Opslag spullen bij weide

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 16:41

Tot nu toe heb ik altijd de luxe gehad van een echte pensionstal, waarbij de spullen opgeslagen werden in een zadelkamer met van die militairkasten die bij de huur van de plek erbij zaten.

Binnenkort verhuizen we naar een paddock paradise waarbij er dus niks is behalve paddock/weide. Nu zal ik vast niet de enige zijn die zijn/haar paard zo heeft staan, en omdat ik ivm verzorgsters/bijrijdsters ook niet steeds alles in de auto mee naar huis en weer naar stal kan/wil nemen was ik benieuwd hoe andere bokkers dit opgelost hebben :D


We moeten dus een opslag hebben die groot genoeg is voor: zadel, hoofdstel, mentuig, hoefschoenen, poetskist, dekens, caps, etc.

jitskenienke

Berichten: 376
Geregistreerd: 23-10-13

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:46

Wij slaan tot nu toe alles op in de stal.. Maar wij hebben zitten kijken naar een minicontainer. Die kan je ook op slot doen.

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:47

Indien je er een vergunning voor kunt krijgen, is het plaatsen van een schuilstal of zeecontainer aan te raden. Zeker ook omdat je de opslag wel moet kunnen afsluiten.

Rocamor

Berichten: 10916
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:49

Ik had dat in het verleden in zo'n schaftkeet op wielen.

Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 16:50

senna21 schreef:
Indien je er een vergunning voor kunt krijgen, is het plaatsen van een schuilstal of zeecontainer aan te raden. Zeker ook omdat je de opslag wel moet kunnen afsluiten.


Ik weet dat we dingen mogen bouwen, en er staat al een schuilstal, maar die is zonder verdere opslag. Voor een zeecontainer is het perceel denk ik niet groot genoeg, maar voor een soort klein hutje misschien wel.

jitskenienke

Berichten: 376
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:51

Nala schreef:
senna21 schreef:
Indien je er een vergunning voor kunt krijgen, is het plaatsen van een schuilstal of zeecontainer aan te raden. Zeker ook omdat je de opslag wel moet kunnen afsluiten.


Ik weet dat we dingen mogen bouwen, en er staat al een schuilstal, maar die is zonder verdere opslag. Voor een zeecontainer is het perceel denk ik niet groot genoeg, maar voor een soort klein hutje misschien wel.



Je heb dus 5f zeecontainers. zie zijn erg klein

speurneusc

Berichten: 5395
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 16:51

Nala schreef:
senna21 schreef:
Indien je er een vergunning voor kunt krijgen, is het plaatsen van een schuilstal of zeecontainer aan te raden. Zeker ook omdat je de opslag wel moet kunnen afsluiten.


Ik weet dat we dingen mogen bouwen, en er staat al een schuilstal, maar die is zonder verdere opslag. Voor een zeecontainer is het perceel denk ik niet groot genoeg, maar voor een soort klein hutje misschien wel.


zeecontainer heb je ook in 3x3 (maatje pony boxje)

Nala

Berichten: 8195
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 16:54

speurneusc schreef:
Nala schreef:

Ik weet dat we dingen mogen bouwen, en er staat al een schuilstal, maar die is zonder verdere opslag. Voor een zeecontainer is het perceel denk ik niet groot genoeg, maar voor een soort klein hutje misschien wel.


zeecontainer heb je ook in 3x3 (maatje pony boxje)


Weer wat geleerd :)* Ik zag echt zo'n giga bakbeest voor me waar mensen huizen van bouwen zo ongeveer _O-

Daihyo

Berichten: 88074
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:30

Ik heb een tuinhuisje staan. Maar een kleine zeecontainer die op slot kan is wel bestendiger tegen inbraak denk ik :j

Anoniem

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 22:45

Ik heb tuinkussenboxen :+ . Maar geen zadel en tuig dus mogelijk is dit niet de oplossing voor je. Je hebt ook tuinkasten van dat spul. Kan allemaal op slot met een slotje dus dat is ook wel handig..

Anastasia24

Berichten: 2720
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 23:13

Ik heb ranchhekken(die ijzeren, stevige) met zeilen. Achterin het hooi, voor in 3x3 voor mijn spullen. Achterzijde dicht en half overdekt. Ik heb niet gigantisch veel spullen(en de spullen die ik niet gebruik staan in het erg oude schuurtje achterin de wei, ik ben te lui om te lopen, :+ ), ik heb geen kast verder want het staat gewoon droog met een slot aan mijn zadel maar kan prima een zadelkast onder.

Koper

Berichten: 30307
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 23:20

Ik heb even een plaatje voor je opgezocht

Afbeelding

Zo had ik het. Inloopstal was het formaat van 2 boxen en daar zat dan, buiten het bereik van de paarden, een hooihok/spullenhok aan van ongeveer 3 meter breed. Er kon niet heel veel hooi in maar als je een hooileverancier hebt die de balen die je nodig hebt voor je reserveert en eens in de zoveel tijd voorraad komt brengen werkt dat prima. De pony is 100 cm hoog, dan krijg je hopelijk een idee van de afmetingen.
Ik had een stevige kast met een slot erop.

Amber_anne

Berichten: 6930
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 23:27

Momenteel gebruiken wij een oude vee kar met zeil eroverheen als opslag. Je hebt ze ook met dakje

Past ontzettend veel in

meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:41

Zie hier in de buurt dat er vaak een oude paardentrailer voor wordt gebruikt, voordeel is dat je deze kunt verplaatsen en vaak dan met de gemeente geen gedoe krijgt.

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Opslag spullen bij weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 08:43

Let wel even op hoe je het opbergt. Ik zou iets willen wat sowieso op slot kan vanwege diefstal. En dat houd je nooit helemaal tegen, maar zonder slot zal verzekering niet uitkeren.
En iets waar het dus droogt blijft om spullen in goede conditie te houden.