Tijdelijke stal ideeën

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Tijdelijke stal ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 10:58

Goedenmorgen,

Over een maand gaan we verhuizen, alleen het stuk waar de paarden komen te staan is via ons terrein bereikbaar met een loopbruggetje en voor de grotere klussen hoop ik dat ik een keer via het land van de boer er naast mag. Het is echter veengrond dus nu veel te nat om doorheen te rijden dus nu kan ik mijn containerstal niet op het landje krijgen. Dat wordt echt weer voorjaar of misschien als het nog heel hard gaat vriezen een keer in de winter. Nu vroeg ik me af of zo'n weide tent met die stevige panelen ook geschikt is voor in de herfst en winter? Waar ze dus 24/7 in zouden moeten kunnen schuilen. Ze staan nu overdag los en in de avond op stal. Kunnen paarden daar wel aan wennen dan dat ze misschien wat kouder staan? (Kwpn en kwpn New forest kruising) en gaan die zeilen niet klapperen? Het zijn verder geen paarden die ook moeten rijden of iets dergelijks, ze lopen alleen maar mooi te zijn maar verder hebben ze geen taak waar ze schoon voor moeten zijn of een dunne vacht hebben

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:42

Ik heb al jaren zo'n (schuil)weidetent van panelen. Zelf heb ik de wanden en het nokstuk bekleed met windfolie en dat werkt prima. Wel staat ie bij mij in de luwte van de gewone stallen en dat zal met een stormwind wel schelen in het 'blijven staan'. Als ie op een open vlakte staat zou ik hem wel borgen met riemen en ankers in de grond.
Op de foto lagen er kunststof pallets onder met bedding ivm zwanger paard, nu staat ie gewoon op het kale (droge) zand.

Afbeelding

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Tijdelijke stal ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 14:01

Bedankt dat is inderdaad precies wat ik bedoel! Hoe groot is die van jou? En staan je paarden er ook in de winter 24/7 in?

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Tijdelijke stal ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:44

Met veengrond kan je je paarden er in de winter ook niet op houden vermoed ik.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Tijdelijke stal ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:20

@pikeur: hij is 3,6 diep en 4 breed en op de punt 2,70 hoog.
Ze staan er zomer en winter in te schuilen. 's Winters of als het zand in de paddock erg nat is gaan ze wel 's nachts op stal.

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 18:14

Bedankt!

belle_boef schreef:
Met veengrond kan je je paarden er in de winter ook niet op houden vermoed ik.

Er is een stuk afgezet met tegels en zand, alleen die man had Shetlanders en varkens dus de huidige hokjes zijn te laag. Maar inderdaad wel precies een lastige tijd om te verhuizen omdat alles eigenlijk opgeknapt moet worden. Hoop dat een pensionstal niet nodig gaat zijn want dat is toch een flinke kostenpost met 2 paarden maar ben bang dat er een grote kans is dat ik er alsnog niet onderuit kan. Maarja wat moet dat moet..

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Tijdelijke stal ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 18:23