[VOLG]Van wei naar equihabitat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-23 15:45

Nieuw speeltje ontdekt <3

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 15:48

Zo, ik krijg me toch net een cadeautje <3
Moest ik wel meteen komen. Dus werk afgesloten, dat doe ik vanavond wel verder en naar stal.

Ze gaan de tuin aanpakken. Al het straatzand wordt op dit moment in een vrachtwagen geschept door een graafmachine. En diezelfde vrachtwagen en graver komen dat bij de paarden brengen en uitrijden voor de slechte stukken.
Oh ik ben zo blij. Dit scheelt ons zoveel werk met karretje huren, scheppen, kruien en weet ik veel *\%/*

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:03

Wat fijn! Wel een rot uitslag van Ximo zeg... Dat had ik vroeger met mijn paard ook. Die was allergisch voor zo'n beetje iedere soort boom die in Europa voor kwam en had er ook echt last van (longproblemen). Pollenseizoen was echt een ramp..

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 16:27

Ik heb geen idee hoeveel zand. Hoorde net iets over 30-40 kuub zeggen. Maar dat ging vast over wat de tuin weer in moet om het te bestraten en beplanten :=

Symke
Berichten: 804
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 19:31

Wat een mooie meevaller!

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 22:20

Ohhh... fijn voor je!!

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 10:11

Zo een dag na de regen (goed voor de wei, maar ik durf het niet meer hardop te zeggen na afgelopen winter *\%/* ) is het heerlijk om bij de paarden te zitten.
Helaas verwacht mijn werkgever ook dat ik af en toe nog wat doe :+ , dus verenigen we het nuttige met het aangename. Door de verbouwing kan ik thuis niet buiten zitten. Bij de paarden heb ik tuinstoelen en een tuintafel staan. Okee, niet helemaal arbo verantwoord. Maar hee, mentaal welbevinden is ook belangrijk <<)
Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:18

Ah! Heerlijk toch, tussendoor een keer rondje rond de tafel lopen voor de bloedsomloop :+

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 10:45

Hahaha, ja rondje rond de track. En gelijk een kruiwagen mee. Is dat rondje meteen nuttig :+
Net koffiepauze bij de boerderij gehad. Waterzak gelijk mee en water halen. Is dat ook weer gebeurd :+

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 10:47

Wat fruit in de buurt van de tafel maakt het extra gezond. Even aardbeien plukken en op eten of frambozen.

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-23 10:49

Ja, die staan nog niet in bloei helaas. De frambozen heb ik in februari pas geplant. En ik hoop sowieso dat die de droogte van nu gaan overleven. Het water van de afgelopen dagen helpt, maar die hebben wel een tik gehad. De wilgen overigens ook. Maar ik laat ze gewoon staan en zie volgend jaar wel of ze bij gaan trekken of niet. De bramen die er al stonden groeien overigens weelderig. Die hebben alleen ook nog geen vruchten :+

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:21

Dat lijkt me een prima werkplek, ook al is ie niet helemaal ARBO-verantwoord. Moet kunnen.

Ik werk ook thuis en de beste werkplek bij warmte is voor het huis, in de schaduw, op zo'n campingstoeltje met halve pootjes (laag bij de gronds) en mijn muis op een opklapbaar opstapkrukje. Watertje erbij, af en toe even opstaan om de houten kont weer wat doorbloed te krijgen en weer verder.

tamary

Berichten: 29190
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:24

Maflinger_S schreef:
Dat lijkt me een prima werkplek, ook al is ie niet helemaal ARBO-verantwoord. Moet kunnen.

Ik werk ook thuis en de beste werkplek bij warmte is voor het huis, in de schaduw, op zo'n campingstoeltje met halve pootjes (laag bij de gronds) en mijn muis op een opklapbaar opstapkrukje. Watertje erbij, af en toe even opstaan om de houten kont weer wat doorbloed te krijgen en weer verder.

Het regelmatig even (anders) bewegen tussendoor vangt een heleboel op en is eigenlijk belangrijk ongeacht wat je doet en hoe ergonomisch ARBO je dat ook doet.

MZorro

Berichten: 829
Geregistreerd: 22-12-12

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:58

Wat een heerlijke plek om zo te werken. Genieten hoor

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 11:17

Het duurde even, maar het zand is er en ik hoef er niks aan te doen. Het wordt gebracht, verspreid met een graafmachine. Een deel in de stal en nog zo’n deel op 1 van de slechte plekken op de track. Daar word je toch blij van?

Afbeelding

SafeHaven

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-19

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:13

Goed geregeld! Dat zijn toch heerlijke momenten :D benieuwd naar het resultaat!

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:15

Dat is fijn zeg dat je niet zelf het zand moet verspreiden. Ben ook erg benieuwd naar het resultaat.

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 13:41

Wat fijn zeg! Mooi dat er zo word mee gedacht

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 20:02

Nou, het is een beetje dubbel. Ik heb 4 dagen voor niks gewacht vorige week. Maar hee, laptop mee en daar werken is prima. Geen gegeven paard in de bek kijken.
Vanmorgen werd ik vroeg gebeld. Het zou vanochtend gebeuren. Okee. Met wat schuiven lukte dat. Om kwart over 11 lag de berg er. De graafmachine zou ‘m verspreiden. Helemaal top. Om 12 uur nog geen graver. En toen gingen de mannen lunchen.
Okee. Paarden apart gehouden, naar de mannen gelopen en gezegd dat ik echt naar huis moest, want iets met werk en een baan. Maar dat ze er in konden. Prima, zou goed komen.
Dus toen ik tussendoor op de camera keek was ik heel blij.
Afbeelding

Belde een uur later mijn man op: je moet echt naar stal. De tegels zijn kapot gereden. Ik zag het op de camera al, maar in het echt zag het er nog erger uit. Tegels en opsluitbanden gebroken en over 3 meter vanaf de ruif ligt alles los. Echt los. Omhoog gekomen, verschoven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil echt een gegeven paard niet in de bek kijken, want ik ben er heel blij mee. Win win. Zij hoeven niet af te voeren, mijn stal ligt weer vol. Maar ik baal hier wel van. Alles moet er aan die kant weer uit en opnieuw gelegd worden. Opnieuw aangetrild, nieuwe opsluitbanden halen, tegels er opnieuw in. En we zitten midden in een verbouwing/verhuizing. Ik heb hier helemaal geen tijd voor. En mijn vrienden ook niet, want die helpen klussen. Die kan ik ook niet nog eens vragen dit te doen. Laten doen kost wat. Ik twijfel of ik het toch niet gewoon bespreekbaar maak. Want dan had ik het net zo lief zelf in stal gegooid. Dat is minder werk dan dit opnieuw bestraten.

Het goede nieuws is: de stal ligt er weer goed gevuld bij.
Afbeelding
Afbeelding

Ir111

Berichten: 11963
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:11

Oh KAK joh! Wat een domper.

Ik zou ze er -gewoon aardig- op aanspreken. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Maar zo jammer dit.

herr_balou
Berichten: 1461
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:13

Bij die foto van die berg zand vreesde ik er eigenlijk al voor. Het is echt zeldzaam om werklui tegen te komen die het lukt iets anders dan waar zij mee bezig zijn heel te laten. Ze zien het niet eens. |o
Veel succes met de herstelwerkzaamheden. :(:)

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 20:17

Nou, vanaf de zijkant ging het goed. Dat ligt er ook nog prima bij.
Maar hij is blijkbaar om gereden. En ik snap het ook wel, hij kan er niet goed bij. Maar ik had dan liever even een appje gehad dat het niet ging lukken.
Of dat ze het kapot hadden gereden.
Nu zijn ze gewoon weg gegaan en ik vond het zo. Het lag echt nog gevaarlijk voor de paarden te wiebelen. Dat heb ik nog een soort van stabiel gelegd.
Maar goed, morgen ben ik er weer en zij ook. Dan zal ik er eens naar vragen. Misschien hebben ze zelf al nagedacht over herstel :+

Ir111

Berichten: 11963
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: [VOLG]Van wei naar equihabitat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 20:31

Ligt het nu veilig? Of wil je even matten lenen om er overheen te leggen zolang het nog niet gemaakt is?

herr_balou
Berichten: 1461
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-23 21:15

Ir111 schreef:
Ligt het nu veilig? Of wil je even matten lenen om er overheen te leggen zolang het nog niet gemaakt is?

Wat een ontzettend lief aanbod!

Daihyo

Berichten: 88064
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-23 22:31

Ir111 schreef:
Ligt het nu veilig? Of wil je even matten lenen om er overheen te leggen zolang het nog niet gemaakt is?

Ooh heb je matten over? Groot? Graag! Het ligt wel een soort van veilig, maar geen idee hoe lang dat houdt.