Ervaring electrische kruiwagen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ttranch

Berichten: 31
Geregistreerd: 19-01-22
Woonplaats: Hulshorst

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:26

@Mariska hoe bevalt hij tot nu toe? Hoe vaak moet je opladen en behoudt ie power bij gebruik? Heb je het idee dat het voldoende solide is?

Wij hebben al jaren een mobarrow maar dan zonder kiepfunctie, ding is niet kapot te krijgen maar we willen wel een upgrade. Ideaal hoor, scheelt enorm en ook met tegen de mesthoop opduwen. De mensen van de mobarrow geven echt super service, maar goed hebben er ook nooit wat mee. Een keer had de jaarling de hendel gesloopt, maar dat kon vrij simpel zelf vervangen worden. Wij willen echt niet meer zonder!

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 18:41

ttranch schreef:
@Mariska hoe bevalt hij tot nu toe? Hoe vaak moet je opladen en behoudt ie power bij gebruik? Heb je het idee dat het voldoende solide is?

Ben er nog steeds heel blij mee. Grootste voordeel is dat er gewoon voor 4 á 5 kruiwagens aan stront in kan. Dus in plaats van steeds op en neer lopen ben ik in 1x klaar. Accu doet het super, nu ruim 1,5 week in gebruik, elke dag ca 20 á 30 minuten (niet constant rijdend natuurlijk) en accu is nog niet eens half leeg. Dus de rijtijd die ze aangeven klopt wel aardig denk ik. Qua constructie is de metalen bak mooi stevig en onderstel is mooi solide.

Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd komen kijken/ testen als je wil.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:59

Mariska_28 schreef:
ttranch schreef:
@Mariska hoe bevalt hij tot nu toe? Hoe vaak moet je opladen en behoudt ie power bij gebruik? Heb je het idee dat het voldoende solide is?

Ben er nog steeds heel blij mee. Grootste voordeel is dat er gewoon voor 4 á 5 kruiwagens aan stront in kan. Dus in plaats van steeds op en neer lopen ben ik in 1x klaar. Accu doet het super, nu ruim 1,5 week in gebruik, elke dag ca 20 á 30 minuten (niet constant rijdend natuurlijk) en accu is nog niet eens half leeg. Dus de rijtijd die ze aangeven klopt wel aardig denk ik. Qua constructie is de metalen bak mooi stevig en onderstel is mooi solide.

Ik weet niet waar je woont maar je mag altijd komen kijken/ testen als je wil.



Mooi te lezen dat hij zo goed bevalt. Op de website staat dat hij via oprijplaten op een aanhanger kan worden gereden. Ik ben benieuwd of hij ook een mesthoop kan oprijden via twee planken. Heb jij dat toevallig ook?

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:23

tjady schreef:
Mooi te lezen dat hij zo goed bevalt. Op de website staat dat hij via oprijplaten op een aanhanger kan worden gereden. Ik ben benieuwd of hij ook een mesthoop kan oprijden via twee planken. Heb jij dat toevallig ook?

Nog niet, maar geloof direct dat hij dat kan, motortje is goed sterk. Rijden hem een klein stukje de bult in, maar wil straks wel met platen iets omhoog anders wordt de bult zo groot.

Je moet vooral zorgen dat hij niet omvalt, hij weegt ruim 200 kilo.

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:09

Citaat:

Nog niet, maar geloof direct dat hij dat kan, motortje is goed sterk. Rijden hem een klein stukje de bult in, maar wil straks wel met platen iets omhoog anders wordt de bult zo groot.

Je moet vooral zorgen dat hij niet omvalt, hij weegt ruim 200 kilo.
Citaat:



Oké dat klinkt goed.

hwn
Berichten: 4701
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:55

Lijkt me wel handig, maar ik zou denk ik schrik hebben om op mijn oprijplank op te rijden, zou schrik hebben dat ik de kruiwagen laat vallen en dat de motor dan stuk is. Of is dat robuust? Beetje doemdenken natuurlijk, ik val nu ook niet van de plank (maar ik durf mijn kruiwagens nooit helemaal vol doen omdat ik schrik heb bij het oprijden). Maar vooral voor in de wei zou het handig zijn bij nat weer, nu kom ik er soms niet doorheen.

Mariska_28

Berichten: 10502
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:49

Hij kan denk ik wel wat hebben, je moet er gewoon goed voor zorgen dat je planken gelijk en stevig liggen. Dan zie ik geen problemen. Hier net weer uitgemest, bestrating in en rond de schuilstallen en het zandstuk. Waren denk ik zeker 4 gewone kruiwagens geweest, nu in 1x klaar.
En nee, ik heb geen aandelen ofzo :D

tjady

Berichten: 3460
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:56

Mariska_28 schreef:
Hij kan denk ik wel wat hebben, je moet er gewoon goed voor zorgen dat je planken gelijk en stevig liggen. Dan zie ik geen problemen. Hier net weer uitgemest, bestrating in en rond de schuilstallen en het zandstuk. Waren denk ik zeker 4 gewone kruiwagens geweest, nu in 1x klaar.
En nee, ik heb geen aandelen ofzo :D



Hij is momenteel nogal gewild, denk ik. Want ik zie dat hij nu uitverkocht is. Ik heb ook een mail gestuurd wat zij verwachten als hij een mesthoop op rijdt op rijplanken. Of hij dat kan.

wodan89

Berichten: 6
Geregistreerd: 16-05-16
Woonplaats: Gemert

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:58

Wij hebben de pro22 ook in gebruik. Bevalt uitstekend. Door de modder ging eerst wat minder maaar nu de bandenspanning verlaag naar 0.8 bar waardoor de banden breder worden en nu gaat het prima door modder en niet al te los zand

Fede_Marije
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:05

Afbeelding

Afbeelding
Stille meelezer hier, wat is jullie ervaring, zijn er electrische kruiwagens die door dit soort plassen/modder kunnen rijden ?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 10:19

FrNo schreef:
Grappig, en mooie reclame voor hun.

Ik zag trouwens dat de Zipper bij Hornbach in Duitsland alleen nog online te bestellen is. Gaat hard.



Ik heb er van de week een besteld. Wordt pas half december geleverd

FrNo
Berichten: 3659
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:11

Fede_Marije schreef:
[ [url=m/2YX4nh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8mRBJK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stille meelezer hier, wat is jullie ervaring, zijn er electrische kruiwagens die door dit soort plassen/modder kunnen rijden ?

Ik heb vandaag voor de eerste keer met de Zipper door de modder gelopen.
Je merkt wel dat hij iets spoor zoekt, maar gaat er wel doorheen. (Maar geen dus nog maar één rondje door een natte bak gelopen, nog niet echt ervaring dus. En ik had het idee dat hij iets minder hard ging dan zonder blub, maar je gaat toch niet hard lopen in de blubber, dus geen nadeel)


Dreamboy schreef:
FrNo schreef:
Grappig, en mooie reclame voor hun.

Ik zag trouwens dat de Zipper bij Hornbach in Duitsland alleen nog online te bestellen is. Gaat hard.



Ik heb er van de week een besteld. Wordt pas half december geleverd

Dat wordt nog even wachten.

Kon je die dan trouwens in Nederland laten afleveren?

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 21:36

FrNo schreef:
[ [url=m/2YX4nh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8mRBJK.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stille meelezer hier, wat is jullie ervaring, zijn er electrische kruiwagens die door dit soort plassen/modder kunnen rijden ?

Ik heb vandaag voor de eerste keer met de Zipper door de modder gelopen.
Je merkt wel dat hij iets spoor zoekt, maar gaat er wel doorheen. (Maar geen dus nog maar één rondje door een natte bak gelopen, nog niet echt ervaring dus. En ik had het idee dat hij iets minder hard ging dan zonder blub, maar je gaat toch niet hard lopen in de blubber, dus geen nadeel)


Dreamboy schreef:
FrNo schreef:
Grappig, en mooie reclame voor hun.

Ik zag trouwens dat de Zipper bij Hornbach in Duitsland alleen nog online te bestellen is. Gaat hard.



Ik heb er van de week een besteld. Wordt pas half december geleverd

Dat wordt nog even wachten.

Kon je die dan trouwens in Nederland laten afleveren?[/quote]

Nee, ik woon in Duitsland

FrNo
Berichten: 3659
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 07:56

Ah, duidelijk. Want ik meende dat je ze alleen bij de Hornbach in je eigen land kon bestellen. Wat je dus ook doet.

JameyDL

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 12:06

Ik weet niet heel veel over het hele topic elektrische kruiwagens maar weet wel dat Feline van Felinehoi een elektrische kruiwagen heeft van een bepaald merk en dat hij geshowed was dat hij heel goed door modder en waterplassen heen kon. Volgens mij is dit de video https://www.youtube.com/watch?v=G0fGcMOxzSg

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:46

JameyDL schreef:
Ik weet niet heel veel over het hele topic elektrische kruiwagens maar weet wel dat Feline van Felinehoi een elektrische kruiwagen heeft van een bepaald merk en dat hij geshowed was dat hij heel goed door modder en waterplassen heen kon. Volgens mij is dit de video https://www.youtube.com/watch?v=G0fGcMOxzSg


Dat is een hele grote met vier wielen. Daar hangt een heel mooi prijskaartje aan.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:36

JameyDL schreef:
Ik weet niet heel veel over het hele topic elektrische kruiwagens maar weet wel dat Feline van Felinehoi een elektrische kruiwagen heeft van een bepaald merk en dat hij geshowed was dat hij heel goed door modder en waterplassen heen kon. Volgens mij is dit de video https://www.youtube.com/watch?v=G0fGcMOxzSg


Wij hebben het grote broertje van deze, de bravo mobarrow equerry.
Afgezien van een hoop ellende met het gashendeltje is het een fijn ding. Rijdt met een volle bak door nattigheid en modder.

Dreamboy

Berichten: 2432
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 15:41

Dreamboy schreef:
FrNo schreef:
Grappig, en mooie reclame voor hun.

Ik zag trouwens dat de Zipper bij Hornbach in Duitsland alleen nog online te bestellen is. Gaat hard.



Ik heb er van de week een besteld. Wordt pas half december geleverd



Ik krijg nu een mail dat hij tussen 20-10 en 23-10 geleverd wordt *\o/* . Heb ik er deze winter ook nog wat aan.

FrNo
Berichten: 3659
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 16:16

Dat is fijn Dreamboy. Mooie meevaller.

Fede_Marije
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:02

Dank jullie wel voor het meedenken!
Ik zit zelf inderdaad te kijken naar de pro-22 of de bravo Mobarrow. Goed om te weten dat de bravo Mobarrow equerry door de modder gaat!

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Ervaring electrische kruiwagen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 09:50

Wij hebben sinds een aantal maanden de grote mobarrow en wat een fijn ding is dat! Hij gaat enorm goed door modden en nattigheid heen, hier loopt ie vooral vast is heel droog los zand, dan heeft ie wat hulp nodig om vooruit te komen. Modder en nattigheid, zelfs helemaal vol met natte mest en zand, is geen enkel probleem.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:06

Ik had de zipper donderdag besteld en kon hem vandaag al ophalen bij de Hornbach. Had hem daar laten bezorgen, want ik ben vrijwel nooit thuis, en dan zit de supermarkt weer met zo’n enorm pakket :')

Net in elkaar gezet en van de week even testen. Wel jammer dat de bak zo klein is. Zit er aan te denken om er een grotere (plastic) bak op te zetten. Maar eerst maar eens kijken of hij bevalt en dat dat de moeite waard is.
Dit is maar 75 liter en de gewone zijn 100 liter, dus dat scheelt 25%.

FrNo
Berichten: 3659
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:17

Ja, de bak van de Zipper is vrij klein.
Ik heb een paard (eigenlijk nog net een E pony) en een minishet. Voor mij is het voldoende.

Wat in een voordeel is, met grote steunwielen; als je bv de wei in of uit wil, je zet de kruiwagen recht ervoor, doet de poort open, houdt alleen de gashendel even omlaag en de poort kan weer dicht. Met een andere kruiwagen niet je ter handen vrij maken om de kruiwagen te verzetten.
Dit is ook makkelijk met uitmesten als er drollen ca een a twee meter uit elkaar liggen.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:12

Ik heb evt een zipper elektrische kruiwagen te koop. Zo goed als nieuw, 2 keer gebruikt.
Maar ik heb binnenkort waarschijnlijk geen toegang meer tot netstroom, dus dan wordt opladen lastig. Is evt deze week nog op te halen :)

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 07:16

Fede_Marije schreef:
Dank jullie wel voor het meedenken!
Ik zit zelf inderdaad te kijken naar de pro-22 of de bravo Mobarrow. Goed om te weten dat de bravo Mobarrow equerry door de modder gaat!


En heb je al 1 gekocht? Wij hebben veel pech gehad met de bravo mobarrow en sinds gisteren de pro22
Hopelijk daarmee geen problemen meer. En hoewel de bak iets kleiner is lijkt me de kiepfunctie geweldig.