Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat betaal jij aan pensiongeld?

0-100
56 (6%)
101-150
48 (5%)
151-200
101 (12%)
201-250
141 (17%)
251-300
129 (16%)
301-350
131 (16%)
351-400
85 (10%)
401-450
52 (6%)
451-500
27 (3%)
501-550
14 (1%)
551-600
7 (0%)
601-650
4 (0%)
651-700
1 (0%)
hoger dan 700
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 805


BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:28

Plijnaar is 800 inclusief training van je paard. Dat vind ik ook geen gekke prijs. Gewoon volpension is 580. Ook niet weinig maar wel een logische prijs voor wat ze bieden en de omgeving waar ze zitten.
Ik sta op de Watertoren en die zit ook in de hogere prijsklasse maar ik heb nog nooit iets aan te merken gehad op stalmanagement, veiligheid, voer oid. En dat is me heel veel waard. Op veel stallen wordt er nu bezuinigd op hoeveelheid voer, hooi of uitmesten en onderhoud. Dan heb ik liever dat ik een realistisch bedrag betaal waar de ondernemer ook mee uit kan dan dat mijn paarden lijden onder bezuinigingen.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:44

200,- volpension...
zomer 24/7 op t land in kleine groepen, swinters van 1700/700 op stal met voordroog wat inbegrepen is net als het stro. zeer goed bak 20x60 20 min stappen van bos/ duin en ponyclub en strand op ong 45 min. fijne stal .et veel verschillende soorten ruiters waar werkelijkwaar iedereen in zn waarde laat, superfijn.

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 16:48

485 - volpension, ex trailerstalling.

Paard wordt binnen en buiten gehaald, dekens gewisseld indien nodig. Er wordt gemest en gevoerd (hooi 4x, brok 2x). Brok is wel heel erg basis dus ik voer net als veel stalgenoten liever eigen keuze. Dat doen ze met liefde maar moet ik wel zelf inkopen.

We hebben een binnen en buitenbak.

Regio Zuid-Holland.

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:04

360€ voor vol pensioen op een stal midden in het Westland.

Wat krijg ik ervoor?
- box die elke dag opgestrooid en recht word getrokken. 1x in de week gaat deze leeg.
- 3x per dag ruwvoer en voor de nacht een slowfeeder net gevuld met ruwvoer
- 3x per dag brok (wanneer je dit wenst) als je supplementen geeft zorgen ze dat deze erbij gaan
- minimaal 6 uur per dag naar buiten behalve op zondag die dag is eigen verantwoordelijkheid
- ruime zadelruimte verwarmd
- trailer stalling indien nodig
- goede buitenbaan
- binnen paddock dus als nodig is kan je daar droog grondwerken.
- naast het land aantal grote zandpaddocks
- verder gebruik van allerlei materiaal, spuitplaats, poetsplaats etc

Een flinke slok met geld maar was hiervoor op andere stal pakweg 310€ in de maand kwijt. Grootste voordeel, daar had ik een binnenbaan en overdekte longeerring en in de zomer was er van zonsopgang tot ondergang wei, ook had ik de mogelijkheid onbeperkt ruwvoer te geven dmv slowfeeder. Grootste nadeel, in de winter was de buitenservice 45 min en moest ik zelf mesten

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 21:47

480 volpension, regio Zuid-Holland.

3 x per dag kuil
3 x per dag brok
1 x per week volledig uitmesten
Elke dag stro
Medicijnen geven of bv oog zalven inclusief.

In de stapmolen of paddock zetten optioneel, 2,50 per keer.

2 binnenbakken (20x40 en 20x60)
2 buitenbakken/springtuin
Overdekte stapmolen
Goede longeerbak.
Stal met buitenluik
7 wasplaatsen waarvan 1 met warm water (50 cent)
2 x solarium

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 22:04

235.
24/7 wei met schuistal en onbeperkt hooi voor groep van 15. Stal is potstal, wordt wekelijks opgestrooid. Plein wordt wekelijks mest verwijderd. Wei regelmatig gesleept.
Buitenbak met goede drainage.
Grote en kleine longeercirkel.
Poetsplaats met 7 plaatsen met koud water, 1 ook warm water.
Stalkast
Springmateriaal (ok, een deel heb ik zelf voor algemeen gebruik neer gezet.

Krachtvoer, medicatie, dekens wisselen moeten we zelf regelen. Doordat de groep redelijk groot is, en de stal zelf nog eens 3 x zo groot lukt dat prima.
Je kunt er nog abbonement op binnenbak bij nemen, maar ik houdt het zelf bij regenpak-abbonement.
Locatie is fantastisch: heel veel bos.

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-22 23:32

€ 190
Zomer 24/7 buiten, winter overdag hele dag buiten en nacht op stal.
Onbeperkt ruwvoer.
Na genoeg jaar rond weidegang (muv extreem nat of flinke hoog fructaan) is zandgrond.
Schuilstallen in paddock (paddock is echt ruim, kunnen er goed in bewegen).

Maandag t/m vrijdag word alles gedaan.
Weekend via schema een staldienst ( hangt een schema en kan je zelf je dienst kiezen).
Wat je doet hangt af van het seizoen.
Zomer: mesten, hooi voeren, op/af de weide.
Winter: paarden die binnen staan hun bakje (kracht)voer voeren. Paarden buiten/binnenzetten. Hooi voeren. Paddock/weide mesten.
Iedereen mest met het weekend zelf hun box, geeft hooi.

* Paarden lekker veel buiten in groepverband
* Onbeperkt ruwvoer uit slow feeders (motto ze moeten het net niet op hebben bij de volgende voerbeurt)
* Schuilstal
* Paddock grenst aan weide, maar moeten altijd lopen voor water (meer bewegen)
* 20*40 verlichte buitenbak
* longeerbak
* Plek voor mijn trailer
* zadelkamer
* Eigen krachtvoer voeren (ideaal ik bepaal zelf wat en hoeveel ik geef)
* Geen openingstijden
* Mag gesprongen worden in de bak.
* Paddock heeft bestraat stuk waar de hooibakken op staan (altijd droge plekken om te staan).
* Geen grote stalling ( max 9)

Zelfs met de droogte van afgelopen zomer hadden we nog gras, dankzij het vele beregenen van de weides door de stalhoudster.

Verder voor ons geen grote luxe, maar dat geeft echt niks! Mijn paard mag en kan hier paard zijn.

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 21:58

€ 275,-- 24/7 buiten - wei en grote schuilstal.
Paarden worden in de zomer 2 keer en en in de winter 3 keer per dag bijgevoerd met hooi.
Brok (Vitalbix en fibrebeet) bijvoeren doen we zelf als we er zijn (dus niet elke dag)
2 x per jaar ontwormen kom
Zadelkamer of eigen kast
plek voor trailer of menwagen

Extra grote buitenbak die eigenlijk altijd goed te rijden is.
Kantine.
5 min van het bos.
Longeercirkel

Paarden kunnen bij deze stalling ook in de winter 's nachts op stal dan zijn de prijzen als volgt:
- op stal , incl mesten 360,-
- op stal , excl mesten 330,-
- 24/7 gehele jaar rond buiten 275,-

Chicken01
Berichten: 230
Geregistreerd: 16-10-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:36

200,-
Mei tm september 8:00 - 18:00 buiten en 's nachts op stal.
Oktober tm april 8:30 - 17:00 buiten en 's nachts op stal
4 x per dag ruwvoer
Uitmesten en opstrooien
Binnen,- en buitenzetten
Incl basisbrok (maar dat doe ik niet, ik geef ander voer en zet dat klaar en geeft de stalhouder dat)
Buitenbak, binnenbak,wasplaats met warm en koud water, plek om eigen zadelkast te plaatsen.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:43

Interessant topic. Ben ik de enige die vindt dat er werkelijk geen peil op te trekken is?
Enorme verschillen tussen de prijzen, soms in 1 regio, terwijl je er ongeveer hetzelfde voor krijgt.
Bijzonder!

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:44

Kendra schreef:
Interessant topic. Ben ik de enige die vindt dat er werkelijk geen peil op te trekken is?
Enorme verschillen tussen de prijzen, soms in 1 regio, terwijl je er ongeveer hetzelfde voor krijgt.
Bijzonder!

Wellicht of ze wel of niet van moeten leven a;s hoofdinkomen bv. En is alles is afbetaald qua grond etc
Maar was me idd ook al opgevallen

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:01

Ik betaal 250 euro voor een doe het zelf plekje. Het is ongeveer een hectare weiland met 2 schuilstallen en opslag voor hooi.
Voor deze prijs mag ik zo veel paarden als ik wil op het weiland zetten, de mesthoop wordt leeggehaald, als er palen of draad vervangen moet worden of een dakplaat hoef ik het maar te zeggen en het wordt geregeld. Hartstikke fijn.
Hooi en krachtvoer regel ik zelf, ook heb ik een stuk afgezet als paddock en afgelopen lente is er een stuk zwarte grond afgegraven en lichtere grond gestort, dit heb ik wel zelf bekostigd. (het werd ontzettend modderig en glad, bleek een dubbele laag zwart zand te liggen dat door de jaren heen was aangetrapt waardoor er geen water meer kon weglopen. Dit is nu verbeterd, er moet nog 1 zandwagen bij komen en dan kan ik het ook gebruiken als bak, dus een goede investering)

Ik heb op het moment 1 paard en 2 pony`s lopen en volgende week komen er 2 pension pony`s bij.
Ik zou geen andere plek meer willen. Zelf kunnen beslissen over het hooi en dag en nacht buiten is me meer waard dan het werd dat het is.

Cjuan
Berichten: 56
Geregistreerd: 18-08-19

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:06

Ik betaal €460 vol pensioen. Inclusief 3 x kuil en 2 x sport brok per dag, buiten en binnen zetten van de wei waar ze 365 dagen per jaar op gaan. Faciliteiten: 20x60 dressuurbaan buiten en grote spring baan buiten met goede bodems, binnen baan 20x40, longeercirkels binnen en buiten en stapmolen.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 02:46

Ik in de poll niet invullen. Ben namelijk tussen de 250 en de 350 per maand kwijt.
200 euro voor stal en de rest per afname. Dus pak je een pak vla betaal je ervoor, wil je krachtvoer betaal je er extra voor etc. Staat je paard zomers 24/7 op de wei, dan betaal je alleen de 200 euro.

Verder hebben we twee rijbakken, twee grote paddocks (een was de oude rijbak) en een longeercirkel. Drie keer per dag ruwvoer en twee keer krachtvoer gevoerd door de staleigenaresse (met dus ook de mogelijkheid om zelf ruwvoer te geven).

Binnen/buitenzetten regelen we onderling en mesten doe je zelf.

Sky_As

Berichten: 4738
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 07:49

eukje schreef:
480 volpension, regio Zuid-Holland.

3 x per dag kuil
3 x per dag brok
1 x per week volledig uitmesten
Elke dag stro
Medicijnen geven of bv oog zalven inclusief.

In de stapmolen of paddock zetten optioneel, 2,50 per keer.

2 binnenbakken (20x40 en 20x60)
2 buitenbakken/springtuin
Overdekte stapmolen
Goede longeerbak.
Stal met buitenluik
7 wasplaatsen waarvan 1 met warm water (50 cent)
2 x solarium


Even vraagje, dus voor dit geld komt je paard niet buiten tenZij je 2,50 per keer betaald :wow:

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:09

200 euro pm regio midden brabant (als m'n shet erbij komt de helft meer)
- grote wei met afgesloten omheining aan huis
- extra zorg/bijvoeren/etc waar nodig door pension eigenaren
- 24/7 buiten in een groep, geen blubber boel in natte periodes
- onbeperkt hooi in periodes waar dat nodig is
- rustige omgeving waar ik fijn buiten kan wandelen met m'n paard
- plek voor je spullen
- plek om je paard te poetsen/voeren/verzorgen etc.
- veel rust

Verder weinig luxe. Ik ken iemand in de buurt van wie ik gebruik kan maken van de rijbak mocht ik dat later willen.

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:03

Sky_As schreef:
eukje schreef:
480 volpension, regio Zuid-Holland.

3 x per dag kuil
3 x per dag brok
1 x per week volledig uitmesten
Elke dag stro
Medicijnen geven of bv oog zalven inclusief.

In de stapmolen of paddock zetten optioneel, 2,50 per keer.

2 binnenbakken (20x40 en 20x60)
2 buitenbakken/springtuin
Overdekte stapmolen
Goede longeerbak.
Stal met buitenluik
7 wasplaatsen waarvan 1 met warm water (50 cent)
2 x solarium


Even vraagje, dus voor dit geld komt je paard niet buiten tenZij je 2,50 per keer betaald :wow:


Als je het zelf doet of onderling regelt natuurlijk wel!
Die 2,50 is alleen als je het door het stalpersoneel laat doen.

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:20

Jeetje, als ik hier in de regio voor 200 volpension kon hebben zou ik bijna weer een paard kopen :D hier ben je gauw tussen de 450-600 euro kwijt en dan staat ie als je mazzel hebt een uurtje buiten. Of je komt uit op een prive stal/doe het zelf als je meer buiten wil. Wat ook lastig is hier.

nicole_floor

Berichten: 3254
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:37

Jeetje ik schrik echt wat mensen betalen aan pension geld. Volgens mij is hier rond de 400 euro voor volpension + binnenbak normaal (oosten van het land). Ik ben blij dat ik mijn paard bij mijn ouders heb staan en alleen het krachtvoer hoef te betalen. :=

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:41

265 euro per maand voor halfpension in Zuid-Limburg.
Heb een ruime stal, doe zelf dagelijks mijn stal, hooi en stro mag ik naar behoefte pakken. Voer koop ik zelf en zet ik in bakjes klaar, dit wordt 2x daags gevoerd. Binnen en buiten zetten wordt gedaan dmv een roulatiesysteem waarbij ik meestal 2x per week moet helpen en dan een dik half uur bezig ben. Ze komen het hele jaar 6 tot 9u per dag buiten ongeveer. Wormonderzoeken doen we 3x per jaar en 1x wordt er sowieso ontwormd, dit heb ik niet meegerekend. We hebben een fijne buitenbak die bijna altijd te gebruiken is.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 06:09

Ik lees al een tijdje mee, wij hebben zelf een eigen stal.

En als ik het zo zie vragen we te weinig :D

24/7 paddock paradise, nu nog klein (halve hetare) maar over een maand met 3 hectare erbij. Onbeperkt ruwvoer dmv slowfeeders. Dagelijks wordt de track etc gemest. 1 maal daags voeren, bieden vitamine korrel en breed en grow aan. Ander voer is eigen kosten.

Verlichte buitenbak.

Over een maand 2 ruime inloopstallen (nu 1), goed verlichte poets en wasplaats. Kleine "kantine" en toilet.

Als het weer het toestaat dagelijks weidegang, in lente en zomer in principe de hele dag.

Volpension:
Tot 2 jaar 160
Vanaf 2 jaar 210.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:54

Dat is idd erg weinig, daar zou ik hier net de kosten mee kunnen dekken zonder een euro winst. Of het zou zwart moeten zijn. Hier iets vergelijkbaars en wij vragen nu 300 pm. Daarmee zijn we echt nog niet duur.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:28

De tarieven schieten inderdaad alle kanten op :j Vraag me af hoe sommige stallen zulke goedkope plekken aan kunnen bieden.

Vraagje aan de stalhouders; laten jullie de kosten wel eens uitrekenen door bv iemand van de FNRS (mits je daarbij bent aangesloten)? Op mijn vorige stal werd dit jaarlijks inzichtelijk gemaakt en gedeeld met de klanten. Zo bleek afgelopen jaar dat de staleigenaar slechts 14,- per box netto overhield aan de pensionprijs van 425,- Geen dikke boterham dus, zelfs niet als je 40 paarden hebt staan.

Niet zo gek dus dat wanneer de prijzen van fourage omhoog gaan, dit doorberekend moet worden in de prijs en dat ook deze stal wederom een verhoging moet doorvoeren per 1 jan 2023. Omdat je het kunt uitleggen/laten zien, scheelt het wel veel communicatie op het gebied van weerstand van klanten op de verhoging.

Anoniem

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:52

Klopt, wij maken het zelf inzichtelijk.

Kreeg ook de reacties vanuit andere pp's dat we echt te laat zitten. We houden er ook niets aan over als we echt alles gaan berekenen maar wij doen het hobbymatig naast een baan. Die baan zou ik ook niet willen missen want die vind ik te leuk en belangrijk.

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 10:54

Jeetje ik moet écht verhuizen… Mijn paard staat aan de rand van Rotterdam.

Ik betaal voor mn box inclusief gebruik van de faciliteiten

De faciliteiten;

Binnenbak 20x60
Buitenbak 20x60
2 longeerbanen
Overdekte molen
Paddocks
Weidegang
Vitafloor
Dan komt er geld bij voor mn buitenluik, weiland & trailer en soms nog voor buiten zetten. Ligt eraan of ik gebruik maak van deze service..

Dan kom ik op €400/450 in de maand uit.

Het is een fijne stal maar ik zou graag zoveel andere dingen willen. Paard meer buiten in de winter, beter ruwvoer beleid.. maar het is zó lastig hier in de omgeving… :(