Strepen achter de schoft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Strepen achter de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 00:28

Hallo allen,

Sorry als ik mijn vraag in het verkeerde topic heb gesteld, als dit het geval is, mag deze dan verplaatst worden?

Sinds een paar weken, ik denk nu een maandje, max 1,5 maand is het mij opgevallen dat Liam strepen op zijn rug heeft. Ik dacht dat het niet veel kwaad kon maar nu een vriendin van mij leverproblemen suggereert krijg ik lichtelijke paniek.

- Liam heeft al 3 maanden geen zadel op gehad
- Liam heeft geen dekje op gehad met het longeren

Iemand suggereerde dat het kon komen door de deken, maar hij heeft dit al langer dan dat hij een deken draagt.


Afbeelding


Liam eet verder hartstikke goed, is actief, beweegt goed en soepeltjes.
Vandaag zijn we overstapt van CPL kruiden naar kruiden voor de nieren en kruiden om te ondersteunen met zijn bloedsuikerspiegel te reguleren. Dit doen we elke 3 weken.
Zijn mest is goed en hij plast goed.

Celebi
Berichten: 3662
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Strepen achter de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 06:06

Simpele gedachte: kan de vacht door de regen opkrullen of staat je paard altijd met deken? En is de deken glad van binnen? Of longeer je misschien met dubbele lijnen en schuift de buitenste lijn over de rug heen gezien je zonder dekje longeert?

Dan de andere boeg.. Als haarstructuur veranderd zou je kunnen denken aan PPID. Bij verdenking is dat gewoon te testen met een buisje bloed.

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 06:08

Liam had dit ook al voordat hij een deken dop kreeg. Nee hij staat niet altijd met deken, als de temperaturen stabieler zijn, staat hij met +5 graden zonder deken. De ene deken was inderdaad glad van binnen, ik heb nu een regendeken die fleecegevoerd is. Ik longeer niet met dubbele lijnen

Thanks voor de tip! Die neem ik mee

DubbelFun

Berichten: 88688
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Strepen achter de schoft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:15

Met een uitgebreid bloedbeeld is er te zien of de lever/nier waarden niet goed zijn of dat er iets anders mist in de voeding. Persoonlijk zou ik eerst op deze manier eea uitsluiten c.q. bevestigd zien vóór ik er van alles aan kruiden/toevoegingen in zou stoppen, dat kán ook net verkeerd uitpakken nl.