Na bijna 16 jaar paarden aan huis, een pensionstalling opzoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Na bijna 16 jaar paarden aan huis, een pensionstalling opzoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 15:27

Hoi allemaal,

Toen ik 9 jaar was kreeg ik een pony aan het huis bij mijn ouders. Vanaf die tijd ben ik nog niet paardloos geweest. Inmiddels staat er nog 1 Shetlander (die ik al 15 jaar heb). Ik heb zelf geen ervaring met paarden op pensionstalling hebben staan.

2 jaar geleden is mijn paard waarmee ik reed helaas overleden. Inmiddels begin ik het rijden en het hebben van een paard waarmee je toch wat meer kan dan met zo'n lief Shetje toch echt wel enorm te missen en wil ik dus een paard erbij kopen. Echter kan dit door omstandigheden niet meer bij mijn ouders aan huis. Het is voor mij echt een vrij grote stap om een paard te kopen, wetende dat ik daarvóór geregeld moet hebben dat er ergens een stalletje voor hem of haar is. Zeker omdat dit zo'n onbekend gebied voor mij is. Mijn ouders waarschuwen mij wel voor hoge kosten, elke dag heen moeten (wat ik nu ook al doe aan huis, maar naar een pensionstal is natuurlijk wel minder gemakkelijk) en alle verantwoordelijkheid die erbij komt kijken.

Mijn eigenlijke vraag is dan ook, wat zijn dingen die iemand die nog nooit een paard op een pensionstal heeft gezet en altijd aan huis paarden heeft gehad, nog niet kent en wat wellicht als nadeel gezien kan worden? En wat zijn die 'hoge kosten' naast stalling (waarbij ik reken op zo ongeveer 300/400 euro en dit ook mijn budget zal zijn) waar ik voor op moet passen? (Hierbij zeggende dat ik alle kosten qua harnachement, krachtvoer etc. wel ken vanuit mijn aan huis ervaring uiteraard)