Ervaring rubber stalmatten of matrassen gezocht :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8252
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 16:48

Joysieee schreef:
Wij zijn echt wel heel blij met onze Mayo matten. :j we hebben ze in 3 boxen en een gedeelte van de inloop. Er ligt een zak vlas per stal onder, dus de urine en nattigheid lopen daarheen. In de boxen hebben we er dan nog een zak vlas overheen, maar in de inloop liggen ze 'kaal'. Zo'n 1x per 2 weken halen we de onderlaag er onderuit (dan begin je het te ruiken). Gelukkig zijn de matten niet zwaar, dus is het relatief makkelijk. Wel is het echt een stinkklusje.
Al met al scheelt het ons wel veel bodembedekking. Normaal hadden we flink meer vlas verbruik; nu hebben we de onderlaag + elke week een zak voor er bovenop, dus 3 zakken per box per 2 weken. Dat was voordat we de matten hadden al gauw het dubbele :=
De paarden liggen er graag op. Zowel in de stallen als op het 'kale' inloopstuk. In onze boxen passen ze vrijwel perfect en blijven ze dus ook mooi liggen. In de inloop hebben we een soort frame gemaakt waar we ze in kunnen leggen. Werkt super!



Hoe krijg je de matten recht en aansluitend met vlas eronder?

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:03

Waar hebben jullie ze gekocht Karin?

Karin_deB

Berichten: 8252
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:12


Oretha

Berichten: 3430
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 21:37

Ik heb ook mayo matrassen in stal liggen.

Ik vind dat het goed de kou van de vloer tegen houdt.
Verder zijn ze niet vocht doorlatend, maar loopt de pis wel tussen de naden door. Uiteindelijk heb je dus hele plassen pis onder de matten. Wij hebben er een betonnen fundering in, dus zonder naden. Daardoor kan de pis ook niet weg.
Dat is een nadeel, maar met tegels of klinkers eronder zal je dat probleem minder hebben.

Mijn paarden liggen er allemaal op, maar als het droog weer is liggen ze toch liever in het zand buiten.

De matten zijn lekker zacht voor de paarden om op te staan of liggen. Al met al ben ik er wel tevreden over. Alhoewel het wel een enorme aanslag op je portemonnee is -O- ze schijnen wel een leven lang mee te gaan.