stalling voelt niet fijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:04

De touwen... herkenbaar... Hier komen ze voortaan terug (jeah)... Gewoon opvallende touwen gehaald...

Voer: heb ik bewust niet op stal staan. We hebben een tijd gehad dat het heel erg was.... toen werd er niet een handje uit gehaald maar een hele schep leek het wel... Toen een bepaald iemand van stal was, stopte het opeens... Nouja, 1+1 is 2... Slot op je voerton of voer thuis laten staan (ik doe nog steeds het laatste)

Dat buitenstaan gelukkig geen ervaring mee. Wel een stal gehad waar ze heel de dag buiten zouden komen en uiteindelijk die een halve dag buiten stond. Dat aangegeven, toen ze moeilijk deden daarover mijn paard gepakt. Heel simpel. Ik geef vooraan af wat ik verwacht, er wordt gezegd dat dat gebeurd, ik betaal daarvoor, doe het dan ook. + Het vertrouwen is dan weg. Daar ging ook mijn medicijn omdat die van mij zo hoestte (ik heb hem misschien 2x horen hoesten maar ok ;)) snel op. Terwijl als ik er was ze de mijne altijd zijn medicijnen vergaten te geven. Normaal zou ik nog een halve pot over moeten hebben, nu deed ik er minder lang mee en was ie helemaal op... (En één van hun eigen paarden hoestte wel echt vaak ;) en ze waren nog boos ook dat mijn dierenarts geen .... had gegeven maar iets anders :')) Toen voelde ik me genaaid. Daarsoms ook het idee dat ze niet/nauwelijsk buiten waren geweest, zijn we gaan controleren en alles... Vertrouwen in dan weg, oppakken en gaan....

In de rijbaan tjah.. zolang jij je paard gewoon onder controle hebt, moet het toch niet uitmaken of het een ruin, merrie of hengst is... (Ik zou hem anders standaard genderneutraal maken ;) dat is tegenwoordig hip)..

pateeke
Berichten: 2229
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:05

Als jij eerst in de bak bent en er komt iemand bij die jou wegstuurt “want er is nog een andere bal vrij” dan zou ik antwoorden dat ze dan prima zelf in de andere bak kunnen gaan rijden. Idem met “willen niet rijden met hengst in de bak” ; dan hoef je er toch niet bij te komen rijden? Er zijn voldoende plekken waar ze dan wel nog kunnen rijden…

Het is wel herkenbaar… ik had het op vorige stallen ook regelmatig. Ik ben door de omgang met de paarden dan ook weg gegaan op de vorige stallen en rij nu nog nauwelijks in de bak.

Jij zit natuurlijk in een andere situatie; je kan niet zomaar van stal veranderen. Ik zou als ik jou was wel de eigenaar op de hoogte brengen van het feit dat het voer voor zijn paarden er wel erg snel doorheen gaat en je het idee hebt dat de hengst niet buitenkomt.

Sherivey
Berichten: 8699
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:08

pateeke schreef:
Als jij eerst in de bak bent en er komt iemand bij die jou wegstuurt “want er is nog een andere bal vrij” dan zou ik antwoorden dat ze dan prima zelf in de andere bak kunnen gaan rijden. Idem met “willen niet rijden met hengst in de bak” ; dan hoef je er toch niet bij te komen rijden? Er zijn voldoende plekken waar ze dan wel nog kunnen rijden…

Precies dat.
Ik heb op een stal gestaan waar meerdere hengsten stonden. Reed met sommigen ook liever niet in de bak. Dan wachtte ik gewoon even, ging in de andere bak (als dat kon) of ging op buitenrit.

Ga van mijn probleem niet andermans probleem maken.