Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Little_Gift
Berichten: 1780
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:55

Tof dat het dan voor TS alsnog teveel moeite is de mensen hier op hun vragen te beantwoorden... Iets met "wel gebruik kunnen maken van" maar "geen respect genoeg om ze nog te woord te staan"...

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:02

Die advertentie is geplaatst voor het openen van dit topic en zoals ik het lees,heeft ze toen de huidige stalling gevonden(omdat ze ook aangeeft hier recent te zijn gaan staan)

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:04

Setteli schreef:
Onze vereniging verhuurt stallen, incl weidegang en paddock in de zomer en grote paddock in de winter, grote rijbaan met verlichting. Stallen zijn containerstallen, maar zijn nu 6x2,5. met verlichting
Trailerstalling is gratis. Zadelkamer en opslag voor spullen, en voer.
€ 50,00 per paard per maand (wel verplicht lidmaatschap van de vereniging).
Dit is in Twente.

Maar als ik dit zo hoor, kan ik prijs nog wel wat omhoog doen


Waar in Twente is dit dan ? Prijzen die ik tegenkom in Twente zijn al snel 280 per maand

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:05

tyleysmiley schreef:
Die advertentie is geplaatst voor het openen van dit topic en zoals ik het lees,heeft ze toen de huidige stalling gevonden(omdat ze ook aangeeft hier recent te zijn gaan staan)

:+ oh ja, ik zie het, ik keek alleen naar de dag, maar niet de maand. dus sorry.

Setteli

Berichten: 3169
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 15:38

Gombal schreef:
Setteli schreef:
Onze vereniging verhuurt stallen, incl weidegang en paddock in de zomer en grote paddock in de winter, grote rijbaan met verlichting. Stallen zijn containerstallen, maar zijn nu 6x2,5. met verlichting
Trailerstalling is gratis. Zadelkamer en opslag voor spullen, en voer.
€ 50,00 per paard per maand (wel verplicht lidmaatschap van de vereniging).
Dit is in Twente.

Maar als ik dit zo hoor, kan ik prijs nog wel wat omhoog doen


Waar in Twente is dit dan ? Prijzen die ik tegenkom in Twente zijn al snel 280 per maand


Goor, maar we zitten wel vol :o

Kempi001
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 00:46

Dag iedereen,

Wauw bedankt voor de vele reacties!
Ik ben hier eerlijk gezegd uit pure noodzaak gaan staan omdat mijn paard een zware lymfangitis heeft gehad afgelopen zomer. Het is duidelijk gebleken dat ik zeer dringend op zoek moest naar een 24/7 weide met inloopstal want hij kreeg in oktober opnieuw last van opgezette benen en het risico op een nieuwer uitval was groot. Op de stal waar die toen stond, gingen ze te weinig buiten (dagdeel) dus vandaar de urgente beslissing gemaakt om hem snel te verhuizen na afstemming met VA en MLD therapeute. Ik had letterlijk al maandenlang vele opties gezocht en bezocht maar het was een hele moeilijke zoektocht in deze regio. Ik ben hier terecht gekomen omdat dit stukje enkel voor de wintermaanden is en het is hoger gelegen waardoor ze beweerde dat het altijd droog bleef. Uiteraard met de regenval de afgelopen weken is dit een modderbad geworden (zoals overal), en staat hij nu enkel op matten op een klein afgezet stukje paddock (ook niet per se droog) dus weer een heel gedoe en stress voor zijn benen (mede door mok)…
Vanaf april gaan ze een grote zomerweide van een ha op tem oktober dus dit is enkel tijdens de wintermaanden. De afmetingen gaan ongeveer wel kloppen, paddock is een 8x14m maar dus te verdelen in 2. En dan heb je via de stal achteraan een smalle doorgang naar het stukje weide wat ook lang en smal is maar waar ze door deze indeling best wel wat bewegen hoewel het nu dus afgezet is owv teveel slijk.
Ik kan de mijne echt niet zonder risico in de modder zetten of hij doet terug een lymfangitis op, vandaar wel echt de nood voor een droge paddock/wei.

Ik vrees echter dat zij niet de nood ziet om een vracht grond te laten komen (of andere opties zoals de zandgrond omkeren bijv) hoewel het nodig is voor een aanzienlijk stuk paddock en wei… dus als ik het aanhaal, zal ze ook van mij een deel verwachten in de kosten… ondanks haar paard evengoed medische issues heeft die met een droge paddock veeeeel beter zouden uitpakken voor hem…

En wat met mestafvoer? Ik had begrepen dat men de mest telkens kwamen ophalen maar nu blijkt dat ze zelf de mest wegdoen…wat resulteert in maandelijkse namiddag scheppen. Ik ben rugpatient dus is sowieso geen optie voor mij en is ook nooit zo verteld geweest maar ze verwacht wel dat mijn vriend dan maar komt meehelpen in de plaats…wat die uiteraard dus echt niet gaat doen. En elke euro is teveel dus een boer of loonwerker betalen, wil ze ook niet doen. Hoewel ze daar dan toch evengoed dat met mijn stalgeld kan betalen? Is toch niet voor mij als klant? Zeker als het ook nog eens anders verteld wordt…
Laatst bijgewerkt door Kempi001 op 22-11-23 00:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 00:50

TS nu valt er niets te keren met dit weer ! Heb mijn paarden op pension gezet omdat ze op onze lokatie in de modder stonden..
Paddock roosters een optie komende winter? Investering die je mee kunt nemen later en zelfs gebruikt nog wat terug opbrengsten geven .

Kempi001
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-08-23

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 00:55

Paddock roosters bekeken maar dat kost mij 1.500€ voor de plek die nodig is… dat kan ik er echt niet aan geven momenteel. Vandaar mijn idee om een loonwerker eens te laten komen en te horen welke opties er zijn… de ondergrond is op zich wel heel gunstig want is dus hoger gelegen zandgrond die echt wel best goed waterdoorlatend is op zich (als de weide blank staat, is die daags nadien terug quasi droog maar nu uiteraard te verzadigd) dus dacht om of de grond te laten keren of volle vracht zand te laten komen…

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 01:05

Uit je berichten klinkt niet veel sympathie voor de eigenaresse. Investeringen doen die "niet meeneembaar" zijn lijken mij niet verstandig, want dat is een garantie voor conflicten.

Daarnaast... houd het bij jezelf. Jou paard, jou verantwoordelijkheid. Wat de eigenaresse wil/doet met haar paard is haar verantwoordelijkheid.
Je bent niet verplicht hem daar te laten, maar geeft al aan dat betere opties slecht te vinden zijn. Dan misschien simpelweg verder reizen/verkopen. Beide verschrikkelijke oplossingen, maar je parkeert ook geen bordercollie in een flatgebouw. Die verantwoordelijkheid moet je als eigenaar gewoon nemen.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 01:11

TS, je bent echt een beetje aan het piepen, sorry. Ik snap dat je bezorgd bent om je paard, maar met dit weer houd niets het. Een eerlijke loonwerker gaat je dit ook vertellen. Het is de natste herfst sinds 1906, zelfs de beste banen liggen nat. De grond is volledig verzadigd.

Buiten dat is 100,- echt een meer dan redelijke prijs voor een kale box. Ook landgrond kost geld. Als je verwacht dat de mest hiervoor ook nog eens opgehaald wordt heb je geen realistisch beeld van wat mestafvoer kost. Ik vind het helemaal niet zo gek om dit 1x per maand samen even weg te werken. Indien dit een probleem is, dan kun je er ook voor kiezen zelf een mestcontainer te laten komen. Of inderdaad je vriend 1 dag per maand even laten helpen. Misschien is mijn vriend te lief, maar die zou daar echt geen probleem van maken als ik met mijn rug zou zitten.

TS, je betaald 100,-. Daarvoor kun je geen gouden bergen verwachten.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 02:21

TS: Even reëel rekenen...

Je betaalt €100,- per maand voor kale box.

Als je particuliere stalhouder elke maand de mest af moet laten voeren van jullie beider paarden door een loonwerker à €70,- per uur exclusief BTW, hoeveel denk je dan dat er over blijft van jouw €100,-?

Hoeveel uur scheppen is het per maand? Dat doen zij handmatig voor hun eigen paard om op die kosten te besparen.

Moeten zij gratis ook jouw paard zijn mest wegscheppen?

En zo nee, wat is dan een eerlijk bedrag per uur en wat komt er dan in totaal op bij die €100,- per maand?

En die kale huur €100,- per maand, dat is ongeveer €3,30 per dag.

Daarvoor heeft de stalhouder de kosten van grond, stal, omheining, paddock etc. En levert privacy in.

Zou jij voor dat bedrag je achtertuin delen met vreemde mensen? Want dat is wat zij doen...

Ik vind het niet gek dat mensen die een plek aanbieden dat kaal doen. En dat er geregeld mensen stoppen en afhaken. Want, er blijft amper wat over bij zulke bedragen. En als je dan ook nog gezeur krijgt voor die €3,50 per dag. en dan wordt dat ook nog te duur gevonden!

Een kat of hond in pension is echt een stuk duurder!

Pikeur

Berichten: 6306
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 07:03

joyce B schreef:
TS: Even reëel rekenen...

Je betaalt €100,- per maand voor kale box.

Als je particuliere stalhouder elke maand de mest af moet laten voeren van jullie beider paarden door een loonwerker à €70,- per uur exclusief BTW, hoeveel denk je dan dat er over blijft van jouw €100,-?

Hoeveel uur scheppen is het per maand? Dat doen zij handmatig voor hun eigen paard om op die kosten te besparen.

Moeten zij gratis ook jouw paard zijn mest wegscheppen?

En zo nee, wat is dan een eerlijk bedrag per uur en wat komt er dan in totaal op bij die €100,- per maand?

En die kale huur €100,- per maand, dat is ongeveer €3,30 per dag.

Daarvoor heeft de stalhouder de kosten van grond, stal, omheining, paddock etc. En levert privacy in.

Zou jij voor dat bedrag je achtertuin delen met vreemde mensen? Want dat is wat zij doen...

Ik vind het niet gek dat mensen die een plek aanbieden dat kaal doen. En dat er geregeld mensen stoppen en afhaken. Want, er blijft amper wat over bij zulke bedragen. En als je dan ook nog gezeur krijgt voor die €3,50 per dag. en dan wordt dat ook nog te duur gevonden!

Een kat of hond in pension is echt een stuk duurder!


Mooi verwoord! Precies hoe het is. Ik had 3 boxen maar gebruikte er maar 2,en kreeg nog weleens de vraag of ik die wilde verhuren. Ik was even gaan rekenen welk bedrag ik zou moeten vragen om een beetje uit de kosten te komen en was tot de conclusie gekomen dat ik die box beter lekker leeg kan laten. Ik heb een trimsalon en als ik 1 keer even de nageltjes van een kat knip heb ik bij wijze van spreken al meer verdiend dan 2 dagen voor iemands paard zorgen. En ik heb geen flauw idee wat een vracht zand kost maar als ze dat ook nog eens moeten betalen dan kost het hun geld omdat jouw paard daar staat. Ik vind het niet terecht om dan over het afgesproken bedrag op internet te gaan klagen.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:03

8x7 is het dan (of 14x4, maar dat is hetzelfde)=56m2, altijd nog een heel stuk meer dan 25m2. Geen mega groot stuk, maar wel beduidend beter.
Het is echt bizar nat deze winter. Mijn longeercirkel staat normaal misschien 1 of 2x per winter onder water, nu is dat soms 2x per week. Dus dat de eigenaresse zegt dat het normaal droog was en goed te doen is, dat zal niet een leugen zijn. Maar wel rekening houdend met normaler weer dan wat we nu hebben.
Natuurlijk super oliebol dat jouw paard dat wel nodig heeft. Mijn oudste moet eigenlijk zo lang mogelijk op het gras staan, maar je snapt, nu ook bijna geen optie meer. Ik denk dat ik haar dit weekend toch ook echt moet gaan verhuizen naar de paddock. Dat is eerder dan ik gehoopt had. Maar dit gaat gewoon niet meer, ze loopt alles aan snot en het is een half moeras aan het worden, dus ook niet goed voor de voeten.

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 08:31

Hier is het ook wel eens voorbij gekomen, een paard in pension nemen. Maar als ik dan deze verhalen hoor, nee dankjewel.
Kijk zelf eens of je het voor E 100,- zou doen, iedere dag iemand op je erf. Soms nog met extra bezoekers.....
Dan nog mensen die een paard heel anders verzorgen dan je zelf acceptabel vind, of soms nauwelijks komen.
Ooit een loge gehad voor een paar weken, drama. Alles moest volgens mw. haar zin, samen naar buiten/binnen/eten. Paard schopte naar de hond en kat kwam verlamd uit de wei gekropen.

Overigens lees ik dat je aannames doet over onderhoud, heb je het wel besproken? Misschien is ze blij met ideeën en hulp?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:13

Even anders gerekend: je betaalt maar 100 euro per maand, ten opzichte van een gemiddelde stal (300 ofzo?) Bespaar je dus 200 euro per maand. Die kun je uitgeven aan een loonwerker, of investeren in verbetering van de paddock.

Als je nu paddockroosters koopt voor het deel waar jouw paard staat, heb je ook niets verloren, want die kun je weer meenemen als je vertrekt.

Kempi001
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 09:28

Nou er zit wel wat meer achter maar soit, ik mag wel aangeven dat onze visie op het houden van paarden wel degelijk verschilt en dat werd ook wel anders verpakt door haar vooraleer ik er kwam te staan. En dat wringt wel en lijkt me logisch dat ik dan het vertrouwen wat zoek ben als er hele andere dingen worden verteld dan ze werkelijk zijn. Dus ja, dan trek ik andere zaken nu in twijfel.. Maar goed, dat is niet voor hier ter discussie en de snelle oordelen mogen wel achterwege gelaten worden. Ik weet waarover ik spreek. Maar ik trek hier wel conclusies uit voor mezelf en vooral mijn paard.

Het afgezette stuk paddock voor mijn paard is een 5x6m want die is minder dan de hare nu de mijne enkel op de matten staan.

Wat de mestafvoer betreft, werd mij eerst verteld dat ze deze kwamen ophalen en er dus niets moest gebeuren. Nu krijg ik te horen dat deze maandelijks zelf moet weggedaan worden en dat is wel telkens een 4u scheppen. Slik! Nou ja sorry maar dat is voor mij geen optie met mijn rug en ik begrijp evengoed dat mijn vriend daar ook niet voor staat te springen, met alle respect..het is me van tevoren wel heel anders verteld geweest. Ik ga er zelf ook achteraan bij een loonwerker, maandelijks de mest laten afvoeren lijkt me ook wat teveel van het goede (hebben plek zat), maar dan heb ik al een idee wat dit kost. Ik zat ook al oplossingsgericht te denken aan een kleine tweedehands aanhangwagentje waar je de mest direct op schept zodat je deze ineens kan wegrijden. De mest kunnen we bij buren wegzetten dus zou een goeie optie zijn, denk ik dan.Ik zie er al vanaf €200 online staan, lijkt me toch een mooie overweging ipv elke maand 4u te scheppen… dit weekend nog eens de koppen bij elkaar steken en dan zien we wel weer.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 09:29

Ik zou niet in die plek gaan investeren, maar elders € 300,00 euro gaan betalen als dat op te brengen is.

Ik ben het met de ts eens dat dit niet de ideale plek is voor haar paard en haar. Ook al is de prijs niet hoog, dat maakt de omstandigheden nog niet beter. Paard verdient beter.

Voor nu is het roeien met de riemen die je hebt. Maar ik zou wel heel actief gaan zoeken naar een geschiktere plek voor je paard. En jezelf natuurlijk.

Van de eigenaresse kun je niet van alles eisen of indelen hoe ze jou bijdrage moet uitgeven.

Succes met het vinden van een fijne plek voor jullie beiden.

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:28

Ik denk dat je plek niet ideaal is, maar ik begrijp de prijs wel en ik vind ‘m ook niet te hoog.

Deze herfst is inderdaad natter dan nat.
Normaal kunnen de paarden hier van oktober tot april verspreid over deze hele periode Max 4 weken niet op de wei.

Nu staan ze al 7 weken onafgebroken in de paddock en zwemmen er eendjes in hun wei.

De paddock hier is 250m2 en er staan 3 paarden op en dat vind ik voor een hele winter verre van ideaal. Maar ze staan wel 24/7 buiten en kunnen ook altijd in de stal.
Alternatieven zijn er niet. Ik wil ze niet de hele dag in een 3x3 hok met een paar uur een modderweitje per dag in pension. Soms is het roeien met de riemen die hebt.

In jouw geval zou ik eerst goed nadenken wat je wilt.
Blijf je waar je staat, dan vrees ik dat je zelf moet investeren. Ik betaal voor Paddockroosters eur 12,50 per m2 en voor 10m3 M3c zand eur 150,00.
En daarnaast zul je wat moeten regelen voor je mest.

Of besluit je om verder te gaan reizen voor een Pensionstalling die wel voldoet. Toen ik ze niet aan huis had, reed ik 35km enkele reis naar stal, maar ik en mijn paard waren wel heel blij en ik was redelijk snel gewend aan deze afstand.

Nu aan huis is 3 echt de Max. Over 10 jaar zijn we tegen de 60 en met nu al behoorlijk wat gezondheidsissues weet ik niet of we dan nog paarden hebben.

Wat ik wel weet is dat als we kaal zouden verhuren ik hier Max 2 paarden van 1 eigenaar zou willen hebben en dat ik aan kale stalhuur tenminste eur 350,00 voor het geheel zou vragen.
Dan is er een stal van 12,5m2 per paard, een zeer goede paddock van ca 110m2 per paard en 4000m2 weidegang, zadelkamer, hooiopslag, 20x40m eb en vloedbak en direct aan het bos.
Voor minder geld wil ik geen andere mensen dagelijks in onze privé omgeving.

Kempi001
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-08-23

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 10:34

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik weet wat idd wat te doen.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:49

Nouja, ik kan me goed voorstellen dat:

- zij best een plekje willen verhuren (voor gezelschap + hulp + kleine bijdrage)
- dat voor jou een goede oplossing kan zijn, zeker als er niks in de regio is
- zij wel willen dat je helpt met het extra werk dat jouw paard met zich meebrengt
- jij er van baalt dat dat niet duidelijk gezegd is (vinden zij wel dat dat duidelijk had moeten zijn....?)

Maar nu zit je dus met als eerste probleem: dat jij je er tegen verzet om te helpen met het afvoeren van die mest. Je kan dit niet doen vanwege je rug. Zij verwachten wel een oplossing. Je hebt best kans dat het vrij simpel is, en zij de conclusie trekken dat als jij geen hulp voorziet, ze liever hebben dat je vertrekt want dan zijn ze ook van de extra kak van jouw paard af.

Ik snap wel dat het je rauw op je dak kan vallen dat je niet eerder besefte dat het idee is dat je hierbij helpt. Ik vraag me dan weer af hoe dat kan, want is er letterlijk gezegd dat iemand anders het op zou halen? Waarom is dit nu niet meer zo dan? Of was het een communicatie-storing...?

Maar nu zit je eenmaal in deze situatie helaas en zal er een oplossing moeten komen, want ik snap ook wel dat zij geen zin hebben om andermans kak ook weg te gaan werken.

Het stukje "zand" wat je eerder al noemde, kwam een beetje over alsof de eigenaresse aan jou had gevraagd om de helft te betalen, maar blijkbaar is het andersom :) Ik denk dat je het prima kan overleggen of ze het okee zou vinden om samen een kieper zand te laten komen :)

Die van mij heeft wel op plekken gestaan waar ik gevraagd heb of er op mijn kosten een vrachtje zand mocht komen, maar helaas wilden ze niet.... ik had er gráág alleen voor betaald maar als het niet mag dan houdt het op...

Ik denk dus dat je geluk hebt als het mag. En nog meer geluk als ze de kosten wil delen :)

Sowieso zou ik als ik jou was door zoeken naar een fijner plekje want nu is de irritatie ingezet en dat is meestal een slecht teken.

Anoniem

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 10:56

Als jouw visie op het houden van paarden anders is dan gaat het sowieso niet functioneren. Ik heb zo ook eens op een plek gestaan en uiteindelijk komen er om de meest kleine dingetjes flinke irritaties. Ik denk dat je beter een ander plekje kan gaan zoeken.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:03

Eens met bovenstaande bokkers.
Het is haar plek en jij bent te gast. Als visies niet matchen is er maar 1 oplossing....
En dan zou ik die echt nu zelf gaan zoeken, voordat ze je voor blok zet wat anders te zoeken, dan heb je wellicht minder tijd om rond te kijken.

Kempi001
Berichten: 9
Geregistreerd: 17-08-23

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 11:08

Voila, klopt dus vandaar dat ik nu duidelijk weet wat te doen. Bedankt voor de inzichten!

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:14

Succes!

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Prijs lege stal - Teveel of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:38

Ik sta op een doe het zelf stal. Op ons stukje ( is verdeeld in 2 groepen ) is plaats voor 2 paarden ( 2 boxen van 4 bij 4 ofzo ) met afgesloten zadelkamertje.
Je kunt gebruik maken van een buitenbak ( is erg slecht, dus rijd liever in de wei, maar anderen gebruiken hem wel vol op ) met verlichting.
Wij hebben een paddock aan de stallen grenzend en genoeg weiland.
Wij liggen direct aan het bos. Dit is Rhenen.
Er is elektrische tijd en stromend leiding water.
De kale huur is per januari 130 per maand.

Wel is alle onderhoud van weide etc voor je zelf. ( Grote onderhoud van stal gebouw etc voor eigenaar ).
Maar een likje verf etc ook voor je zelf.

Eigenaar woont er niet bij, dus altijd welkom ( ook snachts :P ) en dus helemaal voor zelf zorg.