Paardenspullen thuis bewaren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 10:45

Hoe/waar doen jullie dit? Ik heb inmiddels best wat kratten thuis en er komen binnenkort nog dekens bij. Op dit moment staat alles in de tuin in kratten, maar ideaal is anders. Ik dacht aan het kopen van een tuin-huisje of iets, om het beter in te kunnen organiseren. Ik heb geen zolder die ik vol kan zetten.

Hoe doen jullie dit?

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:02

Ik heb een zolderkamer met een kledingrek met de dekjes en een kast van de IKEA met de dekens erin.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:04

Hier ligt alles in de kelderbox, naast de fietsen.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:13

Ik heb een rek in het tuinhuis waar het in bakken opgeslagen staat.
Maar het meeste ligt gewoon in mijn kast op stal.

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:16

Ik heb 1 kledingkast staan waar reserve spullen in liggen en de dekens die ik niet nodig heb. Aangezien het meeste er schoon ingaat is dat best prima. Ook mijn staljassen hangen erin.

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 11:48

Bij mij ligt alles in de schuur, daar heb ik metalen rekken met daarop plastic dozen. Dekens heb ik niet, dekjes liggen in huis en daar zoek ik eigenlijk ook nog een leuke manier voor om die netjes op te bergen dus ik lees graag mee.

Deze kastjes heb ik in de schuur staan, gekocht omdat het goedkoop en stevig leek. Ze staan inmiddels al een jaar of 4 en ze zien er nog steeds goed uit, ik had verwacht dat ze in mijn gare schuurtje met overal gaten en kieren vanzelf door het vocht weg zouden roesten maar dat blijft tot nu toe uit. Kortom, ik weet niet wat je budget is maar als je iets goedkoops zoekt wat ook tegen vocht kan, ik ben blij met deze:

Ikea Hyllis
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hyllis-ste ... -00278578/

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:00

Ik heb het in de schuur, maar die is wel geïsoleerd en droog. Het vriest er nooit en spullen gaan er niet schimmelen. Ook zitten er geen muizen.
Goedkopere tuinhuisjes vind ik zelf minder geschikt omdat ze vaak wat vochtig zijn en dan gaan spullen schimmelen of stinken en nemen muizen er vlot hun intrek.

Ik heb ook een zolder thuis, maar gedragen paardendekens sla ik liever niet binnen op. Je ruikt het toch altijd .

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:04

Bij mij ligt, staat, hangt overal wel wat... :D

In deze natte periode is er stiekemweg toch steeds meer mee naar binnen geslopen omdat je ook niet wilt hebben dat je spullen gaan beschimmelen en/of roesten.

Een tuinhuisje is heerlijk, maar zorg wel dat je ook stroom hebt, zodat er licht is en misschien een kacheltje in kan om af en toe het vocht te verdrijven.

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:53

Ik heb een opslagbox dus daar liggen ook alle paardenspullen per seizoen. Nu is het winter dus liggen daar alle zomer spullen. Paar dekjes heb ik gewassen thuis liggen op zolder, die moet ik nog verkopen :)

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:56

Ik heb mijn pony’s aan huis dus super handig en makkelijk, bij stallen een grote schuur waar ik het spul in kasten bewaar wat ik gebruik. Spul wat ik niet gebruik, ruim ik schoon op in een kamer/ hokje die we niet gebruiken. Of in kratten of dekens in een zak/ tas en ik heb een bokje staan waar dekjes overheen hangen met een doek erover om ze stof vrij te houden. Natte spullen hangen overal. Mijn mattes singel hangt meestal in de bijkeuken te drogen en mijn leren hoofdstel ergens aan een stoel of hem een beetje te schoon te houden en te laten drogen. :D

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:12

Hier een groot deel op stal en heb een IKEA pax kast van 1m waar nu mijn paarden kleding en dekjes en wat dekens liggen. Echter heb ik per 1/1 een opslagbox die ik huur waar een hoop van de spullen naar toe gaan verplaatsen. (Alles wat ik voorlopig niet nodig heb). Dan krijg ik thuis weer iets meer ruimte in m’n kleine stulpje zonder echte berging.

snorkel1986

Berichten: 3016
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 14:44

Paarden aan huis maar een grote zadelkast zou het moeten passen.. en een deken rek waar gebruikte dekens en schone zadeldekjes hangen ( behalve de witte) 2 houders rest is voor anderen schone dekens binnen achter de schuine kant is een bak of zak
En dat past anders moet ik opruimen.

( al heb ik sinds een 2 maanden er een paard bij gekocht dus de verzameling zal iets groeien..) maar zelfde maten dus gebruik wel door elkaar.. ennheb geen duizend setjes..

Zolala

Berichten: 75
Geregistreerd: 10-09-22
Woonplaats: Under a rock

Re: Paardenspullen thuis bewaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 15:08

Ik heb een grote, diepe kast en wat kratten in mijn kelderbox. Die is droog en ruim, met verlichting.
Die kast heeft planken voor schone dekens en dekjes, en reservekleding. Jassen, stalspul en dingen om te drogen hang ik aan twee lange kapstokken met haken die ik aan de muur heb geschroefd.
In huis heb ik dan meestal alleen bij de wasmachine een wasmand met schone spullen staan die ik nog moet opbergen.

Miss_Mii21

Berichten: 542
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-24 13:20

Telpeva schreef:
Bij mij ligt alles in de schuur, daar heb ik metalen rekken met daarop plastic dozen. Dekens heb ik niet, dekjes liggen in huis en daar zoek ik eigenlijk ook nog een leuke manier voor om die netjes op te bergen dus ik lees graag mee.

Deze kastjes heb ik in de schuur staan, gekocht omdat het goedkoop en stevig leek. Ze staan inmiddels al een jaar of 4 en ze zien er nog steeds goed uit, ik had verwacht dat ze in mijn gare schuurtje met overal gaten en kieren vanzelf door het vocht weg zouden roesten maar dat blijft tot nu toe uit. Kortom, ik weet niet wat je budget is maar als je iets goedkoops zoekt wat ook tegen vocht kan, ik ben blij met deze:

Ikea Hyllis
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hyllis-ste ... -00278578/


Ik ga er eens naar kijken, dank je wel