het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 07:55

Normaal heb ik 1 dag weekend, nu ivm koningsdag en vakantie van de kinderen 3 dagen op rij, wat een luxe
vanmiddag maar de muren verven bij mijn zoon. geen idee wat die kinderen doen maar ik heb gewoon stukken uit d emuur en voetstappen tot halverwege de muur. Zijn ze snachts spiderman of zo?

ook wil ik erg graag een extra afdakje, twijfel alleen over de maten. Overdag heb ik de stallen vaak dicht, ze gebruiken die als pis en poepplek alleen met regen willen ze graag droog staan. nu prokken ze zich met 3en onder de overstekken van de stallen en de merrie staat vaak bij een bosje naast de omheining wat nu helaas uitgdund word.
op die plek wil ik wat bouwen, achterwand worden die fruitboompalen waar ik ook de schuttingen van gemaakt heb, dak denk ik golfplaat? Ik heb nog een afdak bij de poetsplek met damwand en daar staan ze niet graag onder met regen.
3 x 6 of smaller en dan 7.5 x 2 of zo? Is alleen voor de regen, heb diverse boompjes nu, schaduwplekken zijn er ook steeds meer en snachts hebben ze hun stal. of moeten ze zich niet zo aanstellen en is weer een schuilplek te overdreven

DuoPenotti

Berichten: 29802
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:21

Lynn paar dagen vrij en druk aan de klus :)
Haha, dat zou je dan bijna zeggen.

En wat fijn dat de pony nu beter gaat, hopelijk blijft het zo.

@Hutcherson
Klinkt als mooi spandatje hebt gekocht, ga je vast veel plezier van hebben.
En wat naar als je zulk hooi krijgt, gelukkig nu ander.

@Belker wat goed dat je hem de eerste dag niet hebt gestart.
Jammer, maar wel goed.
Fijn dat het de dag daarna dus wel goed ging.


Hier groeit het gras echt flink.
Ook in de wei voor het hooien.
Anders bloten we vaak begin januari nog een keer, maar dat kon nu niet.
Dus staat al echt lang.
Benieuwd wanneer de aar er in schiet.
De grond is ook weer goed droog. Richting sloot vast nog niet, maar daar komen we nu niet.
Daar waar de paarden lopen wel. En wat ze van de winter kapot hadden gelopen is ook weer bij getrokken.

Vanmiddag naar een ander, wat lichter, weidesleepje kijken voor Ryan.
Mag hijdaar wat vaker voor.

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 08:42

@LN, ik geloof niet dat ik iets extra's zou maken.
Zo te horen hebben ze opties zat dus ze moeten zich niet aanstellen :o

Die van mij zijn net zo, kunnen in de stal schuilen maar staan nu alledrie in de regen buiten.
Ze zoeken het maar uit :D

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:08

Ik heb besloten niet meer te investeren in mijn wei. Het leek wel alsof alleen de bomen langs de wei er nut van hadden, want het gras deed niets.

Hutcherson schreef:
Het vorige hooi gebruikte ik ook als bodembedekking, zo slecht was het.

Fijn dat je beter hooi hebt.... maar stoffig hooi als bodembedekking?? Niet vreemd dat ze gaan hoesten!

@belker: jammer van de wedstrijd, maar de beste oplossing.

@lyn: is hij niet aan het slaapwandelen ??
Ipv gewone damwandplaten kun je beter geïsoleerde platen nemen, dan hebben ze geen last van de (herrie van) de regen.

rover_
Berichten: 1366
Geregistreerd: 27-10-09

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:14

Wilde hetzelfde typen als DF. Golfplaten gaan ze waarschijnlijk niet onder staan, omdat het zo’n herrie maakt. Dat is dan zonde van de tijd en moeite. Lekker dat je 3 dagen vrij bent LN.

Balen van het hooi Karin, succes met zoektocht. Kan je voor de HB pony deel apart houden om te overbruggen? T is lastig om aan goed hooi te komen en afgelopen jaar merendeel ook nog hoog in suikers.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:13

Ik bedoelde zo`n vezelcement golfplaten, die heb ik op de stal ook. die maken minimaal geluid
Zo`n dunne plastice gaan te snel kapot.

Bij een HB`er kun je hooi 30 min van weken om suikers eruit te halen, doen ze op de kliniek ook

Ik heb net wat palen en draden aangepast en zo ook voor de reuzin een kleine uitloop voor de stal gemaakt en de slaapkamer is geverfd, nu nog zin maken om 2 te rijden. Aan het weer ligt het niet, schijnt een stralende zon hier.

manzano

Berichten: 23968
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:16

Vezelcement valt idd goed mee. Heb overigens ook al jaren doorzichtig kunststof zonder problemen.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:21

Ik heb die vezelcementplaten ook, maar vind ze nog best herrie maken en na een jaar of 10 breken ze érg makkelijk. Grote nadeel is ook nog dat áls je ze wilt afvoeren ze als 'asbest' verpakt moeten worden kompleet met formulieren etc anders kun je ze niet inleveren bij de gemeentestort.

manzano

Berichten: 23968
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:27

DubbelFun schreef:
Ik heb die vezelcementplaten ook, maar vind ze nog best herrie maken en na een jaar of 10 breken ze érg makkelijk. Grote nadeel is ook nog dat áls je ze wilt afvoeren ze als 'asbest' verpakt moeten worden kompleet met formulieren etc anders kun je ze niet inleveren bij de gemeentestort.


Oh dat laatste heb ik nog nooit mee gemaakt. Bij verschillende gemeentes niet.

Hutcherson

Berichten: 7381
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:45

rover_ schreef:
Wat goed Belker, gefeliciteerd!

Ideaal Joyce!

Haha Malenka dat is ook een manier, lekker voor hem.

Hier groet het gras hard, maar het is ook erg nat helaas. Dus nog geen gras gehapt. Ze zakken er zo doorheen. De afgelopen 8 jaar nog nooit gebeurd dat ze er zo laat op gingen. Ene paard is gevoelig voor HBV dus mijn paard zou dan voorlopig alleen gaan naast de paddock. Ze is nogal van de vreugdesprongen dus maar uitstellen.

Jemig Hutch,,, wat een slecht hooi had je dan. Fijn dat je iemand anders gevonden hebt. Zit er een analyse bij? Vorig jaar was veel hooi heel hoog in suikers door de droogte en dat vinden ze nog eens extra lekker. goed dat je minimaliseert.


Nee geen analyse gedaan. Vroeger wel regelmatig analyse gedaan maar het was me echt te onbetrouwbaar. Ook verschillende leveranciers gehad die dan wel het hele jaar willen kunnen leveren en ergens anders hun hooi inkopen waarvan niemand weet waar het vandaan komt en dan test je het, is het weer volledig anders dan de baal ervoor. Ik heb geleerd gewoon met eigen ogen te kijken wat er gebeurt met mn dieren qua gewicht. Ze krijgen nu helemaal niks bij. Met de vorige slechte balen moest ik gaan bijvoeren maar nu met nieuwe hooi mee gestopt anders weet je niet goed wat er gebeurt met je dieren (welk effect dit hooi heeft).

Destijds met de oude leverancier heb ik na bezichtiging van het hooi op locatie 15 grote balen laten brengen maar heb echt het idee dat ie de onderste balen met andere kwaliteit heeft geladen in de hoop dat het niet gemerkt werd. Inmiddels is die beste man gestopt want moest zn huis uit, ging slecht met zoon en allemaal ellende. We kregen hem niet meer te pakken en waren er echt helemaal klaar mee. Nu gelukkig beter spul. Vind het ook oprecht leuk nu om te voeren. Smells so good .

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 16:46

Wij nu al 2x. Hun commentaar: 'we kunnen aan oude platen niet zien of het asbest is of niet, dus moet alles gewoon als asbest afgevoerd worden'.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:51

DubbelFun schreef:
Wij nu al 2x. Hun commentaar: 'we kunnen aan oude platen niet zien of het asbest is of niet, dus moet alles gewoon als asbest afgevoerd worden'.



Klopt is hier ook, 3 lagen plastic en aangeven bij gemeente ook al staat er duidelijk een logo op dat het geen asbest is

DuoPenotti

Berichten: 29802
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 17:59

Oh echt wat een gedoe. Hebben er hier ook nog liggen
Nou ja zien tegen die tijd wel

joyce83

Berichten: 5222
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-24 18:41

Hier een druk weekend. Vanmorgen examens van gehoorzaamheid honden beoordeeld. Daarna gelijk door met opbouw van frisbeewedstrijd en die gaan dalijk starten met een klein wedstrijdje. Morgenvroeg weer vroeg beginnen want dan is de hele dag wedstrijd.

Het is wat vrijwilliger zijn.

Hondjes en paardjes in handen van mijn ouders. Heb maar aangegeven dat als mevrouw Guus lastig doet dat ze dan maar buiten.moeten laten. Weet niet zeker hoe laat we klaar zijn, misschien dat ik wel optijd ben om zelf te doen.

manzano

Berichten: 23968
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:23

Heb vandaag uit 3 boxen de onderlaag eruit geschept. Bij 1 stal was het eigenlijk meer helemaal leeg halen. Wat een werk. 2x volle mestaanhanger. Maar ben blij dat ik er weer even vanaf ben. Moet zo de wei nog doen van vandaag, maar ff geen zin nog.

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:35

Wil iemand 2 kinderen incl glitter??

Ze hadden ruzie en besloten dat de potjes glitter erbij betrokken moesten worden. Incl in de kledingkasten en alle lades. Ik ben laaaaaaaiend en weet nu al dat ik over 3 weken nog glitters tegenkom

na 3 x douchen incl scrubben lijken de kinderen nog op een discobol. Huis ziet uit alsof Tinkerbel een niesaanval gehad heeft.

En ik zag net dat de muur nog niet gedekt heeft, kan ik weer een nieuwe pot verf halen en een 3e laag erover smeren ( antraciet, wat een *** kleur om te verven zeg)

Ik ben toe aan een fles wijn
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 27-04-24 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Berichten: 23968
Geregistreerd: 22-10-01

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:39

Ooooh wat een drama LN!!! Al moet ik stiekem ook wel lachen om je tinkerbel omschrijving :')

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:25

@LN, neem die fles wijn! Je verdient hem :*

(Moest stiekem ook wel lachen om je omschrijving maar ik voel tegelijkertijd de pijn, glitters zijn echt hels!)

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:29

_O- _O- tinkerbel

Sorry LN! Maar ik heb er wel even hardop om gelachen..

Verder heel veel gelezen van iedereen vandaag, van veel uitmesten, tot weinig gras, van veel gras tot wedstrijden. Maar geen tijd om tussendoor te reageren

Matheno

Berichten: 7949
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 22:48

Karin_deB schreef:
@Malenka, braaf paard wel :D
@Belker, goed dat je gekozen hebt om dan niet te starten. Fijn dat de 2e dag al iets beter ging!

Ik moet ook weer uitstapje maken naar andere hooileverancier.
Ik ga vandaag de laatste 20 baaltjes halen bij mn vaste boertje en dan is het op en wachten op de nieuwe oogst.

Hier groeit mn wei ook matig. Maar z e hebben er lang opgestaan vanwege paddock verbouwing dus hij moet echt rusten.
Ik heb alleen iets doorgezaaid, niet bemest.


Ik ben echt super tevreden over Souman.

Dais_

Berichten: 4042
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 00:04

LN, je bent ook eens 3 dagen vrij, heb je dit weer :') Glitters zijn echt hels!

Moska

Berichten: 3405
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 00:17

Geweldig die Tinkerbell uitspraak _O-

Hier is vandaag (nou ja, gisteren) knetterhard gewerkt, met dit als resultaat *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Mijn pennydroom is werkelijkheid geworden! Er is nog genoeg te doen, maar mijn vriend en ik hebben vanavond wel een uur in de stal gezeten op een stoeltje. Luisteren naar hooi etende paarden. Ben helemaal gesloopt, maar oh zo blij

Lynn_Nikita

Berichten: 25497
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 06:56

Gefeliciteerd Moska.

Belker

Berichten: 15337
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:33

Gefeliciteerd Moska. Wat fijn dat ze er staan.

DuoPenotti

Berichten: 29802
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-24 08:34

Wat heerlijk!
Gefeliciteerd en genieten maar