Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:48

Oh jeetje boemel! Dat is wel schrikken zeg, hoop dat ze snel opknapt!

Heb kaatje even kort gereden en die loopt nog niet heel lekker als t ook maar iets harder is qua ondergrond. Hoop dat dat snel verbeterd want vind dit ook niks zo.

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:03

Marjan zijn hoefschoenen geen optie?

Boemel, dat is schrikken, fijn dat het snel duidelijk was. Sterkte vannacht.

Zo we zijn weer thuis.
Vanmorgen begon ik de dag op Aafje. Helaas lagen we bij de eerste draf ook samen op de grond. Ze was druk, pakte gewicht op het bit en gleed weg op het gras omdat ze even niet meer wist wat ze met haar benen moest doen. Daarna wel een lekker rondje buiten gereden maar op het laatst nog een soort courbette sprong omdat ze “ schrok” van de hond die mee was in de bosjes en haar vriendin op de wei in tölt achter die bosjes. Het voelde allemaal niet heel spannend dus een goede ervaring.
Daarna lunch bij een vriendin en toen door naar ziekenhuis 1 voor artsenbezoek en door naar ziekenhuis 2 voor een training voor manlief. Ondertussen heb ik mijn tijd doorgebracht in de Ikea, de Praxis en een wandeling tussen het AMC en Abcoude in. Nu even niks.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:09

Heeft ze dunne zolen Marjan? Snap helemaal dat je ervan baalt, is ook echt niet leuk zo... :(:)

Oh bah, dat is ook schrikken als je samen valt Belker. Wel fijn dat je je ritje goed hebt kunnen afsluiten! Lange en volle dag vandaag zo te lezen, wordt het weekend iets rustiger?

Hier nu zelf weer niet fit :o Anderhalf jaar geleden is mijn galblaas eruit gehaald nadat ik drie maanden lang steeds pijnaanvallen had. Sinds vorige week donderdag wederom last van aanvallen die daar toch wel heel sterk op leken. Bloed laten prikken, leverwaarden bleken wat verhoogd. Vandaag (dat was een gelukje, ik belde net voor een afspraak nadat iemand afgezegd had) al een echo gehad en maandag krijg ik daar de uitslag van. Waarschijnlijk toch weer galstuwing... Hoop dat het de komende dagen iets beter gaat, verdroeg gisteren echt bijna niets meer qua eten.

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:23

Gadver Laurie. Dat is minder. Sommige organen “kun je missen” maar je merkt het toch als ze eruit zijn. Hopelijk valt de uitslag mee.
Ik gebruik gemalen mariadistelzaad om mijn lever te ondersteunen. Werkt bij mij goed.
Morgen heb ik een crossles, zaterdag niks en zondag in Brummen op een wedstrijd kijken. Verder vooral even bijkomen want maandag mag ik weer werken.

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:37

Pijnlijk laurie! Hoop dat ze er snel wat mee kunnen voor je!

Kaat heeft idd dunne zolen en staat nu op plakbeslag. Nadeel is nu dat het zo nat is daardoor is dr zool ook zachter. De hoef waar ze last van heeft is ook de hoef die nu nog platter is. De andere is nu goed. Dus hoop kwestie van er even doorheen moeten en dan over op hoefschoenen voor het rijden.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:41

Belker schreef:
Gadver Laurie. Dat is minder. Sommige organen “kun je missen” maar je merkt het toch als ze eruit zijn. Hopelijk valt de uitslag mee.
Ik gebruik gemalen mariadistelzaad om mijn lever te ondersteunen. Werkt bij mij goed.
Morgen heb ik een crossles, zaterdag niks en zondag in Brummen op een wedstrijd kijken. Verder vooral even bijkomen want maandag mag ik weer werken.

Het zou volgens mij ook nog kunnen dat er na de operatie wat littekenweefsel is ontstaan dat nu voor een vernauwing van de galwegen zorgt. Of toch weer nieuwe galsteentjes... Maar goed, even afwachten of de echo er duidelijkheid over geeft. Dankje voor je tip, ik ga er even naar kijken!

Veel plezier alvast met de crossles morgen! Dat is wel een leuk vooruitzicht. Ik wil dat ook graag een keertje proberen maar ik moet eerst nog een beetje moed verzamelen :o :D

Wat lastig zeg Marjan! Hopelijk wordt het snel iets minder gevoelig en kun je weer fijn aan de slag met haar.

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:44

Laurie, dit is een les voor angstige ruiters die het ook een keer willen proberen :+ Ik zag vandaag op FB dat iemand in Epe ook een beginnerscross gaat aanleggen. Vooral gericht op haalbaar en ter afwisseling, dus precies mijn hoogte vermoed ik. Daar wil ik ook wel een keer heen.

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:56

Oh kijk, dat biedt perspectief :D Jannie is altijd heel enthousiast als we springen dus ik wil wel echt een keer zoiets proberen.

Ben heel benieuwd hoe het je morgen bevalt!

MarjanB

Berichten: 16468
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 03:54

Oh dat klinkt leuk en toegankelijk Belker, veel plezier!

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 06:55

Beterschap Laurue

Gaaf Belker, veel plezier

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 08:00

Boemel hoe is de nacht gegaan?

Belker veel plezier met de crossles!

boemel

Berichten: 8426
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:19

Afbeelding

De nacht ging goed. Ik heb haar vannacht via de camera gevolgd.

Ze staat nu aan haar ontbijtje

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 09:33

@boemel, fijn dat de nacht goed is gegaan!
@laurie, au klinkt pijnlijk :(:)
@lynn, al een keuze kunnen maken? Ik zou voor optie 2 gaan als je eigenlijk minimale kans op inregenen/inwaaien hebt. Zeker als je hem in de toekomst wilt afsluiten met voorwanden.
@Natas, fijn dat het rond is met het huis *\o/*
Dure energie rekening zeker?
Hier gaat hij vermoedelijk ook vervijfvoudigen :=
@Belker, veel plezier met de crossles!

Ik lag gisteren 19.30 al op bed. Was zooo moe.
Zo maar eens de paarden op de wei zetten, het is fris maar wel droog en zonnig :)

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:07

Was benieuwd of iemand van hier een verzorger heeft voor zijn of haar paarden?

Ik twijfel al een tijdje, en heb inmiddels op Facebook een pagina toegevoegd waar verzorgers zich aanbieden.
Nu loop ik er regelmatig tegenaan, dat ik toch wel behoorlijk afknap op dat gene wat zich aanbied.
Ik wil liefst wel iemand 16 of 18+, a fijn nu zie ik regelmatig berichten van LVB meiden. Dat waar ik absoluut niet op zit te wachten. Ik werk in de jeugdzorg en wil ook niet nog eens thuis bezig zijn met wat voor mij voelt als werk.

Zit er nu aan te denken om zelf aan advertentie te plaatsen. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Belker

Berichten: 15319
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 11:17

Ik heb een bijrijder. 30+ wat ik ken van een pony die zij wilde kopen. Ze is dit voorjaar voor het eerst moeder geworden dus als Aafje terug is gaan we kijken hoe of wat. LVB meiden zou ik niet doen. Als je het doet, zorg dan dat het een leuk iemand is zodat je ook samen dingen kunt doen.

Dais_

Berichten: 4034
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:19

Ik had eind juli een briefje van een buurmeisje in de brievenbus. Ze stelde zichzelf voor en vroeg zich af of ik hulp kon gebruiken. De brief was ook helemaal voorzien van hartjes <3 . Ik heb ze langs laten komen en sindsdien komt ze geregeld langs. Ze wil gewoon heel graag helpen en rijden is geen prioriteit voor haar. Ze is 13 jaar, maar echt een paardenmeisje in hart en nieren.

Haar zusje van 10 is ook al een paar keer meegeweest. Zij is dol op poetsen. Mijn paarden vinden het wel grappig zo'n klein meisje en ze zijn ook heel voorzichtig met haar.


Wat zijn LVB meiden??

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:24

Ik heb een verzorgster voor de ruin.
Advertentie op MP en FB geplaatst en 90% van de reacties was niets.
Mn huidige reageerde met normaal ABN, punten, komma's etc en met een verhaal over haarzelf.

Het is even filteren, zoeken en frustraties want je krijgt reacties waar je echt niks mee kan..

Moska

Berichten: 3402
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 13:24

Licht verstandelijk beperkt gok ik?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:20

Ik heb een bijrijdster van net 19. Leuke griet, kan dr lekker alleen de gang laten gaan met Aurelia, moet nog veel leren maar verpest het ook zeker niet! Helpt ook lekker mee de dagen dat ze komt. Ze betaalt of krijgt niets.

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:30

Ik heb een bijrijder van ongeveer 34.
Ze kwam bij mij omdat ze wat in zak en as zat met haar tijd. Lukte niet om kinderen te krijgen en dan kon ze zich beter storten op het trainen van een paardje....
Je raad het al, ze raakte zwanger :D
Echt zo blij voor haar.
Maar haar leven is uiteraard helemaal veranderd met haar kleine man.
We hebben nog steeds regelmatig contact, ze komt ook nog regelmatig langs maar niet om te trainen.
Maar haar kindje vind het echt leuk om naar de paarden te komen. En sinds jaar vind hij het ook heel stoer om alleen op Ryan te zitten :D
Zo leuk!!!

Voorheen wel bijrijders gehad, maar ik zoek niet meer actief.
Niet op komen dagen, kwartier van te voren af appen. Dan te warm dan te koud, dan te nat.

Laat maar ze staan goed in de wei....
koste mij meer energie met dan zonder. En daar begon het voor mij niet om...

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:50

Dat herken ik wel en dat heb ik dus totaal niet met deze meid.

Overigens neem ik ook wel regelmatig vriendinnen mee rijden of zoals vandaag mijn bekapper haha :D

DuoPenotti

Berichten: 29679
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:54

Mijn vriendin heeft toevallig afgelopen week ook nog op Ryan gereden. :)

En ze zullen zeker nog steeds bestaan die fijne bijrijders. :j
En wie weet kom ik er zo maar ineens een tegen. En dan ga ik ook geen nee zeggen.
Kijk ook nog wel eens naar advertenties. Maar zelf plaatsen, nee dat niet meer.

Ik heb zeker ook fijne ervaringen, moet die raken zwanger of gaan te ver weg verhuizen :P
Maar daar tegenover ook een paar echte k.. ervaringen dat ik denk, waar doe ik het voor?

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 15:58

Snap ik helemaal. Deze heb ik ook kunnen bekijken, die reed eerst bij voor vriendinnen en kwam trouw altijd, ook toen pony geblesseerd raakte. Zij gingen verhuizen naar verder weg van hier en toen aangeboden dat bijrijdster bij mij kon blijven rijden.

_Lorette_

Berichten: 12094
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:08

Ik ben zelf een uiterst onbetrouwbare bijrijder. Ik kom maximaal 2x per week, maar vaak ook weken tot 2 maanden helemaal niet. :+ Paard doet verder ook niets, dus alles aan training is meegenomen. En zo is onze deal ook. Ik kom als het me toevallig past en anders niet. Op locatie komen is voor mij uiterst onpraktisch en daarom heb ik ook graag dat de paarden bij mij op stal komen voor training.

Verzorgers heb ik geen zin in. Ik denk dat ik er drukker mee ben dan dat ik er baat bij heb. Wel komen kennissen van mij als het ze zo past 1x per week uitmesten, omdat ze het houden van paarden missen. Dat loopt wel eens mis, omdat ik dan uit gewoonte zelf de stallen al heb gedaan. :P

@Laurie: joh, wat naar! Je hebt wel pech met je lijf. Beterschap.

@Boemel: gelukkig lijkt het nu beter. Koliek is altijd schrikken.

@Natas: erg fijn dat het huis officieel van jou is! Succes en sterkte met de laatste akkefietjes/afhandelingen...

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 16:14

Hoi zou ik hier mee mogen komen kletsen?

Sinds mei mijn ouderlijk huis gekocht, en daarmee dus ook de mogelijkheid tot paarden aan huis (stonden ze vroeger ook :) )
Vooralsnog de rijpony van mijn (stief)dochter thuis samen met 3 shetjes, mijn rijpaarden komen hopelijk ergens in oktober ook naar huis, we zijn nog 2 buitenstallen aan het bijbouwen...