Service op pensionstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:28

xsensibel schreef:
Ik ken zoveel stallen waar ze echt bakken met geld rekenen voor extra dingen. Prima dat ze geld rekenen voor molen/paddock/weiland dienst & mesten. Maar geld rekenen voor beschermers omdoen etc… Ik ken zelfs stallen waarbij je extra moet betalen als je je paard “onbeperkt” wilt voeren uit een hooinet. Maar onbeperkt zonder hooinet is weer gratis.. :Y)


Wordt het onbeperkt voeren dan door de stal gedaan? Dan snap ik het wel, best gedoe een hooinet en in een hoek gooien gaat een stukje sneller :j

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 20:51

Nee.. net zelf vullen als je er bent…

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:01

hier is 5 euro voor beenbescherming, naar de weide brengen en dekens wisselen, dus 15 euro per dag extra als je alle 3 wilt. tikt best hard aan.

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:02

Stapmolen abonnement voor 6 dagen is 85€ ,minder dagen naar rato.
Beenbeschermers om doen 20€ per maand.
Dekenservice hebben wij niet. Onze stal hanteert een basisprijs en van daaruit kan je zelf bepalen welke extra's je wilt. Wel zo eerlijk.

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:04

xsensibel schreef:
Nee.. net zelf vullen als je er bent…


Dan is het heel raar aangezien ze uit een net langzamer en dus minder eten en minder verspillen en je als stal dus ruwvoer bespaart >;)

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:06

Oehlala schreef:
hier is 5 euro voor beenbescherming, naar de weide brengen en dekens wisselen, dus 15 euro per dag extra als je alle 3 wilt. tikt best hard aan.


Of een manier om eens goed na te denken of je A op de goede plaats staat (komt je paard veel buiten met vriendjes) en B of al die onzin nodig is. Beenbescherming? Bij buiten zetten?

Arme porseleinen poppetjes.


Bielsje; netten vullen is echt een tijdrovende klus. Ik snap wel dat dat extra kost.

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:18

Onali schreef:
Oehlala schreef:
hier is 5 euro voor beenbescherming, naar de weide brengen en dekens wisselen, dus 15 euro per dag extra als je alle 3 wilt. tikt best hard aan.


Of een manier om eens goed na te denken of je A op de goede plaats staat (komt je paard veel buiten met vriendjes) en B of al die onzin nodig is. Beenbescherming? Bij buiten zetten?

Arme porseleinen poppetjes.


Bielsje; netten vullen is echt een tijdrovende klus. Ik snap wel dat dat extra kost.


Dan had ik het ook helemaal gesnapt maar de klanten vullen het zelf, dan is het dus enorm onlogisch :')

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:29

Ik snap ook niet zo goed waarom paarden met beenbeschermers om naar buiten moeten.
En toen die van mij nog s nachts op stal stond, zorgde ik gewoon dat de goede deken voor buiten erop lag als ik hem niet zelf kon buiten zetten de volgende ochtend.
Inmiddels staat die 24/7 buiten en heeft hij dus sowieso geen staldekens meer, maar altijd outdoordekens.

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:32

Onali schreef:
Oehlala schreef:
hier is 5 euro voor beenbescherming, naar de weide brengen en dekens wisselen, dus 15 euro per dag extra als je alle 3 wilt. tikt best hard aan.


Of een manier om eens goed na te denken of je A op de goede plaats staat (komt je paard veel buiten met vriendjes) en B of al die onzin nodig is. Beenbescherming? Bij buiten zetten?

Arme porseleinen poppetjes.


Bielsje; netten vullen is echt een tijdrovende klus. Ik snap wel dat dat extra kost.


geen idee, mijne staan aan huis, dit is de buurman. Bovendien paarden die buiten staan met bescherming is altijd nog beter dan niet naar buiten.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:37

Springschoenen vanwege ijzers misschien? Of de 1e paar keer weer het land op. Dat het niet jouw manier is betekent niet dat anderen meteen achterlijk zijn als ze het wel eens willen :+

Mijne staat nooit met beenscherming, alleen de 1e paar keer op het land wel. En toen ze tijdelijk ijzers had vanwege blessure met springschoenen tegen aftrappen. Mijn ruin kwam ook met bescherming in de molen, want die deed niet aan rustig stappen alleen maar. Na een paar keer wondjes waren beschermers een beter idee.

Cherdenise

Berichten: 1282
Geregistreerd: 18-09-12
Woonplaats: Hoog noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 07:36

Oehlala schreef:
hier is 5 euro voor beenbescherming, naar de weide brengen en dekens wisselen, dus 15 euro per dag extra als je alle 3 wilt. tikt best hard aan.


Je moet 5 euro betalen voor binnen en buiten zetten? Echt waa?
Wat een flauwekul allemaal om extra 5euro voor dit en 5 euro voor dat, waarom moet dat zo moeilijk allemaal.
En ik zie ook veel poselein voorbij komen idd :o

Vesceron

Berichten: 1427
Geregistreerd: 25-08-09
Woonplaats: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:36

Jessix schreef:
Ik schrijf dit juist na aanleiding van ervaring als stalmedewerkster. Ik weet heel goed wat het inhoud, maar vond het altijd bij de verzorging van de paarden horen. :) En ik schrijf ook nergens dat het gratis moet zijn hoor. Ik houd gewoon meer van een inclusief prijs dat voor elke handeling een euro.

Als ik dat staatje hierboven zie, 15 euro extra per maand voor dekens, peesbeschermers en vliegenmasker. Dan denk ik, reken gewoon € 7,50 extra per maand en je bent er ook. Ik zou dat geen probleem vinden om dat te betalen, ook als mijn paard geen deken draagt. Mijn paard kan namelijk wel een viespeuk zijn op stal en veel meer strooisel kosten. Of veel meer eten. Dan ben je die kosten daar wel weer aan kwijt.

Maar goed dat is mijn mening. En zo te lezen hebben de meeste het hier liever anders. Gelukkig is er heel veel keuze in pensionstallingen.


Maar wat is dan precies het verschil voor jou?
Als je het wel prima vind om (ik noem maar even wat) 350 per maand te betalen dat alles inclusief is, maar niet 300 + losse onderdelen en alsnog op 350 uitkomen, mis ik het punt even denk ik.

het is toch fijn dat de gene die die losse onderdelen niet nodig hebben dan voor 300 euro klaar zijn, en jij je all in hebt voor een meer prijs?
Ik snap denk ik niet helemaal wat het dan zo vervelend maakt als je je stal abbonement moet uitbreiden en dan ook hebt wat je wilt

Nog even een toevoeging;
Als stalmedewerker is misschien nog net iets anders dan staleigenaar, hoewel het natuurlijk ook ligt aan de afspraken, tijd en invulling van de taken.
Als mijn stalmedewerker ineens een uur aan extra werk in een dag erbij moet proppen gaat ze niet blij met me zijn ben ik bang, maar als het vanaf het begin al erbij zit/past in de werkzaamheden is het voor haar natuurlijk helemaal prima als dat bij haar werkdag hoort.
Maar voor mij komt het wel 7 dagen per week terug in mijn "werkdag", die wordt zo steeds wat langer zonder dat ik daar door meer verdien.
Ik zorg heel graag voor alle paarden hoor maar voor niks gaat de zon op :D
Laatst bijgewerkt door Vesceron op 01-03-22 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:41

Stapmolen hebben we niet, en is eigenlijk niemand die ze buiten heeft met beenbescherming. Maar als dat bv zou moeten bij een paard dan wordt daar niet moeilijk over gedaan.
Dekens op en af kost ook niets extra's. Vaak doet de stalhouder ze op en af. En als het bv met de avond nog te warm is om ze weer op te doen dan doet iemand die met de avond op stal is. Idem met vliegenmaskers.
Hier wordt niets voor gevraagd, we doen het met elkaar.

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:21

xsensibel schreef:
Molen zelf service? Betaal je dan voor het gebruik van molen? Deze snap ik eventjes niet



Dan zet stal je paard er niet in maar doe je het zelf wanneer je wilt, onbeperkt.
Met een abbo betaal je meer maar zet stal hem er voor je in

Oehlala
Berichten: 4308
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:16

Cherdenise schreef:
Oehlala schreef:
hier is 5 euro voor beenbescherming, naar de weide brengen en dekens wisselen, dus 15 euro per dag extra als je alle 3 wilt. tikt best hard aan.


Je moet 5 euro betalen voor binnen en buiten zetten? Echt waa?
Wat een flauwekul allemaal om extra 5euro voor dit en 5 euro voor dat, waarom moet dat zo moeilijk allemaal.
En ik zie ook veel poselein voorbij komen idd :o


Nou ja ik kan mij er ergens iets bij voorstellen, want het ene paard mag zoveel uur naar buiten, de andere zoveel etc, dus dat de buur daar op een gegeven moment een bedrag aan hangt is wel logisch. Zeker met 80 paarden. Alleen de standaardbox is al 400 euro en als je dan je paard iedere dag buiten wilt hebben is dat nog 30x 5 euro, tikt toch aan. Zo werken eigenlijk alle stallen hier in de omgeving.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:37

Echt bizar en gewoon schandalig dat alleen al voor je paard buitenzetten zoveel geld gevraagd wordt

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:39

Ik kan me niet voorstellen dat mensen hun paard korter buiten willen hebben of andere tijdstippen.
Bij ons gaan ze allemaal op dezelfde tijd naar buiten en dezelfde tijd naar binnen. Of je paard nu in de kudde of apart staat. Als je je paard apart neerzet moet je er overigens wel extra voor betalen. Dat snap ik wel want stukjes paddock/land per paard kost relatief meer ruimte dan paarden in de groep.

Ik wil ook niet staan op een stal waar daar geld voor wordt gerekend, ik wil gewoon dat mijn paard elke dag buiten komt in een stabiele groep. Niet dat de ene dag jantje pietje en klaas buiten staan en de volgende dag alleen jantje en pietje maar ook Jelle.

Maar in de buurt betaal je daar bij de meeste pensionstallen ook niet extra voor, alleen bij de maneges of stallen die heel weinig ruimte hebben en daar de paarden niet de hele dag naar buiten kunnen ivm ruimte. Maar daar wil ik niet eens staan.

Ik snap wel dat er extra kosten kunnen hangen aan stapmolens, trailerstalling en apart voer of aparte bodembedekking.

Persoonlijk, alles waar iedereen toch al gebruik van maakt gewoon in de prijs en maken er maar weinig mensen gebruik van of niet elke dag dan mogen daar kosten voor berekend worden.

Ik kan me dus ook begrijpen dat niet alles te regelen voor geld is. Want als je allerlei extra services moet gaan doen krijg je er wel geld voor, maar die kosten ook allemaal tijd en die moet je wel hebben.
Dekens afhalen beginnen ze dus niet aan bij ons op stal en regelen we onderling, ook moeten we op zondag zelf mesten, kan je niet? Dan zijn er altijd mensen die het voor een vergoeding doen, maar de pensionhouders beginnen er niet aan anders is het einde zoek en hebben ze geen enkel uurtje meer vrij.

kiki1976

Berichten: 16856
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:51

Maar op die stallen moet je al extra betalen als jij je paard buiten wilt op een de wei, alleen op een postzegel.
Las laatst een stal die het volgende aanbood:
Weide gang zomer (lees alleen op een postzegel) € 50 p/md
Extra hooi op de weide € 5 per keer, alternatief je paard weer binnen zetten en dan betaal je niets extra's

Dus op stal laten staan was € 350
Wilde je ze toch buiten met de zomer kosten dat € 50 + € 5 per dag extra voor hooi (zeg even 30 dagen is € 150)
Dan betaal je dus gewoon € 200 per maand meer

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 11:59

Voor, imo, basisverzorging.
Elk paard hoort meerdere uren per dag achter elkaar buiten te staan.


Klinkt hier alsof veel stallen te veel paarden hebben en veels te weinig ruimte.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:09

Afgezien van de kleine privestallen ken ik ook geen enkele stal die genoeg grond heeft voor het aantal paarden. Is economisch gewoon niet rendabel.

Daarbij zou het je verbazen hoeveel mensen hun paard effectief lang op stal willen. Heb hier zelfs eens de vraag gekregen voor 1 pony of die de winter 24/7 stal mocht krijgen (geweigerd natuurlijk, dat vind ik niet ok). En ook mensen die hun paard in zijn eentje al op stal zetten terwijl de rest van de kudde nog zeker 4-5 uur op de weide zou blijven. Dat gaf ongelofelijk veel stress voor dat dier, dus daarna de regels wel wat aangepast. Maar dus… schiet mij maar lek 8)7

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:17

Onze stal heeft voldoende ruimte voor weides, paarden staan op een ruim stuk grond met relatief weinig paarden. En onze stal heeft nog ruimte over om extra weides te realiseren bij nieuwe paarden en gebruikt het nu om te hooien of als we in de zomer op het gras willen rijden. Alle paarden gaan dezelfde tijd naar buiten en naar binnen, wil je het anders bij blessure kan het in overleg geregeld worden.
En als je in de ochtend wilt rijden zet je je paard op het bord zodat hij/ zij binnen blijft en dan kan je hem na het rijden zelf erin zetten. Of evt eerder eruit halen.
Maar wij hebben juist regels om onrust in de groepen te voorkomen. Ze gaan om 8 uur de wei in en na 11 uur mag je hem eruit halen of binnenlaten als je eerder wilt rijden.
Na 2 uur geen paard meer terug op de wei zetten en ze gaan half 5 naar binnen.

Om te voorkomen dat de paarden net buiten staan, weer naar binnen moeten en ze denken doei en gaan rennen en krijgen onrust.

B10

Berichten: 678
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 12:18

Even voor de duidelijkheid..
Mijn eigen paarden staan hier niet..die staan ergens waar ze deze service niet nodig hebben..
Lekker hele dagen naar buiten zonder poespas..
Het gaat om de luxe pensionstalling waar dit wel aangeboden wordt.
Ik ben erachter in mijn zoektocht dat er gemiddeld betaald wordt voor
Beenbescherming 25€ p m
Dekenservice 40€ p m
Stapmolenservice 50€ p m
Daarbij ligt het aan het stalgeld of dit wel of niet incl is en hoeveel paarden er staan..
Dank jullie wel voor jullie respons!!!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:25

kiki1976 schreef:
Maar op die stallen moet je al extra betalen als jij je paard buiten wilt op een de wei, alleen op een postzegel.
Las laatst een stal die het volgende aanbood:
Weide gang zomer (lees alleen op een postzegel) € 50 p/md
Extra hooi op de weide € 5 per keer, alternatief je paard weer binnen zetten en dan betaal je niets extra's

Dus op stal laten staan was € 350
Wilde je ze toch buiten met de zomer kosten dat € 50 + € 5 per dag extra voor hooi (zeg even 30 dagen is € 150)
Dan betaal je dus gewoon € 200 per maand meer


Omgekeerde wereld....

Dekens en beschermers snap ik nog ergens, maar binnen/buiten zou all inn moeten zijn. Behalve als mensen specifieke tijden willen. Want ja, die heb je ook. Niet langer dan 80 minuten, want....

Ik sta op een doe het zelf en we regelen nu alles onderling. Maar vroeger was binnen/buiten/deken op/deken af/voeren 50 cent per handeling. Dus wel 1 euro als je een deken wissel wilde. Uitgangspunt was zelf doen. Overigens waren er 2 of 3 vaste tijdstippen dat dit werd gedaan.

josien_m_
Berichten: 2411
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:51

Alles wat tijd kost is werktijd voor de stalbaas of personeel. Natuurlijk moet dat betaald worden, heel logisch toch? Dat iets wat minder tijd kost (op stal laten) goedkoper is dan allerlei handelingen, is dus ook logisch. Al is het voor het paard niet fijn.
Natuurlijk is het op een kleine stalling iets gemakkelijker te regelen. Vooral natuurlijk omdat de werktijd dan niet zo opvallend verlengd wordt dan wanneer het over 50 paarden gaat.

LiannePuthzy

Berichten: 6995
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Service op pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:57

Stampmolen hebben we niet, dus uiteraard ook geen service kosten daarvoor.
Dekens wisselen, beenbeschermers om/af ect begint te pension eigenaar niet aan. Beenbeschermers om vind ze onzin, en als je dit wilt als ze weer voor het eerst het land om gaan dien je zelf maar te komen. De paarden die springschoenen om hebben houden deze dus ook gewoon om. Dekens moeten we zelf maar regelen