Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:27

Kippen is wel een idee, maar los worden ze door de vos opgegeten of doodgereden op de weg.

Bovendien hebben we inmiddels ook al behoorlijk wat aan siertuin en ik weet dat Kippen geen rekening houden met bloemetjes in de tuin :D

Moe, maar voldaan. :o
Afbeelding

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:10

manzano schreef:
Ik heb vandaag de hooinetten maar eens in de wasmachine gegooid. Ideaal weer dit om dat soort klussen te doen.


Goed bezig!! +:)+

Ik ben al een paar weken bezig met het handmatig wassen van diverse paardendekens.
Begonnen met vliegendekens, daarna regendekens en me aan 2 winterdekens gewaagd :Y) :D
Wilde ze eigenlijk al langer wegbrengen om te laten wassen maarre :$ :$ :$ :$ :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 21:17

MissYvette4u schreef:
manzano schreef:
Ik heb vandaag de hooinetten maar eens in de wasmachine gegooid. Ideaal weer dit om dat soort klussen te doen.


Goed bezig!! +:)+

Ik ben al een paar weken bezig met het handmatig wassen van diverse paardendekens.
Begonnen met vliegendekens, daarna regendekens en me aan 2 winterdekens gewaagd :Y) :D
Wilde ze eigenlijk al langer wegbrengen om te laten wassen maarre :$ :$ :$ :$ :=

Hier spaar je ook gelijk de sportschool mee uit :D

Dais_

Berichten: 4037
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 07:21

Ohja, dekens wassen. Dat zou ik ook wel eens kunnen doen.

Over een paar weken heb ik vakantie en dan ga ik me ook aan dat soort klussen wagen :-)


Heerlijke foto Boemel. Hopelijk houden jullie deze stijgende lijn vast! :D

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:13

Ik was alleen vliegen- en zweetdekens, de rest gaat lang genoeg mee zonder te wassen :)

@manzano: hooinetten wassen doe ik ook eens per jaar. Je wilt niet weten wat een bagger daar af komt ;(

@boemel: leuke foto, mooie omgeving ook.
Zadel lijkt iets scheef te liggen, kan door het opstijgen komen.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:31

DubbelFun, ja dat was ons ook al opgevallen en een aandachtspunt voor de volgende keer. Gelukkig was het maar een stapritje van een half uur.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:32

Hooinetten wassen, daar was ik serieus niet opgekomen, dat kan ik ook wel eens doen. Doen jullie ze in een kussensloop of rechtstreeks in de wasmachine?

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:34

Dekens was ik deels zelf ook. Zal van de week weer eens even kijken als het zo warm is.... dan droogt het lekker snel :D
De rest zal ik eens uitsorteren voor de wasserij.

Heerlijk plaatje Boemel! Mooie omgeving!

Ik heb de hooinetten zo in de machine gedaan, maar ik heb zonder metaal erin.
Ik heb een hoester, dus las ergens daar dat het belangrijk was om ze regelmatig te wassen ivm stof etc. Had er anders ook niet aan gedacht. Ze waren na de wasbeurt wel een stuk soepeler :=

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:48

Ik heb op stal een oud wasmachine staan.
Die stond eerst binnen, maar de ene keer word hij netjes warm, de andere keer niet.
Voor de paardenspullen vind ik dat prima.
Dus daar gooi ik alles zonder sloop in :D
Echt ideaal. Als deze kapot gaat dan kijk ik wel op mp naar een goedkope. Zo fijn geen troep of beschadiging in mijn goede wasmachine. Misschien voor jullie ook een idee?

Ik heb hem overigens op een karretje staan, rij hem als ik hem gebruik naar de wasplaats, afvoerslang in de put en aansluiten op de kraan.
En daarna rij ik hem weer naar een hoekje waar hij niet in de weg staat.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 09:50

Hier gaan ze er ook zo in (ook zonder metaal uiteraard :) )

Het wil wel eens helpen als een zadel wat scheef is na opstappen om even te gaan staan in het zadel en stevig druk te zetten op het rechterbeen.

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:22

Ik heb ook een paardenwasmachine in de bijkeuken staan. Echt zo fijn. Keer opgepikt vanaf een weggeefhoek. Hij is zelfs luxer dan mijn eigen wasmachine haha. Heb nu een rijtje van 2 wasmachines en een droger. Heel luxe :=

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:33

DubbelFun schreef:
Hier gaan ze er ook zo in (ook zonder metaal uiteraard :) )

Het wil wel eens helpen als een zadel wat scheef is na opstappen om even te gaan staan in het zadel en stevig druk te zetten op het rechterbeen.


Ja, ik weet t :o. Doe ik zelf ook altijd.

Mijn vriend moet t ook nog even leren :D

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:35

Ja hier ook 2 wasmachines en een droger. En ook een verwarmd washok. Echt ideaal!

Pfff onze poes Ratje is thuisgekomen na 3 dagen weggeweest te zijn.
Ik heb haar ontvlooid, in huis opgesloten, veel eten gegeven en direct een afspraak gemaakt voor sterilisatie :D

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:45

@boemel: dat rechtmaken is idd iets wat een wat ervarener ruiter eigenlijk altijd doet.
Ik heb 1x een manege meegemaakt daar werd er voor de les specifiek gevraagd 'ligt jullie zadel recht en de beugels op lengte??'
Ratje heeft een feestje gehad ;)

Hier loopt ook een jonge poes met 3 kittens erbij rond, duidelijk verwilderd want je kunt er niet in de buurt komen. Mijn ex-buurvrouw zette een vangkooi met eten neer en liet ze dan steriliseren. Schijnt een gemeentefonds voor te zijn hier.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 10:54

Fijn dat ratje terug is!

Oh hooinetten wassen kunnen wij ook wel eens doen inderdaad.
Heb ook een speciale paarden wasmachine, ook voor de klanten.

Nog even spammen hoor, ik ben zo trots:

Afbeelding
Afbeelding


Ik ga dus gewoon een oefencross rijden in september _O-

Gisteren ook nog met Aurelia op wedstrijd geweest en weer 2 winstpunten rijker. Leuk en nuttig commentaar gehad dus we kunnen weer voor uit.

Nu even 3 dagen werken na 2 heerlijke weken vakantie en dan donderdag inpakken en vrijdag met de paarden naar Burgh - Haamstede!

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:08

Zo super stoer Robijn!! Echt heel erg gaaf!!!

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:16

Prachtig! Veel plezier met de vakantie.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:44

Nu nog lachen :D
Heerlijk om te kunnen doen, dat mis ik wel.

Net even 'prettig' gestoken door een wesp, meteen azijn er op dus de pijn valt wel mee én er is weer een paar m2 onkruid op het pad minder.

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:29

Ziet er goed uit Robijntjah! Gefeliciteerd met je winstpunten! Lekker bezig :D

Sterkte met de wespenbeet DubbelFun. Hopelijk helpt de azijn voldoende.

Ik weet niet of Ratje een feestje heeft gehad. Sinds de kittens niet meer drinken is ze vaker dagenlang de hort op geweest. Daardoor en ook door alle drukte rondom het overlijden van schoonvader was het nog niet tot een dierenafspraak gekomen. Dus, hoop dat ik niet te laat ben met de sterilisatie :(

manzano

Berichten: 23958
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:30

Ik mis er ook het paard voor om dat soort dingen te doen, maar ben ook veel te schijterig haha. Wil toch eens verder zoeken naar een fijne trainer om daar mee aan de slag te gaan.

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:36

@boemel: als ze nog niet te ver is dan halen ze die meteen weg mocht er iets zitten.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:38

Ik had een extra dag vrij en kinderloos vandaag dus vanmorgen maar begonnen met de laatste klusjes en erna lekker het bos in. Rustig aan dagje.
Ik heb een week niet kunnen rijden en had er zin in maar hij wilde niet lopen, bleef telkens stilstaan en deed alsof er een monster in de bosjes lag, blazen, snuiven stilstaan, dus een korter rondje dan ik wilde want ik was het zat. geen relaxt ontspannen ritje.

Toen dacht ik, dan ga ik maar de aanhanger mest wegbrengen nu ik toch tijd over heb, maar blijkbaar heb ik hem niet goed aangekoppeld en schoot die van de trekhaak af en ondanks mijn losbreekrem schoot die door net tegen de stal aan. Gelukkig alleen een lampje en de kabel van de rem kapot maar ik krijg hem niet meer verplaatst ( is een beetje berg op daar en een volle aanhanger krijg ik alleen niet weggeduwd)
Heb de auto weggezet en ga nu even helemaal niks doen want ik ben behoorlijk gefrustreerd om alles

Robijn leuke foto`s
Fijn dat Ratje terug is, als ze toch dragend is wordt ze vaak incl kittens gesteriliseerd als het nog niet te ver is
beterschap met de wespensteek, die doen pijn

DubbelFun

Berichten: 88715
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:40

@lynn: je hebt duidelijk je dag niet. Morgen weer een dag :)

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:43

Leuk Robijntje om dat een keer te proberen en dat het ook nog leuk was :D

Handig een wasmachine voor de paarden... Als we meer ruimte hadden dan was het voor hier ook wel fijn ook voor de dekens van de honden.

Ratje heeft feest gehad! fijn dat ze weer thuis is.

hooinetten wassen nog niet aan gedacht, wel een goede om eens af en toe te doen.

Nou Guusje wordt elke dag met pootje in emmertje water gezet, we beginnen er routine in te krijgen en kunnen het nu alleen. Eerste keren hulp van pap met snoepjes. Vanmorgen overleg met dierenarts gehad. Op pijnstillers gaat het goed. Ze wil deze nog een paar dagen doorzetten tot ik ze op heb en dan kijken wat het doet. Hopen dat er dan in de tussentijd een zweer uit komt natuurlijk. Maar die wordt ook weer geremd door de pijnstiller.. Ik geef die in de avond om 21 uur. Lastige gaat worden dat ik er nog drie heb dus maandag, dinsdag en woensdag avond krijgt ze. Donderdag staat ze dus nog op pijnstilling en dan zou vrijdag uitgewerkt zijn.. Maar vrijdag moet ik naar kantoor dus kan haar niet veel in de gaten houden (nou ja wel op camera...) Dus twijfel om t/m dinsdag te geven zodat donderdag uitgewerkt is. Dan kan ik nog donderdagmiddag of vrijdag pijnstillers halen indien nodig. Afwachten wat gebeurd als ze van pijnstilling af is.

Gaat ze weer kreupel lopen dan zal verder onderzoek volgen. Lastige vind ik wel dat ze dan bij deze kliniek op locatie moet komen. ruim drie kwartier met trailer. En ik vind het vervelend om dan vervoer te moeten regelen. Daarbij stond ze met verhuizen ook niet echt stil op de trailer. Zou liever aan huis laten nakijken, maar dan heb ik geen verharde ondergrond om volte op te laten lopen.. Dus dat is nog even een nadenk gedeelte. Maar hopelijk komt er nu gewoon vandaag of morgen een zweer tevoorschijn.

Ooohhh kiek wat een gedoe. Zeg maar tegen Marron dat als hij zo lastig doet ik die enge beren in de hoek van de bak niet meer ga tegenhouden met de les.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 12:44

Morgen weer een eerste werkdag na 2 weken + 1 extra dag verlof
Ben nu maar chocolade aan het eten, op een baaldag ik best een hele reep