Wei opnieuw inzaaien: graszaad / kosten / rotoreggen etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faily
Berichten: 249
Geregistreerd: 09-09-11

Wei opnieuw inzaaien: graszaad / kosten / rotoreggen etc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 07:03

Goedemorgen allemaal,

Waterschap heeft bij ons de sloten uitgebaggerd en over het land uitgesleept.

Nou zijn we aan het kijken om de wei opnieuw in te zaaien. Het moet dan gefreesd, rotoreggen en daarna komt er een machine om te eggen en direct te zaaien. We zitten op kleigrond.

De kosten zijn €1000 voor 3000m2
Ik denk dat ik voor Pavo graszaad ga.

Maar ik vroeg me af misschien heeft iemand dit ook net gedaan en nog advies over graszaad of behandeling van de bodem. Ik ben ook ontzettend benieuwd wat jullie betaald hebben. Werd hier en daar gewaarschuwd dat onze loonwerker behoorlijk aan de prijs is maar ik heb er zelf echt helemaal geen verstand van, dus ik ben gewoon benieuwd hoe het bij jou is gegaan en of je nog tips hebt?

In ieder geval bedankt!

Zidore

Berichten: 5803
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Re: Wei opnieuw inzaaien: graszaad / kosten / rotoreggen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:05

Heb geen idee meer wat we betaald hebben maar 1000 vind ik wel veel klinken eerlijk gezegd. Hier hebben we paardengraszaadmengsel gebruikt, ik vond de pavo zakken ook erg prijzig

Delaja

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Wei opnieuw inzaaien: graszaad / kosten / rotoreggen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:10

Ik heb hier minder dan de helft betaald voor 2 stukken van ongeveer 6000m2. Dat is inmiddels wel 6 jaar geleden, maar €1000 vind ik echt heeeeeeeel veel voor 3000m2.

Caira
Berichten: 26073
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Wei opnieuw inzaaien: graszaad / kosten / rotoreggen etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 12:12