Mestcontainer Belgisch Limburg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 13:30

Hoi,
Google maakt me niet veel wijzer.

Maar zijn er bokkers uit Belgisch Limburg die een mestcontainer huren?

Welk bedrijf doet dit en wat zijn de kosten per maand en voor het laten ledigen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 20:07

Niemand?

Ik kan via google alleen bedrijven in de vlaanders vinden. Had 1 al gecontacteerd maar die komen niet tot Limburg.

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:39

Ik heb hetzelfde probleem, niemand in de regio die dit doet

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 15:46

MelissaV schreef:
Ik heb hetzelfde probleem, niemand in de regio die dit doet

Vervelend he

Ik mag wel mest brengen bij mijn vriend. Maar ik heb geen remorque daarvoor.

Heb een remorque maar die is veel te mooi om als mestvervoer te gebruiken :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-23 12:15


Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:06

250 euro om een paar bigbags op te sturen...???!!! Dan wil ik niet weten wat ze vragen om die te komen halen en legen!

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:16

200€ voor een 10m3 container echter maar 7 dagen huur. Ik wil graag een 10 kuub container voor 4/5 maanden.
Heb wel een boer gevonden die een container heeft die hij zelf kan legen. €60 pm excl leging. Heb nu nog geen plek voor de container, maar overweeg het wel.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 23:00

Little_Gift schreef:
250 euro om een paar bigbags op te sturen...???!!! Dan wil ik niet weten wat ze vragen om die te komen halen en legen!

Prijs is inclusief het ophalen en verwerkingskosten als ze vol zijn ook

OFFERTE: 2 x bouwafvalzak voor paardenmest (zak opsturen), opgehaald te...
€215,08 inclusief btw, verzending lege zakken, verwerkingskosten en transportkosten.

Prijs is waarschijnlijk ook afhankelijk van de regio waarin je woont. Bij mij moeten ze van ver komen.
Mij hebben ze een offerte gemaakt op basis van mijn adresgegevens van de wei.

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 23:15

Een bigbag is een kuub. Dat heb je echt vrij snel vol. Bovendien, hoe krijg je de mest erin? Je kunt niet even je kruiwagentje omkiepen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 23:50

Mijn mesthoop is niet veel groter dan max 3 IBC vaten op het moment en ligt al een jaar. Maar in de lente en zomer heb ik 2 a 3 buren die mest wegnemen ook. (soms kom ik toe en is de helft van de mesthoop weggehaald)
Big bags zou ik dus enkel voor de herfst-winter nodig hebben.

Bigbags zijn 1,5 m3 dus 2 is gelijk aan 1 container van 3 m3.

Kruiwagen leegscheppen met de mestvork/schup. Of zien dat de bigbags ergens onder kunnen staan waardoor je de kruiwagen er wel in leeg kan kiepen.

Mij gaat het voornamelijk om de oude mesthoop leeg te maken. Dus wordt sowieso met mestvork/schup leegwerken.

Edit: schatting verkeerd. Zal nu zo'n 3 kuub max zijn mijn mesthoop. En slinkt in naarmate er meer regen valt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 00:00

Een 3 of 6m3 container heb ik helaas geen ideale locatie voor. (lijkt me dat deze beter op verharde bodem staan en goed toegankelijk moet zijn).

Bigbags kan ik als ze vol zijn door mijn vriend aan straatkant laten zetten met de tractor.

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:15

Klopt niet hoor, er staat duidelijk op de site dat het ophalen van de volle bigbag afzonderlijk berekend wordt en de prijs die jij schrijft inclusief btw, verzending lege zakken, verwerkingskosten en transportkosten enkel gaat over het opsturen van de lege zakken...

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-23 21:55

Little_Gift schreef:
Klopt niet hoor, er staat duidelijk op de site dat het ophalen van de volle bigbag afzonderlijk berekend wordt en de prijs die jij schrijft inclusief btw, verzending lege zakken, verwerkingskosten en transportkosten enkel gaat over het opsturen van de lege zakken...

Zal het morgen weten. Heb bet namelijk vrijdagavond erg laat nog gevraagd voor de zekerheid. Maar is via mail.
Ze mailen wel best snel terug tijdens kantooruren :)

MelissaV

Berichten: 3602
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Mestcontainer Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:38

Ik heb ze gemaild vd week voor een container, zowel op korte als op lange termijn niet mogelijk want is te ver voor hun.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 19:07

Heb reactie terug.

Offerte is wel degelijk met ophaalkosten bij berekend.

"De prijsofferte omvat alle kosten, ook de transportkosten. "

Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:43

Dus totaal is dan 215 euro ongeveer voor 2 bigbags met ophalen inbegrepen...

Dan denk ik dat lanmeco interessanter is... Die komen ongeacht volume de mest halen op afroep. Je mag je eigen mesthoop aanleggen, zij scheppen leeg met kraan.
Dat kwam op 265 euro maar kan je dus zo groot maken als je wil want er staat geen limiet op de stapel...

Met 2 bigbags denk ik dat je bijna elke maand wel mag laten ophalen... Dus dat zou dan elke maand 215 euro zijn...

Bij lanmeco kan je de ophaling naar 2x of 1x per jaar zetten als je je mesthoop groot genoeg maakt...

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:19

Ik zoek ook al een paar jaar na een oplossing, dus ik volg al van in t begin. Maar geen tips..
T lijkt echt alsof niemand hier komt voor kleinschalige stallen..

De big-bag optie zie ik niet echt zitten. Ook met t idee, hoe krijg ik t erin en dan na straat (geen tractor).
Een container zou heel fijn zijn, plaats genoeg. Maar idd maar huur voor 7 dagen. Op 7 dagen heb ik zo ene niet vol, dus dat is ook zonde van t geld..

En lanmeco komt toch niet tot in limburg?

Wij hebben nu een flink verhoogde groententuin aangelegd. Daarin gooien we zoveel mogelijk mest, de rest op een hoop achter de schuur en dan in t voorjaar laten uitrijden. Maar ideaal is t echt niet.. ik zou veel liever 1 a 2 keer per jaar een container laten afvoeren..

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 22:28

Lanmeco komt volgens mij niet in Limburg.

Zoals eerder vermeld is mijn mesthoop niet groter dan 3 kuub momenteel. En hij ligt er echt al een jaar. Is wel in de zomer paar keer x aantal kruiwagens uit gehaald, 1x is de helft weggehaald door buren. Maar sinds eind augustus is er niks meer weggehaald van mest en slinkt hij ook in door regen.

Ik denk zeker wel dat 2 big bags voldoende zijn. Tegen dat mijn mesthoop weer zo vol ligt ben ik weer zeker 2 maanden verder hoor. Momenteel staan er maar 2 paarden op de wei. De 3e is op stalling.

Container plaatsen heb ik geen geschikte plaats voor. Zoals ik begrijp moeten ze altijd over harde weg rijden.
Ik huur he, ik wil dan ook nie dat de grond stuk gereden wordt door zo'n grote vrachtwagen. En het eerste deel van de grond wordt gebruikt als parking voor een club.
Dat maakt een container plaatsen dus nóg lastiger.

Mijn vriend kan met de tractor achterom rijden en de bigbags optillen en langs verharde weg zetten. Daarom lijkt bigbag me makkelijker.

jojoni
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:47

Art_Ificious schreef:
Lanmeco komt volgens mij niet in Limburg.

Zoals eerder vermeld is mijn mesthoop niet groter dan 3 kuub momenteel. En hij ligt er echt al een jaar. Is wel in de zomer paar keer x aantal kruiwagens uit gehaald, 1x is de helft weggehaald door buren. Maar sinds eind augustus is er niks meer weggehaald van mest en slinkt hij ook in door regen.

Ik denk zeker wel dat 2 big bags voldoende zijn. Tegen dat mijn mesthoop weer zo vol ligt ben ik weer zeker 2 maanden verder hoor. Momenteel staan er maar 2 paarden op de wei. De 3e is op stalling.

Container plaatsen heb ik geen geschikte plaats voor. Zoals ik begrijp moeten ze altijd over harde weg rijden.
Ik huur he, ik wil dan ook nie dat de grond stuk gereden wordt door zo'n grote vrachtwagen. En het eerste deel van de grond wordt gebruikt als parking voor een club.
Dat maakt een container plaatsen dus nóg lastiger.

Mijn vriend kan met de tractor achterom rijden en de bigbags optillen en langs verharde weg zetten. Daarom lijkt bigbag me makkelijker.


Ik denk dat t zeker wel kan werken hoor. Alleen niet voor mij..

Als ik nog een tip mag geven, kijk even of je je bigbags op een stoepje of tegels oid kunt zetten. Wij hebben met de bouw 2 bigbags zand hier staan. En die stonden in t gras (ik praat wel over een jaar ofzo). En die onderkant scheurt nu helemaal los.. ik kan me voorstellen dat t materiaal met mest/sappen misschien wat sneller vergaat .. niet dat je de zak dan wil verplaatsen/ophalen en dat de onderkant er dan uitscheurt -O-