Speelgoed voor paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyno_Anouk
Berichten: 41
Geregistreerd: 02-10-23
Woonplaats: Middelburg

Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 15:56

Hallo allemaal,

Ik heb een onderzoekend paard het liefst hapt hij overal in. Vooral de voerschep en zijn borstels vind hij heel interessant. Nu heb ik voor hem al een jolly bal en een knuffeltje in zijn uitloopstal. Maar weten jullie/ hebben jullie nog meer leuke ideeën?

Het liefst wel van een materiaal dat tegen een stootje kan. Hij had namelijk ook een pion maar die heeft de dag niet overleeft .

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:22

Ik heb deze voor mijn jaarling hangen: https://www.agradi.nl/hay-slowfeeder-ku ... VMQAvD_BwE

Vind ie super leuk om zn hooi door te eten. Als hij los hooi krijgt en deze bal, begint ie altijd eerst aan de bal. Wel zorgen dat het hard plastic is anders is het zo kapot en heb je kans dat ze dat plastic binnen krijgen.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:23

Wat wilgentakken neerleggen.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 11:32

Inderdaad een berkenstam of wilgentakken

Keldeo
Berichten: 29
Geregistreerd: 16-08-23

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:01

Staat hij met andere paarden?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 12:55


kampioen2be
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-08-21
Woonplaats: Groene hart

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:54

Ik wilde net zeggen, skippy of yoga bal in de paddock. Je gaf aan pion snel stuk, was dat acht zo'n verkeerspion? Die gaan meestal wat langer mee.

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:59

Kim_W schreef:
Ik heb deze voor mijn jaarling hangen: https://www.agradi.nl/hay-slowfeeder-ku ... VMQAvD_BwE

Vind ie super leuk om zn hooi door te eten. Als hij los hooi krijgt en deze bal, begint ie altijd eerst aan de bal. Wel zorgen dat het hard plastic is anders is het zo kapot en heb je kans dat ze dat plastic binnen krijgen.


Ik heb deze ook en heb ook een paar hayplays. Een jollybal etc deed mijn paard niks mee, maar het verschilt natuurlijk allemaal per paard

Nikki0508
Berichten: 7
Geregistreerd: 19-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:36

Kyno_Anouk schreef:
Hallo allemaal,

Ik heb een onderzoekend paard het liefst hapt hij overal in. Vooral de voerschep en zijn borstels vind hij heel interessant. Nu heb ik voor hem al een jolly bal en een knuffeltje in zijn uitloopstal. Maar weten jullie/ hebben jullie nog meer leuke ideeën?

Het liefst wel van een materiaal dat tegen een stootje kan. Hij had namelijk ook een pion maar die heeft de dag niet overleeft .




Wat voor pion had je? Ik ben op zoek naar zo'n zachte pion waar ons paard mee kan spelen maar ik krijg niet die zachte pionnen gevonden...

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:42

De dingen waar ik aan dacht zijn al genoemd. Je kan natuurlijk ook altijd wat lekkers verstoppen in het hooi. Dat vinden ze meestal ook leuk. En je kan ook hersenwerkjes doenmet je paard.
Ik zou wel geen speelgoed onbewaakt bij je paard achterlaten. Zeer zeker niet als je paard makkelijk dingen stuk maakt.

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:39

Aparte manieren van hooi en brokjes voeren geeft de beste kansen, voerbeloning stimuleerd er iets mee willen doen, eenmaal leeg is er niks meer aan. Hier ook hay play ball was leuk, voerbal met brokjes ook leuk, maar enkel zolang er wat eetbaars in zat. Zo'n jollybal heeft hier nooit aandacht gehad.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Speelgoed voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 15:09

wel eens aan hersenwerk voor paarden gedacht?