Service op pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 10:39

Wat vraagt jullie pensionstal per maand voor:

Dekenservice
Beenbeschermingservice
Stapmolenservice

Ik ben hier erg benieuwd naar

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:42

Een stapmolen hebben wij niet op stal maar de rest wordt gewoon gedaan zonder extra te hoeven betalen. Er wordt hier vanuit stal zelfs in meegedacht. Als het in het voorjaar in de middag lekker warm is dan worden de dekens afgehaald.

Wij hebben echt super service op stal.

B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 10:47

Caresse07 schreef:
Een stapmolen hebben wij niet op stal maar de rest wordt gewoon gedaan zonder extra te hoeven betalen. Er wordt hier vanuit stal zelfs in meegedacht. Als het in het voorjaar in de middag lekker warm is dan worden de dekens afgehaald.

Wij hebben echt super service op stal.


Dan heb je mazzel zeg!!
Niet zo'n grote stal zeker?

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:49

Beenbescherming en stapmolen wordt voor je gedaan zonder extra kosten. Dekenservice hebben we niet, maar kunnen we meestal wel onderling regelen met stalgenoten.

Is geen hele grote stal, ongeveer 15 pensionpaarden.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:51

Beenbescherming zit gewoon bij de prijs in. Dekens doen ze niet, behalve hals dicht doen en weer los halen op stal. Met ineens warm weer worden ze wel eens afgehaald, zonder kosten, maar niet standaard. Stapmolen zou ik na moeten vragen, op vorige stal was het rond de 35 euro per maand voor het in de stapmolen zetten voor 5 dagen en weekend zelf doen.

Beenbescherming zat bij vorige stal ook bij de prijs in. En dat was een grote stal, rond de 60 pensionpaarden. Huidige is iets kleiner, maar alsnog wel minimaal 20 paarden. Alleen hoeven ze niet allemaal beenbescherming om.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:52

Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:55

Wij regelen dit onderling allemaal en betalen dus niks extra.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:58

Waar ik voorheen stond gingen ze zomer en winter een groot stuk weiland op overdag. Genoeg grond dus geen modder.
Peesbeschermers gingen er geen om, stonden ze te lang voor buiten.
Om die reden was er ook geen stapmolen, beweging genoeg.

Dekens werd onderling geregeld.
Stonden ongeveer 30 paarden.

Kiwiaa

Berichten: 966
Geregistreerd: 26-11-08
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:59

Niet waar ik momenteel sta, maar bij de pensionstal waar ik ging staan kostte 2x per dag 5 dagen in de week in de stapmolen zetten 80 euro per maand. Op de weide zetten, dekens, etc. Moest je zelf regelen. Stalgeld was wel 'maar' 250 euro. Een kennis van me vraagt 450 euro stalgeld, en zet wel je paard in de stapmolen en doet dekens etc. Dus denk dat die services en wat je mag verwachten ook wel wat afhangen van het stalgeld wat je betaalt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:01

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Shenavallie
Berichten: 11577
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:04

Jessix schreef:
Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.

Helemaal met je eens. :j

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:05

op de (hele) grote pensionstal waar ik sta kun je het binnen/buiten zetten of stapmolen zelf onderling regelen met stalgenoten, of gebruik maken van mensen die dat tegen betaling doen. Die zijn niet in dienst van stal, een soort van ZZPérs zeg maar. Er is wel een vaste prijs voor, 50 euro per maand voor elke dag buiten/binnen zetten, of naar wens in/uit de stapmolen. Zij doen evt ook beenbeschermers om en af. Ik heb een geweldige buitenzettante (mijn paard heeft tantes.... :+ ) die daarnaast altijd supergoed oplet, ziet meteen als er iets anders dan anders is en ook of de deken evt af kan.
Voor de stapmolen moet je wel een abonnement nemen, geen idee hoeveel dat momenteel is, wij gebruiken 'm niet.
Echt een dekenservice oid is er niet, maar dat wordt altijd supergoed onderling geregeld.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:08

Hier een kleine stal. Stapmolen is er niet en beenbeschermers worden ook niet gebruikt. Heeft ook geen zin aangezien de paarden zo’n 12-15 uur per dag buiten staan.

Dekens wisselen doe ik wel, maar niet standaard. Max 1x per dag. Dus je mag me wel een berichtje sturen met je dekenverzoek als het gaat regenen of er iets warmers op moet oid, maar ik ga niet standaard elke ochtend en elke avond wisselen. Ik vraag hier niets voor bij. Evenals TA/DA/Smid/… je kan je paard gratis laten mee gaan, alleen kosten van de vakman zelf.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:09

Shenavallie schreef:
Jessix schreef:
Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.

Helemaal met je eens. :j


Waarom? Zo kan je je stalgeld personaliseren volgens wat je nodig hebt? Anders sta je misschien onnodig duur omdat je veel faciliteiten niet gebruikt?

Caresse07

Berichten: 9410
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:12

B10 schreef:
Caresse07 schreef:
Een stapmolen hebben wij niet op stal maar de rest wordt gewoon gedaan zonder extra te hoeven betalen. Er wordt hier vanuit stal zelfs in meegedacht. Als het in het voorjaar in de middag lekker warm is dan worden de dekens afgehaald.

Wij hebben echt super service op stal.


Dan heb je mazzel zeg!!
Niet zo'n grote stal zeker?


Iets van 35 paarden.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:15

Voor een stapmolen ben ik dat met je eens, poekkie. Maar ik heb op duurdere stallen gestaan waar je bijvoorbeeld voor buitenzetten moest betalen of voor gebruik van paddock of weide. Of een 3e keer ruwvoer, hooi ipv kuil. Dingen waar je eigenlijk niet omheen kon. En goedkopere stallen waar alles gedaan werd (en duurdere waar je 0 extra kosten had en goedkope waar alles extra kostte haha)

Dus helaas was de prijs ook geen teken van service.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 28-02-22 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:15

Jessix schreef:
Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.

Anders moet de basisprijs omhoog, ook voor de mensen die paarden zonder dekens hebben staan, die niet in de stapmolen hoeft, die zonder beenbescherming naar buiten mag enz
Dat is een overweging die de pensioneigenaar maakt.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:18

Poekkie schreef:
Shenavallie schreef:
Helemaal met je eens. :j


Waarom? Zo kan je je stalgeld personaliseren volgens wat je nodig hebt? Anders sta je misschien onnodig duur omdat je veel faciliteiten niet gebruikt?


Bij stampmolen misschien. Maar ik zou sowieso alleen kiezen voor een stal met de hele dag weidegang dus heb daar eigenlijk niet over nagedacht… Maar de rest is wat mij betreft inclusief en daar zou ik dan liever niet wat meer per maand voor betalen dan elke keer een euro.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:19

Brainless schreef:
Jessix schreef:
Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.

Anders moet de basisprijs omhoog, ook voor de mensen die paarden zonder dekens hebben staan, die niet in de stapmolen hoeft, die zonder beenbescherming naar buiten mag enz
Dat is een overweging die de pensioneigenaar maakt.

Weet ik. En dat zou ik liever hebben. Ik betaal voor het pakket.

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:20

Mensen die dit stom vinden moeten is een paar weken op een pensionstalling gaan werken met +/- 50 paarden. Als je dan elk paard moet voorzien van deken, peesbeschemers en rondje stapmolen naast het voeren, mesten en buiten/binnenzetten dan worden het enorm lange dagen!

Bij ons op stal heb je gewoon een basistarief, wil je meer en extra dan ga je daar gewoon maandelijks extra voor betalen.

Bij ons worden deze prijzen gehanteerd
Molendienst 3 dagen - € 30,- per maand
Molendienst 5 dagen (ma t/m vrij) - € 40,- per maand
Omdoen beenbeschermers/springschoenen (per 2 stuks) - € 5,- per maand
Omdoen vliegenmasker - € 5,- per maand
Omdoen deken - € 5,- per maand

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:23

Eigenlijk vind ik deken wisselen gewoon de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Heb zelf meerdere jaren op verschillende pensionstallen gestaan en het is nooit in mij opgekomen om deze taak bij de staleigenaar te leggen? Moest er gewoon een keer vaker voor op en neer fietsen.
Als iemand mij zou vragen om een deken te wisselen vraag ik hier zeker een tarief voor. Straks sta je 5 paarden om 10 uur savonds dekens te wisselen. Het lijkt zo'n kleine moeite maar het is toch nog een aardig werkje

Voor binnen/buiten zetten , voeren , beenbescherming en een vliegenmasker om doen zou ik overigens nooit een tarief vragen. Dit is gewoon een taak van een pensionstal
Tenzij het natuurlijk een doe-het-zelf stal betreft. Dan vraag ik er wel een tarief voor.

Jessix

Berichten: 16442
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:23

sasika schreef:
Mensen die dit stom vinden moeten is een paar weken op een pensionstalling gaan werken met +/- 50 paarden. Als je dan elk paard moet voorzien van deken, peesbeschemers en rondje stapmolen naast het voeren, mesten en buiten/binnenzetten dan worden het enorm lange dagen!

Bij ons op stal heb je gewoon een basistarief, wil je meer en extra dan ga je daar gewoon maandelijks extra voor betalen.

Bij ons worden deze prijzen gehanteerd
Molendienst 3 dagen - € 30,- per maand
Molendienst 5 dagen (ma t/m vrij) - € 40,- per maand
Omdoen beenbeschermers/springschoenen (per 2 stuks) - € 5,- per maand
Omdoen vliegenmasker - € 5,- per maand
Omdoen deken - € 5,- per maand

Heb ik 5 jaar lang gedaan. Stal met 60 paarden.

B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-22 11:27

sasika schreef:
Mensen die dit stom vinden moeten is een paar weken op een pensionstalling gaan werken met +/- 50 paarden. Als je dan elk paard moet voorzien van deken, peesbeschemers en rondje stapmolen naast het voeren, mesten en buiten/binnenzetten dan worden het enorm lange dagen!

Bij ons op stal heb je gewoon een basistarief, wil je meer en extra dan ga je daar gewoon maandelijks extra voor betalen.

Bij ons worden deze prijzen gehanteerd
Molendienst 3 dagen - € 30,- per maand
Molendienst 5 dagen (ma t/m vrij) - € 40,- per maand
Omdoen beenbeschermers/springschoenen (per 2 stuks) - € 5,- per maand
Omdoen vliegenmasker - € 5,- per maand
Omdoen deken - € 5,- per maand


Nou dat is precies wat ik bedoel..
Met een stal tot 30 paarden is die onderlinge regeling nog wel te doen maar bij een stal van 50 of meer paarden vind ik het heel normaal als er een bedrag tegenover staat los van de basiskosten want niet iedereen maakt hier gebruik van..
Het kost het personeel megaveel tijd en energie dat verwisselen van dekens en kappen..

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:37

Jessix schreef:
Ik heb geen paarden op pension, maar heb dit altijd zo stom gevonden, die extra kosten! Wat ik om me heen hoor van mensen die dat wel hebben op een pensionstal is het meestal elke keer een euro extra voor elke handeling.


Voorheen vond ik het ook altijd erg jammer dat dit niet gedaan werd, kleine moeite toch dacht ik.

Nu heb ik een eigen pensionstal en heb ik er veel meer begrip voor gekregen (voor wel meer dingen trouwens _O- )

Ik vraag nergens extra geld voor by the way, maar kan het me zeer zeker voorstellen.

Ik wissel dekens, beenbescherming, springschoenen, geef extra voer met supplementen (niet klaar gezet van te voren) en op sommige dagen kost dit geintje me toch een flinke tijd aan extra werk.

dus denk dat het helemaal niet zo raar is om hier een kleine vergoeding tegenover te zetten!

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:39

Jessix schreef:
Poekkie schreef:

Waarom? Zo kan je je stalgeld personaliseren volgens wat je nodig hebt? Anders sta je misschien onnodig duur omdat je veel faciliteiten niet gebruikt?


Bij stampmolen misschien. Maar ik zou sowieso alleen kiezen voor een stal met de hele dag weidegang dus heb daar eigenlijk niet over nagedacht… Maar de rest is wat mij betreft inclusief en daar zou ik dan liever niet wat meer per maand voor betalen dan elke keer een euro.


Dekens en beenbeschermers vind jij inclusief?
Ik denk dat heel wat recreatieruiters of mensen met pensioenpaarden dat helemaal niet nodig hebben.

Op de wei zetten ben ik dan weer wel met je eens… imo zou dat altijd inclusief moeten zijn.