Stoppen, verhuizen, accepteren (stalling)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:40

Wij hebben ze al een hele tijd aan huis, maar hebben daarvoor op verschillende stallen gestaan; en het is waar, overal is wel wat en overal vind je wel iets wat je zelf anders zou doen. Toch hebben we op de meeste plaatsen prima naar tevredenheid gestaan voor de paarden: ben zelf niet zo'n mensen-mens, dus dat was eerder het probleem dan dat de paarden iets tekort kwamen, op één stal na wat mij betreft, daar vond ik het niet paard-vriendelijk genoeg. Zou ik ze nu in pension moeten doen, dan zou ik stoppen denk ik... het wordt dan toch niet meer zoals thuis.

Snap je wel. Maar nergens ga je de perfecte plek vinden, tenzij je het in eigen beheer hebt. En dan nog blijven er wensen.

Sterkte met het nemen van een beslissing.

s0173957

Berichten: 5394
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:54

Alsof ze thuis hebben dan altijd zo'n droom is...

Ik heb er 3 onder het zadel en rij er 2 per dag. Als ze op pension staan zou mij dat laat ons zeggen +/- 2,5u per dag kosten.
Nu kost mij dat 3,5u en m'n vader ook nog eens anderhalf u.
Binnen en buiten zetten, in de stapmolen zetten, afmesten, voederen, ...
Zorgen dat er altijd strooisel is, zorgen dat er altijd eten is, zorgen dat de weides in orde zijn, dat de omheining hersteld wordt, dat de piste gesleept en gesproeid is, dat het onkruid gewied wordt, dat de paarden water hebben in de weide, oplossingen zoeken als je eens een dag vroeg weg en laat thuis bent, oplossingen zoeken voor vakanties...

Paarden aan huis hebben mag voor velen een droom lijken, maar het is verdomd hard werken!


Dus dan denk ik dat een paar prullen waar je niet tevreden mee bent op pension écht een kleinigheidje is.

Pas op, ik zou nooit anders willen dan alles in eigen beheer te hebben, maar het is echt niet zo'n rozewolkdroom als dat je soms voorgeschoteld wordt.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:57

pol013 schreef:
Het zou er voor mij heel erg aan liggen waar je tegen aan loopt.

a.
Gaat het over een slecht onderhouden rijbaan? Dan pas is daar een mouw aan. Ga met de trailer op pad, rij in de wei, rij in de berm, rij in het bos etc. (en ja ik ben wedstrijd ruiter)
Gaat het om te weinig krachtvoer voeren? Daar pas ik dan (op eigen kosten) wel een mouw aan.

b.
Gaat het om structureel te weinig ruwvoer en mag ik geen slowfeeder ophangen. Ben ik weg.
Gaat het er om dat ze dagen aan het stuk niet buiten komen. Ik ben weg.

Als de basis van de basis niet in orde is is een stal vreselijk. Op de meeste andere dingen kun je best wat creatief worden.
En in het uiterste geval: stop ik met paarden houden.

Ik heb dus op een stal gestaan waar a aan de hand was op een aantal punten Heerlijke stal. Jaaaaren goed naar mijn zin gehad. Paarden stonden er top. Het kan dus wel.
Maar het perfecte plaatje was het daar ook niet.
Ben er eigenlijk alleen weg gegaan omdat ze thuis kwamen te staan. En ik ben het echt anders gaan doen sindsdien (24/7 buiten vs overdag de hele dag) maar op die pensionstal hadden de paarden het evengoed echt prima voor elkaar.


Kan het wel met jouw punten eens zijn, maar zelfs alleen goed ruwvoer en voldoende naar buiten in goede omstandigheden in combinatie met uitrijmogelijjheden is niet zomaar te vinden.

Cioccolato

Berichten: 6632
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 10:59

s0173957 schreef:
Alsof ze thuis hebben dan altijd zo'n droom is...

Ik heb er 3 onder het zadel en rij er 2 per dag. Als ze op pension staan zou mij dat laat ons zeggen +/- 2,5u per dag kosten.
Nu kost mij dat 3,5u en m'n vader ook nog eens anderhalf u.
Binnen en buiten zetten, in de stapmolen zetten, afmesten, voederen, ...
Zorgen dat er altijd strooisel is, zorgen dat er altijd eten is, zorgen dat de weides in orde zijn, dat de omheining hersteld wordt, dat de piste gesleept en gesproeid is, dat het onkruid gewied wordt, dat de paarden water hebben in de weide, oplossingen zoeken als je eens een dag vroeg weg en laat thuis bent, oplossingen zoeken voor vakanties...

Paarden aan huis hebben mag voor velen een droom lijken, maar het is verdomd hard werken!


Dus dan denk ik dat een paar prullen waar je niet tevreden mee bent op pension écht een kleinigheidje is.

Pas op, ik zou nooit anders willen dan alles in eigen beheer te hebben, maar het is echt niet zo'n rozewolkdroom als dat je soms voorgeschoteld wordt.



Maar alles wat je zegt hoort wel bij paarden houden :D
Paarden houden is ook hard werken.
Mooie duidelijke samenvatting

Ayasha
Blogger

Berichten: 58014
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:00

s0173957 schreef:
Alsof ze thuis hebben dan altijd zo'n droom is...

Ik heb er 3 onder het zadel en rij er 2 per dag. Als ze op pension staan zou mij dat laat ons zeggen +/- 2,5u per dag kosten.
Nu kost mij dat 3,5u en m'n vader ook nog eens anderhalf u.
Binnen en buiten zetten, in de stapmolen zetten, afmesten, voederen, ...
Zorgen dat er altijd strooisel is, zorgen dat er altijd eten is, zorgen dat de weides in orde zijn, dat de omheining hersteld wordt, dat de piste gesleept en gesproeid is, dat het onkruid gewied wordt, dat de paarden water hebben in de weide, oplossingen zoeken als je eens een dag vroeg weg en laat thuis bent, oplossingen zoeken voor vakanties...

Paarden aan huis hebben mag voor velen een droom lijken, maar het is verdomd hard werken!


Dus dan denk ik dat een paar prullen waar je niet tevreden mee bent op pension écht een kleinigheidje is.

Pas op, ik zou nooit anders willen dan alles in eigen beheer te hebben, maar het is echt niet zo'n rozewolkdroom als dat je soms voorgeschoteld wordt.

Het zou sommige eens goed doen om het eens een wintertje te doen. :) Ik denk dat de eisen dan spontaan een stuk realistischer zouden worden.

Ik wil ook niks anders meer maar ik pik ze er wel zo uit die wat hun hele leven op vol pension gestaan hebben of die wat ook al zelf wat hebben moeten regelen aan doen. := Dan heb ik het zelfs niet eens over aan huis maar bv stal zelf mesten of voer/strooisel voorzien bv.

Rizette
Berichten: 4406
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:06

Sherivey schreef:
Cioccolato schreef:
Ik weet niet op welke punten je steeds stuk loopt. Maar ik zou zeggen zelf een woning met stallen kopen of een stuk weide met stal huren oid.

Ja, als het zo makkelijk zou zijn...
Even een huis met stallen kopen :j

Als je in staat bent er van jongs af aan alles voor opzij te zetten en heel veel te werken en naast jouw werk alleen (voor partner, gezin) en paard te gaan gaat het lukken. Wil je en , en , en , en , en en dan zullen er wat ennen af moeten vallen.

DuoPenotti

Berichten: 29868
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:12

Ayasha schreef:
s0173957 schreef:
Alsof ze thuis hebben dan altijd zo'n droom is...

Ik heb er 3 onder het zadel en rij er 2 per dag. Als ze op pension staan zou mij dat laat ons zeggen +/- 2,5u per dag kosten.
Nu kost mij dat 3,5u en m'n vader ook nog eens anderhalf u.
Binnen en buiten zetten, in de stapmolen zetten, afmesten, voederen, ...
Zorgen dat er altijd strooisel is, zorgen dat er altijd eten is, zorgen dat de weides in orde zijn, dat de omheining hersteld wordt, dat de piste gesleept en gesproeid is, dat het onkruid gewied wordt, dat de paarden water hebben in de weide, oplossingen zoeken als je eens een dag vroeg weg en laat thuis bent, oplossingen zoeken voor vakanties...

Paarden aan huis hebben mag voor velen een droom lijken, maar het is verdomd hard werken!


Dus dan denk ik dat een paar prullen waar je niet tevreden mee bent op pension écht een kleinigheidje is.

Pas op, ik zou nooit anders willen dan alles in eigen beheer te hebben, maar het is echt niet zo'n rozewolkdroom als dat je soms voorgeschoteld wordt.

Het zou sommige eens goed doen om het eens een wintertje te doen. :) Ik denk dat de eisen dan spontaan een stuk realistischer zouden worden.

Ik wil ook niks anders meer maar ik pik ze er wel zo uit die wat hun hele leven op vol pension gestaan hebben of die wat ook al zelf wat hebben moeten regelen aan doen. := Dan heb ik het zelfs niet eens over aan huis maar bv stal zelf mesten of voer/strooisel voorzien bv.

Ja inderdaad je pikt ze er zo uit :j

Ook betreft kosten.

Ik heb hier een pensionklant gehad die klaagde over het oude dak...ja dat zat idd op de stal, ook al de eerste dag dat ze kwam kijken.
Haar paard hoestte en dat kwam door dat dak. Volgens de dierenarts niet waarschijnlijk, volgens haar wel.
Ik gaf haar aan als ze 25.000 zou betalen ik morgen ging regelen dat het dak vernieuwd werd.
Vond ze een onredelijke opmerking.
Echt serieus, hoe denkt zo iemand dan dat ik dat dak op kan lossen?

Ondertussen na flink gespaard te hebben zit dat nieuwe dak er, idd 25.000 armer.
Maar haar heb ik eerder buiten geschopt...echt zeg.... zulke mensen bestaan dus ook hè. Doe het maar eens goed dan.

Anoniem

Re: Stoppen, verhuizen, accepteren (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:22

Daarom komen er hier ook geen pensionklanten... hoef dat gezeur van mensen niet die geen idee hebben wat voor kosten je maakt of welke energie het kost om klussen aan te pakken op en om het erf bij de paarden: je bent meer voor dan met ze bezig. En toch zou ik het niet meer willen ruilen voor een pensionstal.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:35

Sta al jaren in eigen beheer en het is, wat iedereen hier ook zegt, keihard werken.

Het is, dat ik een zwaar insuline resistent paard heb, want anders had ik waarschijnlijk gewoon op een fijne paddock paradise gestaan. Pensionstallingen vind ik sowieso niets, daar kies ik sowieso niet meer voor.

Ook nu, loop ik tegen dingen aan. Dat hoort bij het leven. Ik heb zelf reuma/migraine en het is zwaar werk, dus... pittig. Aan de andere kant ben ik een harde werker, dus ik verman mezelf en doe wat moet. Mijn man helpt ook mee gelukkig, dus dat scheelt. Onze bak is bij bepaalde weersomstandigheden minder, maar ik heb bij de buren een erg fijne bak, dus les/rij/doe ik veel daar.
Verder kun je hier prima naar buiten, de omgeving is heerlijk rustig (middenin de natuur).

Verder zijn er wat investeringen, zoals een automatische hooi slowfeeder, die elke 2 uur open gaat. Kost wat, maar het geeft veel rust, zowel voor de paarden als voor ons.

Ik ben ook aan de plek gehecht na al die jaren , onze lieve stalkat woont er ook, dus het is een soort tweede huis. Ik denk nooit na over verhuizen. Wel over dat ik geen nieuwe paarden meer ga kopen (waarschijnlijk). Al hoop ik dat mijn lieverds stokoud worden, samen met ons.

Wat soms helpt is; leer jezelf te denken in oplossingen. Verbeter wat je kunt, wees creatief. Geniet van wat wel is. Geniet van je paard. Realiseer je dat je zoiets moois hebt in je leven, een paard.

lor1_1984

Berichten: 12061
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:41

DuoPenotti schreef:
Ik heb hier een pensionklant gehad die klaagde over het oude dak...ja dat zat idd op de stal, ook al de eerste dag dat ze kwam kijken.
Haar paard hoestte en dat kwam door dat dak. Volgens de dierenarts niet waarschijnlijk, volgens haar wel.
Ik gaf haar aan als ze 25.000 zou betalen ik morgen ging regelen dat het dak vernieuwd werd.
Vond ze een onredelijke opmerking.
Echt serieus, hoe denkt zo iemand dan dat ik dat dak op kan lossen?

Ondertussen na flink gespaard te hebben zit dat nieuwe dak er, idd 25.000 armer.
Maar haar heb ik eerder buiten geschopt...echt zeg.... zulke mensen bestaan dus ook hè. Doe het maar eens goed dan.

Hier een medepensionklant meegemaakt die beweerde dat de schimmel op haar paard kwam omdat dat in het pand getrokken was ofzo doordat het pand oud was.
Een gloednieuw pand van toen mss 3 jaar oud en ervoor had er geen enkel paard met schimmel of andere besmettelijke ellende in gestaan.
Maar dat haar paard nét een maand ofzo na de verhuizing naar deze stal schimmel had lag volledig aan dat oude pand hoor en niet aan bijvoorbeeld verminderde weerstand door de stress vd verhuizing ofzo. :Y)
Diegene is toen ook vriendelijk doch dringend verzocht om te vertrekken.

Popstra
Berichten: 13811
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Stoppen, verhuizen, accepteren (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:47

Ja ze hebben een grote fantasie wel!

Ik heb hier thuis buiten mijn 7 eigen paarden nog 12 stallen leeg. Krijg vaak vraag naar stalling maar begin er niet aan. Ik zou vreselijk gestressed worden van die klagende klanten.

SjonnieZ

Berichten: 2373
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:48

Adelaide71 schreef:
Daarom komen er hier ook geen pensionklanten... hoef dat gezeur van mensen niet die geen idee hebben wat voor kosten je maakt of welke energie het kost om klussen aan te pakken op en om het erf bij de paarden: je bent meer voor dan met ze bezig. En toch zou ik het niet meer willen ruilen voor een pensionstal.



Dat snap ik… en anderzijds zijn er ook pensionklanten die dat juist heel goed snappen en juist daarom hun paard niet aan huis willen hebben.

DuoPenotti

Berichten: 29868
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 11:49

Adelaide71 schreef:
Daarom komen er hier ook geen pensionklanten... hoef dat gezeur van mensen niet die geen idee hebben wat voor kosten je maakt of welke energie het kost om klussen aan te pakken op en om het erf bij de paarden: je bent meer voor dan met ze bezig. En toch zou ik het niet meer willen ruilen voor een pensionstal.

Hier ook niet meer.
heb hele fijne mensen hier gehad.
Maar dat anders soort volk vergalt het zo dat ik geen paarden van andere meer hoef.
En ja zowat alles kon in overleg.
Stro-vlas, hooi, nat gemaakt hooi, deken wisselen, stappen bij revalidatie, klein weitje afmaken bij revalidatie en dagelijks opschuiven....
365 dagen per jaar weidegang zonder modder. Onbeperkt hooi.
Dagelijks uitgemest. Droge verlichte buitenbak.

En ja dan lees je dat die plekken steeds schaarser worden...ja dat begrijp ik :j

pateeke
Berichten: 2232
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:05

Ik herken het ook wel een beetje.
Maar ik denk dat veel ook afhangt van wat je onoverkomelijk vindt en wat je wel kan accepteren. Als ik tijd, energie, geld etc genoeg zou hebben, zou ik ook wel iets heel anders willen dan waar we nu staan. Maar in mijn huidige situatie is dat gewoon niet realistisch. Voor nu is het ok waar hij staat. Ja, ik zou sommige dingen wel anders willen, maar dit is wel het beste alternatief dat er is. En mijn pony is er tevreden.
Op een vorige stal was echt duidelijk dat het fysiek en mentaal niet goed met hem ging en daar zijn we toen ook vertrokken. En hoewel het nu niet is zoals gedroomd, ben ik wel blij dat hij zich een pak beter voelt en hij tevreden is. Uiteindelijk is dat voor mij het meest belangrijk.

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:07

Mij is ook al vaak ( bijna alle plekken) overkomen, dat je ergens komt staan en alles is prima in orde. Vervolgens in de tijd dat je er staat, verandert er steeds wat, waardoor je uiteindelijk weer tot de conclusie komt, dat het op een gegeven moment niet meer aan jouw eisen voldoet. Jammer, maar dat is bij mij vaak het probleem. Zelfs op de plek waar ik nu sta is er in 1,5 jr weer veel veranderd. Dat blijft zo lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:14

SjonnieZ schreef:
Adelaide71 schreef:
Daarom komen er hier ook geen pensionklanten... hoef dat gezeur van mensen niet die geen idee hebben wat voor kosten je maakt of welke energie het kost om klussen aan te pakken op en om het erf bij de paarden: je bent meer voor dan met ze bezig. En toch zou ik het niet meer willen ruilen voor een pensionstal.



Dat snap ik… en anderzijds zijn er ook pensionklanten die dat juist heel goed snappen en juist daarom hun paard niet aan huis willen hebben.


Ja die zijn er vast ook, maar dat weet je naar verloop van tijd pas, als je ze al op en om je erf hebt. Ik wilde er sowieso niet aan beginnen want heb genoeg aan mijn eigen paarden en geen zin in andere mensen in mijn stal en op mijn erf. En iedereen vindt overal wel wat van (en meestal is dat niet positief), dus ik laat het lekker zo. Heb daarnaast ook niet heel veel ruimte meer over voor nog meer paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:14

DuoPenotti schreef:
Adelaide71 schreef:
Daarom komen er hier ook geen pensionklanten... hoef dat gezeur van mensen niet die geen idee hebben wat voor kosten je maakt of welke energie het kost om klussen aan te pakken op en om het erf bij de paarden: je bent meer voor dan met ze bezig. En toch zou ik het niet meer willen ruilen voor een pensionstal.

Hier ook niet meer.
heb hele fijne mensen hier gehad.
Maar dat anders soort volk vergalt het zo dat ik geen paarden van andere meer hoef.
En ja zowat alles kon in overleg.
Stro-vlas, hooi, nat gemaakt hooi, deken wisselen, stappen bij revalidatie, klein weitje afmaken bij revalidatie en dagelijks opschuiven....
365 dagen per jaar weidegang zonder modder. Onbeperkt hooi.
Dagelijks uitgemest. Droge verlichte buitenbak.

En ja dan lees je dat die plekken steeds schaarser worden...ja dat begrijp ik :j


Nou dit inderdaad! Snap dat je er klaar mee bent!

Ladygiroc

Berichten: 5091
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Stoppen, verhuizen, accepteren (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:23

Ik zou ze niet eens aan huis willen. Wij staan op een privé plekje met 4 andere eigenaren en die hebben allemaal verzorgster. Hierdoor is er door de dag heen altijd wel iemand aanwezig en ik vind dat een fijn idee. Dat zou ik ze thuis niet kunnen bieden.

Om maar even te noemen dat aan huis ook voor iedereen een diepgewortelde wens is.

SjonnieZ

Berichten: 2373
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:26

DuoPenotti schreef:
Adelaide71 schreef:
Daarom komen er hier ook geen pensionklanten... hoef dat gezeur van mensen niet die geen idee hebben wat voor kosten je maakt of welke energie het kost om klussen aan te pakken op en om het erf bij de paarden: je bent meer voor dan met ze bezig. En toch zou ik het niet meer willen ruilen voor een pensionstal.

Hier ook niet meer.
heb hele fijne mensen hier gehad.
Maar dat anders soort volk vergalt het zo dat ik geen paarden van andere meer hoef.
En ja zowat alles kon in overleg.
Stro-vlas, hooi, nat gemaakt hooi, deken wisselen, stappen bij revalidatie, klein weitje afmaken bij revalidatie en dagelijks opschuiven....
365 dagen per jaar weidegang zonder modder. Onbeperkt hooi.
Dagelijks uitgemest. Droge verlichte buitenbak.

En ja dan lees je dat die plekken steeds schaarser worden...ja dat begrijp ik :j



Soms denk ik wel eens dat hoe meer keuze je mensen geeft, hoe lastiger ze worden.

Klanten die extra’s willen, zoals extra hooi in een netje, paddock versus wei, alleen i.p.v. in een kudde, ander voer etc… zijn vaak juist de mensen die er niet lang staan, overal commentaar op hebben, de sfeer regelmatig verzieken door hun geklaag en van stal naar stal zwerven. Sommige maken het zo bont dat ze bij aanmelding op de gerenommeerde stallen al worden afgewezen.
En triest genoeg is het paard daar dan de dupe van, want die moet zich maar steeds aanpassen.

Veronica2
Berichten: 2690
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:29

Nikass schreef:
Een pensionstal vinden waar de simpele basis op orde is, is een vrijwel onmogelijke opgave.
Dus de vraag die telkens terug zal keren is: kan je leven met de concessies die je altijd moet blijven doen, en heb je genoeg geld, tijd en energie om de tekorten op de pensionstal nog zoveel mogelijk te compenseren?

Dit roept bij mij ook weer een vervolgvraag op. Namelijk, wat veroorzaakt dat gat tussen wat pensionstallen te bieden hebben en wat men eigenlijk wil? Waar schieten de stallen te kort en wat zijn dan die consessies?

DuoPenotti

Berichten: 29868
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:32

SjonnieZ
Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ook zo'n stalhopper gehad. Of ja die heb ik binnen een maand al laten hoppen.
Heel aardig met voorstellen... maar toen.
Paard kon niet bij andere in.
Merkte juist dat die absoluut niet zonder de andere kon want dan brak hij alles af.

Ook heel intens naar met rijden. En daar wat van zeggen hielp niet.
Deed de gordijnen maar dicht. Zodat ik het niet zag.
Meer dan buiten flikkeren kun je niet, maar zo enorm zielig voor het paard.

Maar dat weet je vooraf niet dat iemand zo is.
Later hoorde ik wel dat die dus idd al een naam had en de grote stallen al allemaal had gehad.

Lieser
Berichten: 1540
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:49

Veronica2 schreef:
Dit roept bij mij ook weer een vervolgvraag op. Namelijk, wat veroorzaakt dat gat tussen wat pensionstallen te bieden hebben en wat men eigenlijk wil? Waar schieten de stallen te kort en wat zijn dan die consessies?

In ons geval: te weinig paddocks en te veel paarden. Drie (wel lekker ruime) paddocks met 50 manegepaarden en 50 pensionpaarden is gewoon niet genoeg als je paard minimaal 2 uur per dag buiten wilt hebben in de winter.

DuoPenotti

Berichten: 29868
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Stoppen, verhuizen, accepteren (stalling)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:50

Maar dat zie je toch ook al voordat je komt te staan?

Dorien66

Berichten: 1656
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:52

Ik vind het wel een beetje jammer dat dit topic zo langzamerhand een soort pensionklanten-afzeiktopic wordt.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 12:52

Ik vraag mij soms wel eens af hoe hoog de eisen liggen van bepaalde pensionklanten. Zelf heb ik nog nooit op een pensionstal gestaan. Dus kan hier slecht in oordelen. Weet wel dat ik zelf pensionklanten heb gehad die bij aankomst alles prima vinden en na enkele maanden het ineens allemaal slecht vinden. Wat nog precies hetzelfde gaat.