Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 15:19

Voor mensen die een plekje voor de paarden huren (dus niet aan eigen huis).. hoe ben je aan je plek gekomen? Hoe ben je in contact gekomen met de verhuurders? Hoe is dat gegaan? Heb je tips voor anderen die ooit een eigen plekje willen?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 15:20

Op verschillende manieren. Marktplaats, Bokt en mijn huidige plek via kennissen. Die hadden een wei en wilden er niet vanaf, maar minder werk aan hebben. Ik zocht een wei voor de paarden. 1 + 1 was 2 in dit geval.
Maar andere plekken heb ik vooral via advertenties.

Ik weet ook dat er mensen in de buurt op een wei van de gemeente staan. Alleen dat is wel echt een wei en mag niet zoveel.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 15:29

Mijn huidige plek door gewoon er naartoe te rijden en brutaal te vragen. Heerlijk plekje met fijne verhuurders. Geen gezeur en heel betaalbaar. We mogen zelf dingen aanpassen enzovoorts. Als we het maar netjes en opgeruimd houden. Dus als tip hou je ogen en oren open en als je iets hoort ga er langs en vraag ;-)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:10

Via mijn vriend die het stuk hooide in opdracht van de verhuurder, en dan de verhuurder ook aangesproken via zijn fb advertentie.
Vind het zalig, niemand die zich ergens mee moeit. Alles zelf indelen zoals ik wil.

Wpaard

Berichten: 474
Geregistreerd: 08-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:38

Ik huur sinds april een stuk land met schuilstal. Ik zag de advertentie via marktplaats. Vind het echt heel fijn om zelf de voeding te regelen, sindsdien ook nooit lange diarree ponys gehad *\o/* maar het is wel meer werk dan ik had verwacht maar al met al is het wel waard.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 16:57

Hier ook via Marktplaats, met een alert iemand die mij vrij snel na het plaatsen erop attendeerde.

Stp

Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-23

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 17:31

10 jaar geleden ben ik ergens op af gestapt en we hadden gelukt. Deze plek kwam net vrij

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 17:48

Mij weitje met schuilstal heb ik nu 7,5 jaar. Er waren geen pensionstallen met buitengang beschikbaar, dus wilde heel graag een eigen wei. Ik oproepjes op marktplaats leverde niks op en langs de huizen vond ik vrij brutaal. Via google maps gekeken in straal van 2 km met goede uitrijmogelijkheden waar ik eventueel een paard zou kunnen houden en op 4 locaties briefjes door de bus gedaan. Hoewel het in mijn omgeving heel moeilijk is kreeg toch 2 reacties. Ik raad een briefje door de brievenbus aan als je op zoek bent

Kaplaars

Berichten: 1548
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:10

Ik ontmoeten een leuke vent in de kroeg en zijn ouders bleken een weiland te hebben :+ :Y)
Begonnen met 1 paard van mezelf en een aantal in pension gehad. Inmiddels al 15 jaar. Mijn eerste merrie heb ik nog steeds, haar dochter van 2,5 jaar en een eigen gefokte jaarling appaloosa mini.

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:28

Huis in Zweden gekocht :)

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:31

Advertentie op de plaatselijke zoek groep op Facebook

Er reageerde iemand met de opmerking dat ik toch niks ging vinden want dat was haar ook niet gelukt. De verhuurder las dit en ondanks dat die niet wilde verhuren stuurde die toch een berichtje dat die wat had. Hij vertelde later dat die het zon rot opmerking vond dat die haar wilde laten zien dat het wel kon :+

Zidore

Berichten: 5802
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:35

Art_Ificious schreef:
Via mijn vriend die het stuk hooide in opdracht van de verhuurder, en dan de verhuurder ook aangesproken via zijn fb advertentie.
Vind het zalig, niemand die zich ergens mee moeit. Alles zelf indelen zoals ik wil.

Dit, gekocht, via via
Boeren als vrienden hebben :+

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:37

met een boer getrouwd ^&+

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:34

Via marktplaats. En inmiddels zelfs 2 plekjes in eigen beheer <<) Kan mijn pony's vanaf het voorjaar heerlijk op het gras zetten zonder dat het op raakt

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:30

Alle 3 de plekken via marktplaats, :j Wel gelijk en zo snel mogelijk gaan kijken, bij mijn huidige was ik de eerste maar er waren 5 anderen die in de rij stonden én dubbel wilde betalen. Gelukkig een eigenaar van de wei die dat niet belangrijk vond. Dus altijd zsm afspraak maken.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:39

Ik ben aan de huidige plek gekomen via mp advertentie zonder foto en dus op goed geluk afgegaan

Hutcherson

Berichten: 7356
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 04:15

Via marktplaats. En hopelijk kunnen we eind volgend jaar de weide van de buurman bij ons perceel huren.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 04:25

Via mp werd er stalling aangeboden. Ik was voor 1 op zoek naar een ander plekje, waar hij ook in de winter genoeg buiten zou komen, met ruwvoer. Zij huurden dat stuk inmiddels ook een jaar, van de bewoners. Ik ben in oktober daar komen te staan. Enkele dagen voor kerst kwamen ze met de vraag of ik de huur van dat stuk over wilden nemen. Ze gingen hun paard verkopen. Dus in gesprek gegaan met de bewoners/verhuurders en we zijn overeen gekomen voor een zeer schappelijke prijs.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 07:54

Even een vraagje, is het veel duurder dan pensionstalling of wat moet ik me voorstellen qua kosten per maand? Qua huur?

_MG

Berichten: 2875
Geregistreerd: 31-10-03

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 08:01

Via de eigenaar van de pensionstalling waar ik stond. Hij had ook een privé stalling aan huis die vrij werd en ik samen met vriendinnen mocht overnemen.

Ik betaal minder dan toen ik volpension stond maar ga nu wel vaker naar stal, dus het zal qua kosten ongeveer gelijk opgaan. Doorslaggevende reden om het te doen is feit dat mijn paard nu de hele dag buiten staan en 24/7 ruwvoer ter beschikking heeft.

GUSTIxBILL

Berichten: 1987
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 08:17

Vroeger hadden we de paarden letterlijk in onze tuin staan (hadden toen een wei die we mochten gebruiken tegen onze tuin aanliggen. En dan onze wei die bij het huis hoort)
De weide die bij het huis hoort kan met moeite 2 paarden aan als je gras wilt.
Dus toen het tussenstuk verkocht werd hebben wij de paarden op pension moeten zetten

Eerste pensionstalling een hel
Tweede pensionstalling hemel op aarde, 24/24 buiten voor 250, binnen ‘S nachts voor 370 en dat met meer als voldoende hooi naar gewicht van paarden in slowfeeders (deze werden regelmatig streek proef gewogen in de stal door de eigenarese van de stal om te zien of er niet te weinig werd gegeven)

Echter werkte het voor mij daar niet meer na overlijden van mama. Toen is mijn ezel met zijn wonde bij ons thuis terecht gekomen. En hoe moeilijk het ook was te combineren met werk genoot ik hier wel van. Maar verder niet bij stilgestaan.

Dus paard beter, paard terug naar stal, ging het tussen de paarden ook niet meer. Maar trekpaard van mijn mama had ik in tussentijd aan een collega gegeven omdat zij meer tijd voor hem hadden als ons. En via hun aan een complex gekomen van momenteel 3 bruikbare stallen, op te knappen naar 7 bruikbare stallen en in toekomst uit te breiden kwa huur naar 10 stallen.
Doordat mijn paarden echt onbeperkt onbeperkt krijgen (ik lieg, gaan krijgen. Momenteel krijgen ze ‘S nachts net volledig vol dat ‘S ochtends over is en door de dag 6kg verdeeld over de dag omdat ik ze niet hele dag gras op durf te laten)
DUs huur, in combinatie met het werk, hooi, voer en stalbeddeking, en dat zonder de opknap kosten heb ik het uitgerekend en ben ik ongeveer evenveel kwijt als ik ze alle 4 en heb er nu nog maar 3, op volpension zou hebben. Dus ik ben echt wel heel wat meer kwijt.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 08:29

Captain schreef:
Even een vraagje, is het veel duurder dan pensionstalling of wat moet ik me voorstellen qua kosten per maand? Qua huur?


[VSW] Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Het is hier ter spraken gekomen een aantal paginas gelden als ik het goed heb.

Ik denk dat ik voor alles bij elkaar dus huur, hooi, onderhoud etc aan de 140 per maand zit. We zijn wel met drie mensen dus de prijs is door drieën

zidema
Berichten: 61
Geregistreerd: 07-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 08:37

Captain schreef:
Even een vraagje, is het veel duurder dan pensionstalling of wat moet ik me voorstellen qua kosten per maand? Qua huur?



Ik sta nu al, en heb al meerdere keren, in eigen beheer gestaan. In mijn ervaring en in mijn regio is het minstens €100-€200 duurder per maand dan in pension. Ik betaalde in pension vaak ong €270, nu betaal ik €350 pm. Voor nu ga ik er vanuit dat een potentieel nieuw plekje even duur zal zijn.

Mijn zoektocht zit m vooral in dat ik graag hoofdhuurder wil worden voor meer zeggenschap nu dat mijn paard astma heeft en ik mijn bedrijf op een locatie zou willen uitbreiden, waar mijn huidige stalgenoten geen zin in hebben.

Ps: bedankt voor alle reacties! Heel leuk om over te lezen. Ga vooral door met reageren

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Hoe ben jij aan je stal in eigen beheer gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 08:53

Hoe kan je zo veel meer betalen, is de huur van de weide dan zo hoog?

Ik ben momenteel juist goedkoper uit dan op pension maar betaal voor de weide ook erg weinig

Stp

Berichten: 15
Geregistreerd: 23-12-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 08:59

Captain schreef:
Even een vraagje, is het veel duurder dan pensionstalling of wat moet ik me voorstellen qua kosten per maand? Qua huur?


Dat ligt aan de plek en voorwaarden.

Wij hebben de vrije hand betreft indeling van het land en inmiddels een mooie track aangelegd en de schuur uitgebreid. Echter kost dit veel palen, bomen en struiken, elektra, hout enz.
Anderzijds... op het hoogte punt hadden we 5 ijslanders en 13 minipaarden nog steeds voor het zelfde bedrag op dit land staan.