Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16578
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:42

DubbelFun schreef:
Hij ligt netjes, maar van mij zou hij net 5 cm langer mogen zijn. Dan komt de liner er ook niet zo achteruit.


Qua lengte vond ik hem eigenlijk wel mooi, fleece deken is wat ruim denk ik. (Er onder voor t passen) Twijfel iets over dr schouder maar dat heeft ze in elke deken

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:56

Bij mijn paard zou ik ‘m afkeuren op de schouder. Hij draagt bucassen met zo’n geplooide voorkant (irish, smartex etc). Ik heb vorig jaar alle dekens die ze bij de lokale Epplejeck hadden bij hem gepast, maar we kwamen toch uit op die bucassen.

spottedponie
Berichten: 2963
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:28

Hier ook de bucas irish, echt zo tevreden over... eindelijk geen schuurplekken...

Ik vind deze deken qua lengte wel mooi, maar bij de schouder oogt hij wederom krap...

Karin_deB

Berichten: 8281
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:26

Ik vindt hem niet zo strak op de schouder ogen eigenlijk.
Oogt alsof hij best prima ligt!

Hier zijn de paarden weer onder handen genomen, was nodig. Ze zaten allemaal best strak in het lijf. Door regen en kou en vermoedelijk heeft de merrie een glipper gemaakt.

Hooi wordt morgenochtend 11.00 geleverd dus komt precies uit :)

Denet brak de ruin los met binnen halen, hart in mn keel.
De merrie kon ik houden gelukkig en daarom is de ruin niet de weg op gerend. Pfieuww!

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 18:56

Weer 10 jaar ouder ;(

Hier net nog wat regen gehad, een stemmetje in me zei al dat het zou kunnen gaan regenen, maar dat andere stemmetje zei dat dat overdreven was...

MarjanB

Berichten: 16578
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:04

Oh karin, dat vind ik zo stom altijd! Stomme paarden, heb je ze net lekker los :+

Ja hier ook ineens een bui

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:05

Pfff
Hartverzakking idd.

Jinte

Berichten: 4835
Geregistreerd: 08-10-06

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:45

Pff dat is schrikken karin! Gelukkig is t goed gegaan

We hebben vandaag weer productieve dag gehad. Palen op de hooiplekken op de nieuwe track gezet, paaltjes op de uitloop van de nieuwe stal gezet en de stroomdraad getrokken, nieuw hooiblok, bak gevlakt, paard gereden en vast de gaten geboord voor de aanbindbok op de nieuwe poetsplaats. Morgen gaat de inloopstal open en wordt de aanbindbok goed vast gezet in de grond. En de poel is uitgegraven *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 19:53

Jullie maken 'meters'... :)

MarjanB

Berichten: 16578
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:01

Goed bezig!

Ik ben op t moment al blij als ik kaat ff kan longeren. Net ff ontwormd en de dames waren beiden nog amused :') echt hoor… zelfs in galop werd er nog gefleemd. Mevrouw zit wel duidelijk beter in dr vel, wat kan die bokken zeg!

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:03

Zolang ze het maar niet onder het zadel doen :)

Zelfs longeren gaat hier niet meer lukken; mijn weitje is al behoorlijk kapot gelopen en door de klonten en het natte gras niet aan te raden om daar een fris paard op te laten lopen.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 20:50

DubbelFun schreef:
Weer 10 jaar ouder ;(

Hier net nog wat regen gehad, een stemmetje in me zei al dat het zou kunnen gaan regenen, maar dat andere stemmetje zei dat dat overdreven was...

Buienradar zei dat het droog zou blijven, dus ik met m’n schep, palenboor, emmer en handschoenen op pad om wat berkjes in de grond te zetten. Ze stonden er net in, ik stond te fröbelen met prikpalen en stroomdraad (zodat de berkjes niet acuut weer uit de grond getrokken worden): regen -:(- Toch maar afgemaakt, want het was inmiddels ook al richting schemer te gaan, maar goed, ze staan, zowel berkjes als paaltjes.

greendragon
Berichten: 516
Geregistreerd: 26-04-15
Woonplaats: Betuwe

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 21:44

Veel Bucas fans hier? Ik vind ze nieuw zo duur. ;( Tenzij er een kortingsactie is, dan zijn ze iets betaalbaarder.
Mijn oudje had ook wel een aantal mooie Bucasdekens, maar mijn ponietjes moeten het nu met huismerk-dekentjes doen.

Ik had voor Bennie een 100 grams van de epplejeck, maar nu hij deze op heeft, snap ik niet waarom ik die niet teruggestuurd heb vorig jaar. Die is veel te kort. Niet in de lengte maar de zijkanten komen net niet onder zijn buik uit. Een beetje het idee van een naveltruitje zeg maar.

Morgen ga ik een poging doen om de borst van Vera te scheren... Dan kan ze haar warmte beter kwijt en kan ze weer aan de slag. Vroeger (30 jaar geleden) scheerde ik koeien, zou het met een minipony ook nog lukken?

Paddock is hier steeds nét niét droog. Telkens als de plassen weg zijn, komt er weer een bui over heen. Het is longeren met hindernissen. Toch vanmiddag twee ponies lekker laten lopen. Beter iets dan niets.

rover_
Berichten: 1377
Geregistreerd: 27-10-09

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 08:31

Echt gaaf Jinte!

Mooie deken, maar niet passend als liner er onderuit komt, dat zuigt water op als een spons.

Balen Hilary, maar mooi wel klus geklaard!

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 10:01

Aan de plasjes te zien had het vannacht ook weer iets geregend, maar ze hadden beide de houtkrullen in de oren zitten dus de stal is goed benut.
Overigens ging Jasmijn gisteren 'nat' op stal en vanochtend was ze nog niet eens helemaal droog. Dus die is goed geïsoleerd :)

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 11:59

pff zit er een kat in de boom...
In 18 jaar dat we hier nu wonen zijn katten altijd slimmer geweest en nooit op het erf gekomen.
Zag straks kaj wel de heg in duiken, dacht die ziet een muis of zo. Maar ik vermoed dus dat het toen al de kat is geweest die toen de boom in is gevlogen.
Nu dus de honden maar binnen en hopelijk durft ze eruit te springen

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:08

En leert ze er van!

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 12:11

Ja dat hoop ik ook ja.
Geen zin in dagelijks een hyper hond.
Plus 100% zeker dat als de hond de kat kan grijpen hij het doet

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:06

Nou hij/zij is weg

Hopelijk is ze nu slimmer voortaan

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 13:29

Dat is idd te hopen.
Hier nu een klein zonnetje binnen. Kachel staat op 17 graden en het is best te doen met een dikke trui.
Ik moet zeggen dat je wel wend aan de kou, maar de echte kou is er ook nog niet natuurlijk.

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:23

De ene dag voelt 18 graden ook warm en de andere dag koud, niet echt pijl op te trekken vind ik.

Gisteravond had ik mijn zadel weer terug van de zadelmaker. Vanochtend gaan rijden, maar met aandraven gingen de oortjes plat in de nek en na een paar passen liet ze me al heel duidelijk weten dat ik beter maar snel van haar rug kon afstappen of ze zou me een handje helpen.
Ik ben maar snel afgestapt := Zadelmaker is gelijk weer teruggekomen en zadel is terug wat vulling uit gegaan. Morgen weer een poging wagen!

MarjanB

Berichten: 16578
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:45

Wel mooi dat ze het zo snel aangeeft.

DuoPenotti

Berichten: 30156
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:46

Jammer dat het niet goed is.
Maar inderdaad fijn dat ze aangeeft dit is niet fijn ipv zich een rugblessure laten lopen

Dais_

Berichten: 4047
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:49

Ja, ze is goudeerlijk :-). Ik baalde gigantisch maar heb ze flink beloond. Ze heeft 3 jaar hard gewerkt in Spanje en de oude drukplekken en spieratrofie op haar rug liegen er niet om. Ik ben dus heel blij dat ze weet dat ze bij mij weet dat dat kan, aangeven dat iets niet goed is. Toen ze pas bij mij kwam ruim 2 jaar geleden liet die echt alles maar toe en onderging het alsof ze er zelf niet bij was. Nu heeft ze overal een mening over en ik moedig dat alleen maar aan. Ze is heel veel veranderd in positieve zin :j


Gisteravond had ik nog een bingo van de paardensportvereniging. Kijk wat we hebben gewonnen;


Afbeelding

Afbeelding
Een kersthalster :') Ik vind hem leuk. Zoiets zou ik nou echt nooit gekocht hebben, maar hij staat eigenlijk heel leuk :D

DubbelFun

Berichten: 88852
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:55

Dat is zeker mooi zolang ze er geen misbruik van gaat maken, ze weten nl ook heel snel dat ze ergens mee weg kunnen komen :)