niet eens heel hoog, in theorie zouden ze er nu overheen kunnen stappen.
Van jongs af aan weten ze dat ze er niet overheen mogen en dit gaat goed (zijn nu 6 en bijna 4).


De ruin was vandaag door t draadje gegaan en had zich iets te vol gegeten in de wei, het was net een ballon die op knappen stond.
Ben maar even gaan wandelen met hem, 45min totaal.
Begon sloom (en probeerde grasjes te pikken) maar toen we langs een wei kwamen waar de koeien op ons af kwamen rennen kwam de pit erin en de arabier naar boven. Het rondje stuiterend afgemaakt :D

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:37

Offfff verplaatsen. Want die wadi ligt echt midden op het terrein en ik zou wel een klein paddock/rijbakje willen. We gaan een pp bouwen voor 3 tinkers op 3000 vierkante meter. Echt veel grond is het niet. En dan een rijbak die ik erbij kan trekken als ik niet rijd zoiets. En dan in een hoek een wadi waar de tinkers kunnen snorkelen?

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:50

Mijn ervaring met gedempte vijvers is dat het toch nattere plekke blijven. Of goed de bodem eruit halen of een flinke kop erop leggen.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 23:04

belle_boef schreef:
Mijn ervaring met gedempte vijvers is dat het toch nattere plekke blijven. Of goed de bodem eruit halen of een flinke kop erop leggen.


Het is geen vijver. Het is gewoon een diepe put en het water wat je ziet is grondwater. Tja Zeeland hè. :')

belle_boef

Berichten: 10752
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 06:33

Sharmila schreef:
belle_boef schreef:
Mijn ervaring met gedempte vijvers is dat het toch nattere plekke blijven. Of goed de bodem eruit halen of een flinke kop erop leggen.


Het is geen vijver. Het is gewoon een diepe put en het water wat je ziet is grondwater. Tja Zeeland hè. :')


Ook die bodem slipt dicht en vormt een steeds dichtere laag op de bodem. Maar hè een gewaarschuwd mens telt voor 2. ;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25525
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 07:27

Ik zou hem houden, fijne plek waar water naartoe kan en proberen een andere plek te realiseren o te rijden paddock te gebruiken
Ik heb iets minder grond zelfs en ook een rijbak en paddock, wel weinig gras maar 2 van de 3 mogen er toch niet op dus hecht ik minder waarde aan.
Droog staan en kunnen bewegen vind ik het belangrijkste

DuoPenotti

Berichten: 29977
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 08:39

Ga je daar geen muggen van krijgen?

Heb je met schapen gaas of wat ook met verticale draden dat kinderen dat als trapje kunnen gebruiken?
Of je moet bovenlangs een schrikdraadje spannen }>


Karin alles goed gebleven met de ruin?

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:08

Kinderen kunnen haast alles als trapje gebruiken, zelfs elkaar :) Dus stroom er op klinkt als een goed alternatief :D

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:12

Ik zou hem ook echt willen houden. Dan maar eromheen werken.

Jullie gaan mij ook wat te hard en we zijn hier lekker druk. Bezig de nieuwe parkeerplaats te maken en in de track lekker bezig. Nieuwe pony in aan het voegen sinds donderdag.

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-22 09:35

belle_boef schreef:
Mijn ervaring met gedempte vijvers is dat het toch nattere plekke blijven. Of goed de bodem eruit halen of een flinke kop erop leggen.


Dit inderdaad. Het is uiteraard jouw keuze, maar een vijver verplaatsen is zoals een bos verplaatsen. Meestal zit zoiets daar niet voor niks (het was bv al de diepste en/of meest natte plek) en hetgeen er opgebouwd is aan biodiversiteit (waterplanten, salamanders, kikkers,...) verplaats je niet "effe" maar leggen vaak het loodje tijdens de werken.

rover_
Berichten: 1373
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 09:40

Leuk plekje Sharmila. Zou een hek eromheen doen. Met verplaatsen goed informeren of je inderdaad geen zwakke plek houdt waardoor je dan steeds een verzakking in je paddock krijgt.

Oei schrikken van de ruin Karin, gelukkig dat mee lijkt te vallen.

Fijn Marjan dat ze haar rust nu pakt.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:42

DuoPenotti schreef:
Ga je daar geen muggen van krijgen?

Heb je met schapen gaas of wat ook met verticale draden dat kinderen dat als trapje kunnen gebruiken?
Of je moet bovenlangs een schrikdraadje spannen }>


Karin alles goed gebleven met de ruin?


Jep, knorrig van de honger vanmorgen :')

Moet zeggen dat mijn kinderen nooit geklommen hebben rondom de vijver. Ze luisteren met een heleboel dingen niet maar met dit dan weer wel, gelukkig :D
Net als een ouderwetse kachel bij mn schoonouders, liepen ze ook netjes met een flinke boog omheen.

Karin_deB

Berichten: 8273
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 11:45

Hij ligt nu te chillen zie ik:
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 12:45

Leuke foto... het is net of de palen van je overkapping krom zijn :D

Vanochtend al een klein ritje 'achterlangs' gedaan, ze had er zin in zowaar.

joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:36

Ik lees wel dagelijks nog mee maar eigenlijk niet veel nieuws te vermelden.

Sneu van het katje. Maar leven moet wel goed zijn zonder al te veel problemen en als je weet dat die wel gaan komen door iets wat niet in orde is dan zijn sommige keuzes helaas te maken.

Ik zou denk ik ook de vijver behouden en dan iets eromheen zetten, dat hekwerk hierboven ergens genoemd zou idd wel leuk uit kunnen zien. Bij genoeg grond zou ik ook wel een plonsvijver willen voor de paarden en honden.

Hier ook wel regelmatig liggende paarden, volgens mij wel elke dag. Soms gelijk. Alleen Guus nog niet helemaal plat gezien, soms zakt ze wel zo in en als de rug omgaat zie je gelijk zo van ow nee rechtop blijven liggen.

Net de hoefsmid hier geweest, zou ook de tanden doen. Dat was gelukkig niet nodig. Ze was behoorlijk aan het kattekoppen met bekappen. Ze kreeg terecht een klap want ze was er een potje van aan het maken. Vorige keer was ze poepbraaf, bleef ze rustig staan. Nou zegt hoefsmid waar heeft die last van, ow wacht je hebt een merrie :+

Mijn man wilde afgelopen week niet luisteren. Hij wilde een rondje gaan lopen buiten de wei met Guus. Oke niet erop maar aan de hand. Ik had al gezegd zullen we eerst een klein stukje doen, omdraaien en weer terug voordat het fout gaat. Ze is namelijk soms nogal een dramaqueen. Wellicht dat ze in andere handen anders reageert maar we hebben hier gewoon te maken met onze handen.....

Rondje is 2 km, het ging goed tot ongeveer 500 meter of zo van huis af. Toen was de emmer echt vol, 2x bij mijn man op de voeten gaan staan. 1x lag mijn man op de grond. Nou ik was blij dat we ze weer in de wei hadden. Ik had Monty nog extra mee genomen die was heerlijk rustig. Helaas kon ze dat niet overnemen op het laatste stuk. Ze heeft in de wei nog even flink haar emmer leeg gegooid door gek te doen.

Nou met dat beeld nog in mijn hoofd ging de les zaterdag dus ook niet helemaal lekker. Maar ik heb gereden, ben niet afgestapt voordat de les klaar was, heb gedraafd, over de balken heen gegaan. Ze was niet zo kijkerig als ze normaal ook wel eens kan zijn. Oke ze ging wat staken met in draf gaan, dat hebben we overleeft, dat wilde ze ook in stap gaan doen... Maar goed gisteren met mijn man ging het rijden wel weer gewoon goed.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:40

@joyce: misschien hengstig en daardoor wat 'van de leg'??

Hier een klein stukje met Jasmijn langs de weg gewandeld; ze liep lekker door en de Welsh van de overburen was helemaal 'in love' :)

Daarna de track weer even geharkt want dat was een loopgraaf aan het worden. Toen ik begon dacht ik van 'daar moet flink wat zand bij', maar eenmaal klaar valt dat nog alles mee.

joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:43

DubbelFun ik zie haar niet echt hengstig momenteel, maar daar is ze volgens mij ook niet altijd heel erg duidelijk in.

DubbelFun

Berichten: 88816
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:46

Ik zie het bij Boon ook nooit, maar met rijden merk ik wel dat ze wat frisser is en wat meer 'humor' toont :D of bijv. meer aandacht heeft voor andere paarden waar we langs komen.

joyce83

Berichten: 5236
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 12:53

Kan ook nog zijn dat ze het niet prettig vond dat ik tegen de hond stond te mopperen die tot vervelends toe wat bleef blaffen.... die kon ik ook even de nek omdraaien op dat moment.... Met andere woorden het kon ook nog wel eens een spiegel zijn :+