Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat betaal jij aan pensiongeld?

0-100
56 (6%)
101-150
48 (5%)
151-200
101 (12%)
201-250
141 (17%)
251-300
129 (16%)
301-350
131 (16%)
351-400
85 (10%)
401-450
52 (6%)
451-500
27 (3%)
501-550
14 (1%)
551-600
7 (0%)
601-650
4 (0%)
651-700
1 (0%)
hoger dan 700
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 805


Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:08

Padoertje schreef:
De tarieven schieten inderdaad alle kanten op :j Vraag me af hoe sommige stallen zulke goedkope plekken aan kunnen bieden.

Vraagje aan de stalhouders; laten jullie de kosten wel eens uitrekenen door bv iemand van de FNRS (mits je daarbij bent aangesloten)? Op mijn vorige stal werd dit jaarlijks inzichtelijk gemaakt en gedeeld met de klanten. Zo bleek afgelopen jaar dat de staleigenaar slechts 14,- per box netto overhield aan de pensionprijs van 425,- Geen dikke boterham dus, zelfs niet als je 40 paarden hebt staan.

Niet zo gek dus dat wanneer de prijzen van fourage omhoog gaan, dit doorberekend moet worden in de prijs en dat ook deze stal wederom een verhoging moet doorvoeren per 1 jan 2023. Omdat je het kunt uitleggen/laten zien, scheelt het wel veel communicatie op het gebied van weerstand van klanten op de verhoging.


Ik reken het jaarlijks zelf wel uit. Nog nooit gedeeld, al zou ik dat wel doen moest iemand er naar vragen of met mij een gesprek over de kosten willen beginnen.
14 euro netto is wel heel weinig. 40 paarden is een fulltime job… hoe kunnen ze daar dan van leven?

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:13

Ben sinds 2 maanden verhuist naar een nieuwe stal dichter bij huis. Ben er zowel financieel als in faciliteiten op achteruit gegaan. Joy niet, en dat is het belangrijkste.

Ik betaal €385,-

Daarvoor krijgen we:
Binnenstal met mega uitloop met zand
Iedere dag een halve dag buiten in een groep.
Onbeperkt ruwvoer (keuze uit hooi of kuilgras) zelf hooinet vullen.
1 keer per dag vitaminebrokjes en lucerne (supplementen eventueel eigen kosten)
Iedere week slobber
24/7 weidegang in de zomer
Buitenbak 25×40
Overdekte roundpen 20m
Longeerkraal
Trailtuin met vijver
Overdekte poetsplaatsen
Weidegang met track

Zelf mesten en eens in de week de paddocks poepvrij maken. Binnen/buiten zetten wordt gedaan.

In deze regio is het gewoon ontzettend duur. Maar als Joy fijn staat vind ik het gauw goed.

Veulen84

Berichten: 10881
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:15

Ik sta op de rand van de provincie Utrecht / Noord Holland. Betaal 165 euro per maand.

Daarvoor heb ik van eind maart tot in oktober 24/7 weidegang op een giga stuk in een kudde. In de winter overdag weidegang. S nachts op stal. Vlas betaal ik los op dit moment 8 euro per pak. Hooi of voordroog regelen we zelf. Op dit moment kost met dat ongeveer 55/60 euro per maand (maar als je veel voert kost het je meer)

Ik heb dan een buitenbak en longeerkraal. En de hei/bos op 10 minuten. koopje voor het feit dat we op 20 minuten rijden van Amsterdam zitten.

Djorf_6
Berichten: 619
Geregistreerd: 28-03-15

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:53

Ik betaal 150 kale huur. Daarvoor worden ze wel binnen en buiten gezet en wordt er gevoerd. Verder dus alles zelf regelen, hooi, vlas, voer en mesten. In de nacht op stal en overdag op de paddock. In de zomer keuze om op het land te zetten. Alles is bespreekbaar, dat is mij ook veel waard!

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:57

xsensibel schreef:
Jeetje ik moet écht verhuizen… Mijn paard staat aan de rand van Rotterdam.

Ik betaal voor mn box inclusief gebruik van de faciliteiten

De faciliteiten;

Binnenbak 20x60
Buitenbak 20x60
2 longeerbanen
Overdekte molen
Paddocks
Weidegang
Vitafloor
Dan komt er geld bij voor mn buitenluik, weiland & trailer en soms nog voor buiten zetten. Ligt eraan of ik gebruik maak van deze service..

Dan kom ik op €400/450 in de maand uit.

Het is een fijne stal maar ik zou graag zoveel andere dingen willen. Paard meer buiten in de winter, beter ruwvoer beleid.. maar het is zó lastig hier in de omgeving… :(


Tell me about it.

Ik betaal rond 550 met buitenzetten door de week. En er is zo veel dat ik zou willen veranderen. Maar misschien moet ik gewoon verhuizen naar de andere kant van het land. Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:17

Hier 325 euro per maand per paard. Ze staan 24/7 buiten in een grote paddock paradise (bijna 4 ha), krijgen onbeperkt Duits kruidenhooi uit hooinetten, 2 grote schuilstallen en meerdere beschutte/overdekte voerplekken. De track is helemaal gekeerd en opgehoogd (en er wordt zand bijgestort wanneer nodig) dus nooit modder.

Verder een binnenbak, buitenbak, longeercirkel, toilet en kantine. Mooie uitrijmogelijkheden. En iedere dag wordt alles uitgemest.

Het is verder volpension, op het voeren van krachtvoer aan je eigen paard na. Dit wordt wel door stal verstrekt, maar eigen voer mag ook.

Erg tevreden hier en ik begrijp de prijs ook zeker :)

Sharnelle

Berichten: 19
Geregistreerd: 03-06-20
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:23

Ik betaal maandelijks €460.

Mijn paard staat het hele jaar op de wei en word het hele jaar buitengezet en binnengehaald.
Stal word dagelijks gemest en 1x per week leeggehaald.
Ik voer eigen brok en daar krijg je dan korting voor op je stalprijs maar je kan ook gewoon brok laten voeren vanuit stal.
4 keer per dag kuil, standaard 3 maar ik heb een extra kuilbeurt(tegen betaling).
Dekens af/op of beschermers om/af hoef je niks extra's voor te betalen.

We hebben:
ruime binnenboxen met luik 3.50 x 3.50
20 x 40 binnenbaan
20 x 60 buitenbaan
65 x 45 springtuin
galoppeerbaan (800 meter)
longeerton overdekt
longeerton buiten
stap- drafmolen overdekt
wasplaatsen met warm & koud water
8 poetsplaatsen
Solarium (tegen betaling)

De rijbanen en de longeerton buiten hebben een eb en vloedbodem.

Mijn paard is zo onwijs opgeknapt sinds we hier staan. Daar betaal ik dan graag meer voor.

funnypony11
Berichten: 857
Geregistreerd: 02-10-15

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:33

Ik betaal 315 euro per maand, omgeving Breda

Hiervoor heb ik:
Voor de mens:
- Binnenbak 20x40
- Buitenbak 40x80 (gok ik)
- Springbak buiten 20x40
- Western bak buiten 20x40
- overdekte grondwerk bak 15x25 (ook een gok)
- overdekte stapmolen
- 2 longeerbakken

Voor mijn pony:
- 24/7 op paddock + weide + grote overkapping, in een kudde op 5 hectare
- 24/7 hooi uit grote hooiruiven met net
- stal indien noodzakelijk

JeeBee

Berichten: 266
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:26

Momenteel betaal ik nog €235,50 per maand, maar dat wordt per 1 januari verhoogd naar €280 per maand. Ik sta op een manege/pensionstal. Hij staat overdag in een groep van +/- 14 paarden buiten op de track.

De volgende diensten krijg ik ervoor terug:
- Binnen en buiten zetten
- Box van 3x3m
- Elke avond wordt zijn hooinet gevuld voor de nacht
- Stal wordt om de dag opgestrooid en 1x per week compleet leeg gehaald
- Officieel 1kg brok per dag. Echter geef ik mijn eigen voer (laat ik binnenkort elke dag voeren).
- Hij staat +/- 8 uur buiten op een track met verschillende voerplekken (1 tot 2x per dag worden de hooinetten gevuld), een overkapping om te kunnen schuilen, een waterpoel, een zandheuvel en zo nu en dan een weilandje open (zomer bijna elke dag)
- Kosten jaarlijkse entingen en mestonderzoeken zitten erbij
Mestonderzoek doe ik tegenwoordig zelf via Worm&Co, omdat er eerder een keer een besmetting met bloedworm is gemist.

De faciliteiten:
- Binnenbak 20x60 (waarvan stuk van 20x20 afgezet is als longeerbak)
- Buitenbak 20x60 (geen hele goeie kwaliteit bodem en geen verlichting, dus praktisch alleen in de zomer te gebruiken)
- Poetsplaats
- Wasplaats met koud water (al wordt het soms ook lauw, maar er is geen mengkraan aanwezig)
- Zadelkast
- Toilet

Het is een manege, dus de rijbanen zijn op bepaalde tijden bezet. Dit is op zich te doen met goede planning.
Ze blijven ook bezig met de track aan te passen. Dat is fijn aangezien er ook een groep paarden 24/7 buiten staan. Ook doen de pensionklanten hier veel voor. o.a. poep opruimen, kruidentuintje aangelegd en een muurtje van wilgentakken gemaakt.

Natuurlijk zijn er wat dingetjes wat ik beter zou willen zien, vooral nu die prijs omhoog gaat. Maar dat wordt binnenkort besproken met de eigenaar. Hun motto: In overleg is veel mogelijk. We zullen dat eens op de proef gaan stellen :o

Verder een hele gezellige groep pensionklanten. Er wordt regelmatig gevraagd om met een groepje een buitenritje te doen en er worden gezamenlijke dingen georganiseerd (zoals laatst een paardenweger langs laten komen en een schriktraining gedaan).

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:41

Ik ben echt jaloers op sommige prijzen en verbaas me over sommige andere prijzen.

Hier 350 in de maand en per 1 nov 380 in de maand

Voor mij de belangrijkste reden om hier te staan:
- Recht aan het bos met prachtige uitrijmogelijkheden. Alhoewel ik in Drenthe woon is dat dus maar moeiljik te vinden.

Verder:
- Box 4x4 met buitenluik
- Apr - nov/dec weidegang (ca 1 ha met 6 of 7 paarden)
- Winter uurtje op de paddock (heel beperkt dus)
- Ma tm vr binnen/buiten zetten (Weekend regelen we in t weideseizoen onderling)
- Uitmesten (behalve zondag)

- Kleine binnenbak van 18 x 38 waarin je ook mag losgooien en longeren
- Grote binnenbak van 30 x 60
- Beide binnenbakken hebben fijne bodems en een sproeisysteem
- Buitenbak van 45 x 70 met eb en vloed bodem
- Wasplaats warm/koud
- Poetsplaatsen
- Stapmolen mogelijk tegen meerprijs
- Er staat altijd oefenparcours, daar komen ook mensen van buiten naartoe (heb ik niks aan, maar voor sommige mensen groot pluspunt)

eukje

Berichten: 329
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:32

miccamaaike schreef:
Ik ben echt jaloers op sommige prijzen en verbaas me over sommige andere prijzen.

Hier 350 in de maand en per 1 nov 380 in de maand

Voor mij de belangrijkste reden om hier te staan:
- Recht aan het bos met prachtige uitrijmogelijkheden. Alhoewel ik in Drenthe woon is dat dus maar moeiljik te vinden.

Verder:
- Box 4x4 met buitenluik
- Apr - nov/dec weidegang (ca 1 ha met 6 of 7 paarden)
- Winter uurtje op de paddock (heel beperkt dus)
- Ma tm vr binnen/buiten zetten (Weekend regelen we in t weideseizoen onderling)
- Uitmesten (behalve zondag)

- Kleine binnenbak van 18 x 38 waarin je ook mag losgooien en longeren
- Grote binnenbak van 30 x 60
- Beide binnenbakken hebben fijne bodems en een sproeisysteem
- Buitenbak van 45 x 70 met eb en vloed bodem
- Wasplaats warm/koud
- Poetsplaatsen
- Stapmolen mogelijk tegen meerprijs
- Er staat altijd oefenparcours, daar komen ook mensen van buiten naartoe (heb ik niks aan, maar voor sommige mensen groot pluspunt)


Dat zou voor ons echt de perfecte stal zijn: grote boxen, direct aan het bos en een springparcours voor mijn man! En ook voor dat geld...
En ook nog eens in Drenthe....zouden we heel graag naar toe verhuizen.

Wil je mij misschien per PB laten weten waar je staat? :o

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:47

€275 per maand voor volpension

3x basisbrok per dag, ander voer moet je zelf klaar zetten
6x voordroog van eigen land
Binnen/buiten zetten
Hele dag buiten
Zandpaddocks en in de zomer halve dag op het gras (geen groot weiland)
Elke dag uitmesten ('s ochtends wordt er gemest en in de avond worden nog een keer de drollen weggehaald)
Keuze uit stro, zaagsel of vlas
Wasplaats met warmwater
Boxen 3,5x3,5 met binnen en buitenluik
Geïsoleerde lichte stal
Toilet en kantine met thee, koffie en koekjes
Overdekte stapmolen
Longeercirkel
Eb en vloed buitenbaan 25x50m
Incl trailerstalling (niet overdekt)

Een keer deken wisselen, springschoenen om doen, paard klaar zetten voor de hoefsmid, paard in de stapmolen zetten etc is allemaal geen probleem. Grootste pluspunt: maar 10 pensionklanten dus rust op stal.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:55

€260,- in de winter en €280,- €290,- in de zomer.
Een "Doe het zelf stal "

Een 20 x 60 buiten baan.
Longerbak.
3 paddocks waar je je paard in kan zetten.
Zelf mesten
Zelf Voerdienst 1 x in de week
Zelf Buiten of binnen zetten van paarden 1 a 2 x in de week.
Ruime boxen.
Goed hooi / kuilgras
Goed stro.
Eigen keuze van voer. (zelf klaar zetten voor de voerdienst)
Stapmolen overdekt
Wc.
Warm en koud water
Camerabewaking
Grote kast
Trailer plaats (indien je een trailer hebt)
In de zomer uitgebreid weide gang. ( snachts binnen)
In de winter 2 x per dag buiten in de paddock.

Benzz
Berichten: 2891
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:31

BoktVerlaten schreef:
Plijnaar is 800 inclusief training van je paard. Dat vind ik ook geen gekke prijs. Gewoon volpension is 580. Ook niet weinig maar wel een logische prijs voor wat ze bieden en de omgeving waar ze zitten.
Ik sta op de Watertoren en die zit ook in de hogere prijsklasse maar ik heb nog nooit iets aan te merken gehad op stalmanagement, veiligheid, voer oid. En dat is me heel veel waard. Op veel stallen wordt er nu bezuinigd op hoeveelheid voer, hooi of uitmesten en onderhoud. Dan heb ik liever dat ik een realistisch bedrag betaal waar de ondernemer ook mee uit kan dan dat mijn paarden lijden onder bezuinigingen.

Nee, bij Plijnaar betaal je altijd 800 euro. De website is al jaren niet meer geupdate. Die 800 is zonder training, maar ze staan altijd klaar als je niet kan en dat kost niets extra. Paarden staan er fantastisch bij, geen stal in deze regio die tegen deze stal opkunnen. En als je echt doorrekend wat een paard kost, kom je bij dit soort bedragen, want de eigenaar moet ook gewoon een fatsoenlijk uurloon krijgen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:48

800 euro? :wow: komt je paard dan wel veel buiten? Gouden bordjes *D
Handmatig voeren hap voor hap _O- heb er niks op tegen hoor! Als ik me dan bedenk dat ik hier een hele kudde voor zou kunnen houden.
Vraag me wel oprecht af wat voor mensen zo'n stal aantrekt :) ik zou op zoiets gewoon willen gaan kijken voor de nieuwsgierigheid. :=

Zelf, in gemeente loon op zand,
160 voor een Spaanse e pony/klein paard.
130 voor 2 shetten (65 pp)

Bij die 160 zit binnen en buiten zetten bij, opstrooien en voeren.
In overleg doet ie iets extra's maar in principe is de rest voor jezelf.
Mesten etc etc
Zoiets vind je nergens voor die prijs meer. Er is een buitenbak en km verderop rijd je de bossen en duinen in.

De 130, weiland met verschillende hoekjes en dingetjes waar ze op vooruit kunnen. En hooi zit erbij.
Zelf allemaal bijhouden :j hij brengt wel hooi en als er iets is helpt hij.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:51

Ik betaal €65 per maand. Zit hooi/kuil bij in.
Ik huur een stukje land bij een boer en doe alles zelf. Heb zelf het landje moeten omheinen en voorzien van stroomdraad etc. Zelf de schuilcontainer en zadel/tuinhuis gekocht. Ik doe dus ook zelf alle verzorging. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en schoonvader die ook een deel van de verzorging doen, vooral in de winter als het vroeg donker is.

Het enige dat bij de prijs in is, is hooi/kuil. Dat is er altijd voor de koeien en schapen dus daar mag ik altijd van pakken.

Voordeel van deze plek is dat ik op 5 minuten( nu 10 aangezien mn oma niet zo hard meer gaat) stappen van het bos zit. Echt een top plek voor mij.

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 20:58

LukieBradley schreef:
800 euro? :wow: komt je paard dan wel veel buiten? Gouden bordjes *D
Handmatig voeren hap voor hap _O- heb er niks op tegen hoor! Als ik me dan bedenk dat ik hier een hele kudde voor zou kunnen houden.
Vraag me wel oprecht af wat voor mensen zo'n stal aantrekt :) ik zou op zoiets gewoon willen gaan kijken voor de nieuwsgierigheid. :=

Zelf, in gemeente loon op zand,
160 voor een Spaanse e pony/klein paard.
130 voor 2 shetten (65 pp)

Bij die 160 zit binnen en buiten zetten bij, opstrooien en voeren.
In overleg doet ie iets extra's maar in principe is de rest voor jezelf.
Mesten etc etc
Zoiets vind je nergens voor die prijs meer. Er is een buitenbak en km verderop rijd je de bossen en duinen in.

De 130, weiland met verschillende hoekjes en dingetjes waar ze op vooruit kunnen. En hooi zit erbij.
Zelf allemaal bijhouden :j hij brengt wel hooi en als er iets is helpt hij.



Paard wordt gevoerd met mes en vork en krijgt een servertje om denk ik? Zodra het gepoept heeft wordt de drol DIRECT weggehaald. Er komt goud water uit de kraan?

Nee ff zonder gekkigheid, ik vind dat te bizar voor woorden..

Benzz
Berichten: 2891
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:02

Siersma schreef:
Ik betaal €65 per maand. Zit hooi/kuil bij in.
Ik huur een stukje land bij een boer en doe alles zelf. Heb zelf het landje moeten omheinen en voorzien van stroomdraad etc. Zelf de schuilcontainer en zadel/tuinhuis gekocht. Ik doe dus ook zelf alle verzorging. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en schoonvader die ook een deel van de verzorging doen, vooral in de winter als het vroeg donker is.

Het enige dat bij de prijs in is, is hooi/kuil. Dat is er altijd voor de koeien en schapen dus daar mag ik altijd van pakken.

Voordeel van deze plek is dat ik op 5 minuten( nu 10 aangezien mn oma niet zo hard meer gaat) stappen van het bos zit. Echt een top plek voor mij.

Het kan niet uit voor dat geld. Dus het kost de boer geld en je paard zijn darmen zullen niet blij zijn met kuil wat voor koeien en schapen is.

Als je een sportpaard al goed wil voeren ben je al rond de 130 euro aan hooi kwijt per maand. Als je het heel groot kunt inkopen zal het iets goedkoper kunnen. En dan praat ik nog niet over stro, energie, onderhoud rijbanen, uurloon, krachtvoer.

Siers83

Berichten: 7358
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:05

Benzz schreef:
Siersma schreef:
Ik betaal €65 per maand. Zit hooi/kuil bij in.
Ik huur een stukje land bij een boer en doe alles zelf. Heb zelf het landje moeten omheinen en voorzien van stroomdraad etc. Zelf de schuilcontainer en zadel/tuinhuis gekocht. Ik doe dus ook zelf alle verzorging. Gelukkig heb ik een hele lieve vriend en schoonvader die ook een deel van de verzorging doen, vooral in de winter als het vroeg donker is.

Het enige dat bij de prijs in is, is hooi/kuil. Dat is er altijd voor de koeien en schapen dus daar mag ik altijd van pakken.

Voordeel van deze plek is dat ik op 5 minuten( nu 10 aangezien mn oma niet zo hard meer gaat) stappen van het bos zit. Echt een top plek voor mij.

Het kan niet uit voor dat geld. Dus het kost de boer geld en je paard zijn darmen zullen niet blij zijn met kuil wat voor koeien en schapen is.

Wat goed dat jij precies de situatie weet en dus ook precies ziet wat ik voer. Volgens mij had ik het ook over hooi? En ik noem ronde balen ook kuil. Ook als het zo droog is dat het bijna hooi is. Die balen verkoopt ie aan meer paardenmensen trouwens. En ja, als het niet uit kan, kan ik niks aan doen. Dit is de prijs die we toen afgesproken hebben

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:06

Onze stal is dit jaar al twee keer duurder geworden, in totaal +40 euro. Betaal nu 325 euro.
Daarvoor krijg ik:
- Vol pension
- Groepsstal met 3 paarden met ruime uitloop (Paddock)
- Zo goed als 24/7 hooi
- Van mei tot november enkele uren per dag weidegang (geregeld door stal)
- Er mag bijgevoerd worden met brokken voorzien door stal maar aangezien het een Groepsstal is moet je dat wel zelf doen
- Binnenbak
- Buitenbak zonder verlichting/drainage/sproeiers dus voor mij enkel goed voor longeren/grondwerk
- Overdekte longeercirkel
- Wasplaats met warm water
- Stapmolen die niemand ooit gebruikt
- Zadelkast

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:10

Ik betaal 465 euro per maand.

1x overdekte rijbaan van pakweg 20 bij 60 (kan iets groter zijn)
1x binnenbak van 20 bij 40
2x buitenbak van 20 bij 60
2x longeerbanen (1tje moet nog omheind worden)

Direct aan het bos, en met 1 huis ertussen, naast een rij-vereniging.

2x per dag worden de drollen verwijderd en de box recht getrokken. 1x per week gaat de hele stal eruit.

Diverse maten boxen, sommige zelfs met uitloop. Behalve de uitloop boxen zijn alle boxen even duur. De pony boxen hebben zeer veel sociaal contact omdat de dieren over de wand heen kunnen met hun hoofden en dus bij de buurman/buurvrouw kunnen komen.

De manegedieren en de pensiondieren zijn tegenwoordig gescheiden en dat zorgt voor meer rust. Een ruime zadelkamer, al gaat deze waarschijnlijk binnenkort op de schop.

Inclusief brok en hooi (bijna onbeperkt door middel van voerruif en netten, wat binnenkort vervangen gaat worden door een overdekte hooiruif waar 1 grote baal op kan)
2x per dag wordt er brok gevoerd en 3x per dag ruwvoer, en het doel is de voerruif in de stal altijd gevuld te hebben.

Koud + warm spuitplaats en een solarium op muntjes (warm water spuitplaats wordt verplaatst as we speak)

17 paddocks op 50 paarden, bijna elk pony/paard staat met een ander (worden nog flink aangepast, oa beter ingedeeld, meer paddocks, of groter gemaakt voor grote groepen dieren zodat ze de hele dag naar buiten kunnen)

Doordeweeks inclusief binnen en buitenzetten. In het weekend moeten wij dit zelf regelen.
Hetzelfde geld voor mesten en voeren op de paddock.

Paarden staan op zaagsel. Stro is mogelijk maar dat mag je zelf dan regelen. Dat is eruit gehaald.

We hebben een trainingsmolen maar daar is geen abbo meer voor.


De stal is in de zomer verkocht en de nieuwe eigenaar is heel veel dingen aan het aanpassen. Dus het veranderd flink, maar tot nu toe gaat het wel naar mijn smaak. Hoop alleen dat ze snel een nieuwe plek hebben voor de warm water spuitplaats.... De oude is weer terug verbouwd naar een box...En ergens hoop ik op grote kluizen met de mogelijkheid de tuig erin op te slaan en niet meer op de zadelsteunen in de gemeenschappelijke zadelkamer. Is toch weer een slot extra wat open gebroken moet worden bij diefstal.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:10

240, volpension, weide met schuilstal. Onbeperkt hooi en 2 voederbeurten voor krachtvoer. Buitenbak, zadelkamer, poetsplaats, douche en vooral veel buitenritmogelijkheden. Ze wordt ook uit de wei geplukt en teruggebracht als de smid komt, daar ze mee in de roulatie van de stalsmid zit. Rekening van smid is apart. Ontworming ook. Trailer staat gratis.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:12

@cinnepin, ik hield me nog in maar had wel die gedachtes _O-
Wil alleen niemand voor de neus stoten.
Prijs is zo ongeveer al mijn vaste lasten per maand _O-

@benzz onze stalhouder of eigenlijk beide maken ook geen winst hoor.
Ze doen mensen een plezier in hun hobby.
En als die prijs is afgesproken dan is dat zo.
Sommige gunnen gewoon iemand nog iets.
Toen op mijn vorige stal nog koeien stonden kon ik daar ook voer van pakken "want dat voelde ie toch niet voor 1 paard" Ja nou prima toch als hun dat zo zien :)

Benzz
Berichten: 2891
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:31

LukieBradley schreef:
@cinnepin, ik hield me nog in maar had wel die gedachtes _O-
Wil alleen niemand voor de neus stoten.
Prijs is zo ongeveer al mijn vaste lasten per maand _O-

@benzz onze stalhouder of eigenlijk beide maken ook geen winst hoor.
Ze doen mensen een plezier in hun hobby.
En als die prijs is afgesproken dan is dat zo.
Sommige gunnen gewoon iemand nog iets.
Toen op mijn vorige stal nog koeien stonden kon ik daar ook voer van pakken "want dat voelde ie toch niet voor 1 paard" Ja nou prima toch als hun dat zo zien :)

Koeienvoer is heel slecht voor paarden, dus prima dat ze dat niet voelen, dat paard voelt dat wel!

Als ik kwaliteit verwacht van een eigenaar van een pension, en dus ook veel kennis, dan dient dat betaald te worden. Ik word ook betaald voor mijn kennis in mijn vakgebied. Zou mij dan ook zeer schuldig voelen als alles maar gratis moet zijn. Maar ja, dat is de Nederlandse standaard, zo goedkoop mogelijk en kwaliteit nul.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoeveel betaal jij aan pensiongeld en wat krijg je ervoor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 21:49

Je hebt voer en je hebt voer natuurlijk. ;) ik weet echt wel wat ik deed :') niet alles is gelijk slecht