Wat is een goede baksleep?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Wat is een goede baksleep?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 16:14

Sinds vorig jaar september heb ik een nieuwe bodem in mijn paddock liggen. De paddock wordt ook als rijbak gebruikt. Nu ben ik op zoek naar een goede baksleep om mijn bodem mee te onderhouden. Momenteel hebben we een soort weidesleep, maar die werkt niet goed. In plaats van dat de bak recht wordt gelegd, worden de gaten dieper en de bulten groter, dat is dus niet de bedoeling :') . Met als gevolg dat ik iedere keer mijn paddock/rijbak sta te harken (waar ik eigenlijk geen tijd voor heb). Ik ben dus op zoek naar een goede baksleep waarmee de bodem ook echt recht wordt zodat ik niet meer hoef te harken.

Ik zit zelf aan zoiets te denken: https://www.marktplaats.nl/v/zakelijke-goederen/agrarisch-werktuigen/m769605155-nieuw-manegevlakker-baksleep-tractor-auto-quad-zitmaaier Zou dit kunnen werken voor mij?

Maakt het ook nog uit of er polyvlokken door de bodem gemengd zijn? Momenteel heb ik geen vlokken door de bodem, maar misschien is dit in de toekomst wel een optie en het zou jammer zijn om dan weer een nieuwe baksleep te moeten kopen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, eventueel met bovenstaande baksleep maar ook met andere bakslepen.

Wieke

Berichten: 1746
Geregistreerd: 16-08-10
Woonplaats: Lemelerveld

Re: Wat is een goede baksleep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 09:07

Wij hadden precies hetzelfde, de weidesleep maakte niet mooi vlak. Toen hebben we zo een gemaakt zoals in de advertentie die je laat zien, die vlakt de bak mooi uit!

Verschil zit hem dus in een weidesleep met een net er in wat doorhangt, en een manegevlakker die vlak trekt :)