Ervaring electrische kruiwagen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 11:00

Kruiwagen komt toch eerder. Het model zonder wielen dat ik besteld had was niet meer op voorraad. Nu krijg ik een andere Zipper(met hele kleine steunwielen, maar die moeten er dan af) en een betere accu (lithium ipv lood) voor hetzelfde geld geleverd. Fijne service is dat!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 23:44

BusyMissy schreef:
Kruiwagen komt toch eerder. Het model zonder wielen dat ik besteld had was niet meer op voorraad. Nu krijg ik een andere Zipper(met hele kleine steunwielen, maar die moeten er dan af) en een betere accu (lithium ipv lood) voor hetzelfde geld geleverd. Fijne service is dat!


Ik kreeg gister ook zo'n zelfde telefoontje

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:01

Nou dit had ik veel eerder aan moeten schaffen. Wat een verademing.
Ik had de kruiwagen volgeladen met lekker zware natte mest en ik heb het slechtste deel op de wei uitgezocht om overheen te rijden. Daar is het echt blub. Normaal heb ik 2 adempauzes nodig om daar doorheen te komen. De kruiwagen gaat dan ook echt langzamer maar blijft er rustig doorheen trekken. Echt fantastisch.
https://youtu.be/6CGPoimeeDc
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen Naskur (en alle anderen)! Ik wist niet eens dat er zoiets bestond, ben er erg blij mee en hoop dat hij het goed blijft doen, dan schaf ik voor de winter nog een tweede aan.

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:05

Je filmpje staat op prive (en ik ben reuze benieuwd hoe ging)

Naskur11

Berichten: 55
Geregistreerd: 01-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:41

Wat fijn dat je er blij mee bent *\o/* *\o/*

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:44

Is hij nu wel zichtbaar?

hortensia
Berichten: 59
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:51

ja, ik kon hem kijken

weslyjune

Berichten: 696
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Het Noorden van het Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 18:51

Zo, je hebt hem inderdaad goed uitgetest, wat gaat hii makkelijk door die blubber! Ik ben helemaal jaloers

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-23 23:47

He super dat je er zo blij mee bent, hij trekt er idd goed doorheen. Hoe lang ben jij, zie dat je niet helemaal rechtop loopt?

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 01:04

Ik heb sinds twee weken een zĂ­per. Ik zat ermee dat het uitmesten van de wei en daarna tegen een loopplank op lopen veel te zwaar was voor mij. Ik heb de versie met de kleine steunwieltjes. Op het harde kan hij zo rijden, in de wei til ik hem even van de grond. Ik heb anderhalf jaar getwijfeld vanwege toch best een groot bedrag, maar het nu toch maar gedaan. Ik ben er zo blij mee! Had ik veel eerder moeten doen!

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 01:55

whoopie schreef:
He super dat je er zo blij mee bent, hij trekt er idd goed doorheen. Hoe lang ben jij, zie dat je niet helemaal rechtop loopt?


Ik moest er even aan wennen dat ik niet meer hoef te duwen (filmpje was de eerste keer dat ik hem gebruikte)daardoor loop ik nog wat krom. Ik kan precies rechtop lopen ik ben 1,68m

Je kunt de wielen ook nog wat verder onderop zetten, dan wordt hij iets hoger. Maar ik had deze ook met kleine steunwielen ontvangen (omdat de versie zonder er niet meer was) maar daarvoor zitten er ijzeren plaatjes onder de kruiwagen gelast, waardoor de wielen niet helemaal onderop kunnen. Maar die kan ik eventueel nog wegslijpen.

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 08:44

Ok, dank je

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 09:36

Ik zou graag eens een kruiwagen uitproberen, woont er toevallig iemand in de buurt van Tilburg en zou ik eens mogen komen testrijden

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:40

Nee helaas ik niet. Ik zit in de achterhoek

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 09:46

whoopie schreef:
Ik zou graag eens een kruiwagen uitproberen, woont er toevallig iemand in de buurt van Tilburg en zou ik eens mogen komen testrijden

Ik woon in de buurt.Stuur maar even pb

whoopie
Berichten: 237
Geregistreerd: 29-08-06

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-23 10:13

O wat leuk, super ik stuur je later even een bericht.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:01

Hier is de Zipper binnengekomen voor het weekend en nu in elkaar gezet.

Gelijk de lak beschadigd toen mijn man hem in elkaar zette in de garage. Dus tip: leg er een kleed/deken onder.

In de gebruiksaanwijzing staan een aantal beperkingen die voir paardenmensen van belang zijn!

Hij mag niet gebruikt worden bij luchtvochtigheid boven de 70% en je moet hem beschermen tegen spatwater.
Oftewel: je kunt hem alleen gebruiken als het droog is, en hij moet binnen staan!

Het handvat met aan/uit knop en snelheidsregelaar is niet waterdicht.

Kan gebruikt worden met temperaturen tussen 5 en 40 graden en mag niet langdurig in volle zon staan.

Minimale temperatuur -10, dus Niet geschikt om met strenge vorst buiten te laten staan. (Vast slecht voor de accu/batterij)

Het snoer van de oplader is vrij kort. Een verlengsnoer is aan te raden bij hoog geplaatste stopcontacten.

Al met al vraag ik me af hoe duurzaam hij zal zijn bij het gebruik door onze stalgenoten.

Misschien was een duurder, robuuster merk als Mobarrow achteraf verstandiger geweest.

Zitten daar ook zulke beperkingen en waarschuwingen op? We gaan het zien.
Afbeelding

De bredere steunwielen komen deze week pas binnen.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-04-23 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:04

Ik heb een Duitse handleiding maar ik heb dat niet gelezen. Alleen dat je hem niet mag uitwassen met stromend water.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:09

Dubbel
Laatst bijgewerkt door joyce B op 10-04-23 20:11, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 20:11

Afbeelding

De andere informatie in gebruiksaanwijzing had ik nog niet op foto gezet. Maar hier staat duidelijk
"beschermen tegen regen en spatwater".

Je mag hem inderdaad ook niet afspuiten, zeker niet met hogedrukreiniger.

Naskur11

Berichten: 55
Geregistreerd: 01-08-19

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:06

Wij hebben plastic om het handvat en aan/uit knop gedaan zodat deze niet nat kan worden, nooit een probleem, gebruiken hem gewoon als het regent.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 21:30

Ook hier komt er binnenkort een elektrische kruiwagen. Wat is dan een betaalbaar goed alternatief voor de Zipper? Want ik sta regelmatig in de regen te mesten. En wat bedoelen ze met buiten staan? In de schuur wordt het ook gewoon -10. En onder de 5 graden moet ik ook gewoon mesten.

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 22:41

Naskur11 schreef:
Wij hebben plastic om het handvat en aan/uit knop gedaan zodat deze niet nat kan worden, nooit een probleem, gebruiken hem gewoon als het regent.


Heb je een foto van hoe je plastic om de aan en uit knop hebt gedaan?
Ik verwacht niet dag hij bij het eerste beste spatje de geest geeft. Maar de fabrikant moet toch wat om zichzelf in te dekken natuurlijk

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 00:30

Lughnassadh schreef:
Ook hier komt er binnenkort een elektrische kruiwagen. Wat is dan een betaalbaar goed alternatief voor de Zipper? Want ik sta regelmatig in de regen te mesten. En wat bedoelen ze met buiten staan? In de schuur wordt het ook gewoon -10. En onder de 5 graden moet ik ook gewoon mesten.


In de handleiding staan gewoon de getallen en waarschuwingen. Mijn eigen conclusie is dus dat ik hem Bij strenge vorst dus in vorstvrije garage moet zetten ipv onder het afdak buiten bij -10.

Dat zal te maken hebben met de accu fie leeg raakt met vorst. Dat kun je met auto's ook sneller hebben. En met je telefoon. Die kunnen niet goed tegen extreme kou.

Extreme hitte kan ook niet vanwege de batterij/accu.

Mijn man zei inderdaad ook al: plastic (zakje) om dat handvat doen e dicht tapen.

Naskur11

Berichten: 55
Geregistreerd: 01-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 07:58

pluisje88 schreef:
Naskur11 schreef:
Wij hebben plastic om het handvat en aan/uit knop gedaan zodat deze niet nat kan worden, nooit een probleem, gebruiken hem gewoon als het regent.


Heb je een foto van hoe je plastic om de aan en uit knop hebt gedaan?
Ik verwacht niet dag hij bij het eerste beste spatje de geest geeft. Maar de fabrikant moet toch wat om zichzelf in te dekken natuurlijk


Zal ik vanmiddag even maken.